Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 19:04   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Leyers trok op pad met de bedoeling "the clash of civilisations te bewijzen".
Nonsens.

De documentairereeks was zeer genuanceerd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 19:54   #62
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Niet verder lezen dan de eerste paragraaf, noemen ze dat.
Constructieve kritiek en een uitnodiging tot een verder diepgaand gesprek verwarren met vinden dat 'iets op niets trekt'. Een artikel inhoudelijk niet goed begrepen hebben, noemen ze dat.
Oud 6 augustus 2012, 19:59   #63
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leyers trok op pad met de bedoeling "the clash of civilisations te bewijzen". Als dat je intentie is, dan is het gemakkelijk, hé. Je toont een aantal mensen die de heersende wederzijdse vooroordelen bevestigen.

Op expliciet niveau zien we heel veel goede zaken, zo is het opvallend hoeveel vrouwen aan het woord gelaten worden en hoe sterk ze overkomen (de fotografe, de Raï-zangeres, de ongehuwde moeders, de vrouwen in de moskee in Algerije, studentes, alevieten, Nadia Yassine, Elheme, …).

Niets illustreert de Clash of the Civilizations beter dan fotografes, Rai-zangeressen en ongehuwde moeders.
Oud 6 augustus 2012, 22:26   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nonsens.

De documentairereeks was zeer genuanceerd.
Het is Leyers zelf die het zei, hoor, dat hij de clash of civilisations wou aantonen. Wel, als je met zo'n attitude op pad trekt, genuanceerd of niet genuanceerd, je weet dan wel waar je uitkomt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 22:28   #65
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Leyers trok op pad met de bedoeling "the clash of civilisations te bewijzen". Als dat je intentie is, dan is het gemakkelijk, hé. Je toont een aantal mensen die de heersende wederzijdse vooroordelen bevestigen.

Op dezelfde manier zou ik een reportage kunnen maken over de trendy nightclubs van Casablanca tot Cairo en laten zien dat het daar op dezelfde manier aan toegaat als in New York, Brussel, Singapore of Kuala Lumpur.
²
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 22:41   #66
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is Leyers zelf die het zei, hoor, dat hij de clash of civilisations wou aantonen.
Waar heeft hij dat gezegd?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 22:51   #67
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waar heeft hij dat gezegd?
O.a. hier: http://humanieuws.wordpress.com/category/hvv/ (naar beneden scrollen)

Het Vrije Woord sprak met Jan Leyers
Begin dit jaar werd op Canvas zijn nieuwe documentairereeks “De weg naar het Avondland” uitgezonden en onlangs verscheen het gelijknamige boek. Opnieuw het bewijs dat Jan Leyers als televisiemaker en schrijver niet moet onderdoen voor zijn reputatie als muzikant.

Het Vrije Woord: Wat was je voornaamste drijfveer om, na “De weg naar Mekka”, aan dit project te beginnen?
Jan Leyers: De motivatie was in feite tweeërlei. De concrete aanleiding was een bepaalde wetenschappelijke test die je bij jezelf kunt afnemen om je DNA te identificeren. Op basis daarvan kunnen ze dan achterhalen welke route je verre voorouders hebben gevolgd van bij de bron, in Ethiopië, naar de plek waar je vandaag woont. Hiermee zette het idee zich vast: “Ik wil die route opnieuw doen.”
Tegelijkertijd had ik na “De weg naar Mekka” het gevoel dat er in West-Europa ook een soort omslag bezig was. Toen ging het over de ‘clash of civilizations’ en het gevaar van de islamitische wereld, terwijl ik nu het gevoel heb dat we het meer bij onszelf moeten zoeken. Europa is duidelijk op zoek naar zichzelf en is zelfvertrouwen kwijt. Alle instituten zijn aan het vallen: de Kerk, de banken, het gerecht… Het is alsof alles wat ooit eeuwig en vanzelfsprekend leek, afbrokkelt.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:31   #68
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
O.a. hier: http://humanieuws.wordpress.com/category/hvv/ (naar beneden scrollen)

Het Vrije Woord sprak met Jan Leyers
Begin dit jaar werd op Canvas zijn nieuwe documentairereeks “De weg naar het Avondland” uitgezonden en onlangs verscheen het gelijknamige boek. Opnieuw het bewijs dat Jan Leyers als televisiemaker en schrijver niet moet onderdoen voor zijn reputatie als muzikant.

Het Vrije Woord: Wat was je voornaamste drijfveer om, na “De weg naar Mekka”, aan dit project te beginnen?
Jan Leyers: De motivatie was in feite tweeërlei. De concrete aanleiding was een bepaalde wetenschappelijke test die je bij jezelf kunt afnemen om je DNA te identificeren. Op basis daarvan kunnen ze dan achterhalen welke route je verre voorouders hebben gevolgd van bij de bron, in Ethiopië, naar de plek waar je vandaag woont. Hiermee zette het idee zich vast: “Ik wil die route opnieuw doen.”
Tegelijkertijd had ik na “De weg naar Mekka” het gevoel dat er in West-Europa ook een soort omslag bezig was. Toen ging het over de ‘clash of civilizations’ en het gevaar van de islamitische wereld, terwijl ik nu het gevoel heb dat we het meer bij onszelf moeten zoeken. Europa is duidelijk op zoek naar zichzelf en is zelfvertrouwen kwijt. Alle instituten zijn aan het vallen: de Kerk, de banken, het gerecht… Het is alsof alles wat ooit eeuwig en vanzelfsprekend leek, afbrokkelt.
En waar staat dat Leyers de clash der civilisaties wilde aantonen? Hij zegt enkel dat ten tijde van De Weg Naar Mekka het intellectuele en politieke debat in West-Europa primair in beslag was genomen door de idee van een 'clash of civilizations'. De Weg Naar Mekka was daar een product van: het wilde nagaan of er reden was om in zo'n clash te geloven. Dat is nog iets anders dan "aantonen dat".
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 02:21   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En waar staat dat Leyers de clash der civilisaties wilde aantonen? Hij zegt enkel dat ten tijde van De Weg Naar Mekka het intellectuele en politieke debat in West-Europa primair in beslag was genomen door de idee van een 'clash of civilizations'. De Weg Naar Mekka was daar een product van: het wilde nagaan of er reden was om in zo'n clash te geloven. Dat is nog iets anders dan "aantonen dat".
Klopt. Ik baseer me hier op Eva Vergaelen. Ze wou initieel meewerken aan het programma, maar toen zei Leyers haar naar verluidt dat zijn bedoeling was the clash of civilisations aan te tonen. Toen besloot ze niet meer mee te werken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 22:04   #70
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Ontopic: Heerlijke uitzending met Adriaan van Dis. Was nooit zo kapot van hem, maar zeer boeiend.
Oud 28 juli 2013, 19:57   #71
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

*bump*
Oud 28 juli 2013, 19:57   #72
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Heerlijke spanning tussen Teeuwen en De Jong. Vind het nu al leuk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be