![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Als beloning deze actie nog eens laten overdoen, in Molenbeek, bij een halalslager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uw punt?
Citaat:
Overigens, ondertussen komen er zeer veel reacties binnen van leerlingen op dat Atheneum die wel een heel ander verhaal ophangen van die actie dan datgene wat die school vertelt. Maar dat zal u niet boeien waarschijnlijk, omdat dat verzuurde, fascistoïde, racistische, islam-hatende leerlingen zijn. Lolbroek. Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 14 juni 2012 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Van de meeste scholen in Vlaanderen zijn de poorten op slot tijdens de schooluren. Er lopen gekken genoeg rond die rare dingen uitsteken in scholen. Of fantaseer ik dat? De tijd van Bokrijk is voorbij hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Want het VB durft die confrontatie niet aan of zo? Is in het verleden al meermaals gebeurd, vooral tijdens de offerfeesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgend berichtje uit Gazet van Antwerpen dwarrelde in mijn mailbox :
Tijdens een barbecue van klas 1B van het eerste middelbaar B-stroom van het Koninklijk Atheneum in Schoten heeft Vlaams Belang een protestactie gehouden tegen halalvlees. Drie leden van de partij verstoorden de barbecue plots door Zwan-worsten uit te delen. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. De barbecue was de start van de projectweek 'inleven', waarbij de leerlingen elke dag bijleren over een nieuw thema. Enkele Marokkaanse studenten namen halalvlees mee dat de anderen mochten proeven. Plots werd de barbecue verstoord door drie leden van het Vlaams Belang die Zwan-worstjes kwamen uitdelen. "Ze gooiden met worsten die de leerlingen moesten opeten omdat ze met halalvlees niet genoeg zouden hebben, en kleefden stickers op de ramen met een varken erop", vertelt adjunct-directeur Jacques Gits. De politie van Schoten kwam na het incident ter plaatse maar kan geen gevolg geven aan de zaak. GW Vreemd dat de politie geen indringers in scholen kan aanhouden. De ervaring leert ons dat mensen die in kindercrèches binnendringen of scholen niet altijd een "onschuldige" zaak doen zoals het uitdelen van worstjes. Wat zal het volgende zijn ? Brandstichtingen? Gijzelingen ? Het lijkt me een voortreffelijke propaganda zet van de tegenstanders van het "Vlaams Belang" of schieten deze mensen echt zo graag in hun eigen voet ? Vrijheid van meningsuiting ? VAN KINDEREN MOET JE AFBLIJVEN !
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Indien het verplicht was om Halal te eten, zoals VB beweert, is het enige wat ik aan deze actie afkeur het promoten van Zwan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit zal allemaal wel mooi en wel uitgelegd zijn aangezien het een multiculturele dag was en het vooral ging om de leerlingen iets bij te brengen van een andere cultuur. Ik twijfel er ook sterk aan dat iemand gedwongen werd om het te eten. (nuja, het halal toch niet.) Dit is gewoon schandalig dat zoiets kan gebeuren. Kinderen dwingen iets te eten, en dan vind meneer filipje dit ook nog grappig? Opsluiten samen met Fouad zeg ik. Beide in 1 cel ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Secondje, ik zal eens horen of daar foto's van zijn. Ik kan u niets beloven, maar ik doe mijn best. Jongens toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Links ziet u de poort die wagenwijd openstaat. U ziet duidelijk dat er ook een verkeersbord staat, wat aantoont dat het wel degelijk een poort aan de straatkant betreft en niet een poort ergens binnen in de school. Nog bewijzen nodig Thomas?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Je bent die 3 idioten eigenlijk nog belachelijker aan het maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat dit intussen eigenlijk al de derde draad is over dit voorval.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Jij fantaseert dat. De tijd van Bokrijk is voorbij, behalve in de katholieke scholen waar veel Tucht is (meestal de slechtere scholen door een povere band tussen leraar en leerling) waar de poorten dicht zijn om de sfeer van gezag en onderdrukking te benadrukken. De poorten van de scholen die ik ken zijn open. Die van ons waren dat ook. Ik zie niet in waarom men overbeschermend moet doen. Dat is toch niet gezond, die valhelmcultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Hah! Ik ken de mooie jongen links.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Het feit dat de gore separatorvleesworst blijkbaar symbool moet staan voor Vlaams voedsel zwijgt iedereen precies over. Dus dat is het aangereikte alternatief. Afvalvlees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tim Willekens: gemeenteraadslid in Schoten = politieker. |
|
![]() |
![]() |