Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2012, 09:16   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
@Viveke; um ik ben een Vlaming, sorry, euh, een Flamouche... oh en ik wonde daar gedurende twee decennia voor ik door de PS-belastingsregering uitgeweken ben...
Heb je je vastgoed aldaar verkocht ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 09:18   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zit zelden in Belgie, en de laatste zes maand zat ik vooral in Zuid Amerika en Antarctica, pippo... maar soit...

Bwah, nepsplitsing die net de rechtbanken in VL Brabant verdubbelt, niet ondubbelt, en in Belgie ethnische rechtspraak invoert op zijn derdewerelds...

Maar bon, feiten - rein a voir - pfff...
Ik heb veel respect voor mensen die finaal de knoop doorhakken en elders hun fortuin en geluk gaan najagen.

Wat doe jij als je heimat blues krijgt ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 juli 2012, 09:21   #63
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb je je vastgoed aldaar verkocht ?
Ik had daar geen vastgoed, niet dat het uw zaken zijn, maar ik huurde...
Oud 17 juli 2012, 09:22   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had daar geen vastgoed, niet dat het uw zaken zijn, maar ik huurde...
Heb je geen spijt dat je daar geen vastgoed had gekocht in plaats van te huren ? Het had een goede belegging geweest.

Oud 17 juli 2012, 09:25   #65
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb veel respect voor mensen die finaal de knoop doorhakken en elders hun fortuin en geluk gaan najagen.
Ik heb geen knopen doorgehakt, niks finaal gedaan, enkel mijn geld aan de klauwen van Di Rupo en consoorten onttrokken. In zover dat ik een fortuin heb, dan is die Vlaams, maar deze regering fnuiken, dat is veel moeite waard...

Citaat:
Wat doe jij als je heimat blues krijgt ?
Wat heimwee bedoelt ge of quadde? Dan kom ik even terug om famillie en vrien te bezoeken, en even de Belgische staat ondermijnen...
Oud 17 juli 2012, 09:29   #66
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je geen spijt dat je daar geen vastgoed had gekocht in plaats van te huren ? Het had een goede belegging geweest.
Nee, ik huurde van een Vlaaming... geen erg dus...

En ik had dus geen last van het instorten van vastgoedprijzen, die in de rand erger was dan elders. Maar ik verwacht niet dat ge zoiets begrijpt. En plus ik moest dus nooit beslissen of ik aan een Franskiljon zou verkopen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 09:29.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 09:39   #67
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nog niet genoeg gehuild over dat nva in 2014 tegen de 40 % haalt en jou grote staatsmannen dichter en dichter de kiesdrempel naderen??
Hola hola, zo ver is het nog niet... Eerst maar kijken wat ze er op gemeentelijk vlak van bakken.
Oud 17 juli 2012, 09:41   #68
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hola hola, zo ver is het nog niet... Eerst maar kijken wat ze er op gemeentelijk vlak van bakken.
Genoeg om de huisnegers het veld in te jagen, wees maar gerust.
Oud 17 juli 2012, 09:42   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen knopen doorgehakt, niks finaal gedaan, enkel mijn geld aan de klauwen van Di Rupo en consoorten onttrokken. In zover dat ik een fortuin heb, dan is die Vlaams, maar deze regering fnuiken, dat is veel moeite waard...

Wat heimwee bedoelt ge of quadde? Dan kom ik even terug om famillie en vrien te bezoeken, en even de Belgische staat ondermijnen...
Dus je komt hier maar wat kakken op ons beleid als je heimat blues hebt. Ik kan hier me wel iets bij voorstellen. Uiteindelijk zijn de zaken die je meemaakt tijdens je jonge jaren tekenend voor het leven. Daarom ook dat je jezelf geroepen voelt om als expat hier op dit forum de misère die je hebt achtergelaten er nog eens goed in te wrijven.

Oud 17 juli 2012, 09:45   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik huurde van een Vlaaming... geen erg dus...

En ik had dus geen last van het instorten van vastgoedprijzen, die in de rand erger was dan elders. Maar ik verwacht niet dat ge zoiets begrijpt. En plus ik moest dus nooit beslissen of ik aan een Franskiljon zou verkopen...
De vastgoedprijzen zijn in de rand helemaal niet ingestort. Integendeel, de prijzen gaan daar nog steeds jaar na jaar, kwartaal na kwartaal omhoog. Dit blijkt uit de cijfers van de Nationale bank die jaarlijks verschijnen en uitvoering worden besproken in de media, vooral de De Tijd en Trends maken hier werk van om de prijsevoluties in kaart te brengen.

Passeer jij ooit nog uit nieuwsgierigheid je oude woning in de rand als je eens in België bent ? Ben je niet benieuwd of je vroeger huurpand nog steeds in handen is van een Vlaming ? En of wie er nu woont wel degelijk Nederlands spreekt ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juli 2012 om 09:46.
Oud 18 juli 2012, 01:08   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus je komt hier maar wat kakken op ons beleid als je heimat blues hebt.
Dat ge steevast heimat ipv de VL/NL term heinwee gebruikt is de zoveelste loserachtige poging van mensen zoals uzelf - Belgicisten - om ons aan duitsers en Nazisme te lieeren. Ik zou zeggen goed geprobeerd - maar dat is niet waar.

Citaat:
Ik kan hier me wel iets bij voorstellen. Uiteindelijk zijn de zaken die je meemaakt tijdens je jonge jaren tekenend voor het leven.
PSYCO-analiseer uw eigen, jochie.

[/quote]Daarom ook dat je jezelf geroepen voelt om als expat hier op dit forum de misère die je hebt achtergelaten er nog eens goed in te wrijven.[/quote]

Ja, dat is 100% juist - loooooooooooooooooool.

Jezus H Salvadorii - als er een Nobelprijs voor onzin zou bestaan, dan zouden Belgicisten als gij ze elke jaar binnhalen...

Maar bullshit gerust verder over dingen waar ge niks van begrijpt - het is best leuk een ik lach graag...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 juli 2012 om 01:09.
Oud 18 juli 2012, 01:13   #72
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vastgoedprijzen zijn in de rand helemaal niet ingestort. Integendeel, de prijzen gaan daar nog steeds jaar na jaar, kwartaal na kwartaal omhoog.
Onzin, en ik nodig alle forumleden om dat na te gaan

Citaat:
Dit blijkt uit de cijfers van de Nationale bank die jaarlijks verschijnen en uitvoering worden besproken in de media, vooral de De Tijd en Trends maken hier werk van om de prijsevoluties in kaart te brengen.
Graaf gerust verder hoor... ik heb er geen enkele probleem mee dat ge de eerste regele der putten negeert - nl. hou op met graven.

Dus volgens u was de prijsdaling die zich liet voelen in de vastgoedsector, in 2007-8 en daarna, helemaal niet voelbaar of merkbaar in Vlaams Brabant?
Nu als ik de keuze heb tussen cijfers en een viveke, dan zal ik toch voor de cijfers kiezen.

Citaat:
Passeer jij ooit nog uit nieuwsgierigheid je oude woning in de rand als je eens in België bent ? Ben je niet benieuwd of je vroeger huurpand nog steeds in handen is van een Vlaming ? En of wie er nu woont wel degelijk Nederlands spreekt ?
Hebt ge iets te vertellen dat in de verste verte iets met de OP te maken heeft? Neen, ik dacht het al...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 18 juli 2012 om 01:22.
Oud 18 juli 2012, 07:08   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In onderstaand webartikel wordt de toename van het aantal huishoudens tijdens het laatste decennium* beschreven terwijl de nieuwbouwmarkt verder inkromp. Op de secundaire woonmarkt verdubbelden in deze periode de prijzen voor woonhuizen en appartementen; deze van bouwgrond (per m²) verdrievoudigden. Toch dient gesteld dat deze globaal gezien, vertrekkende van een reeds hogere basis, de prijsevolutie in het Vlaamse Gewest volgden.
* ongeveer 1995-2009

bron: http://www.briobrussel.be/assets/vla...j-kvdv-def.pdf

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 07:27   #74
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, en ik nodig alle forumleden om dat na te gaan

Graaf gerust verder hoor... ik heb er geen enkele probleem mee dat ge de eerste regele der putten negeert - nl. hou op met graven.

Dus volgens u was de prijsdaling die zich liet voelen in de vastgoedsector, in 2007-8 en daarna, helemaal niet voelbaar of merkbaar in Vlaams Brabant?
Nu als ik de keuze heb tussen cijfers en een viveke, dan zal ik toch voor de cijfers kiezen.
Hebt ge iets te vertellen dat in de verste verte iets met de OP te maken heeft? Neen, ik dacht het al...
Verplichten ze jou niet om een taalcursus te volgen telkens als je terug komt?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 07:53   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Verplichten ze jou niet om een taalcursus te volgen telkens als je terug komt?
eerst een taaltest, dan een taalcursus.
Oud 18 juli 2012, 08:48   #76
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon de kieskring is (gedeeltelijk) gesplitst - behalve voor de franstalige kiezers in de zes; die krijgen het voorrecht om hun eigen kieskring te kiezen. Welke andere Vlaming - of Belg nb - mag dat ook?

Nu, ik wil het einde van Belgie - een misbaksel van een onland - realiseren (maar ik zal het stemrecht van een inwijkende franstalige nooit proberen te beknotten door aan de kieswet of -districten te sleutelen, wat mij een pak beter maakt dan de partijen van paars-groen of die partijen die de huidige nonsens steunen), maar wie Belgie wil behouden, en democraat is, moet er toch ergens belang aan hebben dat we allemaal door die staat als gelijken behandeld worden? Anders zijt ge pseudo-Belg, want een land die een groot deel - een meerderheid zelfs- van zijn burgers benadeelt is gedoemd om te verdwijnen. Waar is Rhodesie gebleven, bvb?

Tja, en dan is er de kamer waar de cijfers duidelijk laten blijken dat de stem van een Vlaming minder waard is als die van een franstalige. Als het ging om blanken in Suid Afrika of Nicaragua of Papua Nieeuw Guinea, welke Belgicist zou dat verdedigen? Geen ene ze zouden niet durven...

Oh, en de grondwet mag tegenwoordig opgeheven worden door de regering... er blijft dus niets over van een grondwet - als het de regering politiek uitkomt, dat mogen ze dat negeren. Iets dat in landen als Rusland en Venuzuela en menig andere nep-democratie gebeurde en gebeurt.

En als dat niet genoeg was, mag de minister van Justitie beslissen wie van zijn vrijheid berooft wordt, op eigen bevoegdheid - de derde macht wordt grotendeels buitenspel gezet. Willekeur en revanchisme zegevieren.

Een schande is het. Door de terechte eisen van de Vlaamse regering te beknotten, opzij te schuiven, te neutraliseren treedt men keer op keer fundamentele mensenrechten en beginselen vTja, en dan is er de kamer waar de cijfers duidelijk laten blijken dat de stem van een Vlaming minder waard is als die van een franstalige. Als het ging om blanken in Suid Afrika of Nicaragua of Papua Nieeuw Guinea, welke Belgicist zou dat verdedigen? Geen ene ze zouden niet durven...

Oh, en de grondwet mag tegenwoordig opgeheven worden door de regering... er blijft dus niets over van een grondwet - als het de regering politiek uitkomt, dat mogen ze dat negeren. Iets dat in landen als Rusland en Venuzuela en menig andere nep-democratie gebeurde en gebeurt.

En als dat niet genoeg was, mag de minister van Justitie beslissen wie van zijn vrijheid berooft wordt, op eigen bevoegdheid - de derde macht wordt grotendeels buitenspel gezet. Willekeur en revanchisme zegevieren.

Een schande is het. Door de terechte eisen van de Vlaamse regering te beknotten, opzij te schuiven, te neutraliseren treedt men keer op keer fundamentele mensenrechten en beginselen vTja, en dan is er de kamer waar de cijfers duidelijk laten blijken dat de stem van een Vlaming minder waard is als die van een franstalige. Als het ging om blanken in Suid Afrika of Nicaragua of Papua Nieeuw Guinea, welke Belgicist zou dat verdedigen? Geen ene ze zouden niet durven...

En als dat niet genoeg was, mag tegenwoordig de minister van Justitie beslissen wie van zijn vrijheid berooft wordt, op eigen bevoegdheid - de derde macht wordt grotendeels buitenspel gezet. Willekeur en revanchisme zegevieren.

Een schande is het. Door de terechte eisen van de Vlaamse regering te beknotten, opzij te schuiven, te neutraliseren treedt men keer op keer fundamentele mensenrechten en de beginselen van een democratische rechtstaat met de voeten treden...

Tja, en dan is er de kamer waar de cijfers duidelijk laten blijken dat de stem van een Vlaming minder waard is als die van een franstalige. Als het ging om blanken in Suid Afrika of Nicaragua of Papua Nieeuw Guinea, welke Belgicist zou dat verdedigen? Geen ene ze zouden niet durven...

Een schande is het. Door de terechte eisen van de Vlaamse beweging te beknotten, opzij te schuiven, te neutraliseren, treedt men keer op keer fundamentele mensenrechten en beginselen van een democratische rechtstaat onder de voet.

De bezetter vind dat niet leuk - de huisnegers vinden dat winstgevend - voor hen toch...
Geeeeuuuuuuwwww....
Ik woon in Vlaams-Brabant en ben er nooit in geslaagd enige waarde toe te kennen aan dat hysterisch gedoe rond dat symbooldossiertje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be