![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() That was so good I think I need a cigarette.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet niet goed zijn om naar de hemel te gaan, want niemand is goed genoeg om naar de Hemel te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat staaft mijn 'theorie' wel. Wat een fijne discussie kan dit zijn, niemand kan gelijk hebben. Tenzij iemand hier terug is gekeerd uit de dood. Iemand? Nee? :-p We mogen trouwens ook niet vergeten dat ondanks het feit dat de hemel misschien niet bestaat, het voor bijzonder veel mensen troostend is dat hun overleden dierbaren naar een plek gaan die beter is dan deze wereld. En misschien maakt dat geloof de hemel wel een plek die niet bestaat in stoffelijke vorm, maar wel in veel mensen hun gedachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijft natuurlijk dat "leven na de dood". Welke versie van ons "leeft" er verder? En evolueert die versie verder? En heeft die na 10 miljoen jaar nog iets gemeen met de afgestorvene? Soit, ik denk zoals jij. Ik geloof langs geen kanten in welk hiernamaals dan ook. Maar ik heb ondertussen ingezien dat gelovigen niet achterlijk zijn. En dat ze ook nadenken. Ik wou dan wel eens weten met welke gedachtensprongen zij bevredigd geraken over zo'n probleem.
![]() |
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ben blij dat er nog mensen zijn die inzien dat gelovigen niet achterlijk zijn. Ik denk dat vele gelovigen (de normale, niet sommige idioten in de VS) mijn visie ongeveer zouden volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 augustus 2012 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alvast een plusje in de balans voor in de hemel te geraken dus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anyway. Hij is gedoopt en komt in de hemel aan. Hij moet niet meer kakken, slapen, eten of wenen. Maar die geest is ook nog niet gevormd. Of is die geest iets anders dan wat ik me voorstel als ik mijn eigen stem in mijn kop hoor?
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel is het zo dat wanneer je naar de hemel gaat, je vrouw niet meer jouw vrouw is. Er is geen huwelijk in de hemel tussen mensen. Alles staat in verhouding tot God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hitler is de Messias en voor hem is een speciale crèche in de hemel gereserveerd....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee stelt u dus dat God op voorhand zielen schept met als enige doel: hun eeuwige kwelling. Calvijn op z'n best, maar niet de boodschap van het NT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calvijn meent dat alles berust in de soevereiniteit Gods. De mens is niets en ook niets in staat. God heeft de volledige beschikkingsmacht over de mens, waardoor de vrije wil van de mens eigenlijk tot niets herleid wordt. In Calvijns ogen bepaalt God wie gered en verdoemd is. Nog van voor het bestaan van die mens, naar ziel als naar lichaam. God weet niet alleen dat sommigen verdoemd zullen zijn, maar Hij handelt ook aldus. Calvijns God is dus een wrede God, een die het offer van Zijn eigen Zoon niet honoreert. Calvijns zienswijze is bijgevolg onchristelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Misschien schept God geen zielen maar zijn deze reeds in het universum geplaatst in den beginne en worden deze af en toe op een plaats door God gecreëerd gezet om afwisseling te geven aan het hemelse bestaan. Nogmaals, ik vind dit gewoon een leuke hypothetische denkoefening en het zal me eerlijk gezegd worst wezen waar deze 'discussie' op uitdraait ![]() Ik zal me overigens moeten verdiepen in het Calvinisme, want daar weet ik nu eens niks van. |
|
![]() |
![]() |