Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2012, 08:35   #61
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Zeg, schizofreen mens, je kan niet én vanuit egoïstische motieven de Walen de put induwen én nooit iemand de put induwen.

Oh, en bespaar me woordspelletjes �* la, ze kruipen zelf in de put en ik wil enkel dat ze daar zelf uit kruipen. Je doet moeite om iets te bereiken dat als gevolg heeft dat ze in de put belanden, dus –zelfs al gebeurt het zonder fysiek en verbaal geweld– je duwt hen in de put.

Uw opvoeding is duidelijk mislukt. (Of misschien net niet. Ik weet niet wat de motieven van uw ouders waren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=49

Uw post hier verduidelijkt heel veel,
vooral de "Ik heb nog nooit gestemd, en ik weet ook nog niet op wie ik in 2014 ga stemmen"

Gelieve uw commentaar betreffende "mijn" ouders voor "u" te houden.

ps Zeggen uw ouders ganse dagen dat de opvoeding van hun zoon mislukt is ?
Slecht rapport gekregen na de examens
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:03   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In "Zijnen tijd" was de Belgische begroting er veel slechter aan toe dan momenteel.....die indexsprongen hebben beslist gewerkt...

Er zijn wel een paar parameters veranderd,

De pensioenbom bijvoorbeeld,die toen reeds voorspeld was,en waar men nooit iets fundamenteels aan gedaan heeft (integendeel,er is nog extra pensioen uitgevonden)....Maar vergeten we nooit dat die "bom" een tijdelijk fenomeen zou zijn.

Ook de de-industrialisering,onafhankelijk van crisis of niet is nu serieus doorgezet....dat geeft rampzalige vooruitzichten naar massa-werkgelegenheid voor alle scholingsniveaus

En tenslotte,potentieel de grootste ramp,de bevolkingsSTIJGING (in de tijd van Dehaene stonden alle wijzers op DALING!).We weten allemaal heel goed dat er geen economische mirakels meer zullen gebeuren op dit hoekje van het continent,maar we fokken en importeren maar raak....Na het "verwerken" van de babyboomgeneratie door natuurlijke oorzaken dreigen we terug bij af te zijn

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2012 om 09:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:10   #63
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat ? Heeft u dat economisch herstelplan nu nog steeds niet gelezen ?
Ja, enkele dagen geleden en ook reeds in de jaren zeventig.
Want het verschilt in niets van wat alle traditionele partijen bij iedere verkiezing op hun kiesvee loslaten.

De enige slogan die er nog moet bijkomen is,
er is licht aan het einde van de tunnel.
Jammer genoeg, altijd alleen aan de kant waar je erin gekropen bent.
Hoe verder je er inkruipt hoe donkerder het word.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:12   #64
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, enkele dagen geleden en ook reeds in de jaren zeventig.
Want het verschilt in niets van wat alle traditionele partijen bij iedere verkiezing op hun kiesvee loslaten.

De enige slogan die er nog moet bijkomen is,
Het is nog wachten natuurlijk op het beruchte herstelplan van de PVDA.
Eén regel: "Sommigen werken, de rest mag profiteren, maar er mag verder geen verschil zijn."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 10:20   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vind ik goed gevonden. Had ik nog niet eerder gehoord.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 10:23   #66
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal op de kap van de werkmens ?
Ik stel voor dat alle politici 50% inleveren, eens ze zover zijn mogen ze terugkomen met dat voorstel.
Ik zou het aantal politici gewoon met 75% verminderen en een aantal overtollige parlementen en regeringen afschaffen (zo'n 5).
Oud 24 juni 2012, 10:56   #67
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is nog wachten natuurlijk op het beruchte herstelplan van de PVDA.
Eén regel: "Sommigen werken, de rest mag profiteren, maar er mag verder geen verschil zijn."
Het zal je verwonderen, maar de PvdA staat voor iedereen werk, maar zonder profiteurs.
Maar wij bedoelen met profiteurs, diegenen die de ganse maatschappij blijven leegzuigen met de hulp van rechtse politieke partijen, zoals de VOKA, Unizo en VBO slaafjes, die gepensioneerden, werklozen, gehandicapten en alle zwakkeren, blijven aanduiden als de grootste leegzuigers van de samenleving.
Wij zijn niet voor privatiseringen van staatsbedrijven en zeker niet de nutsbedrijven, waar de winsten enkel gaan naar enkele grote privé aandeelhouders ipv naar de ganse bevolking.
Wij zijn zelfs voor veel winst van bedrijven en ook voor lonen volgens verantwoordelijkheid, maar we willen die verantwoordelijkheid bij nalatigheid of fraude wel bestraft zien.
De winst van die bedrijven, dient niet enkel om bestuurders, het topmanagement en aandeelhouders buitensporig te verlonen, maar dient iedereen in het bedrijf ten goede te komen. Hetzij door de winst te gebruiken voor herinvesteringen en dan pas te verdelen.
Niet zoals het nu gaat, dat men de winst als dividend uitbetaald en leningen aangaat om investeringen uit te voeren.
Het gevolg zie je in de crises van 2008 tot nu.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:01   #68
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal je verwonderen, maar de PvdA staat voor iedereen werk, maar zonder profiteurs.
Maar wij bedoelen met profiteurs, diegenen die de ganse maatschappij blijven leegzuigen met de hulp van rechtse politieke partijen, zoals de VOKA, Unizo en VBO slaafjes, die gepensioneerden, werklozen, gehandicapten en alle zwakkeren, blijven aanduiden als de grootste leegzuigers van de samenleving.
Wij zijn niet voor privatiseringen van staatsbedrijven en zeker niet de nutsbedrijven, waar de winsten enkel gaan naar enkele grote privé aandeelhouders ipv naar de ganse bevolking.
Wij zijn zelfs voor veel winst van bedrijven en ook voor lonen volgens verantwoordelijkheid, maar we willen die verantwoordelijkheid bij nalatigheid of fraude wel bestraft zien.
De winst van die bedrijven, dient niet enkel om bestuurders, het topmanagement en aandeelhouders buitensporig te verlonen, maar dient iedereen in het bedrijf ten goede te komen. Hetzij door de winst te gebruiken voor herinvesteringen en dan pas te verdelen.
Niet zoals het nu gaat, dat men de winst als dividend uitbetaald en leningen aangaat om investeringen uit te voeren.
Het gevolg zie je in de crises van 2008 tot nu.
Kijkkijk, er is zelfs licht aan de tunnel (gelijk aan welke kant je erin kruipt). We komen meer overeen als men op het eerste gezicht zou denken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 juni 2012 om 11:01.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:34   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Geen wartaal. Nationalisme verschuift problemen en lost er geen op. Wat de ene regio (of natie) wint, verliest de andere bij nationalistische maatregelen.

En die naties, dat zijn uiteindelijk ook gewoon mensen. De ene natie wint op de rug van de andere, ...
Kunt u mij - liefst héél uitgebreid - vertellen wát Tsjechië en Slowakije precies hebben verloren sinds beide naties niet langer regio's in/van één en hetzelfde land zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:51   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Nationalisme is keuzes maken over wie bestaande problemen krijgt. Het lost ze niet op...
Het zal er allemaal maar van afhangen wiens en wélk nationalisme ter sprake komt, zeker?

Ik krijg de indruk dat u tégen elke 'bevrijdingsbeweging' gekant bent, en zichzelf aldus nodeloos in nesten werkt.

1) Hadden de Finnen volgens u 'Zweden' moeten blijven?

2) Of verkiest u de Russische optie?

3) Moeten de Slovenen zich terug vanuit Belgrado laten besturen?

4) Hadden de Ieren die zich tégen het British Empire keerden ongelijk?

5) Dient de splitsing van West- en Oost-Pakistan ongedaan te worden gemaakt?

6) Is de onafhankelijkheid van de Post-Ottomaanse staten u een doorn in het oog?

7) Is l'Algérie in uw ogen nog stééds française?

8) Pleit u voor het herstel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?

1) Zo ja, waarom? Zo neen, waarom niet?

2) t/m 8): idem.

Oud 24 juni 2012, 20:05   #71
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zal er allemaal maar van afhangen wiens en wélk nationalisme ter sprake komt, zeker?

Ik krijg de indruk dat u tégen elke 'bevrijdingsbeweging' gekant bent, en zichzelf aldus nodeloos in nesten werkt.

3) Moeten de Slovenen zich terug vanuit Belgrado laten besturen?

4) Hadden de Ieren die zich tégen het British Empire keerden ongelijk?

6) Is de onafhankelijkheid van de Post-Ottomaanse staten u een doorn in het oog?
Drie scenario's die uitermate op België van toepassing zijn.

3 => Jammer genoeg was Slovenië vrijwel geheel "etnicke chiste" : raszuiver en hadden de Serviërs vrij weinig te verliezen bij een onafhankelijk Slovenië. Neemt niet weg dat ook Slovenië in de etnische rampenmaalstroom van de Balkan gezogen werd. Dat hebben we te danken aan puntje 6), het geïmporteerde Ottomaans vee en de bekeerlingen (Bosniakken, Albanezen, Kosovaren)... Als dat een les mag zijn voor onze dierbare politieke "leiders", die net zoals het protestants gespuis in puntje 4) een minderheidsdictatuur (zoals het Grootservische gedachtegoed van puntje 3)) in stand houden.

België is een illegale, verholen, linkse democratuur met "een koning", zoals Ceauscescu in Roemenië in feite... Een groot theater waar iedereen aan deelneemt tot er op de duur mensen creperen van de honger.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:58   #72
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is het heden en de toekomst dat me interesseert, en de huidige regeerperiode is daar steeds het sterkst mee gecorreleerd. Johan Vande Lanotte en co hebben op het vlak van energie goed werk geleverd deze regeerperiode:een prijsverhoging tegengegaan en bovendien vastgelegd dat de kerncentrales dichtgaan pas vanaf dat de alternatieven reeds gebouwd zijn.

Ik bedoelde vooral dat het belangrijk is bedrijven aan te trekken die veel werknemers nodig hebben, want dan heb je twee vliegen in één klap: niet enkel meer staatsinkomsten, maar ook minder werkloosheid. En daarom zijn het net de lasten op arbeid (en onrechtstreekse lasten daarop) die laag gehouden moeten worden.

BTW-verhoging is een slecht idee, aangezien dat ook onrechtstreekse lasten op arbeid zijn; hoger loon nodig om hetzelfde te kunnen kopen en die extra gaat rechtstreeks naar belastingen. En aangezien de lasten op arbeid 50% zijn of zo, moeten de lonen dan dubbel omhoog om het prijsverschil te overbruggen.

Als werknemers ongeveer de helft van de consumptie op zich nemen –en dat doen ze– dan blijft er aan feitelijke lastenverlaging NUL over.

Het verschil zit hem dan in de benamingen, niet in het effect. Het gaat langer duren vooraleer de belastingen betaald worden, en dat is het enige verschil.

Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen. Het is nog twee jaar, hoor. Ik zou liever op ideeën dan op partijen stemmen, maar helaas...

Er zijn volgens mij meerdere partijen met een paar goede ideeën. Het is moeilijk in te schatten of ze in een compromis uitgevoerd kunnen worden. Het is dus niet eens een kwestie van enkel kiezen op die partij met de juiste ideeën, maar er moet ook rekening worden gehouden met de kans dat de partij in een regering raakt etc. Het is jammer dat we niet gewoon aan democratie kunnen doen.

Het gaat erom dat zaken uitgevoerd worden, niet dat een bepaalde partij groot wordt. Ik verdedig daarom 'beter dan' tegen 'slechter dan'. Ik verdedig niet een specifieke partij. Afhankelijk van de huidige partij waar iemands voorkeur naartoe gaat, zal ik dan rekening houdend met de standpunten van de gesprekspartner betere alternatieven naar voren schuiven, en R.O.S.S.E.M. is toevallig voor heel wat N-VA'ers een beter en verdedigbaar alternatief. Het povere economische programma van de N-VA maakt het makkelijk om redelijk wat mensen daarvan te overtuigen.

Ik geloof niet dat het onmogelijk is dat R.O.S.S.E.M. de kiesdrempel haalt, trouwens. In 1991 vergaarden ze ook meer dan 5% van de stemmers op een zéér korte tijd. (Volgens een onderzoek met een oververtegenwoordiging van overlopers van het Vlaams Blok, dus dat versterkt mijn gedachte dat R.O.S.S.E.M. onder de aandacht brengen zeer opportuun is voor een verschuiving van –volgens mij– slechte naar goede partijen.)
Dat is inderdaad duidelijk dat er veel mensen het verleden niet willen zien. Dat is ook een reden waarom er steeds weer dezelfde fouten worden gemaakt.
Welk goed werk hebben ze geleverd? Dat de prijzen voordat er verkiezingen zijn niet kunnen stijgen? Een tijdelijke prijsslag terwijl ze zelf meer inkomsten binnenrijven op de distributie? Dat ze iedereen zand in de ogen strooien door de schuld enkel en alleen op elektrabel te steken? Alternatieven als gas, steenkool en een beetje groen zodat men binnenkort een taks op milieuvervuiling kan heffen bij iedere autobestuurder omdat ze te veel vervuilen en de lucht niet meer valt in te ademen

Enerzijds ben je tegen multinationals als elektrabel en anderzijds wil je het vormen van multinationals juist bevorderen "make up your mind". Lasten op arbeid laaghouden is wat NVA wil bereiken met hun btwverhoging op 21% goederen (of zo goed als allemaal luxegoederen). Hoe is dit een verhoging op de lasten op arbeid? Het is bovendien een sociale maatregel aangezien mensen die een laag loon hebben minder gebaat zijn met luxegoederen dan met een loonsverhoging. Lonen moeten dus niet dubbel omhoog zoals je hier komt beweren. Ik snap dus niet het gedoe rond die btw-verhoging aangezien het juist een sociale maatregel is die vooral PS en SPA zouden moeten toejuichen. Voor mij is het wel een slechte maatregel (ik koop veel elektronica) maar je hoort me deze maatregel juist verdedigen,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:25   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
...

België is een illegale ... democratuur met "een koning", zoals Ceauscescu in Roemenië in feite... Een groot theater waar iedereen aan deelneemt tot er op de duur mensen creperen van de honger.
Me dunkt dat ik het hierover met u wel eens kan geraken.

De Belgische democratuur is m.i. echter noch 'verholen', noch 'links' (al koketteert de nomenklatoera alhier graag met de schijn van het tegendeel).

Oud 25 juni 2012, 01:49   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Geef daar eens voorbeelden van?
Is groen geen voorstander van hoge energieprijzen?
Groen heeft en verzet zich nog altijd tegen een BTW verlaging op de extreem dure energieprijzen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be