![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() how stop, ow ow, dat is niet waar.
Illustratie: Drie kinderen scheppen op op de speelplaats omtrent hoe rijk ze thuis wel zijn. De eerste: mijn pa is flik; werkt veel in het weekend; zit goed ... De tweede: mij ma is prostituee; laat zich goed betalen; dik in orde ... De derde: zucht. Mijn pa is trucker en die zegt heel de tijd: "gvd hé, moesten daar geen flikken en geen hoeren zijn, maar wij hadden nogal wat meer centen zeg".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Als hij echt wijs was geweest had hij de man en vrouw geschapen met hun genitaliën, onder hun hersenpan. Ik zie man en vrouw nog niet in elkaars neus peuteren, om zwanger te worden. Beetje K&K niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Wat ga je doen als je op pensioen leeftijd komt en je bank of verzekering vertelt je, dat er jammer genoeg heel weinig van je geld is overgebleven omdat ze het belegd hebben in bubbels. Wil je het beleggen in Europese of Amerikaanse ongedekte obligaties? Misschien in de onafgewerkte gebouwen in Spanje en Ierland? Of in leegstaande kantoorgebouwen in Nederland? Veel geluk mijn vriend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook staten kunnen failliet gaan. Vraag dat maar eens aan de Grieken, of nog beter aan al degenen die er obligaties van bezitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
De rating bureaus fixeren zich op het ogenblik op Spanje, maar het rijtje aflopen is nog niet gedaan. We komen nog allemaal enkele keren aan de beurt. Uitgezonderd Amerika, want die zijn blijkbaar schulden vrij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pijnlijk niet voor jou, maar voor "ons allemaal". Onze overheid beheert onze pensioenbijdragen helemaal niet. Er is immers niets te beheren. Je bijdragen van deze ochtend, worden deze middag reeds doorgestort naar de pensioenen van vandaag. Er is dus geen rotte frank voorhanden, laat staan dat hij beheerd zou kunnen worden. Dank u, machtspartijen aan de macht de laatste 50 jaar. Dank u, machtspartijen aan de macht, om dat niet bij draaien, de laatste 20, 10 ... jaar. Ander en beter. Niet dat die andere dat gaan kunnen oplossen op 20 jaar ! Hoogstens een beetje afremmen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet over een grootbank, maar over een verzekeraar die ten onder is gegaan aan puur wanbeleid en een gebrek aan doortastend optreden van de CFBA. Alhoewel de lucratieve onderdelen van APRA wel zijn verkocht aan ASSUBEL, en de eigen revalidatie-kliniek werd doorgeschoven naar het Antwerpse OCMW (AZ Monica).
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
is meer "tak" dingens, vraag maar wat uitleg in uw bankkantoor. Tja, Freya, we hebben nog in dezelfde buurt gewoond..... Leuk voor je dat de woning afbetaald is, leuker zou nu zijn dat je je leeftijd in je profiel zou gezet hebben....dan kan ik eens verglijken ![]() Woning is hier op het einde van 2012 ook afbetaald ![]() Maar het valt me op dat je niet antwoordt op mijn vragen.....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Uw bijdragen worden niet belegd, ze worden ineens gebruikt om de huidige pensioenen te betalen. Als gij op pensioen gaat, hopen ze dat er genoeg mensen aan het werk zijn om uw pensioen en dat van anderen te betalen. Daar is een word voor. Ponzi-schema. In de privé steken ze U daar voor in de bak.
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
2de pijler noem ik alles wat jij zelf en/of je werkgever doet om een aanvullend pensioen te verwerven, of je dat nu tak 21, 23, pensioensparen, lange termijn sparen of op de beurs spelen noemt, maakt voor mij niet uit. 3de pijler noem ik de woning. Ben 65, trek gemengd pensioen uit 3 landen, van ambtenaar Nederland, en werknemer en kleine zelfstandige België, en wat men hier hoger kader noemt uit Duitsland. Woon in België, en woning was afbetaald in 96. Op het ogenblik heb ik 300 € in mijn zakken omdat ik deze middag lekker ga eten en een paar Duveltjes nuttigen en ik draag een blauwe broek, wit hemd en blauw rib fluwelen jasje. Nu content? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioen (beetje scrollen naar de pijlers) Kort: eerste pijler: de staat regelt dit voor jan en alleman tweede pijler: al wat je supplementair opbouwt via de relatie met je werkgever derde pijler: al wat je supplementair opbouwt in je eentje. Strikt genomen zou je kunnen zeggen dat een eigen woning behoort tot de derde pijler. Maar dat wordt in Vlaanderen toch niet courant gedaan. Immers, de drie pijlers hebben in wezen enkel een doel dat tot de pensioensfeer behoort. een eigen woning, een strikte levensverzekering .. hebben meestal iets meer, en iets andere doeleinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga nu gaan sporten, ......content ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens het verdrag tussen NL en BE wordt arbeid belast op de plek van werken, en pensioenen/uitkeringen op de woonplek. Jij betaalt dus gewoon belgische belastingen over uw NL pensioen. En "ambtenarenpensioen", het is gewoon het ABP pensioenfonds, dat verschilt juridisch geen sik van de gewone prive pensioenfondsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uiteindelijk de staat die bepaalt wie wat betaalt, en wie wat krijgt. Dat zij dit op een Griekse manier doen/gedaan hebben, zal dan wel een feit zijn. Maar uiteindelijk is er wel een "wonderoplossing", de oplossing die altijd zal werken (toch wat de pensioenen betreft), namelijk het optrekken van de pensioenleeftijd. Alleen zal de praktijk wel wat ingewikkelder zijn dan de theorie, want buiten een pensioensysteem te gek om los te lopen, zijn er nog wel andere, minstens even gekke systemen (koppelen van het loon aan de ouderdom en dit terwijl iemands arbeidswaarde afneemt met de tijd, overdreven sociale vangnetten...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde normen toepassen als voor APRA natuurlijk. Onmiddelijk licensie afpakken en de vereffening organiseren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu eerst zit je te betogen dat de CBFA Apra slecht afwikkelt en nu pleit je voor dezelfde aanpak in casu Ethias. W�*-iest-n�* ?!
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 mei 2012 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |