Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 10:14   #61
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Bang zijn van een aanvaller en dit tonen zorgt niet ervoor dat de aanvaller stopt.
En de oplossing is om de bevolking dan maar te bewapenen?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:17   #62
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Door de Calimero uit te hangen ga je op straat geen respect afdwingen, hoor.
Wat respect? Er moet helemaal geen straatrespect zijn, ik ga niet in een primitief verhaal instappen omdat een paar bruine pipo's vinden dat diegene met het meeste aanzien het meest te zeggen moet hebben. Die gedachte is even achterhaald als strooien hutten.

De politie in dit land is gewoon teruggehouden geweest door politieke correctheid dat ze die mensen aangeleerd hebben dubbel zo hard te slagen op blanke betogers en quasi niet op allochtone schurken. Moeten we daarom maar met een soort bendestysteem en straatrespect gaan werken? Neen, die flikken moeten gewoon MOGEN zo hard slagen dat er af en toe een schedel ofzo breekt, en dat ze dan respect hebben voor die flikken.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:18   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ja, maar eerst en vooral moet de bevolking mentaal en moreel bewapend worden. Als de mensen op straat niet meer de reflex hebben om elkaar te beschermen tegen criminelen, dan zullen alle wapens van de wereld niet helpen. Dan zullen ze wel een moment van onoplettendheid vinden om je af te knallen.

In mijn wijk in Molenbeek bestaat die solidariteit nog wel. In het centrum van Brussel sta je er alleen voor, zoals Joe van Holsbeeck mocht ervaren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:19   #64
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Verklaar? Er is een gigantisch verschil tussen zelf het recht in eigen handen nemen in een situatie van maatschappelijk probleem, zoals Femme de la rue en jezelf verdedigen tegen iemand die je aanvalt.

Oftewel moeten we de middelen en mogelijkheden krijgen om zelf het recht in handen te nemen om onze falende ordehandhaving te redden, maar dan volledig doorgetrokken. Dan denk ik aan principes zoals de volontée Génerale en de enorm bloedige acties die daaruit voortvloeien. Oftewel moet die ordehandhaving hun taak beter, harder en sneller doen.
De principes, die doen er niet zoveel toe als er iets gebeurt. Het is de plicht van eeniedere burger om in te grijpen indien een medeburger het slachtoffer wordt van gezondheidsproblemen, een ongeval, of agressie.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:19   #65
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, maar eerst en vooral moet de bevolking mentaal en moreel bewapend worden. Als de mensen op straat niet meer de reflex hebben om elkaar te beschermen tegen criminelen, dan zullen alle wapens van de wereld niet helpen. Dan zullen ze wel een moment van onoplettendheid vinden om je af te knallen.

In mijn wijk in Molenbeek bestaat die solidariteit nog wel. In het centrum van Brussel sta je er alleen voor, zoals Joe van Holsbeeck mocht ervaren.
Alsof dat ooit kan gebeuren.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:20   #66
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
De oplossing ligt erin, zoals Kallikles zei, om solidariteit en verantwoordelijkheidszin bij de bevolking te kweken. Die ontbreekt, constateer ik.
Oud 7 augustus 2012, 10:21   #67
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
De oplossing ligt erin, zoals Kallikles zei, om solidariteit en verantwoordelijkheidszin bij de bevolking te kweken. Die ontbreekt, constateer ik.
En die zal er ooit komen?

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:21   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat respect? Er moet helemaal geen straatrespect zijn, ik ga niet in een primitief verhaal instappen omdat een paar bruine pipo's vinden dat diegene met het meeste aanzien het meest te zeggen moet hebben. Die gedachte is even achterhaald als strooien hutten.

De politie in dit land is gewoon teruggehouden geweest door politieke correctheid dat ze die mensen aangeleerd hebben dubbel zo hard te slagen op blanke betogers en quasi niet op allochtone schurken. Moeten we daarom maar met een soort bendestysteem en straatrespect gaan werken? Neen, die flikken moeten gewoon MOGEN zo hard slagen dat er af en toe een schedel ofzo breekt, en dat ze dan respect hebben voor die flikken.
Je wilt dus met alle macht geen eigen verantwoordelijkheid opnemen, maar verwacht van vadertje staat en zijn politici dat ze al je problemen oplossen en dat jij dan kan zagen dat ze je teveel kosten en dat je teveel belasting moet betalen.

Dat lijkt op de "rebelse", punkkleren dragende, overjaarse middenklassepuber die na 25 jaar nog bij de ouders woont en door hen onderhouden wordt maar toch de hele tijd op hen en de kleinburgerij blijft zagen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 10:22   #69
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is toch wel belangrijk van een beejte nuance te bewaren in dit debat. Een oneliner "Vous êtes charmante, Mademoiselle." is geen poging tot verkrachting. Heb je het boek "Sociologie du dragueur" van Alain Soral gelezen?

Het is een vlijmscherpe analyse van hoe onze maatschappij met versieren omgaat en de klasseverhoudingen die erachter schuilen.
Probleem is dat ook zulke oneliners meer en meer angst gaan opwekken. Iemand die door een neger in het station van Dampoort tegen de muur is geduwd na eerst zulke opmerkingen, ga ik niet vragen om nuances te maken.
Oud 7 augustus 2012, 10:22   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De principes, die doen er niet zoveel toe als er iets gebeurt. Het is de plicht van eeniedere burger om in te grijpen indien een medeburger het slachtoffer wordt van gezondheidsproblemen, een ongeval, of agressie.
Inderdaad. Dat is de kern van de zaak. Blijkbaar denken we er toch hetzelfde over, en heb ik weer teveel gepolariseerd. Mijn excuses hiervoor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 10:24   #71
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
En die zal er ooit komen?
Dat kan, he. Ik herinner mij 15 jaar geleden in een Zweedse supermarkt, er wou een dief een handtas roven. Onmiddellijk werd deze tegengehouden door de mensen, en vastgehouden tot de winkelbewaking kwam.
Oud 7 augustus 2012, 10:24   #72
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dat is de kern van de zaak. Blijkbaar denken we er toch hetzelfde over, en heb ik weer teveel gepolariseerd. Mijn excuses hiervoor.
Geen probleem.
Oud 7 augustus 2012, 10:24   #73
Восход-1
Banneling

Standaard

Is het dan ook volgens Tafelpoot niet de plicht van iemand die EHBO beheerst (of zelfs niet, maar die gewoon wat morele steun kan bieden) om een slachtoffer van een verkeersongeval te helpen?

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 7 augustus 2012 om 10:25.
Oud 7 augustus 2012, 10:25   #74
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kan, he. Ik herinner mij 15 jaar geleden in een Zweedse supermarkt, er wou een dief een handtas roven. Onmiddellijk werd deze tegengehouden door de mensen, en vastgehouden tot de winkelbewaking kwam.
Je kan dat niet iedereen aanleren.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:28   #75
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daarom dat die allochtone jongeren altijd zo samentroepen als er één van hun aangepakt wordt door politie? Het is een plicht? Gezondheidsproblemen en ongeval ben je inderdaad wettelijk verplicht. Agressie verzint u er zelf bij. U hebt het recht om uzelf te verdedigen, u hebt niet de plicht om tussen te komen in potentieel gevaarlijke situatie. Als de situatie afgelopen is en het gevaar is geweken en nadien blijft er een slachtoffer liggen ben u weer wel verplicht te helpen.

Misschien als we ooit nog normale situaties krijgen waarbij een burgertussenkomst niet behandeld wordt met allereerst 40 allochtone pubers met/zonder messen, en nadien niet met een rechtzaak waarbij de rechtbank je nog aansmeert dat je tussenkwam omwille van racistische motieven. Misschien kunnen we dan zoiets doen. Maar om dat te doen moet er eerst een heleboel manu militari uitgekuist worden. Of vindt u dat normaal dat politie in de val gelokt wordt en bekogeld? plicht om tussen te komen in de arrestatie (die gelijkgezinden dan gaan zen als agressie) die de politie 2 weken geleden tegen achmed gedaan had?
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:28   #76
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan dat niet iedereen aanleren.
Het gaat hier noch om iedereen, noch om aanleren. Het gaat hier om het idee, dat de burger de verantwoordelijkheid draagt voor wat er gebeurt rondom hem, en niet dat hij deze moet afschuiven op overheidsdiensten.

L'État, c'est toi.

Als de politie faalt in haar taak kan dit besef inderdaad wakkerworden bij de mensen. Het is heus niet dat iedereen een walgelijke individualist is -- mensen helpen elkaar bij problemen. Wanneer meer en meer mensen beseffen dat het aan hen is, dan kan dit burgerbesef snel terugkomen.
Oud 7 augustus 2012, 10:29   #77
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom dat die allochtone jongeren altijd zo samentroepen als er één van hun aangepakt wordt door politie? Het is een plicht? Gezondheidsproblemen en ongeval ben je inderdaad wettelijk verplicht. Agressie verzint u er zelf bij. U hebt het recht om uzelf te verdedigen, u hebt niet de plicht om tussen te komen in potentieel gevaarlijke situatie. Als de situatie afgelopen is en het gevaar is geweken en nadien blijft er een slachtoffer liggen ben u weer wel verplicht te helpen.

Misschien als we ooit nog normale situaties krijgen waarbij een burgertussenkomst niet behandeld wordt met allereerst 40 allochtone pubers met/zonder messen, en nadien niet met een rechtzaak waarbij de rechtbank je nog aansmeert dat je tussenkwam omwille van racistische motieven. Misschien kunnen we dan zoiets doen. Maar om dat te doen moet er eerst een heleboel manu militari uitgekuist worden. Of vindt u dat normaal dat politie in de val gelokt wordt en bekogeld? plicht om tussen te komen in de arrestatie (die gelijkgezinden dan gaan zen als agressie) die de politie 2 weken geleden tegen achmed gedaan had?
Stoere praat. Manu militari zelfs. En wie gaat het doen?
Oud 7 augustus 2012, 10:31   #78
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat hier noch om iedereen, noch om aanleren. Het gaat hier om het idee, dat de burger de verantwoordelijkheid draagt voor wat er gebeurt rondom hem, en niet dat hij deze moet afschuiven op overheidsdiensten.

L'État, c'est toi.

Als de politie faalt in haar taak kan dit besef inderdaad wakkerworden bij de mensen. Het is heus niet dat iedereen een walgelijke individualist is -- mensen helpen elkaar bij problemen. Wanneer meer en meer mensen beseffen dat het aan hen is, dan kan dit burgerbesef snel terugkomen.
België is veel te groot om burgerzin te kweken.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 10:32   #79
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
België is veel te groot om burgerzin te kweken.
Wat is dat nu weer voor iets?
Oud 7 augustus 2012, 10:34   #80
perzie
Banneling

Standaard

[quote=Klarekijk;6265348]

Gaat U ageren en hem eens flink je gedacht zeggen of laat U het gewoon begaan .
Laten begaan, ik ben niet zot, hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als je zou reageren , hoe zou je dat doen ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be