Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 13:41   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja, dat komt omdat een groepje flamingantische fanatici zo dwars bleef liggen.
Daar is geen enkel bewijs voor. Er is echter voldoende bewijs dat de PS constant NON zei op om het even welk voorstel van de N-VA. Een ietswat logisch persoon zou dus concluderen dat de PS dwars lag en niet N-VA.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:43   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er zijn mensen met dyslexie, maar er zijn ook mensen die hun voeten vegen aan spelling, zoals ze in het algemeen hun voeten vegen aan kennis en cultuur. En dan komt men met zo van die absurde vijandbeelden over andere volkeren en religies, terwijl men zijn eigen cultuur nog niet eens kent. Mijn grootvader zaliger was een ex-Verdinaso-man die als geen ander de geschiedenis van de Nederlanden kende, maar hij was ook heel sterk geïnteresseerd in andere, ook niet-Europese culturen.

Het komt mij voor dat hij dit hedendaagse populisme niet zou begrijpen, die tendens om zich af te sluiten van kennis, om de dwaasheid te verheerlijken, om de complexiteit van de wereld te vervangen door de zelfgenoegzaamheid van de eigen simplistische mening.
Ik ken de geschiedenis van de Nederlanden amper, en andere culturen interesseren me maar in een beperkte mate;
maar wat nog erger is: ik ga naar de koers gaan kijken.

Miljaar wat een Barbaar.

('t is niet waar hoor, 't is maar om je te jennen, met je hoge eigenzelfdunk; koers en foetbal interesseren me geen fluit)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:46   #63
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de flaminganten op dit forum verwijten me dat ik het belangrijk vind dat men correct Nederlands spreekt en schrijft. Hoe bizar.
Kwestie van efficiëntie en rendement belangrijker te vinden dan alle schrijffouten uit een tekst te halen op een entertainment forum.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 17 augustus 2012 om 13:48.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:47   #64
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Dude, zoals al eerder gezegd: dat Di Rupo geen Nederlands kent laat mij volstrekt koud. Dat hij daarentegen een Doctor in de Wetenschappen is, dat maakt hem zonder meer de meest intelligente premier die ons land ooit heeft gehad.
Zou wel eens kunnen. En nog bakt hij er niks van.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 17 augustus 2012, 13:48   #65
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen met dyslexie, maar er zijn ook mensen die hun voeten vegen aan spelling, zoals ze in het algemeen hun voeten vegen aan kennis en cultuur. En dan komt men met zo van die absurde vijandbeelden over andere volkeren en religies, terwijl men zijn eigen cultuur nog niet eens kent. Mijn grootvader zaliger was een ex-Verdinaso-man die als geen ander de geschiedenis van de Nederlanden kende, maar hij was ook heel sterk geïnteresseerd in andere, ook niet-Europese culturen.

Het komt mij voor dat hij dit hedendaagse populisme niet zou begrijpen, die tendens om zich af te sluiten van kennis, om de dwaasheid te verheerlijken, om de complexiteit van de wereld te vervangen door de zelfgenoegzaamheid van de eigen simplistische mening.
Dat klopt en dat is inderdaad te misprijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:48   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dude, zoals al eerder gezegd: dat Di Rupo geen Nederlands kent laat mij volstrekt koud. Dat hij daarentegen een Doctor in de Wetenschappen is, dat maakt hem zonder meer de meest intelligente premier die ons land ooit heeft gehad.
dat is ook zo, hoe hij de Vlaamse onderhandelaars naar zijn hand heeft gezet, was magistraal.

of die Vlaamse onderhandelaars zijn zo dom natuurlijk.
Oud 17 augustus 2012, 13:53   #67
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

't Is precies alsof de aandacht van iets belangrijkers dan de beweerde tweetaligheid van Di Rupette moet weggetrokken worden ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:54   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
't Is precies alsof de aandacht van iets belangrijkers dan de beweerde tweetaligheid van Di Rupette moet weggetrokken worden ?
Didier Reynders spreekt wel goed Nederlands, maar is nog veel misprijzender voor Vlaanderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:55   #69
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is ook zo, hoe hij de Vlaamse onderhandelaars naar zijn hand heeft gezet, was magistraal.

of die Vlaamse onderhandelaars zijn zo dom natuurlijk.
Om in een complex land als België de leider van dat land te worden, moet je inderdaad gewiekst zijn.

Niemand kan Dr Di Rupo dus verwijten dat hij niet intelligent is. Want zij die hem dat verwijten, werden zopas door hem verslagen, en zeggen dus meer over hun eigen intelligentie dan over die van de Doctor.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:56   #70
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Didier Reynders spreekt wel goed Nederlands, maar is nog veel misprijzender voor Vlaanderen.
Maar Reynders heeft dan ook niet echt veel gestudeerd hé. En bovendien is het een kapitalist, dus wat wil je.
Oud 17 augustus 2012, 13:58   #71
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken de geschiedenis van de Nederlanden amper, en andere culturen interesseren me maar in een beperkte mate;
maar wat nog erger is: ik ga naar de koers gaan kijken.

Miljaar wat een Barbaar.

('t is niet waar hoor, 't is maar om je te jennen, met je hoge eigenzelfdunk; koers en foetbal interesseren me geen fluit)

.
Hoe kun je nu in hemelsnaam Vlaams-nationalist zijn zonder dat je de geschiedenis van de Nederlanden kent? Of je moet al een centennationalist zijn.

Laatst gewijzigd door SDG : 17 augustus 2012 om 13:58.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:06   #72
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet over hun misprijzen jegens Vlaanderen. Dat is immers een overduidelijk gegeven, dus geen nood om daar aandacht van weg te trekken...

De falende Goed-Nieuws-Show daarentegen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:07   #73
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Om in een complex land als België de leider van dat land te worden, moet je inderdaad gewiekst zijn.
In België, moet je vooral veel mensen in het zak zetten. Met Leterme was het vooral zijn eigen kiespubliek en met Di Rupo is het vooral het kiespubliek van Leterme.

Citaat:
Niemand kan Dr Di Rupo dus verwijten dat hij niet intelligent is. Want zij die hem dat verwijten, werden zopas door hem verslagen, en zeggen dus meer over hun eigen intelligentie dan over die van de Doctor.
Hij heeft een beperkte verbale intelligentie en is vooral sterk in de chemie van de status quo.
Oud 17 augustus 2012, 14:11   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Reynders heeft dan ook niet echt veel gestudeerd hé. En bovendien is het een kapitalist, dus wat wil je.
Ik vind dat een premier de drie landstalen (Nederlands, Frans én Duits) zou moeten beheersen alsook het Engels dat noodzakelijk is in de internationale context. (Russisch, Chinees, Spaans en/of Arabisch zijn, als VN-talen, ook mooi meegenomen.)

Niettemin prefereer ik duidelijk Di Rupo boven Reynders. Di Rupo is, zoals je zelf al aangaf, een van de weinige intelligente politici in België. Bart De Wever is ook een zeer intelligent man en je voelt bij die twee ook wel wederzijds respect voor elkaars politiek-strategisch talent.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:42   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hear! Hear!
De ene trol die de andere gelijk geeft.

Heel overtuigend.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:44   #76
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Heel overtuigend.
En een derde die daar dan nog op reageert. Hoe laag moet je vallen.
Oud 17 augustus 2012, 14:52   #77
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Citaat:
En een derde die daar dan nog op reageert. Hoe laag moet je vallen.

Heel overtuigend.
Oud 17 augustus 2012, 14:53   #78
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hoe kun je nu in hemelsnaam Vlaams-nationalist zijn zonder dat je de geschiedenis van de Nederlanden kent? Of je moet al een centennationalist zijn.
Ik denk eerder dat schoofzak geen nationalist is die per se een onafhankelijk Vlaanderen wilt, maar eerder iemand die van het ondemocratische België af wilt. (Of dat nu via een splitsing is of via een grondige werkende hervorming zijn twee mogelijke pistes)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 15:18   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat ik de geschiedenis van de Nederlanden amper ken. Amper. Nu moet ge weten dat ik de lat nogal hoog leg vooraleer ik over mezelf ga beweren dat ik ergens iets van af ken.

En belangrijkst: je moet helemaal niets kennen van die geschiedenis, om van het politieke idee te zijn dat onze politieke overheid dringend gereorganiseerd moet worden, waarbij globaal drie niveaus gehandhaafd blijven: gemeente, Vlaanderen, EU.
Om van dat politiek idee te zijn, bijvoorbeeld, is het helemaal niet nodig om de Vrede van Münster te kennen. Veel interessanter is te weten wie de vaas van Soissons gebroken heeft. Of als communist een naaktfoto te begeren van Rosa Luxemburg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 augustus 2012, 15:22   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een premier de drie landstalen (Nederlands, Frans én Duits) zou moeten beheersen alsook het Engels dat noodzakelijk is in de internationale context. (Russisch, Chinees, Spaans en/of Arabisch zijn, als VN-talen, ook mooi meegenomen.)

Niettemin prefereer ik duidelijk Di Rupo boven Reynders. Di Rupo is, zoals je zelf al aangaf, een van de weinige intelligente politici in België. Bart De Wever is ook een zeer intelligent man en je voelt bij die twee ook wel wederzijds respect voor elkaars politiek-strategisch talent.
Jij vindt dat.

Maar welke partijen zouden akkoord gaan om dat als voorwaarde te betonneren in de grondvod ? Wel meneer, ik voorspel je: geen enkele Franstalige.

http://www.youtube.com/watch?v=V9Po8lSIKww

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be