Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 juli 2004, 11:17   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Effe de twee naast mekaar zetten, dan ziet u hopelijk de parallel:

Tigerpants:
"Het enige wat ik beweer is (nogmaals) dat het Blok letterlijk geblokt wordt door alle andere partijen. Dus als u op die andere partijen stemt, dan bent u voor de blokkade van het Blok..."

Distel:
"Het enige wat ik beweer is (nogmaals) dat meer Vlaamse bevoegdheden letterlijk gepromoot worden door de meeste andere partijen. Dus als u op die andere partijen stemt, dan bent u voor meer Vlaamse bevoegdheden..."

En aangezien meer Vlaamse bevoegdheden recht tegenover unitarisme staan...

Ik zet dus wel degelijk slechts uw eigen logica verder.

Kort samengevat:

Het Vlaams Blok wordt geblokkeerd door de andere partijen, de B.U.B. niet...

Dus als men op een andere partij stemt dan B.U.B. is dat niet per definite een stem tégen B.U.B. Wat opmwille van het cordon sanitair wel het geval is met het VB...
Nope, want mijn stem voor de Europese verkiezingen was geen stem tegen het Blok. Ik heb op Vlaams niveau wel tegen Paars gestemd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 juli 2004, 22:08   #62
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam

Hij is vorig jaar afgestudeerd als licentiaat geschiedenis. Daarmee kan je tal van verschillende beroepen uitoefenen:

- geschiedenisleraar in het middelbaar onderwijs
- bediende (ik ken iemand die licentiaat geschiedenis is, en nu bij de Royale Belge werkt)
- historicus (onderzoeksmandaat aan een universiteit)

Je kan ook verder studeren (dan ben je student) of je inschrijven als werkzoekende, tot je een baan vindt (werkloos)

Bruno is thans werkzoekend. geen schande, maar waarom gaat hij op een officiëel document daarover liegen?

je kunt ook nog een hele reeks saaie beroepen uitoefenen als museumgids, boekhouder en bibliothecaris. Dat heb althans vernomen, want ikzelf was oorspronkelijk nog geïnteresseerd in geschiedenis.
Er zijn ook nog leuke beroepen die je met dat beroep kan uitoefenen hoor.

Journalist of eindredacteur om maar 2 te noemen.
Oud 8 juli 2004, 00:59   #63
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het nu, pleegde hij schriftvervalsing of niet? Na argumenten van beide kanten gehoord te hebben moet ik toch toegeven dat de nationalisten de overtuigendere zaak hebben.

Wat ik langs de kant niet versta is hoe het mogelijk dat Bruno op de BUB-lijst staat? Zoals duidelijk hier te lezen valt, een discussie van dec.2003/jan.2004,

(BUB in ontbinding)
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8661

blijkt Bruno (samen met Patriot overigens) de partij te hebben verlaten? Hoe rijm ik deze discussie met de huidige discussie?
Stubaf. is offline  
Oud 8 juli 2004, 01:09   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Hoe zit het nu, pleegde hij schriftvervalsing of niet? Na argumenten van beide kanten gehoord te hebben moet ik toch toegeven dat de nationalisten de overtuigendere zaak hebben.

Wat ik langs de kant niet versta is hoe het mogelijk dat Bruno op de BUB-lijst staat? Zoals duidelijk hier te lezen valt, een discussie van dec.2003/jan.2004,

(BUB in ontbinding)

blijkt Bruno (samen met Patriot overigens) de partij te hebben verlaten? Hoe rijm ik deze discussie met de huidige discussie?
hilarische topic trouwens
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:08   #65
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

(BUB in ontbinding)

En ze BLIJVEN maar oude koeien uit de gracht halen!!
tigerpants is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:27   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

ouwe koeien? de BuB maakt zich nog altijd belachelijk. Dus het zijn geen ouwe koeien.
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 12:07   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

... zei de voorstander van het unitaire België.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 12:33   #68
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Over welke argumenten heb je het dan?

Bruno heeft - net als iedereen die met geschiedenisonderzoek bezig is - het recht zich historicus te noemen. Of hij nu een mandaat heeft van de KUL of alles uit eigen zak betaalt, maakt in deze geen ene moer uit.

Leg me nu eens uit waar de schriftvervalsing hier eigenlijk zit?
Oud 8 juli 2004, 19:30   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Is Mark Demesmaker journalist? Zo ja, bij welke media-instelling werkt hij dan? Is Bart De Wever wetenschappelijk medewerker? Ik dacht dat die secretaresse (m/v ) was op het NVA-secretariaat!
Patriot! is offline  
Oud 8 juli 2004, 20:01   #70
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf
Citaat:

Bruno heeft - net als iedereen die met geschiedenisonderzoek bezig is - het recht zich historicus te noemen. Of hij nu een mandaat heeft van de KUL of alles uit eigen zak betaalt, maakt in deze geen ene moer uit.

1) Bruno Yammine oefent geen beroep uit. Hij is werkloos, en ontvangt een uitkering tot hij werk gevonden heeft.

2) Bruno is licentiaat geschiedenis, vorig jaar afgestudeerd. Volgens jou doet hij in zijn vrije tijd historisch onderzoek, en mag je hem daarom "historicus" noemen.
Als Bruno aoutorijdt, mag je hem tevens chauffeur noemen. Mocht blijken dat zijn IQ meer dan 140 bedraagt, dan is hij officiëel een genie. Als hij af en toe eens tennist, dan is hij tennisser.
"historicus", "chauffeur", "genie" of "tennisser", dat is geen beroep, tenzij men er effectief zijn brood mee verdient. Bij Bruno is dat niet het geval.

3) Binnenlandse zaken hing aan de ingang van de stembureaus een lijst uit met de naam, het beroep en de woonplaats van alle kandidaten. Het beroep, niet de titel of de hobby.

4) De kandidaten vermeldden hun effectief beroep. Ik gaf het voorbeeld van een werkloze kandidate , die wel correct was, en "werkloos" liet optekenen.

5) Bruno gaf schriftelijk een fictief beroep op (zoals gezegd, beroep, geen titel of hobby). Dat deed hij bewust, en schriftelijk, mogelijk met de bedoeling om indruk te maken op de potentiële kiezers.

Conclusie: valsheid in geschrifte.
John Stufflebeam is offline  
Oud 8 juli 2004, 20:05   #71
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

1) Bruno Yammine oefent geen beroep uit. Hij is werkloos, en ontvangt een uitkering tot hij werk gevonden heeft.

2) Bruno is licentiaat geschiedenis, vorig jaar afgestudeerd. Volgens jou doet hij in zijn vrije tijd historisch onderzoek, en mag je hem daarom "historicus" noemen.
Als Bruno aoutorijdt, mag je hem tevens chauffeur noemen. Mocht blijken dat zijn IQ meer dan 140 bedraagt, dan is hij officiëel een genie. Als hij af en toe eens tennist, dan is hij tennisser.
"historicus", "chauffeur", "genie" of "tennisser", dat is geen beroep, tenzij men er effectief zijn brood mee verdient. Bij Bruno is dat niet het geval.

3) Binnenlandse zaken hing aan de ingang van de stembureaus een lijst uit met de naam, het beroep en de woonplaats van alle kandidaten. Het beroep, niet de titel of de hobby.

4) De kandidaten vermeldden hun effectief beroep. Ik gaf het voorbeeld van een werkloze kandidate , die wel correct was, en "werkloos" liet optekenen.

5) Bruno gaf schriftelijk een fictief beroep op (zoals gezegd, beroep, geen titel of hobby). Dat deed hij bewust, en schriftelijk, mogelijk met de bedoeling om indruk te maken op de potentiële kiezers.

Conclusie: valsheid in geschrifte.

Waarom is hij dan nog op vrije voeten, slimmerik?

Denkt meneerke hier het beter te weten dan het gerecht?
Patriot! is offline  
Oud 8 juli 2004, 20:05   #72
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Is Mark Demesmaker journalist? Zo ja, bij welke media-instelling werkt hij dan? Is Bart De Wever wetenschappelijk medewerker? Ik dacht dat die secretaresse (m/v ) was op het NVA-secretariaat!
Ik heb mijn stelling over Bruno gestaafd met een foto van de kieslijst. Wil jij zo vriendelijk zijn om jouw beweringen over Demesmaker en De Wever ook te staven? Dat maakt eventuele discussies en stuk duidelijker.
Oud 8 juli 2004, 20:07   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn stelling over Bruno gestaafd met een foto van de kieslijst. Wil jij zo vriendelijk zijn om jouw beweringen over Demesmaker en De Wever ook te staven? Dat maakt eventuele discussies en stuk duidelijker.
Zeg daar ga ik geen moeite voor doen, als ge het niet gelooft is dat uw probleem.
Patriot! is offline  
Oud 8 juli 2004, 20:10   #74
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zeg daar ga ik geen moeite voor doen, als ge het niet gelooft is dat uw probleem.

Maak je geen zorgen. Ik geloof je doorgaans niet, maar daar heb ik helemaal geen probleem mee.
Oud 8 juli 2004, 20:13   #75
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maak je geen zorgen. Ik geloof je doorgaans niet, maar daar heb ik helemaal geen probleem mee.

Stop dan ook met zagen en kruip terug in uw hol.
Patriot! is offline  
Oud 9 juli 2004, 02:34   #76
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe ga je dat bewijzen, scheinheilig paterke?
Archibald van Ooteghem is offline  
Oud 9 juli 2004, 07:50   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is hij dan nog op vrije voeten, slimmerik?

Denkt meneerke hier het beter te weten dan het gerecht?
Omdat het Belgisch gerecht zich daar (nog) niet mee bezig heeft gehouden. Dat is de eenvoudige waarheid.

En wat JS istelt, s heel terecht: niet de academisch behaalde titels staan op de lijst, maar het beroep. Mocht ik op een lijst staan dan zal daar niet staan "geaggreerde voor het lager onderwijs" (wat de academisch behaalde titel is), maar wel "leraar" (het beroep dat ik uitoefen). Een medestudent van me die indertijd evenwel niet voor het onderwijs heeft gekozen maar een eigen bedrijfje uit de grond heeft gestampt, zal de vermelding "zelfstandige" of "zaakvoerder" krijgen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 juli 2004, 09:40   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Historicus al dan niet alsdusdanig tewerkgesteld.......
Wie maalt erom?
Een paar muggenzifters die gefrustreerd de man i.p.v. de (BuB-)ideologie willen aanpakken.

Ik merk hier weinig objectiviteit ten aanzien van het toch wel leuke BuB-initiatief. Waarom ziet niemand dat ze naast een paar minder goede tot abjecte programmapunten, ook heel wat positiefs in hun mars hebben wat jouw visie ook moge zijn?

Zelfs voor die-hard-Vlaamsblokkers hebben ze een discriminatoir standpunt in petto voor de allochtonen.
Oud 9 juli 2004, 09:59   #79
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Iemand met een diploma moderne geschiedenis is Licentiaat in de Moderne Geschiedenis (zoals ik bvb en tal van anderen op dit forum heb ik de indruk)

Een historicus is een vrije term die iedereen die aan historisch onderzoek doet mag gebruiken. Een beetje zoals iedereen die als eens een oud meubel koopt en verkoopt zich antiquair mag noemen. Historicus is dus geen afgeschermde titel zoals advocaat of tandarts.

Bij deze heeft Bruno geen valsheid in geschrifte gepleegd en kunnen we deze nonsens-topic stopzetten.

Vecht jullie oorlogjes uit met echte argumenten, niet door spijkers op laag water te zoeken of tegenstrevers te bekladden. 8)
Fout, Bruno werkt niet. Dus hij moest werkzoekende schrijven op dat formulier.

Wat moet je doen als je kandidaat bent? Je beroep opgeven NIET je studies of hobby's of wat dan ook. Dus als jij geschiedenis hebt gestudeerd, maar je werkt als ober. Dan schrijf jij ober, maar niet historicus.

Is dat nu zo moeilijk om te verstaan
Oud 9 juli 2004, 10:19   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Iemand met een diploma moderne geschiedenis is Licentiaat in de Moderne Geschiedenis (zoals ik bvb en tal van anderen op dit forum heb ik de indruk)

Een historicus is een vrije term die iedereen die aan historisch onderzoek doet mag gebruiken. Een beetje zoals iedereen die als eens een oud meubel koopt en verkoopt zich antiquair mag noemen. Historicus is dus geen afgeschermde titel zoals advocaat of tandarts.

Bij deze heeft Bruno geen valsheid in geschrifte gepleegd en kunnen we deze nonsens-topic stopzetten.

Vecht jullie oorlogjes uit met echte argumenten, niet door spijkers op laag water te zoeken of tegenstrevers te bekladden. 8)
Fout, Bruno werkt niet. Dus hij moest werkzoekende schrijven op dat formulier.

Wat moet je doen als je kandidaat bent? Je beroep opgeven NIET je studies of hobby's of wat dan ook. Dus als jij geschiedenis hebt gestudeerd, maar je werkt als ober. Dan schrijf jij ober, maar niet historicus.

Is dat nu zo moeilijk om te verstaan

Vele LSP'ers schreven er 'student', wat ook geen beroep is. Mark Demesmaker van uwe lijst schreef "journalist" terwijl hij ontslag nam voor hij op de lijst kwam te staan, Bart de Wever schreef "wetenschappelijk medewerker" maar hij werkt als secretaresse op het NVA-secretariaat, enz, enz,...
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be