Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zijn Nederland en de UK eigenlijk echte Europese naties??
Jawel ze behoren allebei tot continentaal Europa 15 46,88%
Neen, hun mentaliteit is eerder Amerikaans 17 53,13%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 07:13   #61
Creed
Banneling

Standaard

The UK and Holland know that when the shit hits the fan they call Washington, not die soepkiekes in Brussels.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:05   #62
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Noren, Denen hebben voornamlijk hun genetische invloed achtergelaten met in het eerste millennium nog een shot Franco-Normandiers die voor een groot deel ook weer uit dezelfde gebieden afkomstig waren.

Ze hebben zich vermengd tot Anglo-Saksen en hun geisoleerde positie heeft gemaakt tot wat ze heden ten dage nog zijn.
Nederlanders hebben een totaal andere mentaliteit dan de gemiddelde Engelsman, Fransman of Duitser.

Je mag een duidelijk onderscheid maken tussen noord en zuid, oost en west.

Geschiedkundig kent GB twee grote opponenten, nl Duitsland en Frankrijk. En in de 17e eeuw was NL een belangrijke concurrent van de Britten, dit had niets met politiek te maken maar puur met de handel overzee.

Het is aan te bevelen dat ieder land zelfstandig blijft, GB zal dat zeker blijven doen, Frankrijk ook en Duitsland idem.
Het zijn Frankrijk en Duitsland die momenteel naar de EU macht grijpen en vandaar mijn stelling dat zowel Hitler als Napoleon posthuum hun ideeen verwezenlijkt zien.
Een zeker EU fascistisch element zit er dus duidelijk in.
Oud 20 juli 2012, 23:35   #63
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Noren, Denen hebben voornamlijk hun genetische invloed achtergelaten met in het eerste millennium nog een shot Franco-Normandiers die voor een groot deel ook weer uit dezelfde gebieden afkomstig waren.

Ze hebben zich vermengd tot Anglo-Saksen en hun geisoleerde positie heeft gemaakt tot wat ze heden ten dage nog zijn.
Nederlanders hebben een totaal andere mentaliteit dan de gemiddelde Engelsman, Fransman of Duitser.

Je mag een duidelijk onderscheid maken tussen noord en zuid, oost en west.

Geschiedkundig kent GB twee grote opponenten, nl Duitsland en Frankrijk. En in de 17e eeuw was NL een belangrijke concurrent van de Britten, dit had niets met politiek te maken maar puur met de handel overzee.

Het is aan te bevelen dat ieder land zelfstandig blijft, GB zal dat zeker blijven doen, Frankrijk ook en Duitsland idem.
Het zijn Frankrijk en Duitsland die momenteel naar de EU macht grijpen en vandaar mijn stelling dat zowel Hitler als Napoleon posthuum hun ideeen verwezenlijkt zien.
Een zeker EU fascistisch element zit er dus duidelijk in.
Give this man a Phd.
Wat een hoop ethnische nonsense.
Oud 20 juli 2012, 23:52   #64
Creed
Banneling

Standaard

De meeste Nederlanders hebben nog niet vergeten. Lest we forget.

http://youtu.be/gHX5lAslnTc
Oud 21 juli 2012, 16:48   #65
D'ARTOIS

Standaard

Waar heb je het over? Zoals de meeste Amerikanen blijk je een niet al te geweldige opleiding te hebben. Ik zou maar eens wat beter m'n best doen op school ........
Oud 21 juli 2012, 21:04   #66
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar heb je het over? Zoals de meeste Amerikanen blijk je een niet al te geweldige opleiding te hebben. Ik zou maar eens wat beter m'n best doen op school ........
Yale, Harvard,... Zoals de meeste Amerikanen... Lol.
Jaja, that's Belgium for ya! Zoveel mensen die hogere studies gedaan hebben, dat ze met z'n allen in't fabriek kunnen gaan werken
En da's effectief de realiteit these days.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 21:45   #67
Creed
Banneling

Standaard

Raar dat iemand moet vragen "waar heb je het over?" en dan iemand anders aanbeveelt om terug naar school te gaan. Typisch voor een andere werkloze euro...
Oud 23 juli 2012, 00:27   #68
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit continent is dat al niet veel beter hoor. Het Belgisch onderwijs is het meest hoog opgeleid de rest is zelfs nog bedroevender dan in de USA.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 02:16   #69
Creed
Banneling

Standaard

The Brits and the Dutch know that when the shit hits the fan they call Washington.
Onder Soetoro is dat even wel geen garantie meer. Zoals R. Lee Ermey hier duidelijk maakt: http://youtu.be/H75P5MkUJio
Oud 23 juli 2012, 10:55   #70
D'ARTOIS

Standaard

Welke shit? Voorlopig hebben we alleen met USA shit te maken die gaat dreigen, chanteren en schelden als er niet aan hun wensen wordt voldaan.
Oud 26 juli 2012, 18:27   #71
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik ben Nederlander getrouwd met een half Britse.
Ik ken Engeland dus wel en weet dat er een hemelsbreed verschil is tussen Nederlanders en Britten...laat staan Amerikanen.
De scheiding Noord versus Zuid in Europa loopt dwars door de Belgische taalgrens.
Het is ook veel leuker zaken doen met Duitsers dan met bv Fransen. Duitsers houden zich aan hun woord. Fransen denken uitsluitend aan hun eigen belangen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 21:44   #72
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ken Engeland dus wel en weet dat er een hemelsbreed verschil is tussen Nederlanders en Britten...laat staan Amerikanen.
De scheiding Noord versus Zuid in Europa loopt dwars door de Belgische taalgrens.
Het is ook veel leuker zaken doen met Duitsers dan met bv Fransen. Duitsers houden zich aan hun woord. Fransen denken uitsluitend aan hun eigen belangen.
Leuk, en ben benieuwd over je ervaringen
Hoe zitten de gemiddelde NLer en Brit in elkaar volgens u? Hoe de gemiddelde Amerikaan? Zeer benieuwd!
Dat laatste daar kan ik ook grif in komen. Jammer genoeg.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 14:27   #73
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen de scheiding loopt dwars aan de grens met Vlaanderen. Vlaanderen behoort ook tot Zuid-Europa. Alleen komt dat jouw heelNederlandse waanzin slecht uit.
Oud 29 juli 2012, 15:05   #74
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Neen de scheiding loopt dwars aan de grens met Vlaanderen. Vlaanderen behoort ook tot Zuid-Europa. Alleen komt dat jouw heelNederlandse waanzin slecht uit.
Vlaanderen is Germaans net als Nederland, Wallonie niet. Tip voor u: probeer meer logisch na te denken volgende keer.
Raymond.De.Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 15:34   #75
eno2
Banneling

Standaard

Ik begrijp het fenomeen niet, dat absurde vraagstellingen (zoals deze hier), toch nog reactie en lezers oplevert. Een raar verschijnsel dat ik telkens weer opmerk op politics.be
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 16:11   #76
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Leuk, en ben benieuwd over je ervaringen
Hoe zitten de gemiddelde NLer en Brit in elkaar volgens u? Hoe de gemiddelde Amerikaan? Zeer benieuwd!
Dat laatste daar kan ik ook grif in komen. Jammer genoeg.
Ik heb een Brits metaalbewerker eens uitgelegd dat een continentale draaibank met een metrische nonius veel nauwkeuriger is dan zijn bejaarde draaibank met een verdeling van 1/256 inch.
Veel Britten teren op oude roem en denken dat de UK een wereldmacht is. Verder zijn veel Britten en zeker die van de lower class en uit de middelgrote steden uitgesproken vechtersbazen, vooral als er drank in het spel is.
En van de Fransen heb al helemaal geen hoge pet op.
Oud 29 juli 2012, 16:12   #77
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
https://www.google.nl/#hl=nl&safe=of...w=1440&bih=785
Oud 31 juli 2012, 18:48   #78
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een Brits metaalbewerker eens uitgelegd dat een continentale draaibank met een metrische nonius veel nauwkeuriger is dan zijn bejaarde draaibank met een verdeling van 1/256 inch.
Veel Britten teren op oude roem en denken dat de UK een wereldmacht is. Verder zijn veel Britten en zeker die van de lower class en uit de middelgrote steden uitgesproken vechtersbazen, vooral als er drank in het spel is.
En van de Fransen heb al helemaal geen hoge pet op.
Man toch. Inch is het imperiale systeem en dat is voor ons misschien onlogisch voor hen is dat zo klaar als pompwater. Ieder systeem heeft ze,n na en voordelen trouwens iets als kilometer per uur is niet eens metrisch want het SI-systeem schrijft meter per seconde voor als snelheid ipv Km/h/u. Wat een argumenten toch weer?? Vechtersbazen? Al eens een hoop dronken Feyenoord hooligans gezien of een hoop dronken Hollanders in het buitenland??? Iets van balk, oog en splinter....

By the way: De Britten zijn nog steeds een beetje een kleine wereldmacht. Ooit al gehoord van de Commonwealth of wie is nog steeds staatshoofd van Canada en Australië??? Juist, ja....

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 31 juli 2012 om 18:49.
Oud 31 juli 2012, 18:49   #79
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Vlaanderen is Germaans net als Nederland, Wallonie niet. Tip voor u: probeer meer logisch na te denken volgende keer.
Met een bourgondisch Franse leefcultuur dus Latijns.
Oud 3 augustus 2012, 08:36   #80
Creed
Banneling

Standaard

"Welke shit?"

Pretty sad when you have to ask.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be