![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet de ziekte van Graves, dat noemen ze speed snuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu is slaapparalyse gelukkig iets zeldzamer. Verschrikkelijk. Een ontzettende nachtmerrie, zeker omdat je je niet kan bewegen. Toen ik dat de eerste keer had dacht ik dat ik dood was. :-S (En bleef ik volgens mij ook bijna dood, mijn hart racete gelijk een gek en ik hyperventileerde van de schrik. ![]() Ik heb dat door een combinatie van enkele factoren factoren (zover ik kon onderscheiden): te warm hebben, dood- en doodmoe zijn (en al heel lang wakker liggen of slecht slapen, meestal nachten na mekaar, en dan heb ik het meestal tegen de ochtend, dus nadat ik nog een hele nacht wakker heb gelegen...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 november 2012 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sporten, werken, niet te lang naar een computerscherm staren 's avonds, granaatappelsap drinken 's morgens, alles van je afzetten,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2. Als je voor het slapengaan te veel in het licht gekeken hebt (tv, ipad,...) dan krijg je slaapproblemen. 3. Een boek liggend (en niet zittend in bed) lezen heeft altijd geholpen, doordat de ogen snel vermoeid geraken en je hierdoor in slaap valt. 4. Een mp3 speler kan ook wonderen doen. Op youtube kan je ook gratis video's met natuurgeluiden vinden. Deze omzetten naar mp3 ... 5. Voor het slapengaan een glas warme melk (niet heet) 6. Een job tijdens de dag is aangeraden. Nacht- en avondwerk maakt je slaapritme kapot. 7. Vermijd stresserende situaties zoals het nieuws, politieke forums, etc. Ze bevatten enkel slecht nieuws, terwijl er zoveel moois gebeurt in de wereld. Met andere woorden: leef en denk positief. Een mens beseft het niet, maar heel veel slechte nieuws maakt je ziek. Zo worden dokters ook ziek door het aanhoren van hun patiënten (is een onderzoek over geweest).
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers. Laatst gewijzigd door nickb : 13 november 2012 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
haha ja, forums als politics.be voor het slapen gaan is idd niet zo goed. het is inderdaad o.a. het slechte nieuws waar je over verder kan blijven zitten denken. ik kijk graag documentaires, maar vermijd documentaires over deprimerende onderwerpen voor het slapen. of wat dan ook wat schockerende beelden bevat. veel dokters, psychologen en psychiaters worden zelf inderdaad mentaal ziek door een overload aan miserie (moet nu denken aan die film "Happiness"). 1 tip voor wie serieuze slaapproblemen heeft: begin niet met medicatie. of neem het dan niet langer dan een 3-4tal weken tijdens een crisis moment (dood van een vriend, een relatie die spaak loopt..). hier gezonde middeltjes die me helpen (naast jammer genoeg nog steeds chemische brol): -gemakkelijke boeken, en wat magazines in bed voor het slapen. -nooit cafeïne drinken, en een paar uur voor het slapen gaan geen alcohol drinken -natuurlijke middeltjes zoals valeriaan, en melatonine (is in Amerika al lang het beste natuurlijke slaapmiddel maar hier jammer genoeg nog niet bekend) -zoals Groentje zegt: zoveel mogelijk dagen in de week maar ook in het weekend hetzelfde bioritme proberen houden. regelmaat. -alles waar je later of piekert in bed op het moment van de dag zelf aanpakken - iets proberen doen i.p.v. te plannen. -niet beschaamd zijn om zelf-hulp boeken te lezen. ze moeten niet persé over slapen gaan. boeken om jezelf beter te voelen lichamelijk of geestelijk helpen automatisch ook met het slapen en hebben meestal wel ergens een (hoofds)stuk dat rond slapen gaat. die typische Amerikaanse "seminar" bestellers boeken wel best overslaan. -niet teveel zeuren over slecht slapen als je erover spreekt: een gesprek over slapeloosheid moet constructief zijn, en niet een vicieuze cirkel over hoe "erg, zielig, etc" het wel niet is -fitnessen, gaan zwemmen of lopen, u letterlijk afmatten. indien fitness u niet lukt, probeer een sport te vinden die je graag doet. -geen laptops of tvs in de slaapkamer, gsm afzetten 's nachts -oordopjes. indien buurtgeluid echt te storend is , "white noise" apparaten of www.simplynoise.com eens proberen. in mijn geval ben ik door buurtgeluid 3 maal verhuisd. een slaapkamer met lawaaierige buren (en in 1 geval was het een scheef café) is een hel als je al problemen hebt met slapen. -B vitamines worden niet voor niets de anti-stressvitamines genoemd. als je vegetariër bent zijn er genoeg middeltjes of supplementen te vinden zodat je op niveau zit met je B12. slaap... 't is een soort van horizontale, liggende "work out" eigenlijk. ![]() ps: Xenophon, ik heb ook slechte ervaringen met de soort medicatie dat je "bewust" houdt tijdens het slapen terwijl het uw lichaam verlamt. ze zouden dringend eens schone kuis moeten houden in de zwaardere soort van benzodiazepines die voorgeschreven wordt voor slaapproblemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of je kan je pillen vervangen door alcohol en/of cannabis. Da's toch al minder schadelijk als slaappillen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En daarn�* kun je dan je lampje aansteken en lezen, daar zal hij geen erg meer in hebben.
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
alchohol is naast een harddrug en een depressant, ook iets dat uw slaappatroon en kwaliteit van de slaap vermindert. het helpt enkel bij het inslapen. cannabis helpt idd bij sommigen. heb cannabis een paar keer geprobeerd op aanraden, maar het is niets voor me, word er niet rustig van.. sex brengt uiteraard rust. maar dan moet je eerst een vriendin hebben he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ge daar van af wilt, van die slaappillen?
![]()
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gene Bio voor mij. Sjust de 1000 kruiden olie vanuit den BioShop in Schilde.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila perfecte tip.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In slaap vallen is heel simpel:
- ge legt u in de zetel of in bed en start een film of programma dat ge echt héél graag wil zien - ge valt in slaap nog voor de film of het programma van start gaat Als ik dat niet doe, lig ik 3u later nog wakker. Ik doe dan ook soms 4 weken over één film tegenwoordig :s
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 november 2012 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dit aantonen?
|
![]() |
![]() |