Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 10:57   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Merci!

Niks houdt u tegen om er ook op uit te trekken. Met wat geluk is het goed te doen.
Wat ik bewonder, is niet noodzakelijk wat ik zelf zou willen doen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:58   #62
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat kunnen we u wensen C2C?

Veel gewillige negerinnetjes met brede heupen, dikke tieten, en vooral zware konten.
Citaat:
Waarom niet? Een mens leeft maar een keer. En vrouwen in Congo zijn inderdaad, eh, nogal vrouwelijk. Als man boeit mij dat.
In dat geval: Hetzelfde gewenst!
Oud 7 augustus 2012, 11:08   #63
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Het beste daar!
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:14   #64
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Loooooooool!! Ik zal de boodschap overmaken. Maar dan is het probleem geschied, bedoel je.
't Is dat ik hier nogal veel Congolezen (beroepshalve) ontmoet, en die zeggen allemaal (na veel vijven en zessen) dat ze toch zo moe worden als een Belg hun baas is...enfin, tot de Belg zich heeft aangepast natuurlijk.
(en als er hier nu ene begint over racist, dan....neem je die maar eens mee naar daar, hé.....op eigen kosten natuurlijk....en je laat ze midden in de dag wat in de volle zon werken..... )
Enfin, doe 't daar goed, en laat iets weten.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:18.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:16   #65
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, ik ga daar vooral mijzelf bijschaven hoor.
Ach zo, 't is eigenijk om te vermageren dat je naar daar gaat.....ja, de sauna's hier zijn eigenlijk te duur, goed gezien.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:17.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:18   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope. Zie daar voorlopig niet het nut van in. Maar het kan wel handig zijn moest het wat minder goed gaan.

Jij?
Ja, ik ben er lid van. Heel vaak heb je die dienstverlening niet nodig, dat is juist. Wanneer ik er beroep op doe, verloopt dat toch altijd vlot en het kan, zoals je terecht aanstipt, handig zijn voor wanneer het nodig is. Lid worden gaat ook heel snel. Reken een kleine week om alle administratie volledig rond te krijgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:23   #67
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
't Is dat ik hier nogal veel Congolezen (beroepshalve) ontmoet, en die zeggen allemaal (na veel vijven en zessen) dat ze toch zo moe worden als een Belg hun baas is...enfin, tot de Belg zich heeft aangepast natuurlijk.
(en als er hier nu ene begint over racist, dan....neem je die maar eens mee naar daar, hé.....op eigen kosten natuurlijk....en je laat ze midden in de dag wat in de volle zon werken..... )
Enfin, doe 't daar goed, en laat iets weten.
Oh, maar daar is inderdaad niks racistisch aan hoor.

Wij Belgen staan overal ter wereld (niet enkel in Congo) bekend om zeer productief te zijn. "Dag, ik ben Jan. Ik werk 80 uur per week. En jij?"

De Congolezen hebben daar bewondering voor. Maar voor hun is dat omdat ze weinig keuze hebben:

-bij de Libanezen werken ze hard, maar worden ze slecht betaald
-bij de Congolezen werken ze hard, maar worden ze niet betaald
-bij de Belgen werken ze keihard, maar worden ze goed betaald

Iedereen zou dezelfde keuze maken.

En trouwens, Belgen zijn ook moe wanneer ze voor een Belg werken. Kijk maar naar het grote aantal depressies, stress-gerelateerde absenties, ziekteverloven, zelfmoorden, gezinsdramatjes, etc...

Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:24.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:24   #68
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het daar eigenlijk met de muziek?
Neem je een mp3-speler mee?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:24   #69
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Het beste daar!
Merci!
Oud 7 augustus 2012, 11:26   #70
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ach zo, 't is eigenijk om te vermageren dat je naar daar gaat.....ja, de sauna's hier zijn eigenlijk te duur, goed gezien.....
Lol. Ik kom altijd vet terug van de Congo. Hier ben ik veel afgevallen. Ginder is het leven beheersbaar en ben je je eigen baas - wat zich uit in een weelderige buikomvang.

Een pintje kost daar ook maar een paar eurocent. Dat zal wel meespelen denk ik.
Oud 7 augustus 2012, 11:28   #71
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja, ik ben er lid van. Heel vaak heb je die dienstverlening niet nodig, dat is juist. Wanneer ik er beroep op doe, verloopt dat toch altijd vlot en het kan, zoals je terecht aanstipt, handig zijn voor wanneer het nodig is. Lid worden gaat ook heel snel. Reken een kleine week om alle administratie volledig rond te krijgen.
Heb het al meermaals overwogen hoor. Zal dat zeker later doen. Maar ik heb nu nog 2 jaar een vast contract dat goed ineensteekt.

Ik ken zowiezo al veel Belgen in Congo, maar VIW is natuurlijk een nog uitgebreider netwerk.
Oud 7 augustus 2012, 11:30   #72
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Hoe zit het daar eigenlijk met de muziek?
Neem je een mp3-speler mee?
Ah ja, da's ook waar. Had hier een tijdje geleden een draad lopen die vroeg naar goeie Westerse muziek van de afgelopen maanden en jaren, om aan de Congolezen te laten zien.

Ik neem altijd gewoon mijn laptopjes mee, en heb goede externe luidsprekers. De Congolezen zelf gebruiken hun iPhones. (Enfin, nu ik terugga zal ik wel overal Tablets zien, want die Congolezen zijn qua consumentenelectronica veel sneller mee dan wij hier.)

In de brousse zetten we na het werk soms 's avonds het megagroot scherm op en beamen we met de projector videoclips. We hebben ook een zeer vette versterker. Da's dan Rihanna op 120 decibel in the middle of nowhere. Zeer surrealistisch. En geweldige feestjes dat zoiets oplevert. Dorpelingen komen dikwijls van heinde en ver om mee te dansen.

Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:32.
Oud 7 augustus 2012, 11:34   #73
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

In de brousse zuipen we dan ook volop illegaal gestookte agenne van zo'n 50 graden. Doodziek kun je daarvan worden. Maar natuurlijk ook geweldig zattekes.

Ook genoemd: "bonpour" - "dette de la mort".

Heel handig om gerookte aap door te spoelen.

Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:34.
Oud 7 augustus 2012, 11:35   #74
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Wat is uw muziekgenre eigenlijk? Weet dit nog altijd niet.
Oud 7 augustus 2012, 11:43   #75
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat is uw muziekgenre eigenlijk? Weet dit nog altijd niet.
Eigenlijk heel breed. Van Die Antwoord tot vulgaire Amerikaanse top-10 pop. Maar ik ben intussen zo'n fan van de Congolese muziek zelf, dat ik moeilijk nog de Westerse dingen kan smaken als ik terug kom. De Congolezen zijn gewoon veel te goede muzikanten.

We spelen ook veel bij mij thuis in Kinshasa. Ik nodig dikwijls bandjes uit, zowel opkomend talent als ouwe papa's die nog voor Mobutu speelden. In elk Congolees huis woont eigenlijk een muzikant. En voor wat borrelnoten en bier organiseer je zo een fantastisch intiem huisconcert. Soms zitten daar echt pareltjes tussen.

En die Congolezen hebben de gewoonte om je naam in hun songs te evoceren - je bent sponsor en "mokonzi" (baas). Da's een echte egotrip, kan ik je verzekeren.

Tijdens de wat rustiger uren luister ik wel eens naar eenvoudige jazz.

Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:44.
Oud 7 augustus 2012, 12:01   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat ik bewonder, is niet noodzakelijk wat ik zelf zou willen doen.
Eens zo'n ernstige buitenlandervaring in je bloed is geslopen, knaagt de goesting om terug te vertrekken constant. Noem het een constante jeuk die pas verdwijnt als je effectief terug vertrekt.

Ik bedoel echt een ernstige ervaring, geen erasmus waar het leuk feesten was. Er leven, werken, studeren, integreren, één worden met de samenleving. Dat is levenslange verbondenheid. Tenzij je het gaat negeren en wegstoppen tot je dement bent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 7 augustus 2012, 12:24   #77
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens zo'n ernstige buitenlandervaring in je bloed is geslopen, knaagt de goesting om terug te vertrekken constant. Noem het een constante jeuk die pas verdwijnt als je effectief terug vertrekt.

Ik bedoel echt een ernstige ervaring, geen erasmus waar het leuk feesten was. Er leven, werken, studeren, integreren, één worden met de samenleving. Dat is levenslange verbondenheid. Tenzij je het gaat negeren en wegstoppen tot je dement bent.
Txiki, door wat je schrijft is het niet moeilijk aan te nemen dat je zelf geïnfecteerd bent... Mag ik weten uit welk werelddeel jouw bacterie / virus afkomstig is?
Oud 7 augustus 2012, 12:29   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Txiki, door wat je schrijft is het niet moeilijk aan te nemen dat je zelf geïnfecteerd bent... Mag ik weten uit welk werelddeel jouw bacterie / virus afkomstig is?
Hoe, ik dacht dat iedereen hier al lang wist dat ik jaren in Baskenland heb geleefd?
Oud 7 augustus 2012, 12:37   #79
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe, ik dacht dat iedereen hier al lang wist dat ik jaren in Baskenland heb geleefd?
Mijn aandacht op dit forum is zeer gefragmenteerd. Nu begrijp ik ook je nickname natuurlijk.

Waw, Baskenland. Ik associeer dat altijd met cassoulet en een jeugdige bergtocht die ik ooit ondernam.

Ga je nog dikwijls terug?
Oud 7 augustus 2012, 12:39   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Veel succes, beste C2C!

Ik pas ondertussen op de winkel in Sint-Jans-Molenbeek; volgens onze minister van buitenlandse zaken is dat ook al buitenland en het zou minder kosten in verplaatsingskosten...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be