![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja ik moet ook zeggen dat ik mijn ogen heb opengetrokken over sommige reacties. Men verwijt dan die vrouwen dat ze jaren gewacht te hebben om te praten, maar je zou bijna denken dat de tijd nog altijd niet rijp is voor sommige onprettige waarheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klacht neerleggen is helemaal niet zo simpel.
in feite komt het neer op het moment afwachten waarop je sterk genoeg bent, om alle negatieve gevolgen en risico's aan te kunnen. Bij seksuele intimidatie / misbruik is er sowieso sprake van een machtsongelijkheid. Het hoeft niet eens te gaan om een bovengeschikte, de machtongelijkheid is er evenzeer bij iemand die op andere vlakken op gelijke hoogte staat: het feit d�*t hij die ongewenste seksuele handelingen heeft kunnen stellen, is de illustratie zelf van de machtsongelijkheid. Aangezien maar een fractie van de klachten ook in een veroordeling eindigen, begin je aan iets dat relatief weinig kans maakt om goed te eindigen. Lukt het niet, dan ben je zelf de pineut. Als het wel lukt, is het positieve gevolg vaak ook maar van korte duur. Uit de machtsongelijkheid volgt immers dat die ander ietsje meer in de pap te brokken heeft. Zelfs al is de persoon veroordeeld, hij kan nog steeds wel manieren vinden om je te kraken achteraf. Door bijv. te zorgen dat je belangrijke beroepskansen mist, door je reputatie door de modder te halen, door te dreigen met andere 'leuke' dingen. Vanaf het moment dat je zo'n klacht indient, is de kans groot dat je voor de rest van je leven met een zwaard van damocles boven je hoofd. Er kan 'ooit' wraak komen voor het feit dat je klacht hebt neergelegd. Bij heel ernstige feiten (zoals verkrachting) weet je ook al dat je met iemand te maken hebt die zich ethisch van niet zoveel aantrekt. Verwachten dat zo iemand keurig en braaf een aanklacht zal ondergaan is misschien niet erg realistisch. Als je zwijgt heb je alvast die kans op wraak niet. Het vereist dus flink wat moed om die klacht neer te leggen (of weg te gaan uit die situatie - dan kan er ook vanalles gebeuren dat je liever niet wil). Er zijn verdorie mensen die héél hun leven hebben achtergelaten om te vluchten uit zo'n situatie. Dus: wachten tot je wel sterk genoeg staat. Tot 40 jaar na datum ofzo :/
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen zo afstand houdt, waar begint het dan nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2/ zelfs al wordt het werkelijkheid, dan nog enkel met een man die ze vertrouwen. De enige vrouw die ik ooit "verkracht" heb was mijn vriendin en dan nog op verzoek van haar. Ze wist ook dat ze het woord "nee" mij onmiddellijk zou doen stoppen. Ja ze heeft dergelijke fantasieën, net zoals vrijwel alle vrouwen, nee dat betekent niet dat ze het zomaar wil. Ik heb zelf ook fantasieën waarvan ik ze niet eens w�*l uitvoeren. Fantasie is vaak leuker dan werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Uiteraard. Vrouwen fantaseren massaal over het feit dat ze bepoteld of seksueel geïntimideerd worden. Vanaf dat zich een situatie voordoet die in min of meerdere mate aan die fantasie beantwoordt, wordt die fantasie op de werkelijkheid geprojecteerd. Ik kan het aantal vrouwen niet tellen dat ik al heb horen beweren ongewenst bepoteld of zelfs verkracht te zijn geweest. Maar dat was dan wel altijd door hun 'vriendje'... Ik ben uiterst sceptisch als vrouwen dat thema aansnijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het is geen argument maar wel een reden. Zelfs nu worden de klachten van de vrouwen amper ernstig genomen. De rode lijn in de verklaringen van alle vrouwen is dat dergelijke klachten ofwel afgewimpeld werden ofwel geklasseerd werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() december heeft niet goed door, dat de vrouwen die daar over fantaseren, niet echt fantaseren over verkrachtingen. Dat is namelijk volgens de logica en de definitie van het woord onmogelijk, als de vrouw erover fantaseert om verkracht te worden en dat dus lekker vind als dat echt zou gebeuren. Kun je niet meer spreken van verkrachting, aangezien verkrachting tegen de wil van iemand in is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kort samengevat : u beweert dat dit een zuivere fantasie is, ik zeg dat veel vrouwen hun fantasie voor werkelijkheid proberen te nemen (al is het maar om cool te zijn bij andere vrouwen). En met de regelmaat van de klok verschijnen er ook berichten in de media die mijn bewering staven. U hoeft maar te googelen op "verkrachting" en "verzonnen". http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...erzonnen.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iedereen wist en zegde dat Ghysen "een arm" had van hier tot Tokio. (en uiteraard zullen daar procureurs bijgeweest zijn)
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door december : 26 april 2012 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Of is dat voor jou allemaal één pot nat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan gaan werkelijkheid en inbeelding hand in hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Bye bye, en kom terug als je ontbrekende chromosoom met de post aangekomen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |