Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 11:17   #61
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Als beloning deze actie nog eens laten overdoen, in Molenbeek, bij een halalslager.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:19   #62
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Zegt de naam Ghandi u iets?
Uw punt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Qué? U blijft er dus bij dat 'het breken van de wet' (volgens u) kan, omdat de actie van het VB(J) 'gerechtvaardigd' was? Dus de wet breken om iets aan de klagen 'dat de wet breekt' (volgens u) kan? Min en min is plus? Oog om oog, tand om tand?
Uiteraard. U heeft het begrepen. Proficiat. Enkel zal ik u moeten teleurstellen dat wat de school doet niets te maken heeft met 'de wet breken', wel alles met een on-consequente en opdringerige houding van de school waarbij islam wordt gepromoot en andere religies worden genegeerd en vermoedelijk belachelijk gemaakt. Ik ben benieuwd of de leerlingen het zouden pikken als de school kennis wil laten maken met de islam door al de meisjes op school een dagje met een hoofddoek te laten rondlopen. Want een braai is uiteraard gezellig en leuk. Wie kan daar nu tegen zijn?

Overigens, ondertussen komen er zeer veel reacties binnen van leerlingen op dat Atheneum die wel een heel ander verhaal ophangen van die actie dan datgene wat die school vertelt. Maar dat zal u niet boeien waarschijnlijk, omdat dat verzuurde, fascistoïde, racistische, islam-hatende leerlingen zijn. Lolbroek.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 14 juni 2012 om 11:24.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:20   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
En over welk muurtje zijn ze gekropen? De poort stond open en langs die weg zijn ze ook binnengegaan. Stelt meteen de veiligheid van die school in vraag natuurlijk... maar daar zal de school wel geen antwoord op weten.
Citaat:
Dat was niet naar de zin van drie militanten van het Vlaams Belang, die over de schoolmuren klommen om het feest te verstoren. 'De leerlingen waren gechoqueerd door hun onaangekondigde, brutale inval', zegt adjunct-directeur Jacques Gits. 'Ze intimideerden de kinderen en duwden hen de Zwan-worstjes zowat door de strot.'
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:21   #64
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het is doodnormaal dat men in een school zomaar binnen en buiten kan wandelen. Maar het is niet tr00 genoeg zonder prikkeldraad I guess?
Van de meeste scholen in Vlaanderen zijn de poorten op slot tijdens de schooluren. Er lopen gekken genoeg rond die rare dingen uitsteken in scholen. Of fantaseer ik dat? De tijd van Bokrijk is voorbij hoor.
Oud 14 juni 2012, 11:23   #65
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat was niet naar de zin van drie militanten van het Vlaams Belang, die over de schoolmuren klommen om het feest te verstoren. 'De leerlingen waren gechoqueerd door hun onaangekondigde, brutale inval', zegt adjunct-directeur Jacques Gits. 'Ze intimideerden de kinderen en duwden hen de Zwan-worstjes zowat door de strot.'
Allez, zijt ge nu serieus? Gelooft ge blindelings wat de media zeggen? Trouwens lees alle kranten hierover vandaag eens? Allemaal andere verhalen. Maar goed, ze zijn door de schoolpoort naar binnen gewandeld. True story. U moet me niet geloven hoor. Het maakt u best wel schattig naïef plots.
Oud 14 juni 2012, 11:24   #66
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als beloning deze actie nog eens laten overdoen, in Molenbeek, bij een halalslager.
Want het VB durft die confrontatie niet aan of zo? Is in het verleden al meermaals gebeurd, vooral tijdens de offerfeesten.
Oud 14 juni 2012, 11:24   #67
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard Gaan we kinderen in scholen lastigvallen om politieke propaganda te maken ?

Volgend berichtje uit Gazet van Antwerpen dwarrelde in mijn mailbox :

Tijdens een barbecue van klas 1B van het eerste middelbaar B-stroom van het Koninklijk Atheneum in Schoten heeft Vlaams Belang een protestactie gehouden tegen halalvlees. Drie leden van de partij verstoorden de barbecue plots door Zwan-worsten uit te delen. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

De barbecue was de start van de projectweek 'inleven', waarbij de leerlingen elke dag bijleren over een nieuw thema. Enkele Marokkaanse studenten namen halalvlees mee dat de anderen mochten proeven. Plots werd de barbecue verstoord door drie leden van het Vlaams Belang die Zwan-worstjes kwamen uitdelen.

"Ze gooiden met worsten die de leerlingen moesten opeten omdat ze met halalvlees niet genoeg zouden hebben, en kleefden stickers op de ramen met een varken erop", vertelt adjunct-directeur Jacques Gits.

De politie van Schoten kwam na het incident ter plaatse maar kan geen gevolg geven aan de zaak.

GW

Vreemd dat de politie geen indringers in scholen kan aanhouden. De ervaring leert ons dat mensen die in kindercrèches binnendringen of scholen niet altijd een "onschuldige" zaak doen zoals het uitdelen van worstjes.

Wat zal het volgende zijn ? Brandstichtingen? Gijzelingen ?

Het lijkt me een voortreffelijke propaganda zet van de tegenstanders van het "Vlaams Belang" of schieten deze mensen echt zo graag in hun eigen voet ?

Vrijheid van meningsuiting ?

VAN KINDEREN MOET JE AFBLIJVEN !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:24   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, zijt ge nu serieus? Gelooft ge blindelings wat de media zeggen? Trouwens lees alle kranten hierover vandaag eens? Allemaal andere verhalen. Maar goed, ze zijn door de schoolpoort naar binnen gewandeld. True story. U moet me niet geloven hoor. Het maakt u best wel schattig naïef plots.
We geloven U direct.
Oud 14 juni 2012, 11:24   #69
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Indien het verplicht was om Halal te eten, zoals VB beweert, is het enige wat ik aan deze actie afkeur het promoten van Zwan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:25   #70
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Volgens mij moet die school duidelijk uitleggen waarom er verschil is tussen halal-vlees en normaal vlees.
Ze moeten aan de kinderen zeggen dat volgens onze wetten dieren verdoofd moeten worden voor ze geslacht worden. Ze moeten aan de kinderen zeggen dat om halal-vlees te krijgen dieren niet verdoofd worden voor ze geslacht worden en dus pijn lijden. Dan moeten ze de kinderen laten kiezen of die halal-vlees willen eten of iets anders (voor mijn part Zwan-worstjes).
Maar dat halal-vlees zomaar serveren zonder te duiden wat daar zo speciaal aan is, dat kan niet want dan hebben de kinderen niet de mogelijkheid om te kiezen voor of tegen dierenmishandeling.
Dierenmishandeling? Ah, overdrijven kan leuk zijn hé..

Dit zal allemaal wel mooi en wel uitgelegd zijn aangezien het een multiculturele dag was en het vooral ging om de leerlingen iets bij te brengen van een andere cultuur. Ik twijfel er ook sterk aan dat iemand gedwongen werd om het te eten. (nuja, het halal toch niet.)

Dit is gewoon schandalig dat zoiets kan gebeuren. Kinderen dwingen iets te eten, en dan vind meneer filipje dit ook nog grappig? Opsluiten samen met Fouad zeg ik. Beide in 1 cel

I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:25   #71
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We geloven U direct.
Secondje, ik zal eens horen of daar foto's van zijn. Ik kan u niets beloven, maar ik doe mijn best. Jongens toch.
Oud 14 juni 2012, 11:29   #72
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Links ziet u de poort die wagenwijd openstaat. U ziet duidelijk dat er ook een verkeersbord staat, wat aantoont dat het wel degelijk een poort aan de straatkant betreft en niet een poort ergens binnen in de school. Nog bewijzen nodig Thomas?

Oud 14 juni 2012, 11:31   #73
giserke
Banneling

Standaard

Je bent die 3 idioten eigenlijk nog belachelijker aan het maken?
Oud 14 juni 2012, 11:33   #74
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit intussen eigenlijk al de derde draad is over dit voorval.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:33   #75
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de meeste scholen in Vlaanderen zijn de poorten op slot tijdens de schooluren. Er lopen gekken genoeg rond die rare dingen uitsteken in scholen. Of fantaseer ik dat? De tijd van Bokrijk is voorbij hoor.
Jij fantaseert dat. De tijd van Bokrijk is voorbij, behalve in de katholieke scholen waar veel Tucht is (meestal de slechtere scholen door een povere band tussen leraar en leerling) waar de poorten dicht zijn om de sfeer van gezag en onderdrukking te benadrukken. De poorten van de scholen die ik ken zijn open. Die van ons waren dat ook. Ik zie niet in waarom men overbeschermend moet doen. Dat is toch niet gezond, die valhelmcultuur?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:34   #76
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Links ziet u de poort die wagenwijd openstaat. U ziet duidelijk dat er ook een verkeersbord staat, wat aantoont dat het wel degelijk een poort aan de straatkant betreft en niet een poort ergens binnen in de school. Nog bewijzen nodig Thomas?

Hah! Ik ken de mooie jongen links.
Oud 14 juni 2012, 11:35   #77
Восход-1
Banneling

Standaard

Het feit dat de gore separatorvleesworst blijkbaar symbool moet staan voor Vlaams voedsel zwijgt iedereen precies over. Dus dat is het aangereikte alternatief. Afvalvlees.
Oud 14 juni 2012, 11:36   #78
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Medewerkers van een politieke partij noem ik geen politici. Dat zijn mensen in loondienst. Wat u hierboven schrijft, heeft er alweer niks mee te maken.
Tom Van Grieken: gemeenteraadslid in Mortsel = politieker.
Tim Willekens: gemeenteraadslid in Schoten = politieker.
Oud 14 juni 2012, 11:37   #79
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bent die 3 idioten eigenlijk nog belachelijker aan het maken?
Is dat zo? Vertel.
Oud 14 juni 2012, 11:38   #80
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Jij fantaseert dat. De tijd van Bokrijk is voorbij, behalve in de katholieke scholen waar veel Tucht is (meestal de slechtere scholen door een povere band tussen leraar en leerling) waar de poorten dicht zijn om de sfeer van gezag en onderdrukking te benadrukken. De poorten van de scholen die ik ken zijn open. Die van ons waren dat ook. Ik zie niet in waarom men overbeschermend moet doen. Dat is toch niet gezond, die valhelmcultuur?
Je moet zeer zeker niet overbeschermend doen, maar net doen alsof de wereld uit roze konijntjes bestaat is ook niet goed.

Een middenweg is juist.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be