Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 11:14   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Oh, maar ik heb niks met België hoor. Ik ben een internationalist.
Ja, dat zal wel ...
Oud 12 augustus 2012, 11:15   #62
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, internationalist dus. Ik heb weinig met Europa.
Gij hebt weinig met alles behalve uw eigen nonsens strelen...
Oud 12 augustus 2012, 11:15   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Liefde is belangrijk hé.
Dat het mij geen zak kan schelen of en hoe bezorgd jij bent voor mijn geestelijke gezondheid.

Ik stem Vlaams en ik ben van plan om dat te blijven doen.
Ik steun de Vlaamse zaak redelijk actief, en ik ben van plan om dat te blijven doen.

Ik verspil geen krachten aan het bestrijden van klein-links. Wegens te minuscuul op elk bestuurlijk niveau dat me interesseert: gemeente, Vlaanderen, Europa, globaal-mondiaal.

Ik moedig je aan om voort te doen om mij te trachten te overtuigen van jouw zaak. Maar dan ga je het wel anders aan boord moeten leggen als je resultaat wil bereiken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:16   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Liefde is belangrijk hé.
Ze hadden het in hun jeugd niet gemakkelijk.
Meegaan naar vlaamse pensen-kermissen, staan zwaaien met vlaamse vlaggen naast wielerparcours, BBQ's van de partij bezoeken, altijd weer naar dezelfde speeches luisteren van Dewinter & Co, ieder jaar weer de IJzerbedevaart, sommigen moesten zelfs kerkhoven bezoeken waar de voorvaderen begraven liggen die de vlaamse zaak aan het Oostfront gingen behartigen, enz....

Ben ik blij dat ik een normale jeugd had.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:16   #65
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Ja, soms kan een vriendschap verstrekt worden door échte hulp te bieden. Mijn kameraad moet naar een psychiater. Want het gaat echt te ver.
ik denk eerlijk dat JIJ meer baat zou halen uit een( waarschijnlijk langdurig) bezoek aan de Psychiater
Oud 12 augustus 2012, 11:16   #66
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, dat zal wel ...
Och laat het kind doen - hij bewijst enkel zijn eigen belachelijkheid hoor.
Oud 12 augustus 2012, 11:17   #67
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Meegaan naar vlaamse pensen-kermissen, staan zwaaien met vlaamse vlaggen naast wielerparcours, BBQ's van de partij bezoeken, altijd weer naar dezelfde speeches luisteren van Dewinter & Co, ieder jaar weer de IJzerbedevaart, sommigen moesten zelfs kerkhoven bezoeken waar de voorvaderen begraven liggen die de vlaamse zaak aan het Oostfront gingen behartigen, enz....

Kan zijn, en toch is het serieus misgelopen
Ergens
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:17   #68
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zal de échte motivatie voor het openen van deze discussie onthullen.

Ik heb een vriend die nogal flamingantisch is. We zaten een tijdje geleden op een nogal alternatief festival in Wallonië, waar vele nogal hippe, zelfs vrij punkie franstalige meisjes rondlopen.

Eén meisje toonde veel interesse in mijn kameraad. Zeg maar op het niveau van "kom mee naar mijn tent".

En mijn vriend heeft dat op ideologische basis geweigerd. Toen had ik er echt genoeg van en ben hem beginnen psychologiseren.

Sindsdien komt hij niet meer buiten.

Het kan ook gewoon zijn dat hij klein geschapen is hoor.
C2C, wat ik merk in vele van je posts, ook in K&K, is dat ze veelal met seks gerelateerd zijn. Kan het zijn dat jijzelf te weinig liefde, hartelijkheid, solidariteit, socialiteit en vrijmoedigheid hebt gekend in je jeugdjaren? En dit nu op het forum compenseert?
Gewoon maar een vaststelling hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2012 om 11:22.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:18   #69
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Als ik lees wat jij hier allemaal schrijft, twijfel ik daar heel sterk aan: al je posts zijn zuur en vol pure haat en misachting.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2012 om 11:21.
Oud 12 augustus 2012, 11:20   #70
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, soms kan een vriendschap verstrekt worden door échte hulp te bieden. Mijn kameraad moet naar een psychiater. Want het gaat echt te ver.

Ik begrijp nu dat zijn flamingantisme eigenlijk voortkomt uit veel diepere motieven - onbewuste motieven. Dat flamingantisme is maar oppervlakte-ruis. Het verbergt iets.

Als echte vriend probeer ik hem te helpen en die last van zijn schouders te halen.
Toch zeer interessant dat U vriendschap en hulpverlening door elkaar weet te halen. Ook zeer interessant dat U één enkel verklaring weet te projecteren op een ganse populatie en datgene wat het tegenspreekt zeer mooi negeert.
ToonB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:20   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Lol Zwanzende Rikske gaat even zijn gezever in de pot gooien.

Moest die kerel een kwart zoveel morite doen om de FRs te helpen ipv de VLs te kloten, dat was Wallonie allang voorbij Portugal geraakt.

Helaas is hij een typische FRB die liever de Vlaming kloot dan orde op zaken te stellen in zijn eigen gewest, zijn eigen gemeenschap.

Waarom? Omdat Henri een Vlamingenhater is. Het kan hem geen reet schelen wat Walen of FRBXLs moeten meemaken. Hij wilt Vlamingen pijn doen.

Bon; hij is niet erg atypisch in zijn gedrag. Wel volkomen schamteloos en zonder enige legitimiteit. Maar soit.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 augustus 2012 om 11:24.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:21   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Lol Zwanzende Rikske gaat even zijn gezever in de pot gooien.

Moest die kerel een kwart zoveel morite doen om de FRs te helpen ipv de VLs te kloten, dat was Wallonie allang voorbij Portugal geraakt.

Helaas is hij een typische FRB die liever de Vl
Dus u ontkent ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:22   #73
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
C2C, wat ik merk in vele van je posts, ook in K&K, is dat ze veelal met seks gerelateerd zijn. Kan het zijn dat jijzelf te weinig liefde, hartelijkheid, solidariteit, socialiteit en vrijmoedigheid hebt gekend in je jeugdjaren. En dit nu op het forum compenseert?
Gewoon maar een vaststelling hoor.
Ik geef toe, opgroeien in een gezin waar de vrije liefde voor de ogen van kinderen en vrienden plaatsvindt, laat ongetwijfeld zijn sporen na. Men kiest z'n familie niet hé. De mijne was nogal hippie.

Maar toch liever erotomaan dan aseksuele of in-de-kast-gekropen bekrompenheid.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:24   #74
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zal de échte motivatie voor het openen van deze discussie onthullen.

Ik heb een vriend die nogal flamingantisch is. We zaten een tijdje geleden op een nogal alternatief festival in Wallonië, waar vele nogal hippe, zelfs vrij punkie franstalige meisjes rondlopen.

Eén meisje toonde veel interesse in mijn kameraad. Zeg maar op het niveau van "kom mee naar mijn tent".

En mijn vriend heeft dat op ideologische basis geweigerd. Toen had ik er echt genoeg van en ben hem beginnen psychologiseren.

Sindsdien komt hij niet meer buiten.

Het kan ook gewoon zijn dat hij klein geschapen is hoor.
Dus jij linkt 1 ervaring met één vriend aan de "flamiganten"....
Veralgemenen zit je in het bloed blijkbaar.......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:25   #75
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik geef toe, opgroeien in een gezin waar de vrije liefde voor de ogen van kinderen en vrienden plaatsvindt, laat ongetwijfeld zijn sporen na. Men kiest z'n familie niet hé. De mijne was nogal hippie.

Maar toch liever erotomaan dan aseksuele of in-de-kast-gekropen bekrompenheid.
Waarom liever erotomaan dan aseksuele of in-de-kast-gekropen bekrompenheid? Is dat niet bekrompen om dat zo te stellen?
Oud 12 augustus 2012, 11:25   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Dus dan heeft hij ook meegewerkt met de bezetting TOT Hitler Rusland binnenviel
Een héél goeie vraag! Dan moet hij zich normaal helemaal achter het Molotov-Von Ribbentrop pact hebben geschaard. En volledig enthousiast geweest zijn toen in september 1939 de Nazi's en de Sovjets Polen onder hun tweetjes netjes verdeelden.
Oud 12 augustus 2012, 11:25   #77
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToonB Bekijk bericht
Toch zeer interessant dat U vriendschap en hulpverlening door elkaar weet te halen.
Inderdaad, echte vrienden helpen elkaar. En om de vriendschap te behouden is het soms goed om wat afstand te scheppen en de zaak over te laten aan professionelen.

Uren hebben we gepraat over de redenen waarom hij toch zo kleingeestig is en angst heeft van liefde en van het zich enigszins ontspannen blootgeven.

Maar soms moet daar een eind aan, omdat het trauma of de kwaal te diep zit.

Professionals moeten dan ingrijpen.

Ik ben er zeker van dat als hij genezen wordt, zijn flamingantisme (dat echt pathologische vormen aannam), ook zal verdwijnen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:27   #78
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus u ontkent ?
Ricky - as empty as the Walloon treasury

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 augustus 2012 om 11:27.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 11:27   #79
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, echte vrienden helpen elkaar. En om de vriendschap te behouden is het soms goed om wat afstand te scheppen en de zaak over te laten aan professionelen.

Uren hebben we gepraat over de redenen waarom hij toch zo kleingeestig is en angst heeft van liefde en van het zich enigszins ontspannen blootgeven.

Ik ben er zeker van dat als hij genezen wordt, zijn flamingantisme (dat echt pathologische vormen aannam), ook zal verdwijnen.
Maar ondertussen heeft U afstand genomen van jullie vriendschap en is dat wat vrienden doen? Of heeft U angst te dichtbij te komen? Heeft U angst van liefde geven? Waarom bent U zo zeker van het feit dat hij enggeestig is en U niet?

Laatst gewijzigd door ToonB : 12 augustus 2012 om 11:28.
Oud 12 augustus 2012, 11:28   #80
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Dus toch een sprookje: een verhaal van goed en kwaad??? En als het goede overwint, zal al het kwade verdwijnen??? Te belachelijk voor woorden.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be