Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2012, 10:25   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kan je misschien specifieker zijn over welke buurten precies?

Heb over Oostende reeds een 3-tal jaar geleden zo'n "niet-wonen-advies" gekregen. Op dat moment was ik overigens nog extreem links in alle facetten, dus je kan je de schok voorstellen.
Laatst heb ik ook wel vernomen via via (kennissen die iemand kennen die in Bredene wonen) dat een buggy en kinderfietsen die achterin de tuin stonden, tegen het huis, voor een vijftal minuten onbewaakt (want de familie kwam net terug van een wandeling) gestolen waren!
Er wordt overal wel eens een fiets of een buggy gestolen, maar er is duidelijk meer aan de hand...
Voor wat Oostende en omgeving betreft heeft men de Vuurtorenwijk, het Hazegras enz waar veel oude woningen staan te verkrotten of het scheelt niet veel en die natuurlijk dat soort mensen aantrekken omdat ze zich niets beters kunnen permitteren. In de uitgangswijk in Oostende hebben de portiers een bepaalde reputatie (Tsjetsjenen). Rond het havengebied is men al jaren bezig alles zo goed mogelijk af te schermen met rollen prikkeldraad bovenop de omheiningen om te beletten dat gelukzoekers (diegenen die in de parken slapen oa) te gemakkelijk in de buurt van camions en dergelijke zouden geraken die voor Engeland inschepen. In de parken liggen er haveloze gasten met hun weinige bezittingen in een plastieken zak tussen de struiken te slapen, en er zitten er uiteraard tussen waar niets goeds van te verwachten is als ze de kans krijgen je aan te randen. In straten rond het park was onlangs nog in een ganse reeks auto's de ruiten ingeslagen om te pikken wat er te pikken viel. Onlangs las ik nog ergens dat er soort klopjacht op gang was zoekende naar een gast die al meerdere vrouwen had aangerand, verkracht, whatever...
Op de markt is het oppassen geblazen: ze werken er in kleine ploegen, één pikt je portefeuille, geeft die rap door aan een handlanger en nog een...en de dader als je die al gezien hebt heeft niets meer in zijn bezit, dus...
Ook op de tram die de kust afbolt scheelt er wel één en ander! Via De Panne komen ook regelmatig Noordfranse verrijkers hier een handje helpen en dan vlug weer de grens over.
Enfin, het is nog Brussel of Antwerpen niet maar het gaat er niet op vooruit!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 13:12   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Klopt. Ik kom regelmatig in Gent en ik ervaar absoluut geen onveiligheidsgevoel wanneer ik daar op straat rondwandel.
Ik ken ook wijken in Gent waar het, zelfs gemengd gekleurd, aangenaam is.
Maar ik ken in Gent ook andere wijken.

Maar wat ik vooral wou zeggen:
die buschauffeur die vandaag van zijn stokske geslagen is in het Waasland richting Antwerpen, die zijn mening moeten we niet meer vragen zeker?

En al die vakbondsmilitanten die oproepen tot een staking, die effectief gevolgd wordt, die hebben ook nog nooit een echt probleem ondervonden zeker?
Die staken om te staken ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 14:57   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Men mag zich in de rest van dit land toch wel de vraag beginnen stellen waarom steden als Genk er maar zeer weinig problemen zijn met allochtonen. Zoals je zelf schrijft kent men daar veel minder problemen dan elders in het land.
Als jij schrijft dat je niet in Maasmechelen wil gaan wonen verbaast mij dat. Ik heb mij daar nog nooit onveilig gevoeld. In tegendeel. Maasmechelen zonder allochtonen zou niet het zelfde zijn.

Het verschil tussen Limburg en de rest van het land. Zou respect niet het sleutelwoord zijn?
Ja inderdaad.
Ik dacht aan de volgende dingen, die inmiddels weer tegengesproken zijn:

- goede mix (klopt niet, Maghrebijnen zijn groeiend door huwen met zgn "importbruiden" en "bruidegommen")
- geen racisme van Maghrebijnen of Turken: klopt niet, weet van iemand van de Turkse gemeenschap dat ze racist zijn tov Belgen of andere groepen
- geen separatisme: klopt niet, ze wonen net wel in heel afgescheiden wijken, allemaal zeer sterk gegroepeerd.

Het verschil is volgens mij:
ze wonen afscheiden, vermaken zich daar, hebben daar hun leefwereld en maken of zoeken geen boel met de rest van de wereld.
Een buschauffeur in Genk kan evengoed ook een vreemdeling zijn, als een zwarte of noord-Afrikaan. In ieder geval spreekt zoals ik zei ècht iédereen dezelfde taal. Je hoort er minder Arabisch of andere talen dan ik bv in Leuven hoor.
Het leeuwendeel van de migranten zijn er dan ook veel langer. Er zijn meerdere generaties. En de vroegere generaties hebben nog in de mijnen gewerkt of in de fabrieken. Ook de jongere generaties zijn eerder werkzaam: fabrieken, openbaar vervoer, taxi's, de doe-beroepen (electricien, ...).

Als je kijkt naar de Limburgse hogescholen zie je ook dat een zeer frappant deel van de leerlingen, zeker in het 1e jaar (de nieuwe inschrijvingen) allochtoon zijn! In de latere jaren dunnen ze uit om soms de vreemdste redenen (ken er één die werd uitgehuwelijkt aan iemand in Engeland en verdween, een ander die beviel van een tweeling en verdween, ...).
Het zijn vooral de vrouwelijke allochtonen die hogere studies aanvatten trouwens.

Maar ik denk vooral dat het sterk meespeelt dat het ging om
- oudere migrantengroepen, ook van voornamelijk Italiaanse, Griekse, Spaanse, Turkse en Marokkaanse origine, die respect en verdraagzaamheid zelf hoog in het vaandel dragen
- die ooit zelf hebben moeten knokken voor een plaatsje in België
- er zelf ooit gewerkt en dus bijgedragen hebben
- allicht veel meer begrijpen hoe onze Belgische overheid werkt (want ze hebben zelf moeten belastingen betalen)

Het gebeurt niet zelden dat je in HBVL reacties ziet van deze allochtonen die scha en schande spreken over
"het schorem dat hier vandaag de dag binnen gelaten wordt, niks hoeft te doen, alles in de schoot geworpen krijgt en mee kan profiteren", "terwijl men noch talenkennis noch integratie verwacht" ...
Dat is veelzeggend ....

En daarin zit volgens mij ook het zeer grote verschil:
de jongste generaties migranten die hier binnen zijn gelaten, kwamen hier zeker niet om te werken zoals de eerste migranten van toen.
Ze kwamen zogenaamd naar hier gevlucht omdat het hier beter is, dan hun eigen land.
Op welk vlak beter ... dat laat niet veel over aan de verbeelding denk ik.
Oud 28 augustus 2012, 15:05   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
In Zonhoven centrum is praktisch geen allochtoon te bekennen, zelfs niet in de Zeeman ofzo. Op de Halveweg ook niet. Ter donk en Ter molen kom ik niet veel, maar he ik nog nooit over horen klagen. De enige 'migrantenbuurt' in Zonhoven is de Meulenberg en dat is praktisch Houthalen.
In Runkst wonen meer bejaarden dan iets anders, en die hebben nog geen schrik om op straat te komen ofzo, dus schrijnend zal de toestand wel niet zijn. Voor al hun gezever over allochtonen staan die nog altijd bij de Turkse fruitwinkel of bakker. In Kermt kom ik niet zoveel, daar ga ik geen uitspraak over doen. Als ik in Hasselt ben rond het station stoor ik mij meer aan de stupiditeit en het posen van de schoolgaande jeugd in het algemeen, ongeacht huidskleur of afkomst.
Ook in Genk heb ik mij nog nooit gestoord aan allochtone bevolking. Die is aanwezig, maar om dat een no live-stad te noemen?

In tegenstelling tot Hasselt en Genk is Zonhoven overigens een VLD-bastion (in tegenstelling tot een rode burcht). Dat zegt veel over de demografie.

Genk is bijzonder cultureel pluriform en zoals ik zei is Genk absoluut geen "no live-city". Integendeel! Genk bewijst heel goed dat het wèl mogelijk is!
Ik heb me nooooit onveilig gevoeld in Genk ook al is ongeveer 1 op 3 allochtoon. Meer zelfs, Genk zou Genk niet meer zijn zonder die allochtonen.

In Hasselt ben ik door een aantal wijken moeten rijden voor mijn rij-examen, maanden aan een stuk, dagelijks. Niet tijdens een zomervakantie ofzo.

Wat ik daar zag waren toch heelder wijken waar ik nooit ook maar één autochtoon heb zien lopen...
Tenzij die op twee maanden tijd allemaal zijn verhuisd ...
In die wijk zou ik alvast niet willen wonen.

En anno 2008 heb ik in Hasselt station al opmerkingen gekregen over kledij (ik had een wollen lang kleed aan tot over de knie met daaronder panty's!), werd ik omcirkeld door jongeren die in mijn richting of rond me spuugden, werd er aan mij gevraagd door een kerel van een makkelijk 5 jaar jonger of ik niet met hem mee wou naar achter het station (), etc ...
Oud 28 augustus 2012, 15:09   #65
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Argumenten?
Miijn eigen ervaringen. En die spreken de uwe tegen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 16:22   #66
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mag ik vragen hoe je eruit ziet? Dat kan wel degelijk een verschil maken.

Een vriend van me werd eens gevraagd om mee te feesten bij een Turks huwelijkfeest. Donker haar, donkere ogen, ... ze dachten dat hij ook Turks was.
Oud 28 augustus 2012, 17:31   #67
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gelooft toch niet wat zij zegt hé?

ook in Gent zijn er weinig problemen met allochtonen, idem voor Dendermonde.
Misschien. Misschien ook niet.

Jongerenbende van 12-jarigen opgerold in Dendermonde, verantwoordelijk geacht voor een 1o0-tal misdrijven.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00184911

Marokkaans uitschot van 12 jaar bedreigt een klasgenote haar te verkrachten.

Geen probleem.

Het uitschot van Zele gaat zich te buiten aan schietpartijen in Dendermonde.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00183973

De burgemeester spreekt van een 'onveiligheidsgevoel'.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 18:03   #68
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

De burgemeester spreekt van een 'onveiligheidsgevoel'.
En wat gaat die burgemeester doen om zijn verkiezingen te kunnen winnen?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 19:29   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord, bedankt.

Dat laatste kan ik me echter wel voorstellen. Gezien een 6/10 van vreemde komaf is kan het ook niet anders.
Doch recentelijk heb ik me een aantal keren 's avonds (in de zomer) rond 17u en later per metro of tram door Brussel begeven, (noord-station - centrum en terug) ... die zaten telkens stamp- maar dan ook stampvol, maar het aantal blanken kon je op één hand tellen...
Als ze er al waren, spraken ze meestal geen Nederlands.
Werkelijk, ik ben daar een aantal keren zelfs enigste blanke geweest hoor.
Je gelooft je ogen echt niet, wat je daar allemaal ziet ...
(met enige vertraging)
Weet je wat het verschil is tussen jou en ik? Ik bekijk dat niet meer. Als ik naar Matonge ga, dan zie ik mezelf niet in Kinshasa River, maar gewoon in een Brusselse buurt. Want Matonge maakt nu eenmaal deel uit van Brussel, en van haar identiteit.
Als ik naar Sainctelette of Ribaucourt ga, dan waan ik mij niet in Marrakesh Plage, maar gewoon in een Brusselse buurt. Want ondanks alles is ook dat, Brussel.

Hetzelfde als ik naar pakweg de chique buurten van Bosvoorde ga.

Brussel is nu eenmaal een multiculturele smeltkroes van alles en nog wat, met goede en slechte zaken, met fantastische en catastrofale dingen. Maar het is mijn stad, de omgeving waarin ik woon en mij dus thuis voel.

Jij woon niet in Brussel, en ik verwacht dan ook niet dat er bij jou een "thuisgevoel" is in de stad. En als iemand in Brussel woont en er zich niet thuis voelt, tja, dan nodig ik hem/zij uit om zich aan te passen aan de nieuwe (hoewel) realiteit, of een plaats/stad te vinden waar hij/zij zich wel zal thuisvoelen.

ps: dat je niet veel Nederlands hoor is normaal, hoor.
Oud 29 augustus 2012, 21:06   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
...
Brussel is nu eenmaal een multiculturele smeltkroes van alles en nog wat, met goede en slechte zaken, met fantastische en catastrofale dingen. Maar het is mijn stad, de omgeving waarin ik woon en mij dus thuis voel.
..
Ik heb, lang geleden, korte tijd in Brussel gewoond; maar er langer gewerkt.

Onlangs mocht ik weer mijn chef gaan afhalen, 's avonds laat, in het Zuidstation.

Mijn vaststelling is dat Brussel niet meer multicul is. Het is monocul-'vreemd' geworden.
En nog altijd even vuil.

Ik weet niet hoe het kwam, toen ik er woonde/werkte, maar ik geraakte doorgaans vlugger in een vriendschappelijk contact met een Waal, dan met een Franstalige Brusselaar.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 21:12   #71
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(met enige vertraging)
Weet je wat het verschil is tussen jou en ik? Ik bekijk dat niet meer. Als ik naar Matonge ga, dan zie ik mezelf niet in Kinshasa River, maar gewoon in een Brusselse buurt. Want Matonge maakt nu eenmaal deel uit van Brussel, en van haar identiteit.
Als ik naar Sainctelette of Ribaucourt ga, dan waan ik mij niet in Marrakesh Plage, maar gewoon in een Brusselse buurt. Want ondanks alles is ook dat, Brussel.

Jij woon niet in Brussel, en ik verwacht dan ook niet dat er bij jou een "thuisgevoel" is in de stad. En als iemand in Brussel woont en er zich niet thuis voelt, tja, dan nodig ik hem/zij uit om zich aan te passen aan de nieuwe (hoewel) realiteit, of een plaats/stad te vinden waar hij/zij zich wel zal thuisvoelen.

De Belgische steden zijn geen smeltkroezen. Het zijn flessen met olie en water. Je kan daar eens goed mee schudden en dan vermengt zich dat ogenschijnlijk, maar na een paar seconden scheidt zich dat spontaan weer af en heb je 2 aparte lagen.
In de stad zijn er natuurlijk veel meer dan 2 lagen.
Oud 30 augustus 2012, 06:42   #72
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb, lang geleden, korte tijd in Brussel gewoond; maar er langer gewerkt.

Onlangs mocht ik weer mijn chef gaan afhalen, 's avonds laat, in het Zuidstation.

Mijn vaststelling is dat Brussel niet meer multicul is. Het is monocul-'vreemd' geworden.
En nog altijd even vuil.
Wie een beetje overal in Brussel gaat en er ook echt leeft, zal vaak een ander beeld hebben dan diegenen wiens kennis zich beperkt tot het traject station-werk.

Citaat:
Ik weet niet hoe het kwam, toen ik er woonde/werkte, maar ik geraakte doorgaans vlugger in een vriendschappelijk contact met een Waal, dan met een Franstalige Brusselaar.

.
het is nu fel verbeterd, maar vroeger was Vlaming-Basten een nationale sport in Brussel...

Of Gé zijt enkel op rabiate fdf'ers gevallen.
Oud 30 augustus 2012, 07:53   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(met enige vertraging)

Jij woont niet in Brussel, en ik verwacht dan ook niet dat er bij jou een "thuisgevoel" is in de stad. En als iemand in Brussel woont en er zich niet thuis voelt, tja, dan nodig ik hem/zij uit om zich aan te passen aan de nieuwe (hoewel) realiteit, of een plaats/stad te vinden waar hij/zij zich wel zal thuisvoelen.

Nogal herkenbaar, dit alles.

Gisteren was ik in het Warande-park voor het openluchtconcert van "Biosphere" (nogal tamelijk fantastische 'ambient-techno' uit Noorwegen), en daar stond plots niet ver van mij een kaalgeschoren & bebaarde oudere jongere die duidelijke 'gene van langs hier' was - welhaast een 'prototype' van de 'fundamentalistische/integristische moslim' - eerst aandachtig naar de muziek te luisteren, daarna voorzichtig mee te wiegen en tenslotte compleet uit z'n bol te gaan op muziek die perfect in pakweg "Tomorrowland" of "Dour" zou passen.

(Overigens was ook de rest van het publiek de moeite van het bestuderen waard. Spijtig eigenlijk dat de muziek zo veel van mijn aandacht opeiste )

Na het concert ben ik te voet naar huis gegaan, omdat ik voor afstanden onder de vijf kilometer zélden op andere transportmiddelen dan mijn eigen benen beroep wil doen. Om thuis te geraken moet ik langs de Chicago-wijk, Ribaucourt en Belgica passeren.

Ik ben nu eenmaal geen meisje/vrouw, daarom zal ik maar voorzichtig blijven: het is duidelijk niet omdat mij zelden of nooit iets overkomt, dat dat voor iederéén opgaat, hé.

Nog iets betreffende dat 'zich aanpassen aan de (nieuwe) realiteit': ik ga er nog altijd van uit dat ik - zoals elke Brusselaar, trouwens - ook wel het recht heb die (nieuwe) realiteit aan MIJ aan te passen. 'Samen-leven' is heus géén éénrichtingsverkeer, hoor.

PS: op het concert waren alle aankondigingen in het Nederlands, en énkel in het Nederlands! Dat vond ik echt wel tof

Het aanwezige publiek - véél 'hippe' Frans-taligen, maar ook allerlei weirdo's uit allerlei windstreken - had daar evenmin een probleem mee.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 augustus 2012 om 08:01.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 08:53   #74
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Details aub.

Want nu klinken je posts eerder als een bericht-in-de-lijn-van-de-politieke-partij-waar-ik-mee-verbonden ben.

Waar woon je? Wat zijn je ervaringen dan?

Ontken je dat het centrum van Liedekerke veel vreemdelingen bevat? Het volstaat nochtans er eens rond te wandelen.

Ontken je het hangjongeren-probleem van Ninove? Het volstaat nochtans te gaan kijken aan de ingangen van shopping complex Ninia, en in de overdekte parking van dit complex.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 08:58   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Details aub.

Want nu klinken je posts eerder als een bericht-in-de-lijn-van-de-politieke-partij-waar-ik-mee-verbonden ben.

Ontken je dat het centrum van Liedekerke veel vreemdelingen bevat? Het volstaat nochtans er eens rond te wandelen.

Ontken je het hangjongeren-probleem van Ninove? Het volstaat nochtans te gaan kijken aan de ingangen van shopping complex Ninia, en in de overdekte parking van dit complex.
is het probleem louter "er zijn veel vreemdelingen in het centrum van Liedekerke"?
Oud 30 augustus 2012, 08:58   #76
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen hoe je eruit ziet? Dat kan wel degelijk een verschil maken.
Metalhead.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 augustus 2012, 09:04   #77
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Istanboel, Damascus, Shanghai, Peking, NY, Londen, Parijs, A'dam, Berlijn, Kopenhagen, Stocholm, wil je er nog een paar?
Hmmmmm gelukkig zijn er nog een paar waar ik me wel thuis voel .

Saigon / Ho Chi Minh City .Na Trang . Hong Kong . Manila . Davao .

De dorpen ga ik niet vernoemen , k'moet geen pottenkijkers hebben .
Maar gesluierde en onderdrukte vrouwen heb ik er nog niet gezien .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 09:05   #78
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Geraardsbergen en ik heb eigenlijk geen enkele slechte ervaring die ik kan vertellen, noch over Geraardsbergen, noch over de steden die jij vernoemde. Ik mag overal rondlopen ongeacht het uur en niemand valt me lastig en ik voel me niet onveilig. Meer dan dat kan ik niet zeggen eh.

Citaat:
Nee, dat ontken ik niet. Ik ontken dat het een probleem vormt (behalve dan misschien voor mensen die allergisch zijn aan vreemdelingen). Rechtover mijn deur woont sinds kort bv een gezin afrikanen, ik zie niet in waarom zoiets me zou moeten storen zolang die mensen mij niet lastig vallen.

Citaat:
Ja. Ik heb ze nog geen enkele keer tegenkomen bij bezoeken aan dat complex.
Oud 30 augustus 2012, 09:12   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht even dat dit topic over steden en gemeenten ging gaan waar absoluut geen leven in de brouwerij is

Wat oost-vlaanderen betreft: in het Meetjesland (alles ten noordwesten van gent) zit absoluut geen leven . Het is hier altijd wachten op ruziënde marginalen of zatte werkloze autochtonen om wat leven in de brouwerij te brengen door hun debiele ruzies die op straat moeten worden uitgevochten.

Als je iets te doen wil hebben, ga je er wel voor naar Gent moeten, maar behalve hier en daar een paar straten is het daar volgens mijn ervaring toch wel heel veilig.
Oud 30 augustus 2012, 09:23   #80
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik dacht even dat dit topic over steden en gemeenten ging gaan waar absoluut geen leven in de brouwerij is

Wat oost-vlaanderen betreft: in het Meetjesland (alles ten noordwesten van gent) zit absoluut geen leven . Het is hier altijd wachten op ruziënde marginalen of zatte werkloze autochtonen om wat leven in de brouwerij te brengen door hun debiele ruzies die op straat moeten worden uitgevochten.

Als je iets te doen wil hebben, ga je er wel voor naar Gent moeten, maar behalve hier en daar een paar straten is het daar volgens mijn ervaring toch wel heel veilig.
Moet je mij vertellen. De politie daar was zelfs zo vriendelijk om mij per combi terug te brengen naar mijn auto, die keer dat ik een paar uurtjes op het politiebureau vastgehouden werd nadat dat ik iets te veel gedronken had.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be