![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ga eerst eens vegen voor eigen deur! Als er één partij is die er genoegen in schept alles te demoniseren, dan is dat wel het Blok! En wat de media betreft daar heeft het Blok ook niet over te klagen. Het Blok maakt zeker gebruik van de media om zijn leugens en scheldpartijen rond te strooien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, die vergelijking is geen alleenstaand geval hoor. Het hele proces steunt op dergelijke stigmatiserende teksten uit de Vlaams Blok-krantjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft zich altijd verzet tegen het blok met INHOUDELIJKE argumenten waarom geen kartel mogelijk is met het Blok. Jullie hebben er geen daarom dat het Blok niets anders doet dan de N-VA aanvallen met oneliners. Goed wetende dat het Blok maar de N-VA is beginnen anvallen pas NA dat we bekent maakten dat we met het Blok geen kartel willen. En om te bewijzen wat het Blok waard is, is het voorstel van een minderheidsregering. Daarmee laat het Blok zich al kennen, omdat ze weet dat het Blok nooit geen overleg en compromissen zal kunnen sluiten. Met een minderheidsregering kunnen ze gewoon hun eigen onbekwaamheid telkens doorschuiven naar de oppositie om een schuldige te vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Als een (vermeende?) VB-er Marokkanen met pedofielen gelijkstelt vind ik dat schandalig. Als iemand zegt dat alle VB-ers dat beweren is dat ook een ontoelaatbare veralgemening. Toch hebben politiek correcten daar geen probleem mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kan je bevestigen dat het VB NIET die 'pedofilie-stelling' huldigt. Waar haal je het? Dit is een mooi voorbeeld van een ontoelaatbare veralgemening. In volle verkiezingstrijd verklaarde CD&V voorzitter Leterme: "VB-ers zijn criminelen of potentiële criminelen". Ik weet dat de man zich dat nu beklaagt. Natuurlijk meent hij dat niet. Heel wat CD&V-ers zullen 'die stelling' minimaliseren en dat is dus voor jou een impliciete goedkeuring. Als je echt ernstige kritiek hebt op het VB waarom dan met zulke idiote verhalen afkomen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ik veroordeel ook nooit mensen die op het Vlaams Blok stemmen maar ik vind het wel spijtig dat u op een partij die dergelijke veralgemeningen voortdurend gebruikt en die in elk krantje dat ze uitgeven nog maar eens de allochtone bevolking moet stigmatiseren ahv zo'n rapport bijvoorbeeld, stemt.
Mss denkt u hier anders over maar ik vind dat geen enkele reden genoeg is om op het Blok te stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Uiteraard keuren CD&V-kiezers de stelling van Leterme (impliciet) goed, of beter: ook als ze ze afkeuren, maken ze er geen enorm bezwaar van, want ze stemmen toch voor hem? In een parlementaire democratie zijn kiezers verantwoordelijk voor het aanduiden van vertegenwoordigers; ze moeten zich maar degelijk informeren over de mensen en partijen voor wie ze stemmen, en afwegen of ze geen mensen met onaanvaardbare stellingen afvaardigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die uitgave over de allochtone politieagent. Dat was het VB-krantje toch? Dus de mening van het VB als partij mag ik toch aannnemen. Daarin werd een allochtone politieagent vergelegen met een pedofiel in een school. Dat is dus géén "vermeende" vlaams blokker maar het VB als PARTIJ die dat verkondigt. Als u dan op het Vlaams Blok stemt dan gaat u akkoord met zo'n gedachtengang - anders stem je daar toch niet op? Dat is dus de reden waarom zij mijn stem nooit vanzeleven gaan krijgen. Niets vermeend, maar omwille van uitlatingen en standpunten van het VB zélf.
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
In volle verkiezingstrijd verklaarde CD&V voorzitter Leterme: "VB-ers zijn criminelen of potentiële criminelen". Ik weet dat de man zich dat nu beklaagt. Natuurlijk meent hij dat niet. Dat is een verklaring van de voorzitter zelf. Volgens jouw fundamentalistische redenering keuren alle kiezers van die partij dat goed. Maar dat is natuurlijk niet zo. Je haat het VB, dat is niet erg netjes. Zulke nonsens als argument gebruiken is dan nog dom ook. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Komaan Luc, ik bewijs jou dat het VB wel degelijk die uitlatingen doet en jij gaat weer eens met de vinger naar iemand anders wijzen? zoals dronyon terecht opmerkte : Citaat:
Jij zei al eerder dat ik bepaalde provocaties van jou niet persoonlijk mag opnemen en je schrijft nu : Citaat:
![]() ![]() Bij gebrek aan argumentatie? ik zal uw eigen woorden hier dan maar herhalen : Zulke nonsens als argument gebruiken is dan nog dom ook.
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
![]() Citaat:
Heel je redenering valt of staat met de vraag of Leterme het echt meende met zijn 'criminelen'. Ik weet pertinent dat dit niet het geval is. Ik ontmoette Hendrik Bogaert tijdens de kiesstrijd op het Zand in Brugge, en vroeg hem zijn mening daarover. Hij zei dat men dat niet zo bedoeld was, dat het spijtig was en dat hij dat niet had mogen doen. 14 dagen later ging Leterme praten met de top van het VB uit respect voor 1.000.000 kiezers (criminelen?). Dus??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() U weet het pertinent zeker omdat een DERDE, Hendrik Bogaert, dit heeft gezegd - ik zou het geloofwaardiger vinden moest ik dat uit de mond van Leterme zelf horen, kan u mij toch niet kwalijk nemen hee. Verder staat of valt mijn redenering daar niet mee, tenzij u langs een grote omweg mij wil laten zeggen, natuurlijk meende Leterme dat niet... zodat u daarop vergelijkend kunt inpikken dat het VB ook niet altijd meent wat ze zeggen of schrijven?? Iets té doorzichtig en ik trap er dus niet in ![]() Het speelt op zich ook geen rol want Leterme heeft voor de kiezing zijn woorden niet publiekelijk ingeslikt, dus de kiezer is met die wetenschap naar de stembus getrokken. En de vergelijking houdt al helemaal op omdat het VB nog nooit heeft gezegd dat ze hun krantjes eigenlijk niet menen. Nu aanziet u het feit dat Leterme is gaan praten met het VB als een confirmatie van wat dan ook - terwijl de reacties over dat praten door de VB-aanhangers hier (en in de media door het VB zelf + op hun site) op veel hoongelach werd onthaald. Schijngesprekken, hypocriet, leugenachtig, hij meent het toch niet, hij was vooringenomen en deed dit maar voor de publieke opinie etc etc En nu gaat u datzelfde gesprek aanhalen als argument? Dat is wel heel dubbel en echt niet overtuigend.
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Hendrik Bogaert is ondervoorzitter van de CD&V en stond op dezelfde West-Vlaamse lijst als zijn voorzitter Leterme. Maar dat zal het voor jou wellicht niet geloofwaardiger maken. Jammer.
Never try to reason the prejudice out of a women. It was not reasoned into her, and cannot be reasoned out. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
U zou al een stuk geloofwaardiger overkomen als u primo, toegeeft dat het blok zulke beledigende en racistische opmerkingen (weet u nog, de vergelijking ts een allochtone politie-agent en een pedofiel) via haar krantje publiceert - en secundo, als u dat expliciet veroordeelt en niet afdoet als een alleenstaand 'uitschuivertje'. En puur om mij een plezier te doen, wat ik mij echt afvraag is het volgende : U zegt dat u geen racist bent en racistische uitspraken verafschuwt - ik wil u daarin geloven U hebt een geadopteerde dochter in Azië (dacht ik) U bent waarschijnlijk ook iets intelligenter dan gemiddeld en hebt een eigen mening. U bent huisman las ik, dus hebt moderne opvattingen Wat vindt een man zoals u in godsnaam terug in de standpunten van het VB? En dit is geen denigrerende noch retorische vraag hoor, ik meen dit.
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
![]() Citaat:
1* dat zeg jij, dank je wel. Maar ik was zeker niet de slimste van de klas. (dus nog nederig ook!) 2* Ik zie niet in waarom een huisman, of een huisvrouw moderne opvattingen heeft. Maar dat is mogelijk omdat ik niet de slimste ben. 10* Over Hendrik Bogaert. Ik ken de man persoonlijk en hij mij ook. Maar dat zal er mogelijk niets aan veranderen. Moest Leterme mij persoonlijk vertellen dat hij het de eerste keer niet meende, veronderstel je mogelijk waarom hem de tweede keer wel geloven als hij zegt dat hij het de eerste keer niet meende. Zo heb je dus weer een intellectueel-verantwoorde ontsnappingsroete. Ik ga dus Leterme niet opzoeken. Zou het kunnen zijn dat je houding de volgende is: Als (ergens iemand van het) VB iets vertelt en het is negatief, of kan zo uitgelegd worden, dan is de meest negatieve uitleg de echte, en daavoor is heel de partij verantwoordelijk. Als (ergens iemand van het) VB iets positief zegt dat spelen ze komedie en zijn ze oneerlijk want het zijn nu eenmaal wolven in schapevacht. 20* Die ergerlijke onaanvaardbare vergelijking met pedofielen heb ik onmiddellijk duidelijk afgekeurd. Zoals ik (en de partijlleiding) bv ook afkeur die drugdealer en die man die in een caféruzie een moord beging. Ik erger me des te meer omdat partijgenoten daarbij betrokken zijn. Moest nu de partijleiding zelf daarbij betrokken zijn (dat is NIET het geval) dan zou ik het nog veel erger vinden en dan zou ik hemel en aarde verzetten om de toestand drastisch aan te zuiveren. Ten slotte, om mijn maagdelijke staat van dienst ivm racisme helemaal veil te stellen daag ik je uit om één kwalijke uitspraak van mij over vreemdelingen. Ter info: ik heb mijn kiespropaganda gevoerd over het onderwerp die iedereen mag komen inkijken. Ik schreef duizenden bijdragen op internet en in lezersbrieven (vandaag weer bij DS online). En om het aan iedereen duidelijk te maken dat ik niets te verbergen heb onderteken ik steeds en overal met mijn volle naam. Niet iedereen doet dat. 30* De standpunten van het VB: Minder misdaad, minder lasten, minder immigratie, meer Vlaanderen. Duidelijke correcte standpunten ivm de belangrijkste problemen waarmee wij Vlamingen (het waren VLAAMSE verkiezingen) vandaag geconfronteerd worden. Samen met 1.000.000 Vlamingen (de grootste partij van het land!) sta ik daar resoluut achter. Mogelijk versta je het niet, maar troost je, je bent in goed gezelschap: sociologen, moraaldemagogen de andere politici, de meeste journalisten en TV-sterren verstaan het ook niet. Alle andere partijen hadden vage uitwisselbare personen en standpunten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen "ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam". Hoeveel keer is dit zinnetje al gebruikt geweest op het forum? Misschien wat vergezocht maar toen de Duitsers binnenvielen waren al die mensen ook geen killers, nazi's, onmensen en übermenschen enz. De meesten waren gewone huisvaders die nergens schuld aan hadden. Maar ze konden niets anders dan meelopen en gehoorzamen aan de "hardliners". De meerderheid van de allochtonen bevinden zich ook in de groep die niemand kwaad toewenst maar zullen waarschijnlijk braaf meelopen met de Moslimextremisten eens die in aktie zullen komen. Ze beschikken ondertussen over een legertje van malcontenten, lastverkopers en "zich superieur-voelende" lieden die het hier maar al te graag zouden "overnemen" en zitten te wachten op de grote vonk.Laten we allen rustig verder toekijken, zonder een klop te doen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |