Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2012, 22:38   #61
eno2
Banneling

Standaard

Niger stuurde op uitnodiging een roeier die nog niet in rechte lijn kan varen. Hij is nog geen zes maanden bezig met het roeien te leren en kwam met minuten vertraging binnen op de echte roeiers.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 22:39   #62
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Duurt dat nog lang?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 23:18   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Duurt dat nog lang?
DE echte spelen zijn pas vandaag begonnen: Atletiek.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2012 om 23:19.
Oud 3 augustus 2012, 23:22   #64
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niger stuurde op uitnodiging een roeier die nog niet in rechte lijn kan varen. Hij is nog geen zes maanden bezig met het roeien te leren en kwam met minuten vertraging binnen op de echte roeiers.
Je zou toch denken dat iemand die uit een land afkomstig is dat naar één van de grootste rivieren van Afrika is vernoemd, van kindsbeen af in een uitgeholde boomstam zou hebben kunnen oefenen.
Oud 3 augustus 2012, 23:26   #65
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je zou toch denken dat iemand die uit een land afkomstig is dat naar één van de grootste rivieren van Afrika is vernoemd, van kindsbeen af in een uitgeholde boomstam zou hebben kunnen oefenen.
De Niger is krom, dus roeit hij in bochten.
Oud 3 augustus 2012, 23:29   #66
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Niger is krom, dus roeit hij in bochten.
Daar heb je een goed punt. Dat de volgende dan maar op het Suez-kanaal gaat oefenen.
Oud 4 augustus 2012, 10:55   #67
eno2
Banneling

Standaard

DE Olympische spelen zijn een compleet overbodige Corpolandia-show geworden. . Het enige serieuze sportcompetities zijn de Wereldkampioenschappen.
Oud 4 augustus 2012, 14:31   #68
eno2
Banneling

Standaard

Dubbel gemengd tennis

moet dat nu wel een olympische discipline zijn?

Dat is van de orde van niet meer dan wat promiscue gestoei

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2012 om 14:32.
Oud 4 augustus 2012, 14:35   #69
eno2
Banneling

Standaard

Het nationalistische tintje aan de O.S. is er teveel aan.

Dit is geen landencompetitie maar een competitie van atleten tegen elkaar.

De finale enkel vrouwen tennis is bezig tussen USA en RUS volgens het scorebord

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2012 om 14:39.
Oud 4 augustus 2012, 16:05   #70
eno2
Banneling

Standaard

Oscar Pistorius had buiten categorie moeten ingeschreven worden en deelnemen ...of had niet deel moeten nemen.. Geëlimineerd worden door een blade runner is discriminatie.
Oud 4 augustus 2012, 16:21   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Vandaag.be:
Kim Collins, de spurter uit Saint Kitts en Nevis, is zaterdag niet gestart in de reeksen van de 100m op de Olympische Spelen in Londen. De nummer drie van het WK in Daegu in 2011 had het olympisch dorp verlaten om zijn vrouw en kinderen te bezoeken en werd door zijn land uit de wedstrijd gehouden.
Maar topfavorieten zoals Usain Bolt en Federer moeten zelfs niet naar het Olympisch dorp komen. Begrijpe wie kan.

Belachelijke reglementenfreaks voor de kleine vis..

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2012 om 16:23.
Oud 6 augustus 2012, 00:26   #72
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Algemene Kritiek op de Olympische Spelen
Too much too short. Gelukkig interesseert het meest me geen bal
Oud 6 augustus 2012, 13:08   #73
eno2
Banneling

Standaard Wat met de Syrische delegatie op de O.S.?

Citaat:
vk Londen 2012 De Syrische delegatie bestaat uit slechts tien atleten, maar zij genieten volop van het leven in Londen. In hun eigen land is de situatie nog steeds gevaarlijk door de opstand tegen president Assad.

Ik vind niet dat het regime iets verkeerd doet. Mijn regering beschermt het volk enkel tegen mensen met wapens

Ahmed Saber Hamcho
© reuters.
Zwemster Bayan Jumah.

De atleten hebben verschillende foto's op Facebook gepost waarop ze als toeristen door Londen trekken. Tot nu toe zijn ze er verrassend goed in geslaagd om uit de schijnwerpers te blijven. Daar hebben ze alle redenen voor, want één van de atleten, ruiter Ahmed Saber Hamcho, is via zijn huwelijk verbonden met de familie van Assad.

Als ze al interviews geven, dan willen ze liever niets kwijt over de politieke situatie in hun land. Gisteren maakte hun beste zwemster, Bayan Jumah, haar debuut op de 100 meter vrije slag en ze werd knap tweede in haar serie. Haar familie woont in Aleppo, waar al een tijd zwaar wordt gevochten. 'Ik geef niets om de politieke toestand in Syrië', zegt ze in The Daily Telegraph. 'Dat heb ik ook niet nodig. Ik wil me enkel op het zwemmen en mijn studies concentreren.'

Vroeger was ze desondanks veel meer met politiek bezig. Zo stapte ze op 14-jarige leeftijd op de Olympische Spelen van Peking in 2008 uit de competitie toen bleek dat ze naast een atlete uit Israël moest zwemmen. De voorbije 18 maanden heeft ze in Frankrijk kunnen trainen dankzij een beurs die ze van het Syrische Olympische Comité gekregen heeft. Ze zegt trots te zijn om voor Syrië te mogen aantreden op deze Spelen, hoewel ze natuurlijk hoopt dat de burgeroorlog thuis snel voorbij zal zijn. Toch is ze niet bang voor haar familie, aangezien ze in een deel van Aleppo wonen waar het rustig is gebleven. Na de Spelen is ze van plan gewoon naar huis te gaan.

Stel me gerust vragen over sport, ik zal ze met plezier antwoorden. Maar als je vragen over politiek hebt, dan zal ik je enkele nummers van politici geven.

Syrische delegatieleider

Van de meeste atleten is niet bekend welk standpunt ze in de Syrische kwestie innemen. Wielrenner Omar Hasannen heeft enkele maanden geleden op facebook vele foto's van Assad gepost met boodschappen van bewondering. Bokser Wessama Slamana was bijzonder ontgoocheld door zijn vroege uitschakeling, ook omdat hij nu sneller naar huis moet terugkeren. Maar op vragen over Syrië antwoordt hij steevast: 'We zijn hier niet om het over politiek te hebben. We praten enkel over sport.'

Maar niemand is zo controversieel als ruiter Ahmed Saber Hamcho, de schoonbroer van de jongere broer van president Assad. Zijn vader Mohamed Hamcho wordt beschuldigd van het financieren van het regime dat betogers hard aanpakt en hij is bovendien al bestraft door de Europese Unie. In juni gaf hij toch commentaar: 'We moeten het Syrische volk vertegenwoordigen en we moeten Dr Bashar al-Assad steunen, die nog steeds onze president is. Dat is het standpunt van ons hele team.' Daarna deed hij nog een controversiële uitspraak, waarin hij regime steunt: 'Ik vind niet dat het regime iets verkeerd doet. Mijn regering beschermt het volk enkel tegen mensen met wapens.'

Actievoerders willen de deelname van Hamcho, die dit weekend op het programma staat, vermijden en zo de aandacht op Syrië vestigen. Het hoofd van het Syrische Olympisch Comité heeft geen visum gekregen om naar het Verenigd Koninkrijk te reizen. De atleten die hier wel geraakt zijn, willen alles even vergeten en genieten van het Londense leven. 'Stel me gerust vragen over sport, ik zal ze met plezier antwoorden', zei de delegatieleider van Syrië in het atletendorp. 'Maar als je vragen over politiek hebt, dan zal ik je enkele nummers van politici geven.'
Volkskrant nl
Oud 7 augustus 2012, 11:34   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Taoufik Makhloufi has been reinstated in the final of the 1,500m, hours after being thrown out of London 2012 for not trying in his 800m heat.
Het is te gek de atleten te verplichten alles te geven voor competities die voor hen niets te betekenen hebben of waarvoor ze niet eens willen deelnemen (maar ingeschreven werden of niet teruggetrokken werden door hun delegatie)
Makhloufi kan in de 1500m een podiumplaats halen.
Oud 7 augustus 2012, 22:46   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is te gek de atleten te verplichten alles te geven voor competities die voor hen niets te betekenen hebben of waarvoor ze niet eens willen deelnemen (maar ingeschreven werden of niet teruggetrokken werden door hun delegatie)
Makhloufi kan in de 1500m een podiumplaats halen.
Dat ventje dat ze wilden uit de O.S. gooien omdat hij de 800 meter niet wou lopen en dus opgaf, dat ventje Makhloufi heeft goud gewonnen vandaag op de 1500 meter. Ik zou zeggen dat hij zich goed gespaard heeft. Gespaard voor goud.
Oud 8 augustus 2012, 09:28   #76
eno2
Banneling

Standaard

Waar blijven onze racistjes om een notoir multi-raciaal event als de O.S. tot de grond af te breken?

Eeen tijdelijke slaptitude??
Oud 12 augustus 2012, 12:18   #77
eno2
Banneling

Standaard

Er zijn al 50% teveel sporten olympisch. Het is gewoon een totale devaluatie door overmaat.

Terug naar de core-business: atletiek, boksen en worstelen.

In feite zijn de O.S. dubbelop met de wereldkampioenschappen (die veel competitiever en sportief meerwaardiger zijn) en mogen als dusdanig terug afgeschaft worden.

Afschaffen dat overbodige elitaire nationalistische corporatistische en kapitalistische megaloproject

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2012 om 12:19.
Oud 14 augustus 2012, 19:03   #78
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Sinds ik gemerkt heb dat dames beach volleybal is opgenomen ben ik een grote fan van de OS!
Oud 14 augustus 2012, 19:07   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Sinds ik gemerkt heb dat dames beach volleybal is opgenomen ben ik een grote fan van de OS!
Volgende keer hopelijk http://www.youtube.com/watch?v=d9pXVmSydaM of zo...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be