![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Brakelaar : 25 augustus 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta niet dat men altijd zo zaagt over een centiem van de benzine.
Als ze op café gaan betalen ze makkelijk 2 of 2,5€ voor een koffie...en dat is niet eens een liter. Ge moet zorgen dat je 1000€ per dag verdient en dan heb je daar allemaal geen last meer van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je tank vult, klets je er bv 40 l. in. Vorig jaar, rond deze tijd betaalde ik 1,49 €/l voor benzine Ron 95 Dit jaar, deze voormiddag betaalde ik 1,66 €/l voor dezelfde benzine. Dat is 17 cent méér. Voor 40 l. is dat 680 cent of 6,8 € (=274 B.Fr) En...de gevolgen van duurdere energie zijn bekend ! Een van de mogelijke oplossingen: energie sparen zeker ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De omzetten mogen niet zakken. En nu ze de dure wagens er uit filteren door hun voordeel alle aard als inkomst te zetten, zal men meer en meer naar kleine wagentjes overstappen. En dat zal men meer betalen aan de pomp. Maar over die benzine prijs maak ik me nog niet echt zorgen. Trouwens als je een tankkaart neemt kan je wat korting krijgen en per merk of onafhankelijke benzine stations kan je daar over onderhandelen. Misschien een tip voor sommigen hier. Het is eerder al de rest die zo overdreven duur staat. En de meeste koningshuizen zijn de grootste aandeelhouders in olie merken. Dus wie tankt, tankt de koningen hun rekeningen ook nog eens bij. ![]() Laatst gewijzigd door Mambo : 25 augustus 2012 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De stijging van de energieprijzen heeft net hetzelfde effect als de belastingen verhogen. Als die 50 € gaat naar een werkloze en die koopt daar eten mee, dan nog blijft er maar evenveel geld in de economie als daarvoor. Gevolg, het enige wat je gedaan hebt is inkomen herverdeelt. Als ik die 50 € bijvoorbeeld uitgeef aan een Belgisch product, dan zal die producent meer verkopen en gaat hij meer investeren, waardoor hij meer mensen aan neemt en dus groei maakt. Groei betekent dat de verhouding tussen de schuld daalt ten opzichte van het BNP. Wat is het beste denk je ? Laatst gewijzigd door Stingray : 26 augustus 2012 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De praktijk is anders. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen zal zijn 50€ verlies compenseren met 50€ extra winst. En dan krijg je die indexsprongen en herbegint gewoon alles opnieuw. En telkens vallen er mensen af die het opgeven en verder doen met een uitkering en sociale gevallen allerhande. Wat alles nog extra onder druk zet. 't is een straatje zonder einde dat opslaan van alles en nog wat. 't is niet dat ze dat niet weten daar van boven aan de top, maar het kan hun ook niet schelen wat de gevolgen zijn. Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2012 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus als het al een invloed heeft op de index, is het onrechtstreeks remember MAAR ik heb er absoluut geen probleem mee dat men de brandstof zo duur mogelijk wil hebben. Des te sneller het crasht des te beter. Laatst gewijzigd door Stingray : 26 augustus 2012 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat knaagt aan onze welstand. Dus: energie sparen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Dus jij gaat energie sparen, zodat de Chinezen meer aan goedkopere prijzen ter beschikking hebben en zij jou daarmee kapot kunnen beconcurreren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() het klikt vooral in hun zakken
|
![]() |
![]() |