Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2012, 11:54   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Oplossing voor Groentje is inderdaad: meer met stoere mannelijke Vlamen optrekken. Ik bied mij vrijwillig aan. (als ze voortdurend belaagd wordt door geile allochtonen zal ze wel knap zijn)
Dan wordt ze binnenkort belaagd door geile autochtonen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 18:17   #62
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Leuven is de laatste jaren naar mijn gevoel erg achteruit gegaan. Veel meer vandalisme dan pakweg vier jaar geleden, vuilniszakkenvoetbal is blijkbaar een sport geworden, je hoort verhalen van overvallen op straat (in Leuven begot!) en de parkeer- en verkeerssituatie wordt alleen maar erger. Tijd voor een frisse wind in 't stad, me dunkt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De politie in Leuven heeft daar geen tijd voor. Die moeten auto's onrechtmatig laten wegslepen en parkeerboetes innen.
Naar mijn ervaring kijkt de Leuvense politie heel vaak de andere kant uit bij verkeerd geparkeerde wagens. Je moet dat niet verwarren met die achterlijke parkeerwachters die enkel parkeerschijfovertredingen mogen signaleren.

Citaat:
En vanaf volgend jaar moeten de wijkagenten waarschijnlijk hun dag besteden aan het controleren of alle tijdelijke inwoners wel hun immens hoge gemeentetaksen betaald hebben.
Die gemeentetaks is gewoonweg schandalig.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 21 mei 2012 om 18:20.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 18:30   #63
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

De berichten die ik hier lees over Leuven verbijsteren me enigszins.
Met wat ik af en toe in Brussel zie kan je precies voorspellen wat er gaat gebeuren.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 18:31   #64
van Maerlant

Standaard

Niet echt. In Leuven is er geen plaats voor 600.000 immigranten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 21 mei 2012, 21:01   #65
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De laatste keer dat ik in de Colruyt ben geweest, hoorde ik neger nummer zoveel hardop in een fout engels brabbelen dat hij me eens goed hard wilde nemen. Voor zich uit starend zodat het niet opviel voor anderen. Echt verdomd freaky. Dat soort toestanden zijn hier tegenwoordig schering en inslag. Mag ik me nog veilig voelen in de colruyt bij klaarlichte dag?
Zijt ge zeker dat hij nie handsfree aan 't bellen was?
Dat heb ik nl. vorige week in de winkel voorgehad: ik stond alleen in onze serre, samen met een klant, en die begint daar ineens een resem scheldwoorden te gebruiken. Ik van 'huuuh, wat heb ik gedaan?', bleek 'm met z'n vrouw aan 't bellen te zijn
Oud 21 mei 2012, 22:16   #66
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik in de Colruyt ben geweest, hoorde ik neger nummer zoveel hardop in een fout engels brabbelen dat hij me eens goed hard wilde nemen. Voor zich uit starend zodat het niet opviel voor anderen. Echt verdomd freaky. Dat soort toestanden zijn hier tegenwoordig schering en inslag. Mag ik me nog veilig voelen in de colruyt bij klaarlichte dag?
Het lijkt mij niet overbodig om als vrouw in deze tijden met een pepperspray rond te lopen.
Legaal te koop in Duitsland met als doel het afweren van dieren.
Heb je em?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:32   #67
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het lijkt mij niet overbodig om als vrouw in deze tijden met een pepperspray rond te lopen.
Heb je em?
"Axe is legaal en even doeltreffend" kuch kuch
Oud 21 mei 2012, 22:37   #68
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
"Axe is legaal en even doeltreffend" kuch kuch
Dat spuit niet ver genoeg.
Een widestream pepperspray gaat 2 tot 3 meter ver.
Een directstream tot 5 meter.

De wet maakt mij eigenlijk geen zak uit op dat vlak.
Als de overheid zijn werk niet goed doet moet je het recht in eigen handen nemen als er gevaar is.
Oud 21 mei 2012, 22:52   #69
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat spuit niet ver genoeg.
Een widestream pepperspray gaat 2 tot 3 meter ver.
Een directstream tot 5 meter.

De wet maakt mij eigenlijk geen zak uit op dat vlak.
Als de overheid zijn werk niet goed doet moet je het recht in eigen handen nemen als er gevaar is.
Meneer heeft ervaring?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:53   #70
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Meneer heeft ervaring?
Nee hoor
Oud 21 mei 2012, 22:58   #71
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 00:11   #72
Groentje-18

Standaard

Ff een update:

vandaag nog eens lekker door de straten van ons heerlijke Leuven gekuierd ... in de Tiensestraat enzovoort is er niks aan de hand, muntstraat idem, vroeger waren dit niet de gezelligste stukken van Leuven nochtans, maar nu is het heel leuk: veel volk, allemaal studenten, veel mensen die ijsjes likken, zich luchtiger kleden, relaxed zijn, ...

Dan kom je in de Brusselse, en je voelt dat de sfeer plotsklaps veranderd en niet meer hetzelfde is. Iets is weg en lijkt "gebroken", maar je kan niet definiëren wat. Er is een grote leegte, rond een groep allochtonen die buiten zitten in "het pannekoekenhuisje", waar menig Belg al van een kale reis terugkwam.
Bij zo'n nostalgische naam denk je hoegenaamd niet aan pannenkoeken gevuld met fêtakaas, en andere vreemde groenten.

Hoe verder je dan de Brusselse je afgaat, hoe zwarter en hoe "enger" en gespannener de sfeer wordt. Je komt hier gewoon niet graag meer.
En van miserie ben ik niet naar de delhaize gegaan, maar naar de Colruyt. Met alle respect, maar de Colruyt is momenteel ongeveer 50/50 van cliënteel (terwijl de aldi 90/10) en als je ziet hoe deze omgaan met producten, je bijna rammen met karren en hevig doen over alles en nog wat, je hulp die constant gevraagd wordt omdta ze het nie verstaan, iets niet weten liggen, niet weten wat iets is of waarvoor iets dient, ...
Oud 22 mei 2012, 00:16   #73
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben in Leuven toegekomen in 1998 en ben er weer vertrokken in 2008. In die 10 jaar heb ik de verandering zien komen en ze is er niet gradueel gekomen. Ze is er plotsklaps gekomen met de sluitingsuren in andere gemeentes zoals Vilvoorde. Plots werd de oude markt overspoeld door krapuul van de zuiverste soort. Sindsdien is de oude markt eigenlijk een te mijden plaats geworden. Gelukkig zijn er nog meer dan genoeg plekken om u te amuseren buiten de oude markt.

Goede keuze, serieus. Dat moet zowat het kantelpunt zijn geweest volgens mij.

Ik heb het nooit of te nooit of te nimmer opgemerkt. Maar plots, op een goede dag, leek inderdaad wel alles zwart en zat de stad vol met bedelaars en mensen die duidelijk niet pasten in het beeld van een betere studentenstad met een deftig niveau, om niet te zeggen zichtbaar marginalen (type: net één dag in België toegekomen, recht uit het oerwoud, zonder tanden, zeker geen woord N.L., straten bevuilend, ... ) ... terwijl er een ocmw is en alle voorzieningen er zijn.

Ik vind het dan jammer als je je bedenkt dat er altijd zoveel tijd en energie is gestoken om ons als land naar een hoger niveau te tillen en dit ook uit te stralen naar de rest van de wereld.
Dat is nu allemaal weg ... vuil, vies, mensen waaraan je helaas (sorry) ziet dat ze weinig zullen bijdragen aan de samenleving door hun gedrag, kledij, verschijning, ... nieuwe ziektes, gebrekkige zorg voor het lichaam gedragen door de tijd, naar onze normen "geen manieren noch respect meer"...

Ik heb het over het stadsleven in het algemeen. Iets dat je merkt als je de bus neemt, als je gaat winkelen, maar vooral en zeker als je tijdens het avondgloren nog rondloopt, ... :-S

De meest populaire uitgaansplek in Leuven hebben we wel plots zien "verbruinen" ... wat eerst the place to be was om je te amuseren tot in de meest absurde en vroege uurtjes en waar er altijd een enorm prettige ongedwongen bruisende zeer vrolijke sympathieke sfeer hing, veranderde in een plaats waar al vanaf 22u 's avonds de Indiërs, Afghanen, Algerijnen, ... zich verdrongen en op een rij stonden (I kid you not ... unfortunately :-s) om al de dames die vinden stonden zonder verpinken en zonder twijfel te laten over hun bedoelingen, te beoordelen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 mei 2012 om 00:19.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 00:20   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zal ik met u eens door Leuven lopen, 't zal rap gedaan zijn

Oud 22 mei 2012, 00:27   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Niet echt. In Leuven is er geen plaats voor 600.000 immigranten.
Pas op ...

Ze zijn de sociale wijk hier (sint-maartensdal) - ja dat zijn onder andere die megahoge zalmkleurige torens met een "H" op die je al reeds van in de trein kan zien. serieus aan't verbouwen.
Ze hebben de voorbije jaren ook al die gebouwen volledig gestript en vernieuwd ... Ze waren niet goed genoeg. En 't moet zijn dat ze nu echt ene pak beter zijn. :-/ Wij vermoeden toen reeds dat door die oplapping van die gebouwen ze gelijk een excuus hadden om heel wat bewoners (toen nog blanken) buiten te jassen ... Geen huis meer, als de stripping klaar was hebben ze dan de hoogst prioritaire op de wachtlijst genomen: een gezin met zes kinderen bv... Rara wie dat zouden zijn.

Dat is met ieder gebouw gebeurt, en ik wil niet weten hoeveel wooneenheden er in één van die gebouwen zijn! Het lijkt er ook op dat ze er nog een nieuw gaan tussensteken... (ik vermoed dat er daar toch makkelijk plaats is voor een gezin of honderd?)...

En dat is niet de enige sociale wijk van Leuven, daar iets voor gasthuisberg links, krioelt het ook van de vreemdelingen.
En zowat 80% van de Brusselsestraat en omstreken is in een quasi ghetto veranderd.

Toen ik 's avonds vroeger nog iedere week op de bus moest wachten wegens een late les op de kapucijnenvoer, rond 20u... zag je daar zowel niet in al de wagens die er passeren als op straat, een blanke...

(Ik heb mijn raam btw open en nu hoor ik iemand in een zeer vreemde taal schreeuwen ... Zucht.)

Ook als je gaat winkelen en zeker als het solden is ... je denkt dat je rechstreeks ergens op de grens Midden-Oosten, Zwart-Afrika en zuidwest-Azië bent beland. De enige blanken, spreken dan nog eens een heel raar taaltje. Slavisch ...
Oud 22 mei 2012, 07:57   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je em?
Gij zijt toch zo'n bangerik he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 22 mei 2012, 09:16   #77
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Dit weekend terug ambiance in Leuven, stadspark gaat de moeite waard zijn.
Oud 22 mei 2012, 09:26   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dit weekend terug ambiance in Leuven, stadspark gaat de moeite waard zijn.
Wat is er te doen, misschien?
Oud 22 mei 2012, 09:32   #79
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is er te doen, misschien?
Leuven in Scène (overal in leuven)

http://www.leuven.be/vrije-tijd/nieu...n-in-scene.jsp
Oud 22 mei 2012, 09:36   #80
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Pas op ...

Ze zijn de sociale wijk hier (sint-maartensdal) - ja dat zijn onder andere die megahoge zalmkleurige torens met een "H" op die je al reeds van in de trein kan zien. serieus aan't verbouwen.
Ze hebben de voorbije jaren ook al die gebouwen volledig gestript en vernieuwd ... Ze waren niet goed genoeg. En 't moet zijn dat ze nu echt ene pak beter zijn. :-/ Wij vermoeden toen reeds dat door die oplapping van die gebouwen ze gelijk een excuus hadden om heel wat bewoners (toen nog blanken) buiten te jassen ... Geen huis meer, als de stripping klaar was hebben ze dan de hoogst prioritaire op de wachtlijst genomen: een gezin met zes kinderen bv... Rara wie dat zouden zijn.

Dat is met ieder gebouw gebeurt, en ik wil niet weten hoeveel wooneenheden er in één van die gebouwen zijn! Het lijkt er ook op dat ze er nog een nieuw gaan tussensteken... (ik vermoed dat er daar toch makkelijk plaats is voor een gezin of honderd?)...

En dat is niet de enige sociale wijk van Leuven, daar iets voor gasthuisberg links, krioelt het ook van de vreemdelingen.
En zowat 80% van de Brusselsestraat en omstreken is in een quasi ghetto veranderd.

Toen ik 's avonds vroeger nog iedere week op de bus moest wachten wegens een late les op de kapucijnenvoer, rond 20u... zag je daar zowel niet in al de wagens die er passeren als op straat, een blanke...

(Ik heb mijn raam btw open en nu hoor ik iemand in een zeer vreemde taal schreeuwen ... Zucht.)

Ook als je gaat winkelen en zeker als het solden is ... je denkt dat je rechstreeks ergens op de grens Midden-Oosten, Zwart-Afrika en zuidwest-Azië bent beland. De enige blanken, spreken dan nog eens een heel raar taaltje. Slavisch ...
Je hebt een punt. Ik was er in september vooral van geschrokken hoe snel het allemaal is gegaan. Na de zomer waren er plots twee halal-slagers in mijn buurt te vinden (Tessenstraat, Brusselsestraat). Dat wilt toch zeggen dat er nu een voldoende grote markt voor halalvlees is hier. Je ziet tegenwoordig ook steeds meer hangjongeren, een fenomeen dat tot voor kort volstrekt onbestaand was in Leuven. In mijn straat zie je ook steeds minder blanken, maar ja, ik woon dan ook in het getto Volgend jaar ga ik toch verkassen naar de rand, denk ik. 't Is gewoon een voldongen feit dat Leuven ieder jaar wat minder plezant wordt.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 mei 2012 om 09:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be