Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2012, 17:59   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Trouwens, afgaande op jouw onderstaande berichten, kun je er ook best wel wat van inzake beledigingen.

Ja, ik moet zeggen, je bent echt dè persoon om met het vingertje te wijzen inzake persoonlijke aanvallen.
Ik heb het al door: je weet niet wat een persoonlijke aanval is....
Zal ik het je uitleggen?
Of ben je te moe en is het bedtijd?
Oud 10 juni 2012, 18:05   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3. Waarom zeur je niet tegen Superstaaf ? Zijn persoonlijke aanvallen zijn grover en talrijker. Merk ik daar twee maten en twee gewichten ?
Ik heb jou nergens persoonlijk aangevallen.
Jouw debiele ideetjes en achterlijke teksten mag ik hier zonder probleem afkraken.
Ook publieke figuren die hier niet deelnemen, kan ik zonder probleem uitschelden.
Groot verschil met wat jij je permitteert om over mij persoonlijk te zeggen (bij gebrek aan argumenten, dat weet ik):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Ben jij in het echt ook zo irritant, of is dat een soort pose ?
Dat gaat over mij persoonlijk, zonder inhoudelijk op mijn reactie in te gaan.
Een geluk dat ik verdraagzaam ben.
Ik klik niet op het rode driehoekje.
Ik exposeer liever je argumentatieve armoede.
En om je te pesten krijgt de hond vanavond geen eten, en de kanarie een draai om de oren.
Oud 10 juni 2012, 18:14   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe weet jij dat niet? Waarover praten we dan nog vraag ik me af?
Over Michel zijn zetels

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juni 2012 om 18:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 18:24   #64
Ariadne
Burger

Standaard

Welke excessen?
Ik heb op die beelden enkel het normale gedrag van beestenkoopmannen gezien. Ooit al eens een vrachtwagen runderen zien uitladen bij een slachthuis? Daar zie je hetzelfde soort gedrag. Niet bij iedereen, in een slachthuis werken ook een heel aantal mensen die er niet bewust voor kiezen. Veehandelaars zijn echter van een ander kaliber.

Citaat:
Natuurlijk zullen er veel handelaars zijn die beamen dat de toen getoonde beelden niet normaal waren, gaia toont dan ook excessen van enkelen en projecteert ze op het geheel.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 18:36   #65
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat gaat over mij persoonlijk, zonder inhoudelijk op mijn reactie in te gaan.
Ah, had jij iets inhoudelijks aangebracht? Ik las alleen maar wat gratuit gescheld.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 18:39   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne Bekijk bericht
Welke excessen?
Ik heb op die beelden enkel het normale gedrag van beestenkoopmannen gezien. Ooit al eens een vrachtwagen runderen zien uitladen bij een slachthuis? Daar zie je hetzelfde soort gedrag. Niet bij iedereen, in een slachthuis werken ook een heel aantal mensen die er niet bewust voor kiezen. Veehandelaars zijn echter van een ander kaliber.
Ah ok, het is eigenlijk de normale manier? Als iedereen het doet zal het wel noodzakelijk zijn zeker?
Oud 10 juni 2012, 19:18   #67
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zullen er veel handelaars zijn die beamen dat de toen getoonde beelden niet normaal waren, gaia toont dan ook excessen van enkelen en projecteert ze op het geheel.
Noem het voor mijn part excessen. Ik denk er anders over. Ik denk ook aan veetransport. Efkens een staking, efkens een hittegolf, efkens dit of dat, en de beesten zien verschrikkelijk af. Er is heel weinig interesse voor vanuit de media. Gaia heeft zich de moeite geloond. En daar alleen al doe ik mijn hoed voor af.

Wie ook de uitdaging wilt aannemen om de zaken een beetje overall te bekijken, zal meer dan voldoende beeldmateriaal kunnen verzamelen dat stuitend is. Eigenlijk ligt dat beeldmateriaal voor het rapen. Maar helaas is het onderwerp niet interessant genoeg. Daar zit de knoop.

In België zijn de documentairemakers of journalisten of wie dan ook erg preuts op dat gebied.

Om een steviger beeld te krijgen van hoe mensen met levend vlees omgaan ben je toegewezen tot buitenlandse mediaproducties.

En daarom is Gaia in België een simpele noodzaak.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:18   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ah, had jij iets inhoudelijks aangebracht? Ik las alleen maar wat gratuit gescheld.
Klopt.
Da's nu eenmaal mijn mening over MVDB en zijn Gaia: geen inhoud, enkel goed om op te schelden.
Mag het ff?
Da's helemaal geen reden om mij hier daarvoor uit te schelden.
Dat verschil snap je, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 juni 2012 om 19:19.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 20:38   #69
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Klopt.
Da's nu eenmaal mijn mening over MVDB en zijn Gaia: geen inhoud, enkel goed om op te schelden.
Mag het ff?
Ben jij eigenlijk wel vertrouwd met het gedachtegoed van Michel Vandenbosch? Ik las enkele jaren geleden een interview met de man waarin hij het inhoudelijke debat bepaald niet uit de weg ging. Zijn overtuigingen wortelen in een diepgaand filosofisch humanisme, dat tot voorbij de mens strekt. Ik vind het een zwaktebod om zo iemand te verwijten geen inhoud te hebben en al zeker als je daar zelf niets tegenover kunt stellen.

Citaat:
Eigenlijk niet. Voor mij is schelden op groepen, op derden of zelfs op overtuigingen niet wezenlijk anders dan schelden op individuen. In alle gevallen draagt het namelijk niets bij tot de discussie. Als je dan een koekje van eigen deeg krijgt - nu ja, hij is erg mild geweest, hij heeft je irritant genoemd, big deal - moet je niet komen janken.
Oud 10 juni 2012, 21:22   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij eigenlijk wel vertrouwd met het gedachtegoed van Michel Vandenbosch? Ik las enkele jaren geleden een interview met de man waarin hij het inhoudelijke debat bepaald niet uit de weg ging. Zijn overtuigingen wortelen in een diepgaand filosofisch humanisme, dat tot voorbij de mens strekt. Ik vind het een zwaktebod om zo iemand te verwijten geen inhoud te hebben en al zeker als je daar zelf niets tegenover kunt stellen.
MVDB's acties degouteren me, wegens het totaal onzinnige wat hem drijft: dierenrechten, geïnspireerd op antropomorfisme.
Waarom zou ik daar iets moeten 'tegenover stellen'?

Citaat:
Eigenlijk niet. Voor mij is schelden op groepen, op derden of zelfs op overtuigingen niet wezenlijk anders dan schelden op individuen. In alle gevallen draagt het namelijk niets bij tot de discussie.
Als die nuance je ontgaat: geen probleem voor mij.

Citaat:
Als je dan een koekje van eigen deeg krijgt - nu ja, hij is erg mild geweest, hij heeft je irritant genoemd, big deal - moet je niet komen janken.
Ik wijs er een schelder op dat het hier not done is om andere debaters uit te maken.
Dat lijkt me een levensgroot verschil met janken.
Als je kleine nuances niet snapt, tot daar aan toe, maar als overduidelijke verschillen al problematisch zijn, dan heeft discussie met u niet echt veel zin.
Oud 10 juni 2012, 21:33   #71
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MVDB's acties degouteren me, wegens het totaal onzinnige wat hem drijft: dierenrechten, geïnspireerd op antropomorfisme.
"geïnspireerd op antropomorfisme" ?

Wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt ? Antropomorfisme heeft niets te maken met dierenrechten en heeft geen plaats in dit debat.

Het gebrek aan inhoudelijke kennis bij de GAIA-tegenstanders neemt echt wel grote vormen aan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:38   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het valt eens te meer op dat hier dubbele standaarden gehanteerd worden: het halfdood schoppen van mensen wordt goedgekeurd, sterker nog, toegejuicht zelfs, en dit zonder de minste opmerking van om het even wie.
Het verpletteren van een rijkswachter onder een dranghekken door gaia-heethoofd Klaas Mertens, keuren we hier echt niet goed hoor.
Dat was inderdaad heel wat erger dan uw onmachtige belediginkjes (hoewel die hier niet toegestaan zijn)
Oud 10 juni 2012, 21:51   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt.
Mag het ff?
Probeer eens een haan te slachtenop een stressloze manier voor het beest. En dan sta je misschien verder in de discussie? Als je dat doet dan krijg je een glimpje notie van hoe een beest reageert.

Of sluit je je gewoon af van die problematiek van slachten?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 22:05   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Probeer eens een haan te slachtenop een stressloze manier voor het beest.
Waarom zou ik dat doen?
Waarom mag die haan geen stress hebben?
Daar heeft iedereen op tijd zijn deel wel van...

Citaat:
Of sluit je je gewoon af van die problematiek van slachten?
Iedereen zijn stiel.
Oud 10 juni 2012, 22:05   #75
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik daar iets moeten 'tegenover stellen'?
Waarom zouden dierenrechten - feitelijk: plichten van de mens tegenover dieren - onzinnig zijn? Wat is er onzinnig aan het veroordelen van nodeloos lijden, ongeacht of het wordt toegebracht aan mens of dier? Wat is er zinnig aan het instrumentaliseren van wezens, hetzij mens, hetzij dier, die volledig in de macht zijn van anderen? Wat is daar liberaal aan?

Dat zijn wezenlijke vragen. Je kunt het met Vandenbosch' antwoorden niet eens zijn, of er geen acht op slaan, maar hem op gratuite wijze uitschelden toont vooral je onmacht en je onwil om je eigen standpunten m.b.t. die vragen te beargumenteren.
Oud 10 juni 2012, 22:08   #76
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Iedereen zijn stiel.
Slavendrijvers, beulen, moordenaars, martelaars, nazikampbewakers - ieder zijn stiel?
Oud 10 juni 2012, 22:47   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slavendrijvers, beulen, moordenaars, martelaars, nazikampbewakers - ieder zijn stiel?
Iemand moet het vuile werk doen...
Hoewel martelaar een vrij passieve bezigheid is, nietwaar.
Oud 10 juni 2012, 22:47   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden dierenrechten - feitelijk: plichten van de mens tegenover dieren - onzinnig zijn? Wat is er onzinnig aan het veroordelen van nodeloos lijden, ongeacht of het wordt toegebracht aan mens of dier? Wat is er zinnig aan het instrumentaliseren van wezens, hetzij mens, hetzij dier, die volledig in de macht zijn van anderen? Wat is daar liberaal aan?

Dat zijn wezenlijke vragen. Je kunt het met Vandenbosch' antwoorden niet eens zijn, of er geen acht op slaan, maar hem op gratuite wijze uitschelden toont vooral je onmacht en je onwil om je eigen standpunten m.b.t. die vragen te beargumenteren.
Dat is nogal voorbarig.
Oud 10 juni 2012, 22:51   #79
eno2
Banneling

Standaard

Michel verkondigde in zijn toespraak dat:

"in totaal al bijna 70 procent van het programma dat GAIA in 1992 opstelde reeds gehaald is". Toch is er volgens Vandenbosch nog veel werk aan de winkel, zoals een afschaffing van het onverdoofd ritueel slachten van dieren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 04:52   #80
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad heel wat erger dan uw onmachtige belediginkjes (hoewel die hier niet toegestaan zijn)
Je plaat blijft tot vervelens toe hangen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be