![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat voor franstaligen heel Vlaanderen faciliteitengebied is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linkebeek toch wel dacht ik.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zouden alle mensen tweetalig moeten zijn in België. Dan was er geen probleem. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar soit, ge weet dus blijkbaar niet meer wat ge zegt.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De taalgrens ligt dus hoegenaamd niet vast. Bij de volgende staatshervorming eisen de Franstaligen meer bevoegdheden voor de BMG. Het einddoel zal uiteraard zijn dat gans dat gebied een faciliteitengebied vormt zoals de huidige 6. En eens zover zult gij lakoniek en niet gespeend van enig sarkasme komen zeggen: Citaat:
PS De vertypping hierboven verbeter ik maar niet: Vlaams-Brabant is door de BMG-wet immers weggestemd...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en tweetaligheid opleggen, gaat niet lukken. 1 van de 2 talen zal verdwijnen, meestal de kleinste.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vragen dus niet dat de Vlamingen onder elkaar Frans spreken, wel dat zij, Franstaligen, in het Frans aangesproken worden. een subtiel verschil.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dan zou het probleem zijn dat het Nederlands op termijn veroordeeld is om te verdwijnen zoals in het 'tweetalige' Brussel. Tweetaligheid op zijn Belgisch, we weten wat dat in de praktijk betekent. De eentaligheid van de gewesten is net een bescherming daartegen!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, in de zin dat de waarschijnlijkheid zeer groot zou geweest zijn inderdaad en dit omdat na een verloop van vele decennia het Nederduits de landstaal zou zijn geworden en ingeburgerd zou geweest zijn. Dat is dus mijn inschatting. Maar echt weten doen we het nooit.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en is er ooit geëist dat deze gemeenten bij Vlaanderen gehecht worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In feite zijn ze tegen geen enkele taal; wél tegen de bedreiging van het Nederlands!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus: geen Brusselse corridor voor de Franstaligen. En dus: geen benoeming van de Franstalige burgemeesters. Maar wel een splitsing van het gerechterlijk- en kiesarrondissment Brussel-Halle- Vilvoorde. En dan mogen Maingain en consoorten fulmineren zoveel als ze willen, het zal niet baten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2012 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Ten tijde van de industriële uittocht hebben de Nederlandstaligen geen faciliteiten gekregen in het Waalse industriebekken. 2. Waar ze dan al faciliteiten hebben maken ze er nauwelijks gebruik van. Konklusie:Afschaffen die handel. Met de oprichting van de BMG doet men net het tegendeel. Inderdaad een groot VERRAAD dat de NL-taligen nog erg zuur zal opbreken!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de inwoners kunnen, zonder zich te verplaatsen, op Brusselse lijsten stemmen. Als het Vlaams Gewest oordeelt dat een burgemeester niet mag benoemd worden, wordt dit door een tweetalige kamer van de raad van state beoordeeld. Het Vlaams Gewest heeft geen beroepsprocedure daartegen. bij een conflict tussen de inwoners van deze faciliteitengemeenten en het Vlaams Gewest zal dit door een Franstalige Brusselse rechter beoordeeld worden. dus zeg me eens, wat heeft Vlaanderen daar nog te zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juli 2012 om 11:15. |
![]() |
![]() |