![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wordt de restbank van de Dexia Holding bij een kapitaalsverhoging door onze staat in meerderheid een Belgisch staatsbedrijf ? Maken passiva van een staatsbedrijf deel uit van de staatsschuld ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 april 2012 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dat het demagogisch is omdat het gestoeld is op verkeerde premissen. Het is inderdaad zo dat indien een aandeelhouder verplicht wordt een uitkoopbod te doen op de resterende aandelen hij de volledige balans, inclusief schulden dient te consolideren. Er is nog altijd een alternatief, namelijk de dochtervennootschap failliet laten gaan.
Als men de banksector niet overeind houdt dan zijn het hier Zimbabweze toestanden. Daar is niets demagogisch aan, dat is wetenschap.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men praat over dé overheidsschuld is dat bijna altijd zonder de passiva van de staatsbedrijven. Uit de cijfers Agentschap van de schuld en de Nationale bank kan je wel de balansen ( met activa en passiva) van alle overheidsbedrijven terugvinden. Ook de ratingbureau's pluizen die cijfers uit. Enkel rekening houden met passiva zonder de activa in rekening te brengen als het gaat over een vergelijking met de overheidsschuld is goedkope demagogie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 april 2012 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de toestand van Dexia-Holding,op dit moment,dicht bij "hopeloos" staat weten we al vele vele maanden voor iedereen die de moeite neemt de serieuze pers (die waar ze niet over Jos en Pol spreken) door te nemen... Maar "nu hopeloos" wil helemaal niet zeggen : "hopeloos verloren"... De overblijvende leiding (lijding...zou ik zo zeggen)van Dexia Holding kan momenteel niet anders dan,zoals Super Mario,goochelen met buizen om de aanhoudende lekken te stoppen....in de hoop dat het ooit eens stopt,en ze onderweg de ganse constructie niet verliezen.... Paniekvoetbal in de algemene pers brengt NIKS bij,we WETEN het,en NIEMAND heeft momenteel een fundamentele oplossing om dat zaakje binnen de 2 maanden op te kuisen... Laatst gewijzigd door kelt : 26 april 2012 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dexia Holding na kapitaalsverhoging door de staat wordt na inbreng, geen lening, een staatsbedrijf pro rata het kapitaal. Het vermogen en verplichtingen van dit bedrijf, staatsbedrijf, vallen dan pro rata onder de verantwoordelijkheid van de staat. De 400 miljard Dexia Holding engagementen worden pro rata de verplichtingen van de nieuwe eigenaar. Moeten deze contractuele verplichtingen bij de staatsschuld geteld worden ? Ik meen van wel. Die 'pro rata' is belangrijk. Wie zal Dexia Holding herkapitaliseren ? Misschien volgens de afgesproken verdeelsleutel, 60,5 % voor België. Dus een schuld verhoging van +- 240 miljard. Het hebben van die schuld, alsook van de lopende 365 miljard, wil niet zeggen dat we dat gaan afbetalen. 165 %bbp ! Wel zullen we dit moeten financieren aan een hoge rente. Reken maar uit hoeveel nieuwe miljarden boven op de jaarlijkse begroting (+- 12 miljard) Of zullen we ze gewoon jaarlijks bij de schuld bijschrijven en wachten op het bankroet ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 april 2012 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog even wachten tot ze de bonus van 2012 binnen hebben.
Trouwens wat interesseert die politici de staat, als Dexia maar niet failliet gaat. Is toch veel belangrijker. We blijven winst maken, hebben enkele grote lichten beweerd. Laatst gewijzigd door subocaj : 26 april 2012 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, ze zullen nogal lachen bij het gerecht als ik in beroep ga, want ik ben helemaal geen betrokken partij.
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee! Laatst gewijzigd door WetIsWet : 26 april 2012 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als Belgie Dexia holding herkapitaliseerd (met een beurskoers van 0.30 EUR) dan wordt de Belgische staat defacto eigenaar van Dexia holding, immers ze kopen zo goed als alle aandelen op. Als Belgie dus de facto eigenaar is komen alle schulden en baten op de balans van de staat terecht en dus in dit geval bij de staatsschuld. Ga nu ergens anders trollen want het wordt meelijwekkend!
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() De Decker heeft gelijk. En ik apprecieer ten zeerste dat hij - in zijn geëigende stijl - nagels met koppen slaat en blijft slaan in de senaat. En als het DEXIA-lek van vandaag al bij hém zou liggen, dan vind ik dat een daad van moed en eerlijkheid ten opzichte van de bevolking. Al de rest is hypochrisie.
Ik vind de interventies van zijn LDD-collega's (o.a. Verreecke) in het Vlaams parlement trouwens ook steeds recht-door-zee, volledig onderbouwd en terecht. Eigentijds, eerlijk en dus niet XIX°eeuws �* la sos & tsjeef. Die kunnen wat mij betreft nu best in kartel gaan om de kiesdrempel nog te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Decker zit al maanden in de commissie Dexia en daarvoor in de commissie Fortis en hij kan nog steeds geen vragen stellen met kennis van zaken. Dit geldt trouwens voor de meeste andere parlementsleden. Allemaal ne toffe raison doen voor de micro en wat gespierde taal. De meeste maken de boel nog erger door nog eens extra aan te tonen dat de politiek enkel bezig is met hun eigen spelletjes en nog altijd niet de ernst van de verantwoordelijkheid die ze dragen beseffen. Wat N-VA en Sp.a deze keer wel met recht en rede stelde is dat lekken uit een besloten commissie niet kan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 april 2012 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U wordt duidelijk niet gehinderd door enige vorm van nuchtere onpartijdigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan exhaustief met details op de proppen komen die het DEXIA-belang zouden moeten dienen. Maar als finaal elke Belg zwaar financieel mag opdraaien voor de graaizucht van de DEXIA-speculanten en hun schraperige zuil, dan vervalt elk draagvlak onder je betoog. Bewijs het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |