![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een onstopbare, onomkeerbare evolutie! Beste Zeno, in de politiek is niets onomkeerbaar. En neen, wij geven het niet op, ook niet als dat tegen de 'natuurlijke' evolutie ingaat. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je ergens in gelooft, dan moet je dat maar blijven doen. Ik heb daar respect voor. Al denk ik wel dat het een verloren zaak is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeno, verloren zaak of niet.
Wat is er erger? Je gewoon bij alles neerleggen als de schapen in de wei of Werken voor de zaak waar je met hart en ziel in gelooft, ook al blijven je tegenstanders zeggen dat het hopeloos is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat volkeren zijn, waarom bestaan er dan geen dergelijke partijen? Er bestaan wel Vlaamsnationalistische partijen, verenigingen, groepen en genootschappen (met leden uit ALLE provincies van Vlaanderen). En al de rest is gewoon niet relevant: een groepje Citroën Berlingo-fans worden plotseling geen volk (jawel, er bestaan zo'n fanclub). En als postzegelverzamelaar voel ik me geen lid van het "postzegelvolk" of iets dergelijks. Dergelijke onnozele praat heeft hier niets van doen. Net alsof Vlaamsgezinden (of andere volksnationalisten in Europa) geloven dat er een soort "uitputtend lijst van kenmerken" zou bestaan waaraan iedere lid van een bepaald volk aan voldoen moet. Postzegels verzamelen is geen relevant element; net zomin muzieksmaak, voorliefde voor bepaalde gerechten, wagenkeuze, verwarmen met stookolie of gas of elektriciteit of kolen of hout of iets anders, een wezenlijk element zou vormen bij de omschrijving van volk. En nu wacht ik nog steeds op een definitie van het Baskische, Bretoense en Catalaanse volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik het ergste vind, is werken voor de zaak waarvan je WEET dat ze er gaat komen, ook al blijven je tegenstanders beweren dat je een dreamer bent, dat je niet realistisch bent. Elk nuchter en neutraal onderzoek wijst op verdere decentralisatie, en toch blijven politieke fossielen als Decroo beweren dat Vlaams-nationalisme onzin is. We weten wel beter...
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HAHAHAhahahahahaha... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar, o waar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Als de nood het hoogst is, beginnen de Vlaams-nationalen dingen te zien die er niet zijn! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een belgikske hebben wij nog nooit gehoord.
Wij zijn er daarenteggen zeker van dat de Belgische Natie op de steun van de absolute meerderheid van de bevolking kan rekenen (cfr. alle enquêtes die in verband met deze kwestie zijn uitgevoerd)! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er dan zo'n absolute meerderheid bestaat, hoe komt het dan dat er geen politieke vertaling is van dat gedachtengoed? Belgicistische partijtjes verzamelen slechts een handjevol stemmen, terwijl de twee grootste Vlaamse partijen ondertussen voor confederalisme hebben gekozen. Indien er dus een "absolute meerderheid" is, dan zullen deze twee partijen verschrikkelijk afgestraft worden bij de komende verkiezingen. Indien... Droom verder, belgicisten, het doodvonnis van België is reeds getekend. De vraag is slechts: "Hoe lang zal de doodsstrijd nog duren?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |