Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2012, 14:55   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Groentje, ik hoop dat je weet dat de gemeente met de meeste allochtonen Raeren is, in de provincie Luik.

En dat de meeste allochtonen in Brussel uit de EU-afkomstig zijn?
Oud 27 augustus 2012, 16:13   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De burgemeesters van die steden dragen dus allemaal oogkleppen.
Heb je nog niet genoeg gelezen dat er al zoveel steden en dorpen ongeveer naar de bliksem aan het gaan zijn dank zij de fantastische multicul waar we steeds rijker aan en van worden?
Kan erover meepraten voor de kuststreek waar we lange tijd konden zeggen dat we van al die verrijkers nog niet zo veel last hadden, ook in het onderwijs aldaar. Maar nu zijn ze hun achterstand al een hele tijd aan het inlopen! Nergens ben je nog echt "veilig", niet op tram of bus, niet in de straten, zeker niet in de parken waar kandidaten-oversteek-naar Engeland de nacht dikwijls doorbrengen enz En dat bendes Tsjetsjenen hier en daar de dienst uitmaken in het uitgaanskwartier enz is ook al lang geen "nieuws" meer. En de straten kleuren mooi verder door Afrikaanse en Noord-Afrikaanse verrijkers bijna steeds voorzien van de nodige kinderrijkdom + bolle buik er ook nog bij!
En ja, hier en daar is er nog wel een "kalme wijk" die buiten hun jachtgebied ligt voor één of andere reden...
Onze politiekers hebben daar inderdaad geen enkele schuld aan...
Zwijgen en ons van den domme houden, dat moeten we doen! Het gaat vanzelf naar de verdoemenis...

Laatst gewijzigd door andev : 27 augustus 2012 om 16:42.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 16:43   #43
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Groentje, ik hoop dat je weet dat de gemeente met de meeste allochtonen Raeren is, in de provincie Luik.

Ja Marokkanen en Kongolezen met de Franse nationaliteit zeker?
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:07   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Bovenop de nieuwe B. ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:12   #45
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik voel me hier ook niet thuis, maar dat heeft weinig met immigratie etc. te maken. Vooral met het feit dat dit een land is met slecht weer, teveel bemoeizucht (vooral vanuit Brussel) , regelneverij, gebrek aan natuur, lichtvervuiling (lastig als je hobby astronomie is) etc.

Dat hangt helaas niet van gemeentes af, dat lijkt gewoon heel België te zijn.
Ik voel me goed in België. Eigenlijk heb ik me nog nooit zo goed gevoeld als Vlaamse Belg ofte Vlaming in België. En men mag zeggen wat men wil, maar de regering doet het prima in deze zo moeilijke tijd.

Alleen zou het nog beter zijn, moesten die enkele rotmarokkaantjes (dus niet alle Marokkanen) zich beter gaan gedragen. Het zou eveneens nog beter kunnen, moesten we niet altijd op onze hoede moeten zijn voor die radicale Vlaams-nationalisten, die maar één zaak willen: België opblazen. En vooral dan uitkijken voor die nationalisten met de 'fluwelen' handschoen (de NVA): dat zijn de gevaarlijksten!

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2012 om 17:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:27   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als Geraardsbergenaar kan ik je verzekeren dat dit je reinste bullshit is.
Over de regio rond Hasselt is hij ook aan het zeveren hoor.
Oud 27 augustus 2012, 17:30   #47
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mis !
Er wordt systematisch overroepen, ofwel in te positieve zin, ofwel in te negatieve zin.
Weinigen, maar jij ook niet - jij en jouw geestesgenoten vooral niet - spreken een genuanceerd oordeel uit.
Voor de honderdste keer, vreemde criminelen horen vastgezet of uitgezet.
Economische vluchtelingen mogen zelfs geen asielaanvraag indienen, omdat ze niet in een levensbedreigende situatie verkeren.
De wetten zijn er om misbruiken te voorkomen, maar worden niet toegepast.
Oorzaak? Advocaten, die zeer over vertegenwoordigd zijn in onze parlementen, zorgen wel dat ze werk hebben en houden.
Hetzelfde voor het gerechtelijk apparaat, dat enkel de wet moet doen toepassen.
En of PvdA daarmee akkoord is of niet, maakt mij niet uit, dit is mijn standpunt dat ik ook reeds in andere draden over asielzoekers en veroordeelde criminelen heb uitgelegd.

Citaat:
Mis !

In deze eigenste draad heb jij een zevental of zoiets buitenlandse steden aangeduid.
Volledig of topic en beledigend, smalend naar de lieve draadopstartster.
Ga in die steden kijken, of als dat niet lukt, zoek even op hoe zij de problemen oplossen. Zul je zien dat het niet of topic en niet smalend bedoeld is.

Citaat:
En voor de rest van jouw betoog, is het dan gemakkelijk gezegd door mij:

" Ja ja ..."
Omdat het autochtonen zijn is het ja, ja?
Niet en?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:33   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Congolesen met de Franse nationaliteit? Tja, waarom niet ...
Oud 27 augustus 2012, 22:47   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb je nog niet genoeg gelezen dat er al zoveel steden en dorpen ongeveer naar de bliksem aan het gaan zijn dank zij de fantastische multicul waar we steeds rijker aan en van worden?
Kan erover meepraten voor de kuststreek waar we lange tijd konden zeggen dat we van al die verrijkers nog niet zo veel last hadden, ook in het onderwijs aldaar. Maar nu zijn ze hun achterstand al een hele tijd aan het inlopen! Nergens ben je nog echt "veilig", niet op tram of bus, niet in de straten, zeker niet in de parken waar kandidaten-oversteek-naar Engeland de nacht dikwijls doorbrengen enz En dat bendes Tsjetsjenen hier en daar de dienst uitmaken in het uitgaanskwartier enz is ook al lang geen "nieuws" meer. En de straten kleuren mooi verder door Afrikaanse en Noord-Afrikaanse verrijkers bijna steeds voorzien van de nodige kinderrijkdom + bolle buik er ook nog bij!
En ja, hier en daar is er nog wel een "kalme wijk" die buiten hun jachtgebied ligt voor één of andere reden...
Onze politiekers hebben daar inderdaad geen enkele schuld aan...
Zwijgen en ons van den domme houden, dat moeten we doen! Het gaat vanzelf naar de verdoemenis...

Kan je misschien specifieker zijn over welke buurten precies?

Heb over Oostende reeds een 3-tal jaar geleden zo'n "niet-wonen-advies" gekregen. Op dat moment was ik overigens nog extreem links in alle facetten, dus je kan je de schok voorstellen.
Laatst heb ik ook wel vernomen via via (kennissen die iemand kennen die in Bredene wonen) dat een buggy en kinderfietsen die achterin de tuin stonden, tegen het huis, voor een vijftal minuten onbewaakt (want de familie kwam net terug van een wandeling) gestolen waren!
Oud 27 augustus 2012, 22:52   #50
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Over de regio rond Hasselt is hij ook aan het zeveren hoor.
Welke regio bedoel je?

Van Runkst, Kermt, ... weet ik dat die wijken eigenlijk quasi volledig allochtoon zijn, Pakistanen, Afghanen, Irakezen, Indiërs, Maghrebijnen, Afrikanen, ...
Als je even in Hasselt station staat merk je ook dat er een zeer kleurrijke mix is.

Bijna gelijkaardig als die in Genk qua aantal, maar anders in soort: in Genk merk je dat niet, is het minder storend, misschien omdat je het zo gewoon vindt.
In Hasselt zou ik ze minder geïntegreerd noemen en meer teruggeplooid op de eigen cultuur (zie je aan de kleding, houding, ...).

In Leuven kennen we trouwens dezelfde opmars aan allochtonen sinds een aantal jaren. Ik heb er hier al enkele topics over geopend.
Eén en ander hangt samen met de vernieuwing van zeer grote sociale woonblokken waar de oorspronkelijke bewoners uit verjaagd werden (want ze moesten worden gerenoveerd) om er allemaal nieuwe te planten ...
Als ik hier ga winkel op een doodgewone doordeweekse dag, in de low budget winkels (C&A, Hema, Wibra, Zeeman, H&M, ...), hoor je amper nog Nederlands en is het over de buggy's kruipen en je tussen de zwangere buiken doorwringen.
Erasmus-studenten stellen zich vaak vragen bij de kleurrijke mix van mensen die zeer veel kinderen hebben maar, formuleerde iemand "wat voor werk doen ze?? Je ziet ze altijd". Is het een heel rijke grote familie die hier gevestigd is?
... Hoe kunnen ze al die kinderen anders betalen? Kinderen zijn zo duur!
Oud 27 augustus 2012, 22:54   #51
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Nooit gehoord, bedankt.

Dat laatste kan ik me echter wel voorstellen. Gezien een 6/10 van vreemde komaf is kan het ook niet anders.
Doch recentelijk heb ik me een aantal keren 's avonds (in de zomer) rond 17u en later per metro of tram door Brussel begeven, (noord-station - centrum en terug) ... die zaten telkens stamp- maar dan ook stampvol, maar het aantal blanken kon je op één hand tellen...
Als ze er al waren, spraken ze meestal geen Nederlands.
Werkelijk, ik ben daar een aantal keren zelfs enigste blanke geweest hoor.
Je gelooft je ogen echt niet, wat je daar allemaal ziet ...
Oud 27 augustus 2012, 23:03   #52
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Het is niet voor niks dat het VB de grootste of op 1 na grootste partij is.

Ik ben een geboren en getogen Bomenaar maar ik ben er na 31 jaar gaan lopen, en niet alleen door de hoge belastingen in Boom.

Ik woon nu in Aarstelaar en niet alleen omdat de belastingen er laag zijn.
Geen wonder dat die hoge belastingen vroegen.
Het aantal vernielingen en de hulpverlening etc zal ondersteund moeten worden.

Jammer om te horen.

Nu ja, ik ben zelf toen ik erg jong was verhuisd naar een gemeente waar we nu ook een toenemend aantal allochtonen in het straatbeeld in en in scholen lijken te zien.
Vooral opvangmoeders en kleuterleidsters beginnen dit vast te stellen, daar in soms van oudsher volledig witte wijken in volledig witte scholen, plots + 1/3e gekleurd blijkt te zijn. Met alle taal- en culturele problemen en misverstanden als gevolg.

Het übergehucht waar ik vandaan kwam (het is eigenlijk een geïsoleerde groep van huizen temidden van velden, die een deel uitmaakt van een heel klein dorp, waarvan het "centrum" nog eens een 4km verderop ligt... dus je moet je voorstellen) heeft nu voor het eerst ook een allochtone instroom.
Toen wij er woonden was er welgeteld één Yugoslavisch gezin met twee kindjes, perfect geïntegreerd en aangepast. Buiten de iets donkerdere huidskleur en het feit dat iedereen wist dat ze (de kinderen) van daar waren, was er niets verschillend. Alleen zag je de ouders niet veel.

Nu zijn er makkelijk 5 vreemdelingen in een klas, in een gehucht waar werkelijk iédereen mekaar kende en de samenhang zeer groot was. Iedereen was daar Fina van Annetje van Jeanke, van neffe de slachter die zenne zoon do in den vremde zit.
Nu is dat plots verbroken door mensen die de taal niet eens spreken.
Daar hebben heel wat mensen daar het heel moeilijk mee.
Oud 28 augustus 2012, 07:37   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kan je misschien specifieker zijn over welke buurten precies?

Heb over Oostende reeds een 3-tal jaar geleden zo'n "niet-wonen-advies" gekregen. Op dat moment was ik overigens nog extreem links in alle facetten, dus je kan je de schok voorstellen.
Laatst heb ik ook wel vernomen via via (kennissen die iemand kennen die in Bredene wonen) dat een buggy en kinderfietsen die achterin de tuin stonden, tegen het huis, voor een vijftal minuten onbewaakt (want de familie kwam net terug van een wandeling) gestolen waren!
Oostende heeft wel een erg slechte reputatie hier, ben er zelf ook al overvallen toen ik nog van niets wist en een linkse rakker was. Het is evenwel niet echt een buitenlander-probleem, meer het uitschot van vlaanderen en engeland die daar samentroept in de drugs en uitgangsbuurten. Man is die stad slecht bestuurd.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 07:50   #54
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige echt cultureel pluriforme stad die ik zelf kende was Genk. En dat is absoluut geen stad die op mijn lijstje "zeker niet gaan wonen" stond, integendeel. Het is een zeer toffe, plezante stad waar meer dan 1 op 3 van allochtone herkomst is. Toch stoort het daar op de één of andere manier absoluut niet.
Ik heb Genk nooit anders gekend en heb het altijd zo geweten. Genk zou Genk ook niet meer zijn mocht zijn allochtone populatie verdwijnen, ik mag er zelfs niet aan denken.
Men mag zich in de rest van dit land toch wel de vraag beginnen stellen waarom steden als Genk er maar zeer weinig problemen zijn met allochtonen. Zoals je zelf schrijft kent men daar veel minder problemen dan elders in het land.
Als jij schrijft dat je niet in Maasmechelen wil gaan wonen verbaast mij dat. Ik heb mij daar nog nooit onveilig gevoeld. In tegendeel. Maasmechelen zonder allochtonen zou niet het zelfde zijn.

Het verschil tussen Limburg en de rest van het land. Zou respect niet het sleutelwoord zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 08:00   #55
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Still calling bullshit on this.
Argumenten?

De mijne dan;

- Mijn ouders wonen in Ninove, Ninia blok (waar shopping center in zit), zijn oorspronkelijk van Roosdaal, maar hadden ook een zaak op de Ninoofsesteenweg (Itterbeek).

- Wijzelf wonen in Denderwindeke, tussen Enghien en Ninove. Terzijde; als er hier ingebroken wordt mag je eens raden in welke richting van de twee er wordt gevlucht. We hebben ook een tijdje gehuurd in Groot Bijgaarden en Dilbeek.

- Mijn schoonouders wonen in Liedekerke, in één van de buitenwijken (aan de "Mobilas").

Al wat ik zeg is gewoonweg waar. Ik heb geen politieke agenda om dit hier neer te schrijven. Je gaat in feite wel serieus af door bvb de uitdrukking "Liefrika" te ontkennen. Eénieder die er woont zegt dat.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 28 augustus 2012 om 08:02.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 08:04   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Men mag zich in de rest van dit land toch wel de vraag beginnen stellen waarom steden als Genk er maar zeer weinig problemen zijn met allochtonen. Zoals je zelf schrijft kent men daar veel minder problemen dan elders in het land.
Als jij schrijft dat je niet in Maasmechelen wil gaan wonen verbaast mij dat. Ik heb mij daar nog nooit onveilig gevoeld. In tegendeel. Maasmechelen zonder allochtonen zou niet het zelfde zijn.

Het verschil tussen Limburg en de rest van het land. Zou respect niet het sleutelwoord zijn?
jij gelooft toch niet wat zij zegt hé?

ook in Gent zijn er weinig problemen met allochtonen, idem voor Dendermonde.
Oud 28 augustus 2012, 08:26   #57
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke regio bedoel je?

Van Runkst, Kermt, ... weet ik dat die wijken eigenlijk quasi volledig allochtoon zijn, Pakistanen, Afghanen, Irakezen, Indiërs, Maghrebijnen, Afrikanen, ...
Als je even in Hasselt station staat merk je ook dat er een zeer kleurrijke mix is.
Bijna gelijkaardig als die in Genk qua aantal, maar anders in soort: in Genk merk je dat niet, is het minder storend, misschien omdat je het zo gewoon vindt.
In Hasselt zou ik ze minder geïntegreerd noemen en meer teruggeplooid op de eigen cultuur (zie je aan de kleding, houding, ...).
In Zonhoven centrum is praktisch geen allochtoon te bekennen, zelfs niet in de Zeeman ofzo. Op de Halveweg ook niet. Ter donk en Ter molen kom ik niet veel, maar he ik nog nooit over horen klagen. De enige 'migrantenbuurt' in Zonhoven is de Meulenberg en dat is praktisch Houthalen.
In Runkst wonen meer bejaarden dan iets anders, en die hebben nog geen schrik om op straat te komen ofzo, dus schrijnend zal de toestand wel niet zijn. Voor al hun gezever over allochtonen staan die nog altijd bij de Turkse fruitwinkel of bakker. In Kermt kom ik niet zoveel, daar ga ik geen uitspraak over doen. Als ik in Hasselt ben rond het station stoor ik mij meer aan de stupiditeit en het posen van de schoolgaande jeugd in het algemeen, ongeacht huidskleur of afkomst.
Ook in Genk heb ik mij nog nooit gestoord aan allochtone bevolking. Die is aanwezig, maar om dat een no live-stad te noemen?

In tegenstelling tot Hasselt en Genk is Zonhoven overigens een VLD-bastion (in tegenstelling tot een rode burcht). Dat zegt veel over de demografie.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 augustus 2012 om 08:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 08:27   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zonhoven centrum is praktisch geen allochtoon te bekennen, op de Halveweg ook niet. De enige 'migrantenbuurt' in Zonhoven is de Meulenberg en dat is praktisch Houthalen.
In Runkst wonen meer bejaarden dan iets anders, en die hebben nog geen schrik om op straat te komen ofzo, dus schrijnend zal de toestand wel niet zijn. Voor al hun gezever over allochtonen staan die nog altijd bij de Turkse fruitwinkel of bakker. In Kermt kom ik niet zoveel, daar ga ik geen uitspraak over doen. Als ik in Hasselt ben rond het station stoor ik mij meer aan de stupiditeit en het posen van de schoolgaande jeugd in het algemeen, ongeacht huidskleur of afkomst.
Ook in Genk heb ik mij nog nooit gestoord aan allochtone bevolking. Die is aanwezig, maar om dat een no live-stad te noemen?
voor mensen als Groentje zijn omgevingen waar ooit 1 allochtoon geweest is, al een "no live-stad".
Oud 28 augustus 2012, 08:29   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gelooft toch niet wat zij zegt hé?

ook in Gent zijn er weinig problemen met allochtonen, idem voor Dendermonde.
Klopt. Ik kom regelmatig in Gent en ik ervaar absoluut geen onveiligheidsgevoel wanneer ik daar op straat rondwandel.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 08:34   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Klopt. Ik kom regelmatig in Gent en ik ervaar absoluut geen onveiligheidsgevoel wanneer ik daar op straat rondwandel.
ere wie ere toekomt, daar zitten al jaren socialisten aan de macht die wel aanvoelen hoe hun bevolking denkt. Een Beke en Termont zijn nog "echte" socialisten, dat merk je daar.

ik heb me 1 keer iets of wat onveilig gevoeld in Gent, dat was een aantal jaar geleden toen AA Gent zich kwalificeerde voor de Europacup of zoiets. Toen kwamen de "supporters" in de uitgangsbuurt (Overpoort) met een rij wagens wat ambras zoeken. ik ben in een charge van de politie beland, plezant is anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be