Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 01:41   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een Israëli in een asielcentrum????
Misschien die brave terrorist, die maar een 140.000 BF per maand kreeg om hier te overleven. Maar toch nog moest deelnemen aan ee par diefstallen omdat hij niet rond kwam
Je bent hier wel de slachtoffers aan 't beschuldigen..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 07:46   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Een moslim Israeli, een moslim Serviër, een moslim Rus: kan natuurlijk, maar lijkt mij eerlijk gezegd wel heel vreemd. Dan nog ook de combinatie zelf van 3 eerder uitzonderlijke gevallen...
Hebben we hier te maken met een nieuwe tactiek van de politiek-correcte media?
Gevraagd werd of ze hier kwamen werken?!
Asielzoekers die onderscheid kunnen maken tussen slecht en goed Nederlands?
In een 2e versie waren ze gewapend met staven en messen - zoals in Wilrijk?!
SCHOT IN EIGEN BOEZEM!

Ik hoop dat ze gevonden worden, maar vrees van niet.
Oud 5 juli 2004, 09:58   #63
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Ik stel mij enkele ernstige vragen rond dit hele incident.

Het werd uitgevoerd met voorbedachte rede, er werd zondagochtend rond drie uur binnengevallen in het centrum. De daders hadden de toegang tot het centrum versperd met houten paletten om de politie te hinderen bij hun aankomst. De daders hadden precieze informatie over het centrum, ze wisten wat ze zochten en, gezien er bewakers aanwezig zijn, kenden het risico, daarvoor moet je toch al eerder in dat centrum zijn geweest, en waarschijnlijk meer dan eens. Volgens de asielzoekers waren ze gewapend met yzeren staven die reeds aanwezig waren op het terrein, dus ook dat moeten de daders geweten hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat de daders ongewapend naar binnen trokken vertrouwend dat ze wel ergens iets 'bruikbaars' zouden vinden of dat ze zich met vier personen ongewapend sterk genoeg achtten om de inval te plegen.

Dus, even optellen, de daders kunnen geen onbekenden zijn in het centrum want ze hadden kennis van het terrein (binnen en buiten) en de bewakers. Het incident was goed voorbereid. Of ze kennis hadden van de aanwezige asielzoekers is onbekend, maar is niet uitgesloten.

De vraag is dus, wie heeft er toegang tot dat centrum om voldoende om dit incident te kunnen voorbereiden?
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 10:19   #64
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Inderdaad..

en voor een Blokker mij aanvalt:

Ja, ik vond die aanslagen op joden zéér érg !

Tja... spijtig genoeg lopen er nog typen rond die
geweld als de oplossing zien... zucht.
Spijtig genoeg wordt, in tegenstelling met wat men naief gelooft, de eindoplossing dikwijls door middel van een oorlog afgedwongen.
Zie bijvoorbeeld de beide wereldoorlogen.
Thinker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:34   #65
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:

Tja... spijtig genoeg lopen er nog typen rond die
geweld als de oplossing zien... zucht.
Spijtig genoeg wordt, in tegenstelling met wat men naief gelooft, de eindoplossing dikwijls door middel van een oorlog afgedwongen.
Zie bijvoorbeeld de beide wereldoorlogen.
oorlog als bron van alle leven ? daar bedank ik toch voor.
De eerste wereldoorlog heeft trouwens meer problemen veroorzaakt dan opgelost.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:34   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Racistische overval

Vier gemaskerde mannen vielen afgelopen weekend binnen in het asielcentrum van Ranst. Enkele asielzoekers werden afgetuigd met houten stokken en ijzeren staven. Omdat de daders moslims viseerden, gaat men uit van racistisch geweld.

Voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen volstaat dat om met een beschuldigende vinger naar het Vlaams Blok te wijzen. "Wij zijn geschokt door de feiten. Blijkbaar is er in Vlaanderen een klimaat ontstaan waarbij racisten denken dat ze het recht in eigen handen kunnen nemen. Ultrarechtse elementen voelen zich blijkbaar gesterkt door de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok en zijn overmoedig geworden." Onzin natuurlijk.

Het is me wat in Antwerpen. Eerst een reeks racistische overvallen op joodse medeburgers en nu een 'raid' tegen islamitische asielzoekers. Gaat het om een vergeldingsactie of om echt racisme? Wat de toedracht van de feiten ook moge zijn, er is geen enkel excuus voor dit brutale geweld. Noch van de ene, noch van de andere zijde.

En dus kunnen we Luc Van der Kelen meteen geruststellen. Die schreef vandaag in Het Laatste Nieuws: "Mogen we van het Vlaams Blok nu ook een even krachtige veroordeling verwachten over de aanslagen op moslims als over de anti-joodse aanslagen?" Ja dat mag!

Voor wie er nog aan zou twijfelen: Het Vlaams Blok is tegen elke vorm van geweld. Wie de daders of slachtoffers ook zijn. De idioten die het asielcentrum van Ranst binnendrongen om weerloze bewoners even een lesje te leren, moeten bij ons op geen spatje begrip rekenen. Laat dat duidelijk zijn.

www.vlaamsblok.be [size=6]DUIDELIJK GENOEG ??[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:34   #67
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal bezondig ik me hier niet aan maar tis de mode tegenwoordig

Asielzoeker gewond bij racistische overval op asielcentrum Ranst

14:11:46

ANTWERPEN - Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een overval gepleegd op het asielcentrum in Broechem (Ranst). De overvallers gingen een aantal asielzoekers te lijf. Eén asielzoeker raakte daarbij gewond. Volgens het parket van Antwerpen was de overval geïnspireerd door vreemdelingenhaat. Van de daders ontbreekt elk spoor.

De drie overvallers drongen zaterdagmorgen om 2.45 uur het asielcentrum binnen. Eén van hen was gewapend met een mes, de twee anderen hadden stokken bij. Ze drongen binnen in verschillende kamers en sloegen drie asielzoekers. Een van hen moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Volgens het parket spraken de daders Nederlands en stelden ze de asielzoekers racistische vragen. Zo vroegen ze hen of ze moslim waren en of ze in België op zoek waren naar werk. Een positief antwoord werd gevolgd door een afranseling. De slachtoffers, een Israëli, een Rus en een Serviër, werden volgens het parket willekeurig uitgezocht. Van de daders ontbreekt elk spoor. De zaak wordt onderzocht.

http://www.standaard.be/nieuws/binne...C7V&Snel=1
Het is wel duidelijk dat door de 25 jaar lange volgehouden hetze van het racistische Blok tav asielzoekers ("asielprofiteurs") bij een aantal heethoofden de knokels beginnen jeuken om er tegenaan te gaan. Natuurlijk zal het VB krijsen dat ze zich distancieren van dit geweld, maar we weten wel beter.

Overigens zegt de benaming "Israëlier, een Rus en een Serviër" helemaal niks. Wat zegt dat over de origine van de asielzoeker? Voor het Blok zijn het allemaal parasieten en profiteurs.
Oud 5 juli 2004, 11:41   #68
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is wel duidelijk dat door de 25 jaar lange volgehouden hetze van het racistische Blok tav asielzoekers ("asielprofiteurs") bij een aantal heethoofden de knokels beginnen jeuken om er tegenaan te gaan. Natuurlijk zal het VB krijsen dat ze zich distancieren van dit geweld, maar we weten wel beter.

Overigens zegt de benaming "Israëlier, een Rus en een Serviër" helemaal niks. Wat zegt dat over de origine van de asielzoeker? Voor het Blok zijn het allemaal parasieten en profiteurs.
Gezien de voorbereidingen die werden getroffen denk ik niet dat het zomaar heethoofden zijn.
Oud 5 juli 2004, 11:52   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Ik stel mij enkele ernstige vragen rond dit hele incident.

Het werd uitgevoerd met voorbedachte rede, er werd zondagochtend rond drie uur binnengevallen in het centrum. De daders hadden de toegang tot het centrum versperd met houten paletten om de politie te hinderen bij hun aankomst. De daders hadden precieze informatie over het centrum, ze wisten wat ze zochten en, gezien er bewakers aanwezig zijn, kenden het risico, daarvoor moet je toch al eerder in dat centrum zijn geweest, en waarschijnlijk meer dan eens. Volgens de asielzoekers waren ze gewapend met yzeren staven die reeds aanwezig waren op het terrein, dus ook dat moeten de daders geweten hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat de daders ongewapend naar binnen trokken vertrouwend dat ze wel ergens iets 'bruikbaars' zouden vinden of dat ze zich met vier personen ongewapend sterk genoeg achtten om de inval te plegen.

Dus, even optellen, de daders kunnen geen onbekenden zijn in het centrum want ze hadden kennis van het terrein (binnen en buiten) en de bewakers. Het incident was goed voorbereid. Of ze kennis hadden van de aanwezige asielzoekers is onbekend, maar is niet uitgesloten.

De vraag is dus, wie heeft er toegang tot dat centrum om voldoende om dit incident te kunnen voorbereiden?
Gewezen asielzoekers ?
Ik meen te weten dat er wel eens meer schermutselingen zijn tussen asielzoekers onderling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:56   #70
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Twijfelachtig, de daders moeten recente informatie gehad hebben, ze wisten waar er yzeren staven lagen op het domein, ze gebruikten paletten om de politie te hinderen (ik zie enkele heethoofden nog niet met paletten zeulen) en gezien de grootte van een palet, een zwaarder vervoermiddel.
Oud 5 juli 2004, 11:58   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
In de commentaar van de directrice op TV zat een ondertoontje van: 'is het wel gebeurd?'

Goeie vraag! Als die asieligaarden zien hoe de joden geknuffeld worden na een aanslag, hebben ze misschien ideeën......
Jullie zijn met z'n allen niet te geloven.
Geen enkele afkeuring, geen medeleven integendeel, nog wat sarcasme en leedvermaak en nu nog ongeloof op de koop toe?
En dan nog wel voortgaand op een "toontje" ??

Zeg nu nog eens dat jullie geen racisten zijn, dit voorval raakt jullie kouwe kleren niet eens.
In een woord : WALGELIJK

Men wordt zo gemaakt hé, ...

Ik zie het mezelf niet doen, en ik stel er mij zelf ernstige vragen bij over wie en waarom, maar ik verschiet er nie van dat het gebeurd en als er niet snel iets aan gedaan wordt zullen er nog veel ergere dingen gebeuren.

Joden en Vlamingen gaan nie blijven toelaten dat er vanuit een bepaalde ellite (of mensen die zich zo toch voelen) op hun kop gekakt wordt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:00   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betreur die feiten uitermate want niet aanvaardbaar, maar er blijft wel aan vraag open: wat was de aanleiding (copyright Bruut geweld ).

Misschien is het nu weer Dewinter die het Irak conflict hier aan het importeren is (copyright Bruut geweld ). Misschien zijn het gewone belgen die het beu zijn dat westerlingen zo maar om de beurt de keel omgesneden worden door moslims in Irak en Saoedie-Arabië?
Inderdaad, dit laatste is ook een goeie reden overigens...
Oud 5 juli 2004, 12:01   #73
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twijfelachtig, de daders moeten recente informatie gehad hebben, ze wisten waar er yzeren staven lagen op het domein, ze gebruikten paletten om de politie te hinderen (ik zie enkele heethoofden nog niet met paletten zeulen) en gezien de grootte van een palet, een zwaarder vervoermiddel.
Ho, dan zullen ze ze nog wel oppakken, want die gaan dat nog doen.
Oud 5 juli 2004, 12:04   #74
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Ik betreur die feiten uitermate want niet aanvaardbaar, maar er blijft wel aan vraag open: wat was de aanleiding (copyright Bruut geweld ).

Misschien is het nu weer Dewinter die het Irak conflict hier aan het importeren is (copyright Bruut geweld ). Misschien zijn het gewone belgen die het beu zijn dat westerlingen zo maar om de beurt de keel omgesneden worden door moslims in Irak en Saoedie-Arabië?
Inderdaad, dit laatste is ook een goeie reden overigens...
Wat hebben een Israëli, een Rus en een Serviër daar mee te maken ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:04   #75
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Wie heeft er toegang tot dat centrum en dus tot de informatie om dit te kunnen plegen?
Oud 5 juli 2004, 12:06   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

tonen marokkanen, negers etc. ooit respect voor vlaamse slachtoffers die door allochtonen beroofd, verkracht, of geslagen werden?
En trouwens, ja hoor, de criminaliteiten worden gepleegd door een zeer kleine minderheid, de resterende meerderheid keurt dat absoluut af.
Moest u er enkele kennen dan zou u dat weten !

Ik dacht dat dat zo'n gesloten gemeenschappen zijn, waarom doe die er dan niks aan, ze weten toch ook dat dat hele slechte reclame is voor henzelf...

Nee, bepaalde wijken zijn tot no go area verklaard voor de polies, anders zouden ze wel eens in opstand kunnen komen, ... zo erg keuren ze het dus met z'n allen af...

Ik zou eens willen weten zie mijne gebuur die de flikken zou tegenhouden om nen andere gebuur (dief, moordenaar, dealer) in den bak te steken. ...
Oud 5 juli 2004, 12:08   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik vlak na de eerste feiten op het vrt-nieuws gezien.
Excuseer me als ik de naam en de datum meer kan vertellen,
maar ik ben vast niet de enige die het gezien zal hebben.

effe gezocht op vrt.nieuws:
"Burgemeester Janssens zei nog eens dat het incident ontoelaatbaar is. Hij uitte zijn ongerustheid over de toenemende agressie tegen allochtonen en joden in Antwerpen. Ook de organisatie van Antwerpse Moskeeën heeft de aanval veroordeeld"
Die tientallen vlamingen, die al in mekaar gemept, overvallen enz... zijn, dat zijn dus echt wel derderangsburgers.

Verschoning, ik denk zelf dat we nog na de beesten komen, want moeste nen hond op 't straat een rameling geven, staat er direct een Gaia abteilung klaar om te protesteren... (terecht overigens... )
Oud 5 juli 2004, 12:09   #78
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Hmm, dan zouden ze er niet op kloppen als positief geantwoord werd op de vraag of ze moslim waren.
de "schild en vriendmethode" uit 1302...

Dan had je nu een hoop lijken Filosoof, ...
Oud 5 juli 2004, 12:11   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep, dit was heel goed gepland, dit waren nie een paar zatterikken die goesting hadden om wa 'plezier' te maken.
Oud 5 juli 2004, 12:12   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ho, dan zullen ze ze nog wel oppakken, want die gaan dat nog doen.
Inderdaad dat risico zit er in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be