Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 18:42   #61
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Die redenering doortrekkend wil jij dus naar een wereld waarin alle producten onderling inwisselbaar zijn?
Turbo van mijn Nissan kapot; ga bij Opel een andere halen. Adapter van mijn Samsung naar de haaien; koop bij Nokia een andere. Stofzuigerzakken van mijn Miele op; ga bij Electrolux om andere...

Uiteindelijk kom je uit bij 1 merk van stofzuigers, 1 merk auto's, 1 merk Gsm's...

Is dat hetgeen wat na te streven is?

Raar...
Één merk? Neen, die doortrekking houdt geen steek. Onderdelen zullen gewoon compatibeler worden, en geavanceerde gebruikers kunnen hun eigen combinaties maken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 18:44   #62
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Om (vrij) één of andere kwiet te citeren op een forum van iPad fans: "ik heb een makkelijke manier gevonden om bestanden op mijn iPad te zetten: ik stuur mijn bestanden per email naar mezelf"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg
ik gebruik meestal dropbox btw
Ik ken dropbox niet maar ik veronderstel dat je in een paar klikken een bestand kan uploaden zodat je het zonder problemen naar je iPad kan versluizen.

Net hetzelfde dus als een mailbox waarin je in een paar klikken een bestand kan uploaden zodat je het zonder problemen naar je iPad kan versluizen.

Het emailen is belachelijk, het dropboxen is te verkiezen...

Het zal wel aan mij liggen maar veel verschil zie ik toch niet hoor.
Oud 11 juli 2012, 18:48   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Één merk? Neen, die doortrekking houdt geen steek. Onderdelen zullen gewoon compatibeler worden, en geavanceerde gebruikers kunnen hun eigen combinaties maken.
Als al de onderdelen van mijn Nissan compatibel zijn met die van Opel is mijn Nissan een Opel en elke Opel een Nissan.

Overigens is uw droom dat onderdelen compatibeler zullen worden niet meer dan een droom. Nissan zit er niet op te wachten dat ik onderdelen voor mijn Nissan bij Opel kan gaan halen en omgekeerd. Die bedrijven willen winst maken, niet zorgen dat de consument eender waar zijn onderdelen kan gaan halen.
Oud 11 juli 2012, 18:52   #64
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het probleem is dat je om bestanden op je duur betaalde iPad te zetten het GRATIS programma iTunes moet gebruiken?
Precies. Je hebt het door!

Ik kom ergens bij iemand aan met mijn mp3tje. Die persoon heeft goeie muziek, een film die ik wil zien, en wat foto's van ons op zijn pc. Ik steek snel mijn goedkoop mp3tje erin, en sleep die dingen. Kwartier en zelfs films van 3 gig zijn overgezet.

iPad? Neeeeee, gaat niet! Niet gewoon drag&drop, je moet eerst een programma installeren!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 18:52   #65
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Zit er echt niet meer achter dan dat ze overprijst zijn?
Je bent geen domme kerel, hang het nu niet uit aub.
Oud 11 juli 2012, 18:53   #66
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Als al de onderdelen van mijn Nissan compatibel zijn met die van Opel is mijn Nissan een Opel en elke Opel een Nissan.

Overigens is uw droom dat onderdelen compatibeler zullen worden niet meer dan een droom. Nissan zit er niet op te wachten dat ik onderdelen voor mijn Nissan bij Opel kan gaan halen en omgekeerd. Die bedrijven willen winst maken, niet zorgen dat de consument eender waar zijn onderdelen kan gaan halen.
Trololololo lololo lololo. Hohohohoho.

Om een of andere reden is er wel compatibiliteit in de Android-wereld, en zelfs open source. Raar he!
Oud 11 juli 2012, 18:54   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Precies. Je hebt het door!

Ik kom ergens bij iemand aan met mijn mp3tje. Die persoon heeft goeie muziek, een film die ik wil zien, en wat foto's van ons op zijn pc. Ik steek snel mijn goedkoop mp3tje erin, en sleep die dingen. Kwartier en zelfs films van 3 gig zijn overgezet.

iPad? Neeeeee, gaat niet! Niet gewoon drag&drop, je moet eerst een programma installeren!
Als dat zo is en je weet dat koop dan geen iPad!!
Heb je er eentje gekocht? Dom van je.
Heb je er geen gekocht? Wat is dan het probleem?
Oud 11 juli 2012, 18:55   #68
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat zo is en je weet dat koop dan geen iPad!!
Heb je er eentje gekocht? Dom van je.
Heb je er geen gekocht? Wat is dan het probleem?
Haha, appelmans is aan het einde van zijn argumentatie, het fameuze "koop er dan geen", deze keer met twee (2) uitroeptekens, is gevallen.
Oud 11 juli 2012, 18:55   #69
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, helemaal niet. Volgens diezelfde logica zouden er geen merken van computers meer bestaan. Trouwens zijn autoradio's al enige tijd verwisselbaar tot op zekere hoogte.

Citaat:
Overigens is uw droom dat onderdelen compatibeler zullen worden niet meer dan een droom.
Jij hebt er een droom van gemaakt. Je schiet je eigen constructie neer, een constructie die je zelf nog niet eens lijkt te begrijpen.

Citaat:
Nissan zit er niet op te wachten dat ik onderdelen voor mijn Nissan bij Opel kan gaan halen en omgekeerd. Die bedrijven willen winst maken, niet zorgen dat de consument eender waar zijn onderdelen kan gaan halen.
Wat die bedrijven willen kan mij eigenlijk geen bal schelen. Bedrijven willen natuurlijk ook een monopolie en ultraliberale wetgeving. Moeten we dat dan ook maar toelaten?

Ik heb trouwens niet eens een auto, en ben niet van plan er één te kopen.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 juli 2012 om 18:56.
Oud 11 juli 2012, 19:01   #70
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trololololo lololo lololo. Hohohohoho.

Om een of andere reden is er wel compatibiliteit in de Android-wereld, en zelfs open source. Raar he!
Geen idee of dat raar is.
Ik veronderstel van wel want verder weet ik niet veel producten waar alles onderling inwisselbaar is. Toch zeker niet als er betaald moet worden voor die producten.
Dat is misschien wel de reden. Het maakt niet uit of bij Android alles onderling inwisselbaar is want Android is gratis dacht ik. Het maakt niet uit waar de onderdelen vandaan komen. Ze zijn toch gratis.

Jammer genoeg gaat dat niet op bij alle dingen in deze wereld. Niet alles is gratis en aan de meeste dingen moet nu eenmaal wel geld verdiend worden...

Wat heeft tussen haakjes mijn commentaar met trololololo te maken? Ik reageer toch op een gewone, inhoudelijke en beleefde manier? Of heb ik jou al konijnemans genoemd ofzo?
Oud 11 juli 2012, 19:03   #71
Восход-1
Banneling

Standaard

Uitwisselbaarheid is economisch een betere strategie op lange termijn, om evidente redenen.

Als men er niet in slaagt om een voldoende grote groep hipst... euh, consumenten te vangen, en deze te vendor in-locken, zullen mensen je product gewoon niet kopen.
Waarom niet? Omdat het koopgedrag van mensen vrij eclectisch is, en mensen graag de bewegingsvrijheid willen. Als zij dus je product kunnen combineren met iets wat zij al hebben, en je biedt een goed product, dan kopen ze het.

Als het niet combineerbaar is, moet je al iets verdomd goed bieden. En zelfs dan.
Oud 11 juli 2012, 19:08   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

BigG os de discussie hiermee de vingers in de neus aan het winnen
Cassius Clay vs. Jp Coomans
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 19:08   #73
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee of dat raar is.
Ik veronderstel van wel want verder weet ik niet veel producten waar alles onderling inwisselbaar is. Toch zeker niet als er betaald moet worden voor die producten.
Dat is misschien wel de reden. Het maakt niet uit of bij Android alles onderling inwisselbaar is want Android is gratis dacht ik. Het maakt niet uit waar de onderdelen vandaan komen. Ze zijn toch gratis.

Jammer genoeg gaat dat niet op bij alle dingen in deze wereld. Niet alles is gratis en aan de meeste dingen moet nu eenmaal wel geld verdiend worden...

Wat heeft tussen haakjes mijn commentaar met trololololo te maken? Ik reageer toch op een gewone, inhoudelijke en beleefde manier? Of heb ik jou al konijnemans genoemd ofzo?
Ja, heel raar he, dat open source software (en binnenkort hardware) zo'n opmars maakt als het een slecht economisch model is?

En het is zo dat dingen uitwisselbaar zijn als de consumenten ernaar vragen. Pakweg auto-onderdelen zijn het niet, daar het aanpassen van de productieketen het niet waard is. Zo goed als niemand wisselt zelf zijn luchtfilter.
Maar voetmatjes, autoradio's, en veel meer van dat is dat wel. Omdat mensen hier graag vrijheid willen.

In feite kan men over een grens spreken waar twee curves zich snijden, die van de kosten van het aanpassen van de onderdelen voor standardisatie, en die van de baten die men behaalt uit deze aanpassing. Vanaf dat punt zullen dingen gestandardiseerd worden.
Oud 11 juli 2012, 19:08   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

BigF is de discussie hier met de vingers in de neus aan het winnen
Cassius Clay vs. Jp Coopman, bende zagers

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juli 2012 om 19:08.
Oud 11 juli 2012, 19:11   #75
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
BigF is de discussie hier met de vingers in de neus aan het winnen
Omdat jij net als Bgf niet veel met computers bezig bent en dus te conservatief bent om open te staan voor alternatieven?
Oud 11 juli 2012, 19:12   #76
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jij net als Bgf niet veel met computers bezig bent en dus te conservatief bent om open te staan voor alternatieven?
Bij afspraak:

Er wordt niet gereageerd op born2bewild.
Oud 11 juli 2012, 19:13   #77
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij afspraak:

Er wordt niet gereageerd op born2bewild.
Oh, oké.
Oud 11 juli 2012, 19:16   #78
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is de reden.
Juist
Het feit dat jij 1 van de twee personen op deze aardkloot bent die niet met een Mac overweg kunnen heeft er niets mee te maken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juli 2012 om 19:18.
Oud 11 juli 2012, 19:21   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Sinds madam haar I-pad heeft, ben ik van veel gezeur om hulp verlost.
Om écht op te werken met tekstverwerkers en rekenbladen, gebruikt ze desondanks nog haar PC.
Ik kan met die tablet mijn pap niet koelen, maar moet wel toegeven dat er zeer goeie foto en film mee gemaakt wordt.
Grafisch is dat apple-ding echt superieur.
Ik heb echter geen zin om te zien of android-tablet van Samsung werkbaarder is.
Het kost bijna evenveel...
Oud 11 juli 2012, 19:22   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sinds madam haar I-pad heeft, ben ik van veel gezeur om hulp verlost.
Om écht op te werken met tekstverwerkers en rekenbladen, gebruikt ze desondanks nog haar PC.
Ik kan met die tablet mijn pap niet koelen, maar moet wel toegeven dat er zeer goeie foto en film mee gemaakt wordt.
Grafisch is dat apple-ding echt superieur.
Ik heb echter geen zin om te zien of android-tablet van Samsung werkbaarder is.
Het kost bijna evenveel...
Exactly
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be