![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Asielzoekers die onderscheid kunnen maken tussen slecht en goed Nederlands? In een 2e versie waren ze gewapend met staven en messen - zoals in Wilrijk?! SCHOT IN EIGEN BOEZEM! Ik hoop dat ze gevonden worden, maar vrees van niet.
![]() |
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() Ik stel mij enkele ernstige vragen rond dit hele incident.
Het werd uitgevoerd met voorbedachte rede, er werd zondagochtend rond drie uur binnengevallen in het centrum. De daders hadden de toegang tot het centrum versperd met houten paletten om de politie te hinderen bij hun aankomst. De daders hadden precieze informatie over het centrum, ze wisten wat ze zochten en, gezien er bewakers aanwezig zijn, kenden het risico, daarvoor moet je toch al eerder in dat centrum zijn geweest, en waarschijnlijk meer dan eens. Volgens de asielzoekers waren ze gewapend met yzeren staven die reeds aanwezig waren op het terrein, dus ook dat moeten de daders geweten hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat de daders ongewapend naar binnen trokken vertrouwend dat ze wel ergens iets 'bruikbaars' zouden vinden of dat ze zich met vier personen ongewapend sterk genoeg achtten om de inval te plegen. Dus, even optellen, de daders kunnen geen onbekenden zijn in het centrum want ze hadden kennis van het terrein (binnen en buiten) en de bewakers. Het incident was goed voorbereid. Of ze kennis hadden van de aanwezige asielzoekers is onbekend, maar is niet uitgesloten. De vraag is dus, wie heeft er toegang tot dat centrum om voldoende om dit incident te kunnen voorbereiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zie bijvoorbeeld de beide wereldoorlogen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De eerste wereldoorlog heeft trouwens meer problemen veroorzaakt dan opgelost. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racistische overval
Vier gemaskerde mannen vielen afgelopen weekend binnen in het asielcentrum van Ranst. Enkele asielzoekers werden afgetuigd met houten stokken en ijzeren staven. Omdat de daders moslims viseerden, gaat men uit van racistisch geweld. Voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen volstaat dat om met een beschuldigende vinger naar het Vlaams Blok te wijzen. "Wij zijn geschokt door de feiten. Blijkbaar is er in Vlaanderen een klimaat ontstaan waarbij racisten denken dat ze het recht in eigen handen kunnen nemen. Ultrarechtse elementen voelen zich blijkbaar gesterkt door de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok en zijn overmoedig geworden." Onzin natuurlijk. Het is me wat in Antwerpen. Eerst een reeks racistische overvallen op joodse medeburgers en nu een 'raid' tegen islamitische asielzoekers. Gaat het om een vergeldingsactie of om echt racisme? Wat de toedracht van de feiten ook moge zijn, er is geen enkel excuus voor dit brutale geweld. Noch van de ene, noch van de andere zijde. En dus kunnen we Luc Van der Kelen meteen geruststellen. Die schreef vandaag in Het Laatste Nieuws: "Mogen we van het Vlaams Blok nu ook een even krachtige veroordeling verwachten over de aanslagen op moslims als over de anti-joodse aanslagen?" Ja dat mag! Voor wie er nog aan zou twijfelen: Het Vlaams Blok is tegen elke vorm van geweld. Wie de daders of slachtoffers ook zijn. De idioten die het asielcentrum van Ranst binnendrongen om weerloze bewoners even een lesje te leren, moeten bij ons op geen spatje begrip rekenen. Laat dat duidelijk zijn. www.vlaamsblok.be [size=6]DUIDELIJK GENOEG ??[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zegt de benaming "Israëlier, een Rus en een Serviër" helemaal niks. Wat zegt dat over de origine van de asielzoeker? Voor het Blok zijn het allemaal parasieten en profiteurs.
![]() |
![]() |
#68 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen te weten dat er wel eens meer schermutselingen zijn tussen asielzoekers onderling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Burgemeester
|
![]() Twijfelachtig, de daders moeten recente informatie gehad hebben, ze wisten waar er yzeren staven lagen op het domein, ze gebruikten paletten om de politie te hinderen (ik zie enkele heethoofden nog niet met paletten zeulen) en gezien de grootte van een palet, een zwaarder vervoermiddel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men wordt zo gemaakt hé, ... Ik zie het mezelf niet doen, en ik stel er mij zelf ernstige vragen bij over wie en waarom, maar ik verschiet er nie van dat het gebeurd en als er niet snel iets aan gedaan wordt zullen er nog veel ergere dingen gebeuren. Joden en Vlamingen gaan nie blijven toelaten dat er vanuit een bepaalde ellite (of mensen die zich zo toch voelen) op hun kop gekakt wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Wie heeft er toegang tot dat centrum en dus tot de informatie om dit te kunnen plegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat dat zo'n gesloten gemeenschappen zijn, waarom doe die er dan niks aan, ze weten toch ook dat dat hele slechte reclame is voor henzelf... Nee, bepaalde wijken zijn tot no go area verklaard voor de polies, anders zouden ze wel eens in opstand kunnen komen, ... zo erg keuren ze het dus met z'n allen af... Ik zou eens willen weten zie mijne gebuur die de flikken zou tegenhouden om nen andere gebuur (dief, moordenaar, dealer) in den bak te steken. ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschoning, ik denk zelf dat we nog na de beesten komen, want moeste nen hond op 't straat een rameling geven, staat er direct een Gaia abteilung klaar om te protesteren... (terecht overigens... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan had je nu een hoop lijken Filosoof, ... |
||
![]() |
![]() |