Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 23:04   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Het probleem is ook dat vrouwen hun fantasie soms voor werkelijkheid willen nemen.

De verkrachtersfantasie.
Niet dat vrouwen ervan dromen om echt verkracht te worden zoals het in het strafwetboek staat beschreven, maar de “verkrachtingsfantasie” is de absolute nummer één bij heel wat vrouwen.
Tussen de 31 en 57% van de vrouwen heeft zulke fantasieën en voor 9 tot 17% van de vrouwen is dat zelfs hun favoriete fantasie. In deze fantasie wordt de vrouw sterk gedomineerd door de man. Hij duldt geen tegenspraak en heeft duidelijk de touwtjes in handen. De vrouw stribbelt tegen maar moet zich uiteindelijk gewonnen geven. Met name zelfstandige en sterke vrouwen blijken te fantaseren over gedwongen seks.
Het sleutelwoord is fantasie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 23:34   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je klinkt fatalistisch. Mistoestanden aanklagen loont altijd.
uhu ja, dan kon je als mishandelde vrouw ook nog eens uitgelachen worden door de flikken, tot de dag van vandaag gekend om hun fijngevoeligheid, je moet je niet voorstellen wat het in de jaren 70 en 80 was.

Citaat:
Als er geen klacht is heeft het melken jaren nadien geen zin. De vraag die ik mij stel is waarom er niet korter op de bal wordt gespeeld. Je zou op den duur kunnen veronderstellen dat vrouwen er doorgaans geen probleem mee hebben, behalve een opportuniteit.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 00:24   #63
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Omdat de feiten door de mannen geminimaliseerd worden en de slachtoffers zelden geloofd worden. De reacties op dit forum n.a.v. PVDD bewijzen dit voldoende.
ja ik moet ook zeggen dat ik mijn ogen heb opengetrokken over sommige reacties. Men verwijt dan die vrouwen dat ze jaren gewacht te hebben om te praten, maar je zou bijna denken dat de tijd nog altijd niet rijp is voor sommige onprettige waarheden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 00:24   #64
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

klacht neerleggen is helemaal niet zo simpel.
in feite komt het neer op het moment afwachten waarop je sterk genoeg bent, om alle negatieve gevolgen en risico's aan te kunnen.

Bij seksuele intimidatie / misbruik is er sowieso sprake van een machtsongelijkheid. Het hoeft niet eens te gaan om een bovengeschikte, de machtongelijkheid is er evenzeer bij iemand die op andere vlakken op gelijke hoogte staat: het feit d�*t hij die ongewenste seksuele handelingen heeft kunnen stellen, is de illustratie zelf van de machtsongelijkheid.

Aangezien maar een fractie van de klachten ook in een veroordeling eindigen, begin je aan iets dat relatief weinig kans maakt om goed te eindigen. Lukt het niet, dan ben je zelf de pineut. Als het wel lukt, is het positieve gevolg vaak ook maar van korte duur. Uit de machtsongelijkheid volgt immers dat die ander ietsje meer in de pap te brokken heeft. Zelfs al is de persoon veroordeeld, hij kan nog steeds wel manieren vinden om je te kraken achteraf. Door bijv. te zorgen dat je belangrijke beroepskansen mist, door je reputatie door de modder te halen, door te dreigen met andere 'leuke' dingen.
Vanaf het moment dat je zo'n klacht indient, is de kans groot dat je voor de rest van je leven met een zwaard van damocles boven je hoofd. Er kan 'ooit' wraak komen voor het feit dat je klacht hebt neergelegd.
Bij heel ernstige feiten (zoals verkrachting) weet je ook al dat je met iemand te maken hebt die zich ethisch van niet zoveel aantrekt. Verwachten dat zo iemand keurig en braaf een aanklacht zal ondergaan is misschien niet erg realistisch. Als je zwijgt heb je alvast die kans op wraak niet. Het vereist dus flink wat moed om die klacht neer te leggen (of weg te gaan uit die situatie - dan kan er ook vanalles gebeuren dat je liever niet wil). Er zijn verdorie mensen die héél hun leven hebben achtergelaten om te vluchten uit zo'n situatie.

Dus: wachten tot je wel sterk genoeg staat. Tot 40 jaar na datum ofzo :/
Oud 26 april 2012, 01:01   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
klacht neerleggen is helemaal niet zo simpel.
in feite komt het neer op het moment afwachten waarop je sterk genoeg bent, om alle negatieve gevolgen en risico's aan te kunnen.

Bij seksuele intimidatie / misbruik is er sowieso sprake van een machtsongelijkheid. Het hoeft niet eens te gaan om een bovengeschikte, de machtongelijkheid is er evenzeer bij iemand die op andere vlakken op gelijke hoogte staat: het feit d�*t hij die ongewenste seksuele handelingen heeft kunnen stellen, is de illustratie zelf van de machtsongelijkheid.

Aangezien maar een fractie van de klachten ook in een veroordeling eindigen, begin je aan iets dat relatief weinig kans maakt om goed te eindigen. Lukt het niet, dan ben je zelf de pineut. Als het wel lukt, is het positieve gevolg vaak ook maar van korte duur. Uit de machtsongelijkheid volgt immers dat die ander ietsje meer in de pap te brokken heeft. Zelfs al is de persoon veroordeeld, hij kan nog steeds wel manieren vinden om je te kraken achteraf. Door bijv. te zorgen dat je belangrijke beroepskansen mist, door je reputatie door de modder te halen, door te dreigen met andere 'leuke' dingen.
Vanaf het moment dat je zo'n klacht indient, is de kans groot dat je voor de rest van je leven met een zwaard van damocles boven je hoofd. Er kan 'ooit' wraak komen voor het feit dat je klacht hebt neergelegd.
Bij heel ernstige feiten (zoals verkrachting) weet je ook al dat je met iemand te maken hebt die zich ethisch van niet zoveel aantrekt. Verwachten dat zo iemand keurig en braaf een aanklacht zal ondergaan is misschien niet erg realistisch. Als je zwijgt heb je alvast die kans op wraak niet. Het vereist dus flink wat moed om die klacht neer te leggen (of weg te gaan uit die situatie - dan kan er ook vanalles gebeuren dat je liever niet wil). Er zijn verdorie mensen die héél hun leven hebben achtergelaten om te vluchten uit zo'n situatie.

Dus: wachten tot je wel sterk genoeg staat. Tot 40 jaar na datum ofzo :/
Jamaar ja..hoe wil je om den duur nog van de grond gaan?
Als iedereen zo afstand houdt, waar begint het dan nog?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 08:05   #66
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem is ook dat vrouwen hun fantasie soms voor werkelijkheid willen nemen.

De verkrachtersfantasie.
Niet dat vrouwen ervan dromen om echt verkracht te worden zoals het in het strafwetboek staat beschreven, maar de “verkrachtingsfantasie” is de absolute nummer één bij heel wat vrouwen.
Tussen de 31 en 57% van de vrouwen heeft zulke fantasieën en voor 9 tot 17% van de vrouwen is dat zelfs hun favoriete fantasie. In deze fantasie wordt de vrouw sterk gedomineerd door de man. Hij duldt geen tegenspraak en heeft duidelijk de touwtjes in handen. De vrouw stribbelt tegen maar moet zich uiteindelijk gewonnen geven. Met name zelfstandige en sterke vrouwen blijken te fantaseren over gedwongen seks.
1/ fantasie. Dat is het sleutelwoord
2/ zelfs al wordt het werkelijkheid, dan nog enkel met een man die ze vertrouwen.

De enige vrouw die ik ooit "verkracht" heb was mijn vriendin en dan nog op verzoek van haar. Ze wist ook dat ze het woord "nee" mij onmiddellijk zou doen stoppen.

Ja ze heeft dergelijke fantasieën, net zoals vrijwel alle vrouwen, nee dat betekent niet dat ze het zomaar wil. Ik heb zelf ook fantasieën waarvan ik ze niet eens w�*l uitvoeren. Fantasie is vaak leuker dan werkelijkheid.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 10:54   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jamaar ja..hoe wil je om den duur nog van de grond gaan?
Als iedereen zo afstand houdt, waar begint het dan nog?
Als je zonder een vrouw te intimideren of misbruiken niet van de grond geraakt, dan is er toch wel iets serieus mis met je
Oud 26 april 2012, 10:56   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als je zonder een vrouw te intimideren of misbruiken niet van de grond geraakt, dan is er toch wel iets serieus mis met je
Definieer intimideren en misbruiken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 17:53   #69
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het sleutelwoord is fantasie.
Uiteraard. Vrouwen fantaseren massaal over het feit dat ze bepoteld of seksueel geïntimideerd worden. Vanaf dat zich een situatie voordoet die in min of meerdere mate aan die fantasie beantwoordt, wordt die fantasie op de werkelijkheid geprojecteerd. Ik kan het aantal vrouwen niet tellen dat ik al heb horen beweren ongewenst bepoteld of zelfs verkracht te zijn geweest. Maar dat was dan wel altijd door hun 'vriendje'... Ik ben uiterst sceptisch als vrouwen dat thema aansnijden.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 17:53   #70
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is geen argument. Geloven we door die laattijdigheid het misschien nu?
Het is geen argument maar wel een reden. Zelfs nu worden de klachten van de vrouwen amper ernstig genomen. De rode lijn in de verklaringen van alle vrouwen is dat dergelijke klachten ofwel afgewimpeld werden ofwel geklasseerd werden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 17:56   #71
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Vrouwen fantaseren massaal over het feit dat ze bepoteld of seksueel geïntimideerd worden. Vanaf dat zich een situatie voordoet die in min of meerdere mate aan die fantasie beantwoordt, wordt die fantasie op de werkelijkheid geprojecteerd. Ik kan het aantal vrouwen niet tellen dat ik al heb horen beweren ongewenst bepoteld of zelfs verkracht te zijn geweest. Maar dat was dan wel altijd door hun 'vriendje'... Ik ben uiterst sceptisch als vrouwen dat thema aansnijden.
Je veralgemeent wel heel erg, maar stel - stèl ! - dat het waar is, dan zie ik nog steeds niet in wat dit te maken heeft met seksuele intimidatie.
Oud 26 april 2012, 17:59   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

december heeft niet goed door, dat de vrouwen die daar over fantaseren, niet echt fantaseren over verkrachtingen. Dat is namelijk volgens de logica en de definitie van het woord onmogelijk, als de vrouw erover fantaseert om verkracht te worden en dat dus lekker vind als dat echt zou gebeuren. Kun je niet meer spreken van verkrachting, aangezien verkrachting tegen de wil van iemand in is.
Oud 26 april 2012, 18:03   #73
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
1/ fantasie. Dat is het sleutelwoord
2/ zelfs al wordt het werkelijkheid, dan nog enkel met een man die ze vertrouwen.

De enige vrouw die ik ooit "verkracht" heb was mijn vriendin en dan nog op verzoek van haar. Ze wist ook dat ze het woord "nee" mij onmiddellijk zou doen stoppen.

Ja ze heeft dergelijke fantasieën, net zoals vrijwel alle vrouwen, nee dat betekent niet dat ze het zomaar wil. Ik heb zelf ook fantasieën waarvan ik ze niet eens w�*l uitvoeren. Fantasie is vaak leuker dan werkelijkheid.
Nochtans verschijnen met de regelmaat van de klok berichten waaruit blijkt dat vrouwen een verkrachting verzinnen om in de picture te staan (of om welke reden dan ook).... Dat sluit even naadloos aan bij wat ik jonge vrouwen soms hoor vertellen. Ik kan er ook niet aan doen dat ze dat doen he, maar het zorgt er wel voor dat we sommige verhalen met de nodige argwaan moeten interpreteren.

Kort samengevat : u beweert dat dit een zuivere fantasie is, ik zeg dat veel vrouwen hun fantasie voor werkelijkheid proberen te nemen (al is het maar om cool te zijn bij andere vrouwen). En met de regelmaat van de klok verschijnen er ook berichten in de media die mijn bewering staven.

U hoeft maar te googelen op "verkrachting" en "verzonnen".

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...erzonnen.dhtml
Oud 26 april 2012, 18:04   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen argument maar wel een reden. Zelfs nu worden de klachten van de vrouwen amper ernstig genomen.
komt daarbij de vrees voor reacties als "zou ze het eigenlijk niet zelf een beetje gezocht hebben..."

Citaat:
De rode lijn in de verklaringen van alle vrouwen is dat dergelijke klachten ofwel afgewimpeld werden ofwel geklasseerd werden.
iedereen wist en zegde dat Ghysen "een arm" had van hier tot Tokio. (en uiteraard zullen daar procureurs bijgeweest zijn)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 18:06   #75
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
december heeft niet goed door, dat de vrouwen die daar over fantaseren, niet echt fantaseren over verkrachtingen. Dat is namelijk volgens de logica en de definitie van het woord onmogelijk, als de vrouw erover fantaseert om verkracht te worden en dat dus lekker vind als dat echt zou gebeuren. Kun je niet meer spreken van verkrachting, aangezien verkrachting tegen de wil van iemand in is.
Ze fantaseren erbij dat het tegen hun zin is. Maar bon, dat is een semantische discussie..

Laatst gewijzigd door december : 26 april 2012 om 18:22.
Oud 26 april 2012, 18:08   #76
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze fantaseren erbij dat het tegen u zin is. Maar bon, dat is een semantische discussie..
Ze vinden het dan dus fijn, dan kan het dus geen verkrachting meer zijn.

Maar wat is eigenlijk precies de relevantie daarvan bij dit onderwerp?
Oud 26 april 2012, 18:10   #77
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans verschijnen met de regelmaat van de klok berichten waaruit blijkt dat vrouwen een verkrachting verzinnen om in de picture te staan (of om welke reden dan ook).... Dat sluit even naadloos aan bij wat ik jonge vrouwen soms hoor vertellen. Ik kan er ook niet aan doen dat ze dat doen he, maar het zorgt er wel voor dat we sommige verhalen met de nodige argwaan moeten interpreteren.

Kort samengevat : u beweert dat dit een zuivere fantasie is, ik zeg dat veel vrouwen hun fantasie voor werkelijkheid proberen te nemen (al is het maar om cool te zijn bij andere vrouwen). En met de regelmaat van de klok verschijnen er ook berichten in de media die mijn bewering staven.

U hoeft maar te googelen op "verkrachting" en "verzonnen".

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...erzonnen.dhtml
Sommige vrouwen durven een verkrachting verzinnen. Ja, dus ? Wat heeft die absolute minderheid van vrouwen te maken met de vrouwen die dagdagelijks lastig gevallen worden door mannen op het werk ?

Of is dat voor jou allemaal één pot nat ?
Oud 26 april 2012, 18:12   #78
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Je veralgemeent wel heel erg, maar stel - stèl ! - dat het waar is, dan zie ik nog steeds niet in wat dit te maken heeft met seksuele intimidatie.
Hoe objectief is het getuigenis van iemand die veronderstelt wordt seksueel geïntimideerd te zijn, maar daar zelf allerlei fantasieën rond heeft?

Dan gaan werkelijkheid en inbeelding hand in hand.
Oud 26 april 2012, 18:14   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe objectief is het getuigenis van iemand die veronderstelt wordt seksueel geïntimideerd te zijn, maar daar zelf allerlei fantasieën rond heeft?

Dan gaan werkelijkheid en inbeelding hand in hand.
Dus jij beweert nu eventjes dat de vrouwen die heden klagen over seksuele intimidatie, stuk voor stuk verkrachtingsfantasieën hebben, en dat ze daardoor weinig betrouwbaar zijn ? Wow...

Bye bye, en kom terug als je ontbrekende chromosoom met de post aangekomen is.
Oud 26 april 2012, 18:16   #80
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige vrouwen durven een verkrachting verzinnen. Ja, dus ? Wat heeft die absolute minderheid van vrouwen te maken met de vrouwen die dagdagelijks lastig gevallen worden door mannen op het werk ?
Die 'sommige' vrouwen (zoals u dat minimaliseert) zijn een uitwas van een wijdverbreide algemene geestesgesteldheid bij vele vrouwen. Voor mij mag u dat gerust ontkennen, wat zou ik erom malen, maar als u een problematiek wilt aanpakken moet u in de eerste plaats de juiste oorzaken daarvan onderkennen, ook al zijn dat onplezante waarheden.

Citaat:
Of is dat voor jou allemaal één pot nat ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be