![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom meer reguleren (enkel te recycleren materialen) en meer taxeren bij aankoop naargelang de recyclagekost. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 27 augustus 2012 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat plastiek stopsel kan je er wel af trekken, maar die las rond de hals krijg je er niet af. Ik vermoed dat het daarom niet in de glasbol mag. Maar glazen flessen mogen eigenlijk ook niet in de restafval. Wat doen jullie daarmee ? (Ik gooi het toch maar in de glasbol, wel met een slecht geweten)
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef zonder schaamte toe dat ik het mezelf redelijk makkelijk maak. Ik heb nog het geluk mijn afval buiten te kunnen plaatsen, ik gebruik wel een afgescheiden PMD zak, maar een GFT groenzak heb ik allang afgeworen en buiten blikjes en flesjes, komt al mijn afval in mijn restafvalvuilniszak terecht. Ook kleine electronica en zogenaamd resten van 'gevaarlijke' producten. Je denkt toch niet dat ik daarmee naar het containerpark ga liggen lopen, dat ook hier in de toekomst betalend (!!!) dreigt te worden. Batterijen lever ik wel afzonderlijk netjes af in de winkel en ook mijn gebruikte frituurolie gooi ik niet zomaar in de riolering. Daarmee heb ik toch al heel wat goeds gedaan. Wat de glascontainer betreft: olie- en azijnflessen met een plastic flacon gaan er bij mij gewoon in, je denkt toch niet dat ik er dat eerst ga proberen uit te halen? Ze moeten deze dan maar anders fabriceren. En als er geen vuilbakje in de buurt van de container is, blijkbaar maakt men er hier een kunst van deze systematisch te verwijderen, gooi ik het plastic zakje waarin ik mijn leeg glas vervoer gewoon mee in de container. Ik ga niet een nat of stinkend zakje terug mee naar huis nemen ! Nieuwe vuilbakjes voor restafval op straat zouden nuttig kunnen zijn. Maar ja, 't stad is beducht dat mensen daar dan hun huishoudafval zouden 'sluikstorten' en de goeden moeten het dus alweer met de slechten bekopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
blijkbaar zijn er nog mensen - zoals U ongetwijfeld - die dit voor 100% en foutloos kunnen. Maar sommige anderen - zoals ik - maken af en toe een foutje. Als dat foutje dan onderaan in de zak zit, ga ik niet heel die troep leegmaken om het foutje recht te zetten; Blijkbaar vindt men het dus beter dat ik een volle zak netjes gesorteerde PMD producten dan maar in een extra grijze zak dump ipv dat foute potje gewoon mee te laten sorteren (ik zie op het filmpje dat er zelfs filmfolie wordt meegegeven want de machines laat verstroppen, een fout potje ertussen zal het dus niet uitmaken.) D�*t was mijn vraag: is het voor één fout potje de bedoeling dat een hele zak naar de verbranding gaat en niet gerecycleerd wordt. (tenzij men denkt dat ik een stinkende zak die twee weken in de zon heeft gestaan even ga leegkieperen in mijn living om daar dan dat éne foute potje uit te halen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel ten sterkste dat men zich erna bezig houdt met die te hersorteren. Toch ligt de ingang niet vol met verlaten PMD-zakken, ik veronderstel dus dat die zonder probleem opgehaald worden. Er wordt dus weer met verschillende maten en gewichten gewerkt dunkt me.
![]() |