Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2012, 17:39   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Bart De Wever
En de adepten van De Wever op dit forum slikken die onzin natuurlijk weer als zoete koek...

Het zou hilarisch zijn, als het niet zo diep triest was...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:39   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik verwacht eigenlijk helemaal geen feiten. Een aanbod, tenzij erop ingegaan wordt, vertaalt zich niet in fysieke bewijsstukken.

Wat ik aanneem dat er gebeurd is: Ceder heeft aan De Wever verteld dat hij benaderd is geweest door Open VLD. Hij herhaalt dit naar de pers. Niet zo slim als er geen bewijzen zijn, vermits je weet dat de VLD dit met klem zal ontkennen. Maar gezien het aantal VB'ers bij de VLD zou het mij niet verbazen. Ach, eigenlijk maakt dit soort politieke spelletjes mij niet uit. Ik vraag mij eerlijk gezegd af waarom het voor de pers wel uitmaakt en dit de krant haalt. Je beoordeelt iemand naar zijn daden en niet naar zijn woorden.
Het is heel eenvoudig. Wanneer NVA-militanten zelf niet meer akkoord gaan met de strategie van de leiding, en beginnen te morren omdat er zovele VB-ers worden binnengehaald en op een NVA-lijst worden gezet, dan ben ik het niet die poneert dat de NVA 'verblokt', maar zijn het deze NVA-militanten zelf.

Maar met Ceder hebben ze de verkeerde klant binnengehaald. Dat bleek pas achteraf. En dus heeft de NVA-leiding Ceder op een elegante manier gedumpt. Dat is het hele verhaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2012 om 17:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:41   #63
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dus heeft de NVA-leiding Ceder op een elegante manier gedumpt. Dat is het verhaal.
Bron?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:42   #64
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Het is heel eenvoudig. Wanneer NVA-militanten zelf niet meer akkoord gaan met de strategie van de leiding, en beginnen te morren omdat er zovele VB-ers worden binnengehaald en op een NVA-lijst worden gezet, dan ben ik het niet die poneert dat de NVA 'verblokt', maar zijn het deze NVA-militanten zelf.

Maar met Ceder hebben ze de verkeerde klant binnengehaald. Dat bleek pas achteraf. En dus heeft de NVA-leiding Ceder op een elegante manier gedumpt. Dat is het verhaal.
Het verhaal hoe jij het interpreteert toch. Feiten voor jouw verhaal heb je evenmin. Moest de VLD dit niet opgeblazen hebben stond Ceder nog altijd op de lijst in Dilbeek waar hij gegarandeert veel stemmen had gehaald. En dan waren die vijf voor hem best wel gelukkig met zijn komst.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:44   #65
giserke
Banneling

Standaard

Gezien de bocht van Bart Brinckman deze morgen in De Standaard, en Patrick Dewael die plots het licht gezien heeft, en de schuld bij de Walen legt voor de opkomst van N-VA, moet er iets ferm beginnen stinken bij het etablissement.

En feit dat de prof, die met het artikel in De Morgen kwam aandraven, niet eens bleek aanwezig te zijn bij wat er echt gebeurt is. Zowel De Morgen als die Prof zitten hierdoor dik in de shit, want Ceder kan zwaaien voor de rechtbank met het feit dat hij is vrijgesproken. Dan nog in beroep.
Dit zal De Morgen en die Prof duur te staan komen, als het tot een proces komt wegens laster en eerroof.

Zou het kunnen dat de aanval op N-VA via Ceder, door de 3 traditionele partijen van begin tot einde gelogen is, en dat ze beseffen dat ze op drijfzand staan?

Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2012 om 17:44.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:44   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En de adepten van De Wever op dit forum slikken die onzin natuurlijk weer als zoete koek...

Ø-VLD liet ondertussen weten dat het de CD&V was waar Ceder mee aan het praten was. Ja jongen, je bent echt hilarisch, jij.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:46   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Gezien de bocht van Bart Brinckman deze morgen in De Standaard, en Patrick Dewael die plots het licht gezien heeft, en de schuld bij de Walen legt voor de opkomst van N-VA, moet er iets ferm beginnen stinken bij het etablissement.

En feit dat de prof, die met het artikel in De Morgen kwam aandraven, niet eens bleek aanwezig te zijn bij wat er echt gebeurt is. Zowel De Morgen als die Prof zitten hierdoor dik in de shit, want Ceder kan zwaaien voor de rechtbank met het feit dat hij is vrijgesproken. Dan nog in beroep.
Dit zal De Morgen en die Prof duur te staan komen, als het tot een proces komt wegens laster en eerroof.

Zou het kunnen dat de aanval op N-VA via Ceder, door de 3 traditionele partijen van begin tot einde gelogen is, en dat ze beseffen dat ze op drijfzand staan?
Bij Knack zullen ze ondertussen ook wel beseffen dat ze met het aanwerven van de extreem-linkse knokploegleider Walter Pauli een agit-prop agent pur sang hebben binnengehaald die hen op termijn veel lezers zal kosten.

Laatst gewijzigd door fonne : 23 juli 2012 om 17:46.
Oud 23 juli 2012, 17:47   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gij onvoorwaardelijk de Kleine Leider gelooft, lijkt me een evidentie.

Maar niet iedereen is zo lichtgelovig natuurlijk.
"den Bart" liegt nooit, zo staat het overigens in de statuten vd partij.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:50   #69
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Citaat:
Morgen De Croo "dat is niet waar...". Eens kijken hoe men hier op dit forum zal reageren. Ik zie de cirque al voor me...
Et voila le show: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120723_130
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173974&page=3

Inderdaad wel triestig gesteld hier...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:52   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het verhaal hoe jij het interpreteert toch. Feiten voor jouw verhaal heb je evenmin. Moest de VLD dit niet opgeblazen hebben stond Ceder nog altijd op de lijst in Dilbeek waar hij gegarandeert veel stemmen had gehaald. En dan waren die vijf voor hem best wel gelukkig met zijn komst.
Natuurlijk heb ik feiten. Ik steun me juist op feiten. Terwijl de partijslaafjes zich op geen enkel feit steunen. Dat is het verschil tussen hen en mij.

En de feiten zijn:
°NVA-ers morren omdat er teveel Blokkers op hun lijsten staan.
°Ceder wordt ook binnengehaald.
°Ceder blijkt achteraf een twijfelachtige figuur en met een goed randje aan.
(De Wever vergoeilijkt -liegt eigenlijk-: 'Ceder heeft zijn VB-verleden achter zich gelaten'...)
°Ceder wordt gedumpt door de NVA.

D�*t zijn de feiten. Dat gaat u toch niet ontkennen zeker?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2012 om 17:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:52   #71
largo_w

Standaard

Citaat:
die profs toch:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...geschokt.dhtml
Citaat:
...Neonazivereniging
Sinds jaar en dag bestrijd ik het VB, vooral op grond van het xenofobe karakter van die partij. Uit mijn onderzoek naar het ontstaan ervan is gebleken dat dit xenofobe en (tot het fameuze proces) openlijk racistische karakter van het VB in sterke mate beïnvloed was door personen die uit de neonazivereniging NSV (van de jaren 80) kwamen. Het was mij vroeger al opgevallen dat JC hierin een belangrijke rol speelde: hij was in Leuven leider van de Verbondswacht, zeg maar 'knokploeg' van het NSV. Er is in de pers al verwezen naar incidenten waarbij hij betrokken was, maar dit waren geen 'accidenten': ze strookten met duidelijke doelstellingen. In Branding, het blad van de beweging, vinden we onder de titel 'Ter dood', deze 'meezinger': "...Ei daar komt het Vlaamse Front/ 't NSV en het Verbond/ en zij roepen het oud hoezee/ al die linksen weg ermee." Let nu op het volgende: "Kijk wij stormen door de straten/ kampen op het veld van eer/ eerst vechten, dan pas praten/ nu komt de Vlaamse campus weer." "'t Bloed stroomt door de straten/ ratten kreperen in de goot/ maar daar zullen we 't niet bij laten/ al die linksen moeten dood!!!" Dat was het strijdlied van de bende waarvan JC de Führer was.
...
Etienne Vermeersch is hoogleraar emeritus van de UGent. Hij is ook lid van de Gravensteengroep.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 23 juli 2012, 17:53   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent idd een triestighaard.
VLD ontkend (rarara hoe hadden ze anders geantwoord), waarin ze in hetzelfde artikel niet uitsluiten dat er lokale bestuursleden gepraat hebben met Ceder over een overstap.

Hoe zijn ze trouwens gekomen aan de naam kopen VLD?

Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2012 om 17:53.
Oud 23 juli 2012, 17:54   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie is de lokale vld-voorzitter? Secretaris? Fraktievoorzitter? Ander bestuurslid ?

In theorie kunnen het nog de tsjeven zijn van Dilbeek.
Het zal wel uitkomen.

Ik zie niet in dat het Weverke dit gaat zeggen, zonder dat hij zeker is dat a) het de waarheid is, en b) dat het zal uitkomen, als moesten de kraaien het uitbrengen.

.
Dat denk ik ook. Zoiets blijft nooit geheim in een partij, dat is niet mogelijk. En in pré-electorale tijden is het altijd leuk om zulke weetjes naar buiten te brengen en zo een interne concurrent te kunnen couilloneren.

Nu, gezien Ceder een parlementslid is (was) voor het blok, en tot de kern van de partij behoorde voor zijn onbaatzuchtige louteringsproces en zijn wedergeboorte na de stoute uitlatingen van Ph DW over MR Morel is het wat mij betreft totaal ongeloofwaardig dat een lokaal voorzittertje van een gemeente als Dilbeek in zijn eentje gaat beslissen om aan de toog Ceder te recruteren. Als een partij dat al zou willen doen, dan lijkt het me evident dat dit met de absolute top, zeg maar de voorzitter is doorgesproken.
Als zou blijken dat het waar is, en Alexander wist het, dan mogen ze hem met zijn kloten aan het kruis nagelen wegens incompetent en nog ergere tsjeef dan de paus.

Ik denk eerder dat BDW hier gewoon via dezelfde media die hem een lastig weekje bezorgden nu een koekje van eigen deeg levert aan de o-vld die zich wel heel erg verlustigde in de Ceder affaire.

Wel heel raar dat een in het hoekje gedrongen BDW dit nu uitbrengt, en dat een Ceder die door o-vld echt met de matrak is bewerkt daar nog geen woord over gelaten heeft. Dat is raar.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 17:54   #74
largo_w

Standaard

Citaat:
Jij bent idd een triestighaard.
VLD ontkend (rarara hoe hadden ze anders geantwoord), waarin ze in hetzelfde artikel niet uitsluiten dat er lokale bestuursleden gepraat hebben met Ceder over een overstap.

Hoe zijn ze trouwens gekomen aan de naam kopen VLD?
Jullie zijn zo gemakkelijk: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Nu soit het was gewoon een idee dat ik hier poneerde; moest het van iemand anders komen (of de boodschap was tegengesteld) je zou hier wat zien .
Citaat:
Oud 23 juli 2012, 17:56   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
die profs toch:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...geschokt.dhtml

Etienne Vermeersch is hoogleraar emeritus van de UGent. Hij is ook lid van de Gravensteengroep.
Endan?

Wat is zijn mening meer waard dan een ander?
Hij beschermd gewoon zijn collega.
Oud 23 juli 2012, 17:57   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"den Bart" liegt nooit, zo staat het overigens in de statuten vd partij.
En kent ge ook het exacte kapittel en vers waar dat staat?
Oud 23 juli 2012, 17:57   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe laag wil je nog gaan?
Oud 23 juli 2012, 18:00   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Zoiets blijft nooit geheim in een partij, dat is niet mogelijk. En in pré-electorale tijden is het altijd leuk om zulke weetjes naar buiten te brengen en zo een interne concurrent te kunnen couilloneren.

Nu, gezien Ceder een parlementslid is (was) voor het blok, en tot de kern van de partij behoorde voor zijn onbaatzuchtige louteringsproces en zijn wedergeboorte na de stoute uitlatingen van Ph DW over MR Morel is het wat mij betreft totaal ongeloofwaardig dat een lokaal voorzittertje van een gemeente als Dilbeek in zijn eentje gaat beslissen om aan de toog Ceder te recruteren. Als een partij dat al zou willen doen, dan lijkt het me evident dat dit met de absolute top, zeg maar de voorzitter is doorgesproken.
Als zou blijken dat het waar is, en Alexander wist het, dan mogen ze hem met zijn kloten aan het kruis nagelen wegens incompetent en nog ergere tsjeef dan de paus.

Ik denk eerder dat BDW hier gewoon via dezelfde media die hem een lastig weekje bezorgden nu een koekje van eigen deeg levert aan de o-vld die zich wel heel erg verlustigde in de Ceder affaire.

Wel heel raar dat een in het hoekje gedrongen BDW dit nu uitbrengt, en dat een Ceder die door o-vld echt met de matrak is bewerkt daar nog geen woord over gelaten heeft. Dat is raar.
Als BDW deze info heeft, moet hij dan de andere partijen met name de VLD blijven toelaten dat ze richting N-VA stampen?
Een keer is toch echt teveel.
Oud 23 juli 2012, 18:01   #79
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Bij Knack zullen ze ondertussen ook wel beseffen dat ze met het aanwerven van de extreem-linkse knokploegleider Walter Pauli een agit-prop agent pur sang hebben binnengehaald die hen op termijn veel lezers zal kosten.
Pauli is altijd de meest tsjeefachtige van de DM redacteurs geweest. Je zou moeten blij zijn ! Nu hij bij Knack werkt met overduidelijk het plan om als bompa van cauwelaert eigenlijk weggaat hem zijn plaats te laten innemen krijgen we met zekerheid goed geschreven opiniestukken.
Er is heel veel waar ik het niet mee eens ben met Pauli, maar de man kan schrijven. Van Thillo is een idioot dat hij zo een talent liet vertrekken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 18:04   #80
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik feiten. Ik steun me juist op feiten. Terwijl de partijslaafjes zich op geen enkel feit steunen. Dat is het verschil tussen hen en mij.

En de feiten zijn:
°NVA-ers morren omdat er teveel Blokkers op hun lijsten staan.
°Ceder wordt ook binnengehaald.
°Ceder blijkt achteraf een twijfelachtige figuur en met een goed randje aan.
(De Wever vergoeilijkt -liegt eigenlijk-: 'Ceder heeft zijn VB-verleden achter zich gelaten'...)
°Ceder wordt gedumpt door de NVA.

D�*t zijn de feiten. Dat gaat u toch niet ontkennen zeker?
Nogthans spreken de feiten je tegen: de open brief van Ceder vertelt namelijk dat hij zelf een stap opzij zet. En ofdat Ceder met zijn verleden al dan niet gebroken heeft is hoegenaamd geen feit maar assumptie. Je gaat dus twee maal de mist in met je feiten.

Het derde feit van jou is trouwens wel erg vaag voor een 'feit' te zijn om niet te zeggen: veralgemening op basis van wat je in de pers vernomen hebt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be