![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij een gelovige zijn dood, is er niks van uitzwaaien, lachen of boodschappen. Stel dat er een andere gelovige nog 4 weken te leven heeft, zou die op een begrafenis dat dan wel doen?
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De impact van het confessioneel net is voor de overheid heel positief: mocht de overheid alle katholieke scholen overnemen, dan zou dit de staat een veelvoud kosten dan wat het nu aan het katholieke net spendeert. De werkingstoelagen zijn immers per leerling veel lager dan voor het gemeenschapsonderwijs en daarnaast is de subsidiëring van de gebouwen meer dan de helft lager dan bij het gemeenschapsnet. Financieel is er dus geen enkele reden de bestaande regeling te veranderen, wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De vergelijking blijft: Een Katholiek kan perfect onderwijs volgen in het onderwijs (op het voetpad lopen) van de gemeenschap/gemeente zonder dat zijn geloof in gedrang komt. Een niet-Katholiek kan geen onderwijs volgen in een Katholieke school zonder dat het Katholocisme opgedrongen wordt.(voeten verbranden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien weet u dat niet, maar er zijn moeders die ook huilen wanneer hun kind(eren) op reis vertrekken, ook al weten ze dat ze ze binnen afzienbare tijd weerzien. Dat zijn heel natuurlijk hechtings- en onthechtingsgevoelens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op elk papier dat ik vastnam moest ik bovenaan mijn naam schrijven, gevolgd door JMJV (Jezus-Maria-Jozef-Vincentius) Je hebt wel gelijk als je zegt dat je er niet gelovig van wordt, op mij had het een averechts effect zodra ik doorhad hoe belachelijk dat allemaal wel niet was. Pas later had ik door dat ik niet echt vatbaar ben voor brainwashing.
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw laatste stelling klopt voor geen meter. Of denkt u nu werkelijk dat het katholieke net vol zit met allemaal leerlingen die vroom katholiek zijn? In het katholiek onderwijs vindt men een heel uitgebreide waaier van mensen met heel diverse achtergronden, ook levenbeschouwelijk. Gaande van atheïsten over onverschilligen ('t grootste deel) tot gelovigen. En bij dat laatste mogen we trouwens niet vergeten dat er flink wat moslims in het katholiek onderwijs zijn ingeschreven. Ooit die moslims horen klagen dat hun geloof in het gedrang komt en dat ze het katholiek geloof opgedrongen krijgen? Neen, natuurlijk niet, want in het confessioneel net wordt er niets opgedrongen. Er wordt wel een bepaalde opvoedkundig project nagestreefd, waarbij de leerlingen individueel volledig vrij gelaten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik kan me nochtans niet van de indruk ontdoen dat gelovigen niet echt streven naar de dood. Als ik gelovig was, ik zou nogal risico's pakken denk ik. Zelfmoordterroristen, die begrijp ik nu weer wel zie. Dat is pas geloven.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar toch, brainwashing, mantra's, rituelen.... dat een mis in hun ogen onmisbaar is, daar kan ik ook nog inkomen. Maar de eerste helft van een gebed opzeggen, en 100 jongens dat dan simultaan laten afwerken op hun knieen, drie tot 10 keer achter elkaar elke dag, dat is een poging tot indoctrinatie.
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 31 juli 2012 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, ik begrijp wel wat u bedoelt, maar de spirituele hoogte van het allergrootste deel van de christenen is niet van die aard dat ze halsreikend uitzien naar het leven aan de andere zijde. Bij sommige bijzonder spirituele mensen en heiligen is dat wel het geval. Laten we zeggen dat de meesten onder ons - en ik reken me daar ook bij - nu eenmaal nog "klein in het geloof" zijn. Daarom ook zijn we als christen geroepen daar dagelijks aan te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |