![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ex ante niet. Gelieve daarom niet te quoten met lui die er niks van kennen. http://www.lapasserelle.com/billets/...valuation.html http://blogs.wsj.com/eurocrisis/2012...nterest-rates/ En vooral: je kan de kapitaalmarkten niet kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() 't is erg gesteld met vlaamse "nationalisten", gezien hun economische "wetenschap". 0/20.
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja, ik stel voor dat je in de Corelio kranten blijft geloven.
We zullen wel zien wie er in de toekomst gelijk heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() Het goed nieuws, in deze moeilijke tijden, is dat Belgïe bij de betrouwbare landen behoort samen met Duitsland en de glorieuze Frankrijk, gedeeltelijk dankzij Elio, en niet bij de PIGS landen zoals de Zever en zijn volgelingen liever zou hebben als ik het goed begrijp.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De actualiteit is dat er in heel de Westerse wereld een groeivertraging is, ten bate van de opkomende landen. Je moet de rentes van België vergelijken met deze van de andere EU landen om een goed beeld te krijgen van onze solvabiliteit. Daar zitten we nog altijd niet in het kamp van Duitsland. Het gevaar van te lage rente is iets dat enkel op EU schaal aangepakt kan worden. Momenteel stelt zich de vraag welke landen deel gaan uitmaken van dit verhaal.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je dat er zal gebeuren eens de markten door hebben dat we dat nooit redden?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel Japan, Zwitserland, Duitsland, Finland, Frankrijk ons hebben voorgegaan was er bij weinige de verwachting dat de negatieve rente zich ook hier zou manifesteren. Dat verklaart het gebrek aan kennis en standpunten hier over. De meeste hebben zo iets van: "Tiens, wat gebeurt er nu ? Hoe kan dat nu ? Dat kan toch niet echt !". BTW, ik heb het hier op dit forum de negatieve rente wel voorspelt in de "de Di Rupo spread"-draad.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat hier nog vol in de Vlaamse akkers met bunkers gebouwd voor WO II. Die kunnen ook als schuiloord dienen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 juli 2012 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De markten zijn beter geïnformeerd dan ik en jij samen en hebben er wél vertrouwen in, als is er voor bepaalde institutionele beleggers wel een deel TINA effect dat meespeelt. Niet het minst door de regulatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
(78 miljoen vinden om de begroting terug in 'on track' te hebben? I call Bullshit)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar los van. De momentele negatieve rente op kortlopende leningen, in meerdere Europese landen, is economisch gezien, allesbehalve goed nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze houden zich momenteel gewoonweg niet bezig met Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het ooit zover komt, dan zal dit toch gepaard gaan met een piek in de goudprijs, die we nog nooit gezien hebben. Komt daarbij dat men goud bij wijze van spreken in zijne hof kan begraven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daarnet nog; ik pak mijn vest, en blijkt dat er een investeerder in mijn zak zit. Op de trap naar beneden er ook nog twee tegengekomen. En onder mijn auto lag er ook ene. En op straat heb ik er drie omver gereden, want ze stonden in de weg. Maar da's niet erg, want er zijn er toch teveel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een land aan een negatieve interest kan lenen, lijkt een goede zaak, maar is eigenlijk een ramp voor haar economie. Dit betekend immers dat er een berg bedrijven zijn waarvan men vermoed dat ze niets meer waard zijn en men zelfs liever zijn geld met verlies uitzet bij een overheid, dan te investeren in bedrijven. Langst de andere kant betekend het ook dat men verwacht dat die rente op zeer korte tijd kan gaan stijgen en men winst kan maken door het doorverkopen van de waardepapieren. Het gaat trouwens niet goed met Belgie, het aantal armen blijft stijgen, het aantal openstaande leningen blijft stijgen, het aantal bedrijfsluitingen blijft stijgen. Ik zou dus niet te hard juigen over dit feit, het heeft immers ook negatieve kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Jantje
Ben je voorstander dat de regering opnieuw valt en dat alle politieke partijen voornemen om het wereldrecord regeringsformatiegesprekken opnieuw doorbreekt ? Dat zal voldoende zijn om ons af te helpen van de negatieve rente, waar jij enkel wil kijken naar de negatieve aspecten er van. Je gaat trouwens ook voorbij een het feit dat de rente mede bepaald wordt door het monetair beleid, dat zich op het niveau van de ECB bevindt.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |