![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Восход-1 : 17 juli 2012 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je denkt veel te verstokt. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Tis niet om U hele discussie te onderbreken, maar sinds wanneer zijn autoritairen, die moraliteit willen opleggen aan andere, begaan met vrijheid? Is dat niet het tegenovergestelde van libertair? Ik moet nog één libertair of anarchist ontmoeten die U wilt opleggen dat je op dezelfde manier als hem moet leven.
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 17 juli 2012 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar bon, als je het toch over anarchisten en libertairen wilt hebben. Ik wens de vrijheid om in een staat te leven te behouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij een fout maakt met 'opgeleid in de medische wereld' gelijk te stellen aan 'willen wat de medische wereld ten goede komt'. Ik ben zelf opgeleid in de medische wetenschap. Moest ik een pure geldwolf zijn in Uw systeem, zou ik mijn kennis het best gebruiken om zoveel mogelijk vaccinatie af te raden en onderzoek naar medicijnen te subsidiëren, die liefst nog niet al te best werken (zodat ze langer verkopen).
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Je zou dus eigenlijk beter statistici (is dat een woord?) aan het hoofd zetten in een meritocratie.
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite is een politiek systeem waarin mensen als Freya van den Bossche kunnen opborrelen meteen te slopen. Wie het daar niet met eens is, is mentaal gehandicapt. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, maar als ik theoretisch zonder al te veel na te denken al een handvol manieren kan bedenken om het financiële voordeel voor mezelf zo groot mogelijk te maken in Uw systeem, dan kunnen wel meerder mensen dat. En als er van die meerdere mensen een fractie terecht komen in een overheid die anderen op basis van kennis mag zeggen wat te doen... U bent niet corrupt, en ik vond mezelf ook niet corrupt, maar ik verzeker U dat er een hoop wetenschappers dat wel zijn, evenzeer als andere bevolkingsgroepen. Daarom dat ik zeg, dan geef je die macht best aan statistici. Die krijgen gewoon de cijfertjes van de wetenschappers uit hun eigen vakgebied en mogen hun ding doen. Hoe minder die statistici weten over de wetenschap in kwestie, hoe beter. Minder kans op belangenvermenging. Natuurlijk moet je wel een bepaalde mate aan informatie hebben om de aard van de test te bepalen.
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En zo is het ook in de politiek, bij de weinige ietwat competente politici. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik neig nogal te denken dat politiek voor de grote meerderheid corrupte mensen aantrekt, of dat politiek mensen 'corrupteerd'.
Corrupte mensen met kennis van hun vakgebied zijn zo mogelijk nog schadelijker voor vooruitgang dan corrupte mensen zonder kennis in hun vakgebied. Die eersten kunnen namelijk veel efficiënter sjoemelen. Als ik corrupt zou zijn en een de post 'volksgezondheid' kreeg, zou ik immens meer schade kunnen toebrengen aan de volksgezondheid door mijn medische kennis en mijn portemonnee zwaarder maken dan ik zou kunnen doen als ik bijvoorbeeld 'pensioenen' kreeg toebedeeld. Reden: ik ken niet veel van pensioenen, maar wel van de medische wereld. Mensen denken vaak dat incompetente mensen wat ze aan het doen zijn goed naar de kloten kunnen helpen. Het tegendeel is waar. Iemand die weet waar die mee bezig is, kan dat stukken beter. Zet een idioot en een kernfysicus met slechte bedoelingen in een kerncentrale. Wie gaat meer schade toebrengen? Het mes snijdt dus aan 2 kanten. ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 17:18. |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: