Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2012, 09:48   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Gisteren las ik een leuk artikel op de tijd, waaruit blijkt dat de bedrijven nog nooit zoveel winst maakten. Vooral omdat de winstmarges zijn gestegen. Dat betekent dus dat kosten voor het produceren van hun producten steeds lager uitvallen.

Brother Paul heeft hier intussen een heel relanceplan klaar om de economie weer op zijn rails te krijgen en de werkloosheid op te lossen. Hoezo werkloosheid ? Bedrijven zitten op bergen cash, produceren als nooit te voren, zonder extra personeel, waarom zouden ze dat in de toekomst plots wel willen gaan doen met meer personeel ?

http://blogs.tijd.be/bbb/2012/04/bed...stekorten.html
Hoe komt dat ?
Omdat de produktie grotendeels in het buitenland geschiedt.
En dat komt omdat de produktie kost te hoog is in ons land.
En dat zal uiteindelijk zeer nadelig uitvallen voor ons.

Bedrijven zitten in een prisenors dilemma :
Als er 2 bedrijven zijn :
- ze blijven beiden in Belgie en maken een mooie winst.
- als eentje in België blijft en de ander gaat naar een laagloonland :
Dan gaat degene die in België blijft geen winst meer maken en de ander het dubbele
- als ze beiden naar het lage loonland gaan dan maken ze beiden dezelfde winst of zelfs minder.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 april 2012 om 09:51.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 10:05   #62
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hoe komt dat ?

Dan gaat degene die in België blijft geen winst meer maken en de ander het dubbele
- als ze beiden naar het lage loonland gaan dan maken ze beiden dezelfde winst of zelfs minder.
Er staat dat de overheid te veel uitgeeft, waardoor de bedrijfswinsten zijn gestegen. Decroo en ander rechts vinden het ongehoord deze bedrijven terug te belasten.
Oud 14 april 2012, 10:52   #63
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt dat ?

In de veronderstelling zijnde dat ze hun producten hier nog kunnen komen slijten en ze ze niet aan de arme spleetoog of Indiër moeten verkopen aan verminderde winstmarge
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:26   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

De grote hoop wel.

Nope, verplegend personeel of hun ondersteunende collega's(sterk onderbetaald) hebben echt wel een toegevoegde waarde. En dat is maar 1 voorbeeld.
Maar bijvoorbeeld , waarom zouden we een hele hoop peperdure papierduwers in Brussel niet vervangen door zeer weinig betaalde veroordeelde criminelen? Om een brief van de "klachten"mand in de "te versnipperen"mand te leggen en de tijd vol te epibreren kunnen we even goed een goed getrainde baviaan inzetten.

Zonder werk vallen? Ik moet al echt moeite doen om zelfs in deze rotte tijden geen 2 jobaanbiedingen per maand af te wijzen als technieker.

We hebben echt nut aan nog een minister met compleet kabinet...

Welke Grote Leider? 1 van de Sos-dynasties?
U moet uw persoonlijk geval niet veralgemenen.
Heel wat mensen kunnen nu eenmaal niets anders dan ergens aan een band staan. U weet net zo goed dat meer en meer industriële activiteit wegvalt in ons land en in Europa.

Leg me dit eens uit.

U weet best over welke Grote vlaamse Leider het gaat.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 april 2012 om 11:27.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:28   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En trol jij ook maar verder, we kennen u al rikske.
U bent zo overtuigd van uw overwinnen dat u verwaand begint te worden.

Trouwens denkt U dat de Grote Leider in 2014 zelfs met 33% meer durft dan nu ?
Oud 14 april 2012, 11:32   #66
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wij kweken enkel egoïsten, die nooit tevreden zijn, die nu beginnen te beseffen, dat als je iets zelf doet, goedkoper uitkomt als dat je het laat doen.
Dat daardoor werkplaatsen wegvallen is normaal, maar door zelf initiatief te nemen geef je ook minder uit.
Nog niet gemerkt dat hoe groter een bedrijf, hoe duurder het word?
Eenvoudig voorbeeld, bestek voor nieuwe ramen en deuren besteld in 2010, in 2010 vond ik het te duur, nu kan dezelfde firma mij voor hetzelfde bestek 2100 € minder tellen.
Mijn vraag nu, wou die firma in 2010 2100 € meer winst, of zijn zijn arbeidskrachten goedkoper geworden?
Of is hij nu tevreden met minder winst?
Laat me dus niet lachen met jouw stelling dat er niet goedkoper kan gewerkt worden.
Trouwens in het huidige contract heb ik 15 jaar garantie en in het oude kreeg ik slechts 10 jaar.
En om je gerust te stellen alles is op factuur.
Dat is een aloude truck. Als je het druk hebt, doe je je normale winst X 2 en als de klant tekent is dat mooi meegenomen. Als je te weinig werk hebt, dan reken je het normale tarief of zelfs iets minder.

En wat betreft je antwoord over lenen voor woning en grond : misschien kan je beter gaan huren.

Laten we even rekenen :

Lening van €200.000 (wat al zeer weinig is) op 30 jaar : afbetaling van € 1.200 per maand = € 432000
30 jaar huren aan 700/maand : € 252.000.

Je houdt dus makkelijk per jaar € 6000 die je ook nog eens kan uitzetten en laten opbrengen. Dat zit in voorgaande nog niet meegerekend.

Ik hou ook geen rekening met inflatie omdat zowel de woningen als de huren deze evolutie volgen en dus de last in de toekomst even zwaar blijft als nu.

Als je je kees laat en je erfgenamen moeten erfenis betalen, is dat met een huis natuurlijk makkelijk door de staat te verrekenen. Bij roerende goederen is dat al veel minder gemakkelijk, omdat je bijvoorbeeld een handgift kunt doen waar zij geen zak op kunnen zeggen (in de veronderstelling dat je dat 3 jaar voor je overlijden doet).

Ik meen mij te herinneren dat de erfenisrechten bij overlijden op € 200000 ca. €25000 bedragen....

Laatst gewijzigd door Stingray : 14 april 2012 om 11:41.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 11:50   #67
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag mij, en met mij de nva, veel verwijten, maar niet dat we het sociale achteruit stellen.
We stellen het gelijk; we willen het betaalbaar houden omdat dat net de beste garantie is. (in tegenstelling tot sommige dromen die denken dat de bomen tot in de hemel kunnen groeien).

Voorts heeft de schoof drie nakomelingen, waarvan de jongste inmiddels met tram 3 rijdt.
De Schoof heeft hen geholpen met de aanschaf van hun huis; de Schoof ziet verder hoe zij leven. (en werken !)
En de Schoof en zijn familie, zijn de enigen, waar iedereen in zijn leven zich krom gewerkt en betaald heeft aan alle voorzieningen, die nu met grote ijver, een voor een worden afgebouwd, om de politieke en financiële maffia te kunnen laten voortdoen.
Als jij je laat wijsmaken dat geld kan verdwijnen is dat jouw zaak, maar geld verdwijnt niet, zelfs virtueel aangemaakt geld word omgezet in schuld en iemand die dat niet kan of wil beseffen, is volgens mij een volslagen idioot.
En je weet, dat ik dat zeker niet van jou denk.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 12:13   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En de Schoof en zijn familie, zijn de enigen, waar iedereen in zijn leven zich krom gewerkt en betaald heeft aan alle voorzieningen, die nu met grote ijver, een voor een worden afgebouwd, om de politieke en financiële maffia te kunnen laten voortdoen.
Als jij je laat wijsmaken dat geld kan verdwijnen is dat jouw zaak, maar geld verdwijnt niet, zelfs virtueel aangemaakt geld word omgezet in schuld en iemand die dat niet kan of wil beseffen, is volgens mij een volslagen idioot.
En je weet, dat ik dat zeker niet van jou denk.
De Schoof en wie weet ook zijn familie, zijn niet de enigen. Noch de enige Vlamingen, noch de enigen die denken dat werken niet foei is, noch de enigen die weten wat het woord verantwoordelijkheid is, noch wat dan ook.

(ik ben hoogstens één van de weinigen qui baise comme un dieu )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 12:28   #69
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(ik ben hoogstens één van de weinigen qui baise comme un dieu )
Letterlijk of figuurlijk?
Oud 14 april 2012, 13:23   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
In de veronderstelling zijnde dat ze hun producten hier nog kunnen komen slijten en ze ze niet aan de arme spleetoog of Indiër moeten verkopen aan verminderde winstmarge
Vandaar mijn stelling geeindigd is met : zelfs minder.
Oud 14 april 2012, 13:25   #71
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet uw persoonlijk geval niet veralgemenen.
Heel wat mensen kunnen nu eenmaal niets anders dan ergens aan een band staan. U weet net zo goed dat meer en meer industriële activiteit wegvalt in ons land en in Europa.

Leg me dit eens uit.

U weet best over welke Grote vlaamse Leider het gaat.
Dan heeft u een probleem met Bruno Tobback die alle industriële activiteit uit België wil lanen verdwijnen. Productie daar zijn we immers niet goed in.
Bruno Tobback is helaas voor u geen grote vlaamse leider.
Oud 14 april 2012, 13:27   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent zo overtuigd van uw overwinnen dat u verwaand begint te worden.

Trouwens denkt U dat de Grote Leider in 2014 zelfs met 33% meer durft dan nu ?
Wat heeft dat met de BTW inkomsten te maken Rikske ?
maar weer.
Wie heeft het hier over overwinnen ? U voelt zich blijkbaar overwonnen. Uw minderwaardigheidscomplex is uw probleem en niet het mijne.
Oud 14 april 2012, 13:37   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heeft u een probleem met Bruno Tobback die alle industriële activiteit uit België wil lanen verdwijnen. Productie daar zijn we immers niet goed in.
Bruno Tobback is helaas voor u geen grote vlaamse leider.
Ik heb problemen met niemand.
Ik heb enkel problemen met politieke partijen die zich verkiesbaar stellen om dan achteraf als geslagen honden af te druipen met een dikke vette Calimero mentaliteit.
Dus ook niet met de familie Tobback.
Oud 14 april 2012, 13:37   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met de BTW inkomsten te maken Rikske ?
maar weer.
Wie heeft het hier over overwinnen ? U voelt zich blijkbaar overwonnen. Uw minderwaardigheidscomplex is uw probleem en niet het mijne.
Verstop u maar, het mag.
Oud 14 april 2012, 15:12   #75
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Kan je ook zo een schemaatje posten van het gemiste geld doordat kinderen pas vanaf hun 16de (in het beste geval) beginnen te werken ? Of hoeveel kindergeld we verkwisten aan die kleine boeven ? Hou ook rekening met speelbos en tuinen waar we anders misschien wel het nieuwe Apple of Facebook hadden kunnen neerplanten.

Neem er dan ook de staatsschuld eens bij en kom tot het besef dat de vroegere generaties dikke vette luierikken waren die nooit hard gewerkt hebben, want zij hebben de staatsschuld stelstelmatig opgebouwd. Wetende dat er vroeger niet eens zoveel allochtonen en asielzoekers waren.
Die dikke vette luierikken hebben u wel groot gebracht he zwanzer,en inderdaad sommigen hebben maar een halve job gedaan met uw opvoeding,ge kent niks,alles is teveel,en iedereen die wat ouder is moet het ontgelden.
Wij zwanzer hebben nog alles met onze handen moeten doen,de automatisatie
heeft u verwend,maar slimmer ben je niet geworden!
Hop terug onder uwe steen meeloper!
Oud 14 april 2012, 15:19   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb problemen met niemand.
Ik heb enkel problemen met politieke partijen die zich verkiesbaar stellen om dan achteraf als geslagen honden af te druipen met een dikke vette Calimero mentaliteit.
Dus ook niet met de familie Tobback.
Blijkbaar wel aan uw tranen te zien.
Oud 14 april 2012, 15:19   #77
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Verstop u maar, het mag.
Ik wil uw tranen niet zien.
Oud 14 april 2012, 15:22   #78
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Die dikke vette luierikken hebben u wel groot gebracht he zwanzer,en inderdaad sommigen hebben maar een halve job gedaan met uw opvoeding,ge kent niks,alles is teveel,en iedereen die wat ouder is moet het ontgelden.
Wij zwanzer hebben nog alles met onze handen moeten doen,de automatisatie
heeft u verwend,maar slimmer ben je niet geworden!
Hop terug onder uwe steen meeloper!
Je neemt het allemaal veel te persoonlijk.
Onze generatie is wel degelijk verantwoordelijk voor de grote staatsschuld. We hadden veel eerder daartegen moeten protesteren. De jeugd heeft een groot probleem overgeerft van ons. Wat moeten ze doen, de rekening blijven doorschuiven naar toekomstige generaties. De kleinkinderen, de achterkleinkinderen. Hoe ver moet men gaan volgens u.

Zo slim vind ik uw reactie overigens ook niet. Als u zo volwassen bent dan kan u best wel een betere reactie verzinnen.
Oud 14 april 2012, 15:40   #79
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je neemt het allemaal veel te persoonlijk.
Onze generatie is wel degelijk verantwoordelijk voor de grote staatsschuld. We hadden veel eerder daartegen moeten protesteren. De jeugd heeft een groot probleem overgeerft van ons. Wat moeten ze doen, de rekening blijven doorschuiven naar toekomstige generaties. De kleinkinderen, de achterkleinkinderen. Hoe ver moet men gaan volgens u.

Zo slim vind ik uw reactie overigens ook niet. Als u zo volwassen bent dan kan u best wel een betere reactie verzinnen.
Man ge gaat toch niet de gewone mens aanpakken zeker,mijn vraag aan u tegen wat we hadden moeten protesteren,tegen een zekere toekomst?Waar zou de gewone mens tegen moeten protesteren hebben,de meeste arbeiders hadden een a3 diploma,die hadden geen weet van schuld.

3/4 van de vrouwen gingen vroeger niet werken,en gezinnen moesten het stellen met vaders wedde,wat zouden die kennen van economie en staatsschuld,als ge verantwoordelijke zoekt zoek ze dan niet bij de werkmens,maar bij hun leiders.
Ik ben tot mijn 16 naar school geweest,en dan 6 dagen per week gaan werken,45 uur per week,nu moeten ze 36 uur werken en doen niks als klagen,hun ouders hebben er voor gezorgt dat ze ne spaarboek hebben,een lapke grond,en ze hebben een hoog diploma omdat ouders er voor zorgden dat ze lang konden studeren,terwijl ze zelf nauwelijks uit de kosten kwamen met hun geringe opleiding.
Ik ga me toch niet laten afblaffen door iemand die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden zeker.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 14 april 2012 om 15:45.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 15:49   #80
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dat is een aloude truck. Als je het druk hebt, doe je je normale winst X 2 en als de klant tekent is dat mooi meegenomen. Als je te weinig werk hebt, dan reken je het normale tarief of zelfs iets minder.

En wat betreft je antwoord over lenen voor woning en grond : misschien kan je beter gaan huren.

Laten we even rekenen :

Lening van €200.000 (wat al zeer weinig is) op 30 jaar : afbetaling van € 1.200 per maand = € 432000
30 jaar huren aan 700/maand : € 252.000.

Je houdt dus makkelijk per jaar € 6000 die je ook nog eens kan uitzetten en laten opbrengen. Dat zit in voorgaande nog niet meegerekend.

Ik hou ook geen rekening met inflatie omdat zowel de woningen als de huren deze evolutie volgen en dus de last in de toekomst even zwaar blijft als nu.

Als je je kees laat en je erfgenamen moeten erfenis betalen, is dat met een huis natuurlijk makkelijk door de staat te verrekenen. Bij roerende goederen is dat al veel minder gemakkelijk, omdat je bijvoorbeeld een handgift kunt doen waar zij geen zak op kunnen zeggen (in de veronderstelling dat je dat 3 jaar voor je overlijden doet).

Ik meen mij te herinneren dat de erfenisrechten bij overlijden op € 200000 ca. €25000 bedragen....
Heb je er even over nagedacht, hoeveel die woning over 35 jaar opbrengt?
Verminder de afbetaling met de huur en bekijk het dan eens even opnieuw.
Wat de erfenisrechten betreft, ooit gehoord van mouwen en aanpassen?
Zoals dubbel vruchtgebruik. Dan is en blijft het 3%.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be