![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en ik weet niet hoe iemand die Martin al sinds 2004 niet meer heeft gesporken (hoe goed kende hij haar trouwensop dat ogenblik?), kan weten hoe zij acht jaar later denkt.
Hij zal waarschijnlijk over bijzondere gaven beschikken. ![]()
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Kijk mij, ik ben anders, speciaal en uniek. Ik doe niet wat voor de hand liggend is. Ik behoor niet tot de massa!'. De kunst bestaat erin om je eigen gevoel te volgen zonder dat je je laat leiden door a priori's die deel uitmaken van één of andere geprefabriceerde identiteitskit. Dat je dus niet noodzakelijk de meerderheid volgt als die ingaat tegen je eigen gevoel, maar ook niet noodzakelijk tegen de meerderheid ingaat omdat het nu eenmaal de meerderheid is. Maar de meeste mensen zoeken in hun denken en handelen nu eenmaal de goedkeuring van degenen waartoe ze willen behoren. Er zijn bitter weinig integere, authentieke individuen. En als er al zijn, zijn ze doorgaans erg eenzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dutroux is niet geinterneerd, dus die is geestelijk gezond. Net zoals Martin. En er is voor beiden geen grotere kans op recidive dan 'normaal'. Dat is zo'n beetje uw stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Bij de inschatting van recidivekansen moet men rekening houden met allerhande factoren. In zoverre de psychische toestand van de dader een rol heeft gespeeld bij het plegen van de daad, kan men nagaan of die toestand dezelfde is dan wel veranderd. Voorts is van belang of de betrokkene inzicht heeft verworven in zijn daden, blijk geeft van berouw, etc. Nu mag je wat dat betreft natuurlijk afgaan op een neef die Martin al acht jaar niet heeft gesproken of op speculaties in de pers, maar ik vertrouw liever op het oordeel van mensen die nader tot haar staan en over enige expertise beschikken. Ik ben er nog niet uit of daar ook openlijk over gecommuniceerd moet worden. Ook Martin heeft recht op een zekere privacy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Yous : 5 september 2012 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Martin is het zeker zo dat het opsluiten in een klooster het risico op recidive fel beperkt, tot bijna nihil. Het zou goed kunnen zijn dat de strafuitvoeringsrechtbank anders had geoordeeld indien haar reclasseringsplan voorzien had in opvang bij pakweg een vriend. Het risico op recidive bij Dutroux is zodanig groot dat hij waarschijnlijk nooit meer vrij zal komen.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou mij in ieder geval verbazen dat Martin zomaar buiten het klooster zou mogen stappen, of dat de Nonnen zouden toelaten dat zij bij voorbeeld een relatie zou aangaan met een man (of een vrouw, wie weet).
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat zo'n vrijlating tot in de details wordt voorbereid. Het zou mij dus niet verbazen dat er concrete afspraken zouden zijn tussen de Nonnen en Martin over hoe zij in klooster zal leven. En een van die afspraken zal, meer dan waarschijnlijk zijn, dat zij momenteel het klooster niet mag verlaten.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij beweert nu dat MM 16 jaar ten onrechte in de gevangenis heeft gezeten of zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |