![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe stem je op NVA? | |||
Ik ben links en stem NVA |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
Ik ben rechts en stem NVA |
![]() ![]() ![]() |
19 | 26,39% |
Ik ben christelijk en stem NVA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Ik ben links en stem niet NVA |
![]() ![]() ![]() |
20 | 27,78% |
Ik ben rechts en stem niet NVA |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,72% |
Ik ben christelijk en stem niet NVA |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stem niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,78% |
ik ben Belg en begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,78% |
ik ben allochtoon en 'allah zij geprezen' begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,17% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe kan je een lichte voorkeur hebben en op Bart De Wever stemmen?
Eigenlijk zeg je...ik heb (lichte) symphatie voor het linkse gedachtegoed...maar eingelijk weet ik het niet zo goed...dus ben ik onbeslist en volg ik de De Wever hype.
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. Laatst gewijzigd door Lampedeir : 26 juni 2012 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben groen - rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de linkerzijde bestaat er geen Vlaamsgezinde partij. Daarom blijft er voor de Vlaamsgezinde kiezer slechts één alternatief over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de enquête heeft links een meerderheid op dit forum.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() terecht punt!
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mij is elke partij die de Europese staatsgreep goedkeurt per definitie een regimepartij.
Dus ook N-VA. Het enige nuttige aan die partij is, net als bij alle andere partijen, enkelingen en individuen die rond specifieke thema's goed werk doen. Ik hoop ooit een echte donkergroene partij te zien ontstaan, die consequent de kleinschaligheid promoot, de banken aan banden wil leggen, de EU buiten wil gooien en werk maakt van coöperatieve lokale economie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is voor mij de belangrijkste reden. vanaf dat een linkse partij wat meer Vlaamsgezind wordt, zal er een alternatief bestaan aan die kant voor veel N-VA-kiezers.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Hoe links zijt ge eigenlijk nog als ge uw Vlaamsgezindheid zoveel belangrijker vindt dan uw linkse idealen dat ge zelfs op Voka-partij N-VA stemt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prioriteiten stellen, eerst de anti-democratische maatregelen zoals alarmbellen, bijzondere procedures en pariteiten afschaffen, de buitenzinnige dicriminerende maatregelen afschaffen zoals Franstalige rechters voor Franstaligen in Vlaanderen. daarna kan je op economisch vlak verder werken. de basis is democratie, de rest volgt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Zorg eerst voor een zo onafhankelijk mogelijk, een zo vrij mogelijk Vlaanderen, los van het het corrupte en inefficiënte belgische systeem. Pas dan ku je een eigen economisch en sociale koers varen. Nu hangt dat zinloze Belgische systeem steeds als een zwaard van Damocles boven de de vrije economische expansie van onze regio.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en van wat ik weet van het programma van de N-VA zal dat nog zéér goed meevallen met dat associaal beleid. het zal in ieder geval niet associaler zijn dan de huidige regering. of vind jij dat de SPa echt zijn stempel kan drukken op het beleid? waar is dan die tobintaks? wanneer worden die banken aangepakt? neen de N-VA gaat daar ook niets aan doen, maar blijkbaar SPa ook niet, maw, dat is geen reden om op de SPa te stemmen. ook in het onderwijsdebat kan ik me véél meer vinden in wat N-VA zegt dan wat Smets zegt, om nog maar iets te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij daar een probleem mee hebt, dan zal ik daar eens goed mee lachen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat voorspelt niet veel goeds voor die partij. Kijk naar hun voorgangers: Rossem, lijst De Decker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De zaken die je opnoemt kunnen trouwens enkel op Europees vlak aangepakt worden (een soort transactietaks zit nu al in de pijplijn overigens), en welke kant N-VA kiest in Europa is duidelijk: elke stem voor De Wever is een stem voor Merkel en de Austeriteit! ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 27 juni 2012 om 10:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nogmaals, de N-VA gaat helemaal geen ronduit anti-sociaal beleid voeren, net zomin als de PS een ronduit communistisch beleid gaat voeren. dat zijn stereotiepen waar ik helemaal niet in geloof. alle partijen zitten daar rond het centrum, wezenlijke veranderingen kan je zeer moeilijk doorvoeren zonder concensus. Consensus met andere partijen, het middenveld en Europa. je kan wel accenten leggen, een kleine richtingsverandering voeren. maar dat wordt in België volledig geblokkeerd omdat je met een structuur zit waarin de beide landsdelen elkaar liever wurgen dan vooruit te gaan. ik kan me niet vinden in de PS-staat die in Wallonië is ingevoerd, met samenwerking van vooral de CDh, met het positioneren van eigen mannetjes op alle postjes van belang (djimmi heeft daar een mooie statistiek van), het overdreven overheidsapparaat, het overdreven dienstbetoon, het verwaarlozen van onderwijs enz. maar als zij dat willen in Wallonië, ok, dat ze maar doen, het is hun keuze. in zo vele zaken zie je dat Vlaanderen en Wallonië een andere richting willen inslaan, los van links-rechts trouwens. is activeren van werklozen bv rechts? voor mij is dat een linkse maatregel, in Wallonië bekijken ze dat als een extreem-rechtse maatregel. volgens mij kunnen zaken veel beter gedaan worden als we onze eigen weg kunnen gaan maar met samenwerking. een voorbeeld: in de bijensector krijgt België Europese steun voor promotie, bestrijden van de vamaromijt enz. Belangrijke steun, de bijen zijn aan het uitsterven en dat is nefast voor onze natuur. hoe is dat opgelost? in Vlaanderen is er een organisatie opgericht rond een universiteit en in Wallonië ook. op voorhand wordt bepaald welk deel van de subsidie welk landsdeel krijgt. Vlaanderen doet het op zijn manier en Wallonië op zijn manier. Concreet: Vlaanderen doet het vooral met uitbesteden aan private personen of firma's, Wallonië doet het vooral in eigen beheer. Af en toe is er over de gewestgrenzen overleg. Resultaat: alle 2 doen ze het fantastisch, bij alle 2 is er resultaat en in de 2 landsdelen is de sector tevreden. maw, onafhankelijk van elkaar, met eigen accenten, met samenwerking, werken ze met resultaat. een confederaal model, quoi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kleine richtingsveranderingen zullen weldra de norm zijn. Het enige dat Vlaanderen nog zal kunnen doen is accenten leggen. |
|
![]() |
![]() |