![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een tankkaart brengt de staat meer op dan een particulier die benzine of diesel koopt. Doordat ik een tankkaart heb, doe ik ook wel eens een afstand die niet echt nodig is. Als ik dat zelf moest betalen, zou ik zuiniger zijn. En aangezien mijn baas op mijn diesel dezelfde tax betaalt als ik dat als particulier zou doen, WINT de staat. Schaf dat af en uw benzine wordt NOG duurder.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat het bedrijfsonkosten zijn en daardoor een stukje belastingen kunnen verminderen is een ander verhaal. Maar voor de rest is het nog steeds een stuk loon in natura, en daar betaald de werknemer ook op. Dus dat beetje dat de werkgever kan recupereren via de belastingen, wordt nog steeds dubbel en dik terug gegraaid. Al bij al, een belastingsdrukvermindering is zeker geen slechte zaak voor België.
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zie een paar posts terug.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
On call zijn ben je meestal op een vrije dag,.... hetgeen je ervoor krijgt weegt niet op tegen de nadelen. Je moet immers meer en meer van je privé afstaan ten voordele van het werk,.... Ik ben eerder voor een systeem van vrijwilligers en een betere betaling (zonder on call vergoeding) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
deze zaken maken integraal deel uit vh loon. type loon waar bvb geen pensioen andere rechten op berekend worden. je gaat mensen ook niet extra laten betalen omdat ze gebruik maken van bvb maaltijdcheques |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een tankkaart met een maaltijdcheque vergelijken..
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja maar vallen die km's dan onder privé of niet? Want uiteindelijk gaat het hier om een jalozietaks en zou ik weten uit hoeveel % jalozie jij bestaat. Weet dat we ook met mijn luxueuzere wagen zouden kunnen rijden die geen bedrijfswagen is. (ja een bedrijfswagen en een privé-wagen, hoe groen van jalozie kom je nu?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tankkaart en bedrijfswagen zijn van mijn vriendin, ik heb die tankkaart nog nooit gebruikt om mijn wagen te tanken, er is redelijk controle op het aantal km en de verbruikte brandstof dus het zou stom zijn om daar misbruik van te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een tankkaart is voor mij een tegemoetkoming van de werkgever tegenover voor zijn flexibiliteit net zoals andere premes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, was ook het geval bij mij. Spijtig dat het niet mag anders was hij nog groener :d
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ook niet ik reageerde op iemand anders zijn post, je moet af en toe is terug scrollen.
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar? Wat?
Waarom reageer je niet gewoon? Een tankkaart levert de staat méér geld op, en zorgt ervoor dat 20% van de werkende bevolking meer centjes overhoudt. Maar omdat jij daar niet bijhoort zou je dat graag belasten, zelfs al wordt jouw benzine er nog duurder door. Dan verliezen we lekker allemaal en kan jij terug slapen. Goed bezig hoor.
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling