![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() Het beste daar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() (en als er hier nu ene begint over racist, dan....neem je die maar eens mee naar daar, hé.....op eigen kosten natuurlijk....en je laat ze midden in de dag wat in de volle zon werken..... ![]() Enfin, doe 't daar goed, en laat iets weten. ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ach zo, 't is eigenijk om te vermageren dat je naar daar gaat.....ja, de sauna's hier zijn eigenlijk te duur, goed gezien.....
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik ben er lid van. Heel vaak heb je die dienstverlening niet nodig, dat is juist. Wanneer ik er beroep op doe, verloopt dat toch altijd vlot en het kan, zoals je terecht aanstipt, handig zijn voor wanneer het nodig is. Lid worden gaat ook heel snel. Reken een kleine week om alle administratie volledig rond te krijgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Wij Belgen staan overal ter wereld (niet enkel in Congo) bekend om zeer productief te zijn. "Dag, ik ben Jan. Ik werk 80 uur per week. En jij?" De Congolezen hebben daar bewondering voor. Maar voor hun is dat omdat ze weinig keuze hebben: -bij de Libanezen werken ze hard, maar worden ze slecht betaald -bij de Congolezen werken ze hard, maar worden ze niet betaald -bij de Belgen werken ze keihard, maar worden ze goed betaald Iedereen zou dezelfde keuze maken. En trouwens, Belgen zijn ook moe wanneer ze voor een Belg werken. Kijk maar naar het grote aantal depressies, stress-gerelateerde absenties, ziekteverloven, zelfmoorden, gezinsdramatjes, etc...
Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Hoe zit het daar eigenlijk met de muziek?
Neem je een mp3-speler mee?
![]() |
#69 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Een pintje kost daar ook maar een paar eurocent. Dat zal wel meespelen denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ken zowiezo al veel Belgen in Congo, maar VIW is natuurlijk een nog uitgebreider netwerk.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Ik neem altijd gewoon mijn laptopjes mee, en heb goede externe luidsprekers. De Congolezen zelf gebruiken hun iPhones. (Enfin, nu ik terugga zal ik wel overal Tablets zien, want die Congolezen zijn qua consumentenelectronica veel sneller mee dan wij hier.) In de brousse zetten we na het werk soms 's avonds het megagroot scherm op en beamen we met de projector videoclips. We hebben ook een zeer vette versterker. Da's dan Rihanna op 120 decibel in the middle of nowhere. Zeer surrealistisch. En geweldige feestjes dat zoiets oplevert. Dorpelingen komen dikwijls van heinde en ver om mee te dansen.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() In de brousse zuipen we dan ook volop illegaal gestookte agenne van zo'n 50 graden. Doodziek kun je daarvan worden. Maar natuurlijk ook geweldig zattekes.
Ook genoemd: "bonpour" - "dette de la mort". Heel handig om gerookte aap door te spoelen.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Wat is uw muziekgenre eigenlijk? Weet dit nog altijd niet.
![]()
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
We spelen ook veel bij mij thuis in Kinshasa. Ik nodig dikwijls bandjes uit, zowel opkomend talent als ouwe papa's die nog voor Mobutu speelden. In elk Congolees huis woont eigenlijk een muzikant. En voor wat borrelnoten en bier organiseer je zo een fantastisch intiem huisconcert. Soms zitten daar echt pareltjes tussen. En die Congolezen hebben de gewoonte om je naam in hun songs te evoceren - je bent sponsor en "mokonzi" (baas). Da's een echte egotrip, kan ik je verzekeren. Tijdens de wat rustiger uren luister ik wel eens naar eenvoudige jazz.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2012 om 11:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel echt een ernstige ervaring, geen erasmus waar het leuk feesten was. Er leven, werken, studeren, integreren, één worden met de samenleving. Dat is levenslange verbondenheid. Tenzij je het gaat negeren en wegstoppen tot je dement bent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe, ik dacht dat iedereen hier al lang wist dat ik jaren in Baskenland heb geleefd?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Waw, Baskenland. Ik associeer dat altijd met cassoulet en een jeugdige bergtocht die ik ooit ondernam. Ga je nog dikwijls terug?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel succes, beste C2C!
Ik pas ondertussen op de winkel in Sint-Jans-Molenbeek; volgens onze minister van buitenlandse zaken is dat ook al buitenland en het zou minder kosten in verplaatsingskosten... ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |