Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 21:41   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
ZIJN HET WEL WERKLOZEN?

Misschien zijn het wel zelfstandigen die ook nog een werklozenuitkering opstrijken?
Die worden er tegenwoordig uitgehaald dankzij de kruiscontroles.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 21:46   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die 175 tot 4500 werknemers waard zijn.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/de...rtalnewsletter
Je kan je wel inbeelden dat ik die link niet wens aan te klikken.

Maar klopt mijn vermoeden: het gaat over een dictator van een extreem-communistisch regime ?
Dju neen, die zitten minstens aan 10.000 keer het loontje van hun nederigste kameraden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 21:52   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kan je wel inbeelden dat ik die link niet wens aan te klikken.
Omdat je a priori een deel van het volk wil uitsluiten op basis van hun mening.
Of omdat je jaloers bent op hun studiedienst (zonder rijkelijke dotaties)

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 april 2012 om 21:52.
Oud 9 april 2012, 21:58   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
niet waar. Uitkeringen in tijd beperken zal dit fenomeen niet langer zichtbaar maken, mensen zullen werkzoekend blijven, ze verdwijnen gewoon uit de statistieken. Kunnen de Deguchten e.a. doen alsof zij het opgelost hebben en lustig voortzitten en wachten op hun vet pensioen.
20 jaar en meer in een parlement zetelen vind ik veel groffer en kost de samenleving veel meer en de mensen die daar zetelen die betalen wij ook; liever iemand die niks doet dan de zetelaars die onze maatschappij schade toebrengen; dat kost ons veel en veel meer.
Ze doen zo al hun best om het fenomeen minder zichtbaar te maken.
RVA verbloemt werkloosheidscijfers
De werkloosheid staat op haar laagste punt in twintig jaar, verkondigt de RVA in haar jaarverslag 2011. Maar de RVA vergeet een en ander. In werkelijkheid bedraagt de werkelijke werkloosheidsgraad in ons land geen 8,2%, maar 15,2%.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/rv...dscijfers.html
Oud 9 april 2012, 22:01   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je a priori een deel van het volk wil uitsluiten op basis van hun mening.
Of omdat je jaloers bent op hun studiedienst (zonder rijkelijke dotaties)
Ah bah neen gij,
enkel omdat ik hunne praat even hoog acht als andere minuscule groepjes zoals de getuigen van Jehova of soortgelijke bijna uitgestorven species.

En hun studiedienst wordt wel bewonderd: gelijk die gebakken lucht kunnen produceren en blijven produceren !! Ze moesten ze een leerstoel geven aan de KUL, in plaats van dinges gelijk kerkelijk recht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2012, 22:03   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze doen zo al hun best om het fenomeen minder zichtbaar te maken.
RVA verbloemt werkloosheidscijfers
De werkloosheid staat op haar laagste punt in twintig jaar, verkondigt de RVA in haar jaarverslag 2011. Maar de RVA vergeet een en ander. In werkelijkheid bedraagt de werkelijke werkloosheidsgraad in ons land geen 8,2%, maar 15,2%.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/rv...dscijfers.html
De RVA verbloemt niks. Niks.
De politieke machtspartijen van de huidige minderheids-meerderheidsregering, reeds aan de macht in vele voorgaande regeringen, verbloemen, liegen, bedriegen ... dat het geen zicht meer is.

Oud 10 april 2012, 09:03   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah bah neen gij,
enkel omdat ik hunne praat even hoog acht als andere minuscule groepjes zoals de getuigen van Jehova of soortgelijke bijna uitgestorven species.
Je kan dat niet weten aangezien je hun praat niet eens wil lezen.

Citaat:
En hun studiedienst wordt wel bewonderd: gelijk die gebakken lucht kunnen produceren en blijven produceren !! Ze moesten ze een leerstoel geven aan de KUL, in plaats van dinges gelijk kerkelijk recht.
Vandaar dat hun studie over de nulbelasting zo veel wordt overgenomen.
Andere media over dit exclusief dossier
Video

ATV: "50 vennootschappen betalen 0,57% belasting"
KanaalZ: "50 grootste bedrijven in ons land betalen bijna geen belasting"
VTM: "Bijna geen belastingen"
Marco Van Hees �* la télévision namuroise Canal C
JT RTBf : Raoul Hedebouw (PTB) sur le top 50 des ristournes fiscales

Kranten

De Tijd: "Hoe ondernemingen ontsnappen aan de hoge belastingdruk"
GVA: "PVDA maakt top 500 van minst belaste multinationals"
Metro: «Topmultinationals betalen amper belastingen in België»
De Standaard: "Het belastingparadijs België"
De Morgen: "Zerotaks voor bedrijven: een handleiding"
Het Laatste Nieuws: "Topmultinationals betalen amper belasting"
Het Nieuwsblad: "Topmultinationals betalen amper belasting, zegt PVDA "
Trends: Le Top 50 des sociétés qui payent le moins d'impôts en Belgique
La Libre: "Le top 50 des entreprises qui trompent le fisc belge"
Le Soir: "14 milliards d’euros qui échappent en toute légalité �* l’impôt des sociétés"
La Meuse: "Le Top 50 des sociétés qui éludent le fisc"

Audio

Peter Mertens in De Ochtend (Radio 1)
RTBf-radio :: Marco Van Hees en débat avec Bruno Colmant, ex-chef de cabinet de Reynders
http://www.pvda.be/nieuws/dossiers/d...belasting.html

En er van "Hoe durven ze? De euro, de crisis en de grote hold-up" al 14.000 exemplaren verkocht werden, in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 april 2012 om 09:04.
Oud 10 april 2012, 09:16   #68
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De RVA verbloemt niks. Niks.
De politieke machtspartijen van de huidige minderheids-meerderheidsregering, reeds aan de macht in vele voorgaande regeringen, verbloemen, liegen, bedriegen ... dat het geen zicht meer is.
OK.

Maar de cijfers van de pvda zijn wel correct.

Op welke cijfers gaat de NVA zich baseren om de 'werkloosheid(???)in tijd te beperken? M.a.w. wie gaat de financiële dupe zijn van het beleid dat NVA voor ogen heeft. De statistische werklozen of alle feitelijke werklozen?

Duidelijkheid over hun standpunt heeft m.i. een groter invloed op de volgende verkiezingen dan de taal van de burgemeesters in BHV.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 09:31   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...werkloos.dhtml

Titel: Bijna duizend Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos

Het is onmenselijk om die sukkelaars zo aan hun lot over te laten.

Je kan allerlei moeilijke constructies opzetten (zoals onderaan in het artikel gesuggereerd wordt), maar dat zal niet veel aarde aan de dijk brengen.

Die mensen moeten terug aan een normaal ritme gewoon kunnen worden ..

men zou ze allemaal moeten verplichten om te komen werken in een beschuttende werkplaats.
Daar kunnen ze niet alleen leren om zich te herpakken, maar ook bewijzen aan werkgevers die hen zouden willen aannemen, dat ze zich herpakt hebben.
Bijna duizend Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos? Dan zijn't "die sukkelaars", volgens sommigen op politics.be
Bijna duizend niet-Vlamingen langer dan 20 jaar werkloos? Dan is 't een schandalige bende smerige profiteurs en uitzuigers die moeten buitengegooid , afgestoten of erger , volgens sommigen op politics.be
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig.

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:11   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
OK.

Maar de cijfers van de pvda zijn wel correct.

Op welke cijfers gaat de NVA zich baseren om de 'werkloosheid(???)in tijd te beperken? M.a.w. wie gaat de financiële dupe zijn van het beleid dat NVA voor ogen heeft. De statistische werklozen of alle feitelijke werklozen?

Duidelijkheid over hun standpunt heeft m.i. een groter invloed op de volgende verkiezingen dan de taal van de burgemeesters in BHV.
Ik heb nog nooit gehoord van een politieke partij (behalve de communisten, die iedereen een staatsjob zouden geven) dat ze de werkloosheid gingen beperken in de tijd.
Werkloosheid is een economisch begrip ... als ge verstaat wat ik bedoel.
De werklozensteun, het dopgeld, betalen, dat is wat anders.

En daarin is het standpunt van de nva duidelijk genoeg: het wordt alleszins goed begrepen door meer en meer Vlamingen.

Oud 10 april 2012, 11:10   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
niet waar. Uitkeringen in tijd beperken zal dit fenomeen niet langer zichtbaar maken, mensen zullen werkzoekend blijven, ze verdwijnen gewoon uit de statistieken. Kunnen de Deguchten e.a. doen alsof zij het opgelost hebben en lustig voortzitten en wachten op hun vet pensioen.
20 jaar en meer in een parlement zetelen vind ik veel groffer en kost de samenleving veel meer en de mensen die daar zetelen die betalen wij ook; liever iemand die niks doet dan de zetelaars die onze maatschappij schade toebrengen; dat kost ons veel en veel meer.
Iemand die op 20 jaar tijd geen werk vindt zoekt volgens mij niet achter werk, hij is dus niet werkzoekend!
Oud 10 april 2012, 12:27   #72
pajoske

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord van een politieke partij (behalve de communisten, die iedereen een staatsjob zouden geven) dat ze de werkloosheid gingen beperken in de tijd.
Werkloosheid is een economisch begrip ... als ge verstaat wat ik bedoel.
De werklozensteun, het dopgeld, betalen, dat is wat anders.

En daarin is het standpunt van de nva duidelijk genoeg: het wordt alleszins goed begrepen door meer en meer Vlamingen.
OK dan begrijpen sij elkaar.
Bruggepensioneerden zijn werklozen die een werkloosheidsvergoeding krijgen. Die moeten dus na een paar jaar maar naar het OCMW volgens NVA
Loopbaanonderbrekers zijn geen werklozen. Die mogen dus jaren een vergoeding krijgen van de overheid/belaastingbetaler terwijl hun collega's die door omstandigheden geen werk vinden (vb 45+ enz) maar naar het OCMW moeten trekken.
De sociale toekomst van Vlaanderen onder NVA bestuur.

Met dank voor de verduidelijking. Ik; hoop dat veel mensen dit lezen alvorens naar het stemhokje te trekken bij volgende federale verkiezingen.
Oud 10 april 2012, 12:41   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK dan begrijpen sij elkaar.
Bruggepensioneerden zijn werklozen die een werkloosheidsvergoeding krijgen. Die moeten dus na een paar jaar maar naar het OCMW volgens NVA
Loopbaanonderbrekers zijn geen werklozen. Die mogen dus jaren een vergoeding krijgen van de overheid/belaastingbetaler terwijl hun collega's die door omstandigheden geen werk vinden (vb 45+ enz) maar naar het OCMW moeten trekken.
De sociale toekomst van Vlaanderen onder NVA bestuur.

Met dank voor de verduidelijking. Ik; hoop dat veel mensen dit lezen alvorens naar het stemhokje te trekken bij volgende federale verkiezingen.
Gij stelt de zaken zo leugenachtig voor, dat ik zelfs niet zou willen dat ge ooit voor de nva zoudt stemmen.
Zelfs niet al geeft gij mij er 100 € boven op, om op de nva te mogen stemmen.

Voor eeuwig en drie dagen.

Oud 10 april 2012, 13:05   #74
pajoske

Standaard

Citaat:
Gij stelt de zaken zo leugenachtig voor, dat ik zelfs niet zou willen dat ge ooit voor de nva zoudt stemmen.
Zelfs niet al geeft gij mij er 100 € boven op, om op de nva te mogen stemmen.

Voor eeuwig en drie dagen.
Zou u mij dan ook willen zeggen waar ik fout zit? Ik redeneer gewoon logisch verder op hetgeen de NVA op haar website schrijft en uw interpretatie van werkloosheid.

Gelieve als u mij van leugens beschuldigt mij te laten weten welke leugens ik schrijf. Of waar mijn redenering fout zit. Zo kunnen anderen ook lezen of mijn interpretatie en inschatting fout of correct is.

Indien u beweert dat ik lieg betekent dit dat u perfect het standpunt van NVA kent. Gelieve op volgende vraag dan ook te antwoorden.

Wil NVA de uitkeringen van bruggepensioneerden in tijd beperken of niet?
Wil NVA raken aan de uitkeringen van tijdskredieten enz of niet?

Laatst gewijzigd door pajoske : 10 april 2012 om 13:08.
Oud 10 april 2012, 13:12   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil NVA de uitkeringen van bruggepensioneerden in tijd beperken of niet?
Wil NVA raken aan de uitkeringen van tijdskredieten enz of niet?
Misschien iets anders: wat is daar zo verkeerd aan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:22   #76
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misschien iets anders: wat is daar zo verkeerd aan ?
Daar is niks mis mee. In tegendeel. Maar ze verzwijgen zo hun concrete plannen. Goed wetend dat ze anders een groot deel van hun kiespubliek zouden verliezen. Anders gezegd ze bedriegen de kiezer (maken misbruik van zijn onwetendheid) om hun enige echte plan door te drukken: Vlaamse onafhankelijkheid, een plan waarvoor in hun ogen alles moet wijken, ook de welvaart van een groot deel van de Vlaamse bevolking.

Deze volksverlakkerij klaag ik aan.
Oud 10 april 2012, 13:23   #77
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iemand die op 20 jaar tijd geen werk vindt zoekt volgens mij niet achter werk, hij is dus niet werkzoekend!

"iedereen die werk wil zal werk vinden" klopt, de vraag is natuurlijk over welke voorwaarden we praten.
legaal, in het wit, verzekerd volgens het boekje maakt een hele categorie mensen bij voorbaat kansloos.
en ja, niemand zal deze 1000 man aanpakken (jij ook niet moest je bedrijfsleider zijn).

in 't circuit van zwart, onderbetaald, uitbuiterij en rechtenloos zal iedereen werk vinden maar dat bedoelen we natuurlijk niet hé.
mensen bestraffen omdat ze niet in dat zwarte circuit willen werken is wel heel cynisch hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 14:08   #78
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ga akkoord en als oplossing kunnen we 2 vliegen in 1 slag slaan :
we geven alle werkzoekenden een politiek mandaat en mensen met een politiek mandaat worden werkzoekend. Immers gezien zij met politiek mandaat er niet in slagen structurele duurzame oplossingen uit te werken voor de werkzoekenden lijkt het mij leerzaam dat zij dan zelf eens in die situatie terecht komen, kunnen zij leren en onderwijl vullen de werkzoekenden (die ondertussen ervaring hebben in die wereld) de leegekomen parlementzetels van waaruit misschien dan eindelijk eens gezonde normaal denkende mensen ons land gaan besturen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 15:23   #79
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Brengt wel zoden aan de dijk.

Volhouden is de boodschap. Werken, ook in een beschuttende werkplaats, is zeer eerbaar.
2
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 15:25   #80
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

20 jaar geen werk vinden, ze moesten zich schamen
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be