Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2012, 21:18   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit is dus een veroordeling zonder proces. Of een veroordeling op bestelling, want dit wordt normaal opgemaakt na de rechtzitting.

Dit betekend effectief het einde van een rechtstaat.

Wat die idioot van Sharia kust mijn kloten ook moge wezen.
"Het einde van de rechtstaat...!"

Dramaqueen.

De enige reden waarom een gevaarlijke clown als Belkacem ongehinderd vrij kon lopen is omdat het gerecht véél te laks en te braaf is inzake zulke figuren. Als er dan eens ingegrepen wordt - binnen de bevoegdheid van de minister - begint men plotseling te zeuren over "het einde van de rechtsstaat..."

Men had al veel langer moeten ingrijpen.

Wat eventueel wel het einde van de rechtsstaat kan betekenen, zijn procedurepleiters zoals Rieder en Mary die met het vergrootglas turen naar kleine administratieve onvolmaaktheden, zodat het grootste krapuul binnen de kortste keren terug op straat staat.

Dat is véél erger.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:21   #62
giserke
Banneling

Standaard

Een uitspraak van de rechter voor het proces uitgetikt = "Kleine administratieve onvolmaaktheden."
Ben je achterlijk of zo? Besef je wel in welke regimes dit de gang van zaken is?

Je bevestigd dus het einde van de rechtstaat.
En om je te rechtvaardigen dat een proces niet hoeft, haal je een aantal specifieke elementen uit dit dossier. Goe bezig.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 juni 2012 om 21:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:27   #63
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je achterlijk of zo? Besef je wel in welke regimes dit de gang van zaken is?
Zucht...

In werkelijk alle regimes.

Welkom in de Echte Wereld.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:37   #64
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat de meesten hier niet snappen wat er gebeurt is.

Dat de beschuldigde het ontwerp van de beschikking die de raadkamer daags nadien gaat uitspreken, al de dag voordien kan inkijken.
Dit is dus een veroordeling zonder proces. Of een veroodeling op bestelling, want dit wordt normaal opgemaak na de rechtzitting.

De 'rechtstaat' is ook iets van kust mijn kloten.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:37   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zucht...

Oud 13 juni 2012, 21:39   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zucht...

Jij wenst dus een staat waar mensen geen recht hebben op een eerlijk en neutraal proces en rechtsgang.

Dan zijn we uitgediscuteerd.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 juni 2012 om 21:41.
Oud 13 juni 2012, 21:39   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat de meesten hier niet snappen wat er gebeurt is.

Dat de beschuldigde het ontwerp van de beschikking die de raadkamer daags nadien gaat uitspreken, al de dag voordien kan inkijken.
Dit is dus een veroordeling zonder proces. Of een veroodeling op bestelling, want dit wordt normaal opgemaak na de rechtzitting.

Het gerecht doet er inderdaad een schepje bovenop, ze maken duidelijk dat zij de baas zijn en dat ze lak hebben aan zelfs de meest elementaire rechtsregels. Ze doen nog niet de moeite meer om het ernstig te laten lijken, de verdediging moet nog pleiten en de uitspraak zit al in het dossier.

En het publiek zag dat het goed was...
Oud 13 juni 2012, 21:41   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
De 'rechtstaat' is ook iets van kust mijn kloten.
"Niet akkoord met de staat? Tegen een paal zetten en kogel er door."
Oud 13 juni 2012, 21:42   #69
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt Marokko toch niet verplichten een nieuwe onderdaan op te nemen?
Die gast is toch Marrokkaan ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 21:44   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Die gast is toch Marrokkaan ?
Kan zijn, maar daarom kan Belgie dat land toch niet gaan verplichten om een lastpost op te nemen.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 juni 2012 om 21:44.
Oud 13 juni 2012, 21:54   #71
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus heeft ze aan 99.99999% van de andere veroordeelden (voor vaak veel zwaardere feiten) verzaakt aan haar opdracht, en past ze effectief justitie toe a la tete du client. En waarom doet ze dat, niet omdat ze denkt correct te handelen, neen uit zuivere opportunistische electorale overwegingen.
Ik denk dat U ze ziet vliegen. Dat die 99,999% van de veroordeelde met minder dan 3 jaar hun straf niet moeten uitzitten zal dat waarschijnlijk liggen aan het feit dat ze zich koest houden. Maar die Belkacem weet van geen ophouden. Na zijn veroordeling is hij boel gaan zoeken in Nederland op de Dam. En nog geen week later moest Molenbeek er aan geloven. Stel als die incidenten nu niet geweest waren na zijn veroordeling denkt U dan nog altijd dat de minister die maatregel zou genomen hebben? Zo iets moet wel gemotiveerd worden en aantonen dat die persoon een gevaar is voor de openbare orde.
Oud 13 juni 2012, 21:56   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik denk dat U ze ziet vliegen. Dat die 99,999% van de veroordeelde met minder dan 3 jaar hun straf niet moeten uitzitten zal dat waarschijnlijk liggen aan het feit dat ze zich koest houden. Maar die Belkacem weet van geen ophouden. Na zijn veroordeling is hij boel gaan zoeken in Nederland op de Dam. En nog geen week later moest Molenbeek er aan geloven. Stel als die incidenten nu niet geweest waren na zijn veroordeling denkt U dan nog altijd dat de minister die maatregel zou genomen hebben? Zo iets moet wel gemotiveerd worden en aantonen dat die persoon een gevaar is voor de openbare orde.
De minister heeft die maatregel genomen, om populair in de media te komen, niet meer niet min.
Als Turtelkieken geen electoraal voordeel zag, had ze niet eens haar mond open gedaan.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 juni 2012 om 21:57.
Oud 13 juni 2012, 21:56   #73
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar daarom kan Belgie dat land toch niet gaan verplichten om een lastpost op te nemen.
Marokko is zelf vragende partij tot uitlevering. Helaas levert België geen onderdanen uit.
Oud 13 juni 2012, 21:56   #74
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Als de Belgen " hun " lastpost kwijt willen en zijn Belgische nationaliteit afpakken, dan blijft hem nog steeds de Marrokkaanse over. Of hij dan , na België uitgezet te zijn, terug in Marrokko wil gaan wonen, of naar elders vertrekt, is volledig zijn eigen zaak. Zo hij naar de Maroc terug wil, kan niemand hem dat beletten, het is immers zijn land.
Wil hij naar ergens anders, zijn dat ook zijn zaken, en die van het land hij naartoe trekt. Die moeten dan maar uitmaken of ze met zijn aanwezigheid gediend zijn of niet. Dat gaat België niks meer aan.
Maar men kan België toch niet verplichten zo een lastpost nog langer in het land te laten ? In naam van wat zou dat moeten ? Wat is België die kerel schuldig ?
Oud 13 juni 2012, 21:58   #75
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
De minister heeft die maatregel genomen, om populair in de media te komen, niet meer niet min.
Als Turtelkieken geen electoraal voordeel zag, had ze niet eens haar mond open gedaan.
Ook als er die incidenten in Molenbeek er niet waren geweest?
Oud 13 juni 2012, 22:01   #76
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Marokko is zelf vragende partij tot uitlevering. Helaas levert België geen onderdanen uit.
Dat ze de Belgische nationaliteit dan maar rap afpakken. Reeds één lastpost minder dan.
Ik vond die jongen wel grappig gedurende een tijdje, maar nu begin ik hem toch beu te worden. Ik neem aan dat ik geen uitzondering ben.
Maar waar hij wel recht op heeft is een eerlijk proces. Zo gemediatiseerd als mogelijk liefst.
Oud 13 juni 2012, 22:04   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze de Belgische nationaliteit dan maar rap afpakken. Reeds één lastpost minder dan.
Ik vond die jongen wel grappig gedurende een tijdje, maar nu begin ik hem toch beu te worden. Ik neem aan dat ik geen uitzondering ben.
Maar waar hij wel recht op heeft is een eerlijk proces. Zo gemediatiseerd als mogelijk liefst.
Voor mij mogen ze hem ook wegsturen, na een correct proces.
Oud 13 juni 2012, 22:05   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook als er die incidenten in Molenbeek er niet waren geweest?
Wat bedoel je nu?
Oud 13 juni 2012, 22:11   #79
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen eenvoudige procedure maar als afschrikkingsmaatregel wel zeer efficient denk ik. Om die reden ben ik ook voorstander van de dubbele nationaliteit, anders zou het niet mogelijk zijn.

"Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) wil net als een aantal politieke partijen dat het gerecht de Belgische nationaliteit van Fouad Belkacem afneemt. Belkacem is momenteel zowel Belg als Marokkaan. Wanneer kan het?

Een buitenlander die Belg is geworden kan momenteel die nationaliteitverliezen als hij ernstig tekort komt aan de plichten van een Belg. Deze regeling - in vakjargon: "vervallenverklaring van de nationaliteit" - geldt niet voor buitenlanders die voor hun achttiende Belg werden via hun ouders. Belkacem kreeg de Belgische nationaliteit op 7 januari 1997. Op welke grond is niet geweten."
Oud 13 juni 2012, 22:16   #80
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je nu?
Toch niet moeilijk. Zou Turtelboom ook die maatregel genomen hebben als die incidenten in Molenbeek zich niet voorgedaan hadden. Dus alleen om zich puur electoraal te profileren zoals U beweert.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be