Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 01:33   #61
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als moslima die jarenlang islamwetenschappen heeft gestudeerd ben ik het beste geplaatst om mijn mening over de islam en de koran te uiten. Jouw mening daarentegen is gebaseerd op lucht!
islamwetenschappen = gebakken lucht.

En na alles ben jij toch degene die het slechtst geplaatst is om over iets te zeggen.
Oud 6 juni 2012, 02:03   #62
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Misschien is het een aantal islamfanaten ontgaan dat ik als TS in mijn eerste post schrijf...

Citaat:
Misschien is het mijn R-broeders nog niet opgevallen maar bij de nieuwe Nederlandse AH voedingsketen zitten er de laatste tijd hoofddoeken achter de kassa.
In feite wil dat voor degenen die het nog niet snappen zoals Rudy, Suqar, Staaf enz.. (en in feite alle islamfanaten), gewoonweg zeggen dat dit topic niet voor jullie geschikt is, zoals non-invited, of ongewenst etc ..

Echt verbieden kan ik het natuurlijk niet, maar beperk jullie obsessief islam fanatiek gelul tot een andere draad, of steek jullie allemaal in een bourka.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 juni 2012 om 02:07.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 02:15   #63
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bij jij de vader of voogd van sugar of suqar ? Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet (God behoede mij). Maar moest ik zo'n schepsel ter wereld gebracht hebben, zou ze van mij een flinke trap onder haar uitermate brede derriere mogen verwachten. Richting Mekka natuurlijk. Kan ze daar ineens wat rondjes staan draaien.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 06:37   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Jij zou verwachten dat een kassierster -iemand die dagelijks met deze producten in aanraking komt- hierop speciaal reageert?
Ah, ik verwacht dat niet. Ik weet dat het vroeg of laat wel prijs gaat zijn.
Oud 6 juni 2012, 07:01   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Problemen met een gehoofddoekte dame die jou in perfect Nederlands verder helpt aan de kassa?
het is dat mankement aan haar hersens dat het hem doet natuurlijk! wie wil nu een kassiersters die maar 50% hersencapaciteit heeft?

Citaat:
Narrated Abu Said Al-Khudri: Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion
ik had er zelf niet opgekomen, maar als Mohammed het nu eenmaal zèlf gezegd heeft.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:02   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die slechte gewoonte ?
Het wordt tijd dat je je kinderen afschermt tegen je vastgeroeste gewoontes. Je zou wel eens het deksel op je neus kunnen krijgen. Volgens mij heb je geen kinderen.
1400 jaar met hetzelfde sjalleke rondlopen is geen vastgeroeste gewoonte volgens jou? Dan hebben we hier toch al een resem andere modeverschijnselen gekend hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 juni 2012, 07:04   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
belachelijk

een reden om achterlijke personages als Macchiavelli te bannen.

het blijft in het achterhoofd. Je kan je desnoods binnen de huidige forumpolitiek verschuilen achter een amnestie voor dubbelnicks.
Niks belachelijk aan..wel een perfecte ironische sneer naar de stropop van het grote gelijk..dat enkel gelovigen een mening kunnenhebben over een geloof

Trouwens er is geen enkele religie met zoveel stromingen en interne conflicten dan de islam...dus een moslim die de absolute kennis claimt is pas ronduit belachelijk...ze kunnen het onderling nog niet eens eens zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:05   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwakke reactie. Zeer zwak, bange Vlaming.
Och! hij gaat een Vermanderke doen, die zit nochtans nog steeds in de Grooten Oorlog heb ik gehoord. En in zijn eeuwenoud hoeveke hebben de soldaten in die vier jaar de vloer rond de haard helemaal uitgesleten volgens hem.

Oud 6 juni 2012, 07:06   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Niet helemaal juist. Het prijsverschil is zeer miniem, maar ze hebben wel producten die je in heel Belgie nergens zal vinden. Dus ik ga er zeker niet omdat het goedkoper is.
klopt. Hij is duurder dan de GB op de Groenplaats.

Oud 6 juni 2012, 07:06   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed opgemerkt!
Ik ga alleen als er iemand met een witte puntmuts achter de kassa zit! Diversiteit muss sein.

Oud 6 juni 2012, 07:11   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als moslima die jarenlang islamwetenschappen heeft gestudeerd ben ik het beste geplaatst om mijn mening over de islam en de koran te uiten. Jouw mening daarentegen is gebaseerd op lucht!
Citaat:
9.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar u hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

.
Niet goed opgelet tijdens uw jarenlange studie precies?

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 07:13.
Oud 6 juni 2012, 07:14   #72
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
In feite wil dat voor degenen die het nog niet snappen zoals Rudy, Suqar, Staaf enz.. (en in feite alle islamfanaten), gewoonweg zeggen dat dit topic niet voor jullie geschikt is, zoals non-invited, of ongewenst etc ..

Echt verbieden kan ik het natuurlijk niet, maar beperk jullie obsessief islam fanatiek gelul tot een andere draad, of steek jullie allemaal in een bourka.
Dus je start hier een discussie in een DISCUSSIEforum, maar wil eigenlijk geen discussie, want enkel mensen van jouw strekking mogen reageren. Je wil dus gewoon een gigantische circle jerk.

Zo werkt het dus niet he.

Prachtig ook hoe het NIET schandalig vinden dat een privébedrijf moslima's toelaat een hoofddoek te dragen meteen gelijk wordt geschakeld met 'obsessief islam fanatiek gelul'. Echte argumenten heb je duidelijk niet, en dan valt het natuurlijk wel een beetje tegen dat niet iedereen het met je eens blijkt te zijn.

Waarom antwoord geen van jullie op mijn eerdere vraag? Als je naar de juwelier gaat, en die draagt een keppeltje, ga je daar dan ook de boel voor op stelten zetten?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 6 juni 2012 om 07:15.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:15   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
islamwetenschappen = gebakken lucht.

En na alles ben jij toch degene die het slechtst geplaatst is om over iets te zeggen.
jaaarenlang gestudeerd...het kind is amper net 20 jaar..

Fictieromans vallen onder letterkunde en niet onder wetenschap...
Oud 6 juni 2012, 07:16   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Jij zou verwachten dat een kassierster -iemand die dagelijks met deze producten in aanraking komt- hierop speciaal reageert?
Er zijn al verschillende incidenten geweest waarbij moslims die in supermarkten werken weigeren om deze producten te verhandelen. (geen alcohol in de schappen, geen varkensvlees in pakjes vasthouden).

Oud 6 juni 2012, 07:20   #75
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Misschien is het een aantal islamfanaten ontgaan dat ik als TS in mijn eerste post schrijf...

Ik weet niet wat een R-broeder is, ik ben het zelf hopelijk niet. De enigen die een helder onbevooroordeeld beeld kunnen geven over godsdienst zijn atheïsten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:20   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij jij de vader of voogd van sugar of suqar ?
Ik denk het niet. Spreek dus voor jezelf, ook al spreek ik iemand aan met suikerklontje of suikerkontje of zo. Heb jij daar last van misschien ?
En nu een ernstig antwoord aub.
Dat is haar vader, haar broers of haar echtgenoot, en als ze niet onderdanig luistert krijgt ze ervan langs! Bij de les blijven hoor Rudy.

Citaat:
4. 34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie u ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Oud 6 juni 2012, 07:27   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vraagje aan degenen die het schandalig vinden dat een privé-bedrijf moslima's toelaat met een hoofddoek te komen werken:

Als jullie morgen juweeltjes voor jullie vrouw / lief / man gaan kopen in Antwerpen, en de joodse verkoper draagt een keppeltje, gaan jullie dan ook tegen zijn baas klagen?
gewoonlijk is die joodse juwelier een zelfstandige.

En een keppeltje is geen uiting van ondergeschiktheid aan de mannen, geen uiting van "verkracht niet mij maar de ongehoofddoekte"

Citaat:
34.59 O profeet Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar hoofd laten hangen Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen En Allah is Vergevensgezind
Citaat:
24.31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot of haar broeders of de zonen van haar broeders of de zonen van haar zusters of haar vrouwen of haar slaven of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten En laat haar niet met haar voeten slaan opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden En wendt u allen tezamen tot Allah o gelovigen opdat u moogt slagen An Noer 24
Zo te zien mogen ze gewoonweg niet met hun blote tits aan de kassa zitten!

ha! maar IK mag dat dan weer wèl! Ben nu wel eens benieuwd wat Yussuf daar van zal zeggen als ik op mijn strepen wil staan:

Citaat:
60 Bejaarde vrouwen die geen hoop op het huwelijk koesteren - op haar rust geen schuld als zij zonder haar schoonheid te tonen zich van kledingstukken ontdoen Maar als zij zich inhouden is dit beter voor haar Allah is Alhorend Alwetend
Ik denk toch wel dat het beter is dat ze zich inhouden!

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 07:35.
Oud 6 juni 2012, 07:36   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ergens heb je wel gelijk. Maar simpelweg hoofddoeken en ander gedoe verbieden op openbare plaatsen krijgt toch mijn voorkeur.
Vroeg of laat keren dergelijke verboden zich tegen de verbieder.
Het zou al heel wat zijn wanneer we als priveepersoon op ons domein opnieuw mogen verbeiden wat we willen.
Oud 6 juni 2012, 07:37   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik begrijp de anti-hoofdoekjes-mensen af en toe niet echt.
Als je het principe 'baas in eigen huis' echt ernstig wil nemen, dan moet je aanvaarden dat er winkels zijn die kopvodden als dresscode toelaten.
Zoniet, wanneer je in priveezaken zoals AH een kopvoddenverbod van overheidswege bepleit, dan maak je de weg vrij voor opgelegde positieve discriminatie.
Laat de dresscode en personeelsbeleid volkomen vrij.
Dan kan een winkelier ook weer beslissen uitsluitend BBB-personeel met westerse dresscode te aanvaarden.
Dan is de winkelier vrij, én de klant vrij.
Beiden beslissen dan respectievelijk kopvodkoelies te nemen als personeel of niet, en er zich al dan niet door te laten door bedienen.
Volledig akkoord.

Oud 6 juni 2012, 07:38   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Iedereen heeft recht op een privéleven...
Ik ben dus geen voorstander van een algemeen verbod op hoofddoeken maar wel in openbare functies en het verbodsrecht voor werkgevers....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be