Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2012, 09:02   #61
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Letten op de verkeersborden en de wegcode kennen en respecteren zou misschien ook een efficiënt middel zijn tegen boetes.
Als je door het bos de bomen nog kan zien tenminste. En daarbij komt nog dat vele situaties qua verkeerssnelheid zo zijn opgesteld dat ze een boete opleveren...de reden is voor de hand liggend.

Laatst gewijzigd door Stingray : 13 september 2012 om 09:04.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 20:32   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je door het bos de bomen nog kan zien tenminste. En daarbij komt nog dat vele situaties qua verkeerssnelheid zo zijn opgesteld dat ze een boete opleveren...de reden is voor de hand liggend.
Als ge tussen het bos de bomen niet kunt zien is het hoog tijd dat ge uw wagen aan de kant laat staan.

Dat is nu precies waar ik het over heb. Het is juist door mensen die tussen de bomen het bos niet zien dat een onveilige toestand wordt veroorzaakt en waarvoor men steeds meer maatregelen neemt die de veiligheid moeten bevorderen.

Nee, men zou de chauffeurs die de bomen tussen het bos niet zien er moeten tussenuit halen. Dat is de oplossing om tot meer verkeersveiligheid te komen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 21:15   #63
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge tussen het bos de bomen niet kunt zien is het hoog tijd dat ge uw wagen aan de kant laat staan.

Dat is nu precies waar ik het over heb. Het is juist door mensen die tussen de bomen het bos niet zien dat een onveilige toestand wordt veroorzaakt en waarvoor men steeds meer maatregelen neemt die de veiligheid moeten bevorderen.

Nee, men zou de chauffeurs die de bomen tussen het bos niet zien er moeten tussenuit halen. Dat is de oplossing om tot meer verkeersveiligheid te komen.
Jaja tuurlijk, mijnheer is hier de perfectionist. Ga toch ergens anders lullen man en ga maar rap vragen dat ze die zone 30 overal invoeren in de bebouwde kom. Dan kunt ge nog een idiote maatregel op uw politieke naam schrijven.

Man toch, wat een wereldvreemde idioten hier rondlopen zeg. Zoals ze bij ons zeggen : een kalf.

Maar babbel gerust verder tegen jezelf.

Laatst gewijzigd door Stingray : 13 september 2012 om 21:39.
Oud 13 september 2012, 21:57   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jaja tuurlijk, mijnheer is hier de perfectionist. Ga toch ergens anders lullen man en ga maar rap vragen dat ze die zone 30 overal invoeren in de bebouwde kom. Dan kunt ge nog een idiote maatregel op uw politieke naam schrijven.

Man toch, wat een wereldvreemde idioten hier rondlopen zeg. Zoals ze bij ons zeggen : een kalf.

Maar babbel gerust verder tegen jezelf.
't Is duidelijk van een kieke gezegd, dus daar heb ik geen moeite mee.

't Is wel gij zelf die gezegd hebt dat ge tussen de bomen het bos niet meer ziet en dat ge dan maar, overal buiten de autosnelweg en buiten de bebouwde kom aan 70/u rijd, uit angst anders geflitst te worden. Wie is hier dan het kalf?

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2012 om 21:59.
Oud 13 september 2012, 22:32   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, geef toe dat gene stoef is hé. In steden zoals Parijs en Londen met een degelijk metronet kan het allemaal misschien nog vlot lopen maar anders is het een hopeloze situatie. En verder is het openbaar vervoer sowieso niet voor iedereen toegankelijk. Neem gewoon maar eens een slecht te been zijnde iemand.
Die ligt op zijn gat voor dat die een zitplaatjse heeft kunnen bemachtigen, als er al een vrij is. Rechtopstaand kan die het sowieso wel schudden.
Er zijn flink wat goede trein- en busverbindingen, iets wat niet te ontkennen valt. Daarnaast zijn er evengoed een aantal mindere en zelfs ronduit slechte. De spoordienst tussen Oostende-Brugge-Gent-Brussel is ronduit uitstekend. Moet je naar Aarschot, zoals ik enige tijd geleden, vanuit Waregem, dan wordt het reizen soms een beetje lijden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 22:34   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vijfhonderd? Wauw, dat moet ge in de gazet publiceren. En hoeveel andere staan daar tegenover? Heb je daar ook een cijfer van?

't Jongens, vijfhonderd per jaar, 't is wat. Ik zie er zo vijfhonderd per dag.
Wat is het probleem? Te traag rijden komt nu eenmaal veel minder voor dan te snel rijden. Met dus een overeenkomstige boetefrequentie.

Iets te moeilijk voor u?
Oud 13 september 2012, 23:32   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het probleem? Te traag rijden komt nu eenmaal veel minder voor dan te snel rijden. Met dus een overeenkomstige boetefrequentie.

Iets te moeilijk voor u?
Als ze te traag rijden ook zouden flitsen, dan wel op wegen waar 90/u de toegelaten snelheid is, dan vrees ik dat ge niet langer zult kunnen zeggen dat dat veel minder voorkomt. Kennelijk weten heel veel chauffeurs niet dat een bord, C43 Vanaf het verkeersbord, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid, geldt tot het volgend kruispunt. Wanneer daar het bord niet herhaalt wordt, geldt de toegestane snelheid zoals voorzien in het verkeersreglement.

Iets te moeilijk voor u ?

Als ze met een auto willen rijden wordt er wel van hen verwacht dat ze hun rijbewijs waard zijn en niet dat ze dat verkregen hebben per briefwissel of zo, zodat ze tussen de bomen het bos niet meer zien en dan nog de presentie hebben een ander een kalf te noemen.

Omdat er zoveel kloefkaffers zijn die dat blijkbaar maar niet kennen en verward zijn door de afwisselende snelheden , wordt er al overwogen om dan maar overal op die wegen max 70/u te gaan maken.

Daar gaan we dan al weer. Zij die WEL hun wegcode kennen en hun rijbewijs waard zijn worden dan weeral de dupe van al die kalveren die ze eigenlijk zouden moeten hun rijbewijs afnemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2012 om 23:45.
Oud 14 september 2012, 12:46   #68
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn talloze rotondes waar het anders is. Juist dit is zo verwarrend voor alle weggebruikers. Ofwel is de regel dat fietsers op de rotondes voorrang hebben ofwel de fietsers. Jammer genoeg is er nu geen enkele eenduidigheid.
Of er staat een omgekeerde driehoek, of er staat er geen. Niks moeilijks aan, gewoon uit uw ogen kijken ofwel van uw fiets blijven. Ik kan u daar trouwens een anekdote over vertellen. Onlangs wou ik de E19 oprijden. Ik moest daarvoor een fietspad kruisen maar de fietsers moeten aan die oprit voorrang verlenen (omgekeerde driehoek). Een Eddy Merckx (je weet wel, koersfiets, strak broekje, shirtje van één of andere wielerploeg waar hij in zijn natte dromen deel van uitmaakt) laat de twee auto's voor mij doorrijden maar wil dan doorrijden op het moment dat ik de oprit wil nemen. Gelukkig voor hem anticipeer ik altijd op de stommiteiten van een ander en kon ik nog net remmen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 14 september 2012 om 12:47.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 21:49   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Of er staat een omgekeerde driehoek, of er staat er geen. Niks moeilijks aan, gewoon uit uw ogen kijken ofwel van uw fiets blijven. Ik kan u daar trouwens een anekdote over vertellen. Onlangs wou ik de E19 oprijden. Ik moest daarvoor een fietspad kruisen maar de fietsers moeten aan die oprit voorrang verlenen (omgekeerde driehoek). Een Eddy Merckx (je weet wel, koersfiets, strak broekje, shirtje van één of andere wielerploeg waar hij in zijn natte dromen deel van uitmaakt) laat de twee auto's voor mij doorrijden maar wil dan doorrijden op het moment dat ik de oprit wil nemen. Gelukkig voor hem anticipeer ik altijd op de stommiteiten van een ander en kon ik nog net remmen.
Van die randdebielen in een apenpakje die van het ene cafè naar het andere rijden voor hun conditie te bewaren, die denken dat ze overal en op alles voorrang hebben.

Langs het kanaal Passendale, langs de kant van het jaagpad heb ik er zo eens ene op zijn rug met zijn koersfietske nog tussen zijn benen omhoog in de lucht, tussen mijn 4x4 en de paardentrailer, liggen gehad. Die had de pech dat ik niet zo gemakkelijk stop als jij.

Met vijf , zes man komen ze uit de tegenovergestelde richting en zien mij van mijlen ver aankomen, maar ja, de weg is amper iets breder dan dat de paardentrailer is. Het is daar max.60/u en plaatselijk verkeer. Die idioten denken dat dat daar voorbehouden is alleen voor fietsers en vinden steeds, ook al rij je amper 20/u �* 30/u dat ze je moeten aanmanen van trager te rijden. Pech voor hen want ik vertraag niet en ik ga niet van de weg af of met mijn twee voeten op de rem staan met een trailer met twee peperdure springpaarden er op. Ik zal wel uiterst rechts van het verharde wegdek gaan rijden maar meer dan dat ook niet. Ze hebben me lang en van ver genoeg kunnen zien aankomen en wanneer ze ook rechts van het wegdek achter elkaar gaan rijden passeren we elkaar probleemloos. Maar ja, dat is te veel gevraagd voor die idioten. Hij had waarschijnlijk verwacht dat ik op het laatste momentje wel zou uitwijken. Pech gehad, ik week niet uit, hij wel, maar net iets te laat en daar ging hij. Gelukkig voor hem reed ik helemaal niet hard waardoor ik vrijwel onmiddellijk ook stil stond zodat hij niets mankeerde, hij lag gewoonweg op zijn rug ondersteboven met zijn fietske, maar ik ben er toch van overtuigd dat hij een volgende keer wel zal weten dat het daar geen fietspad is en dat hij beter op tijd rechts van de weg kan gaan rijden.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2012 om 21:56.
Oud 15 september 2012, 08:10   #70
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van die randdebielen in een apenpakje die van het ene cafè naar het andere rijden voor hun conditie te bewaren, die denken dat ze overal en op alles voorrang hebben.

Langs het kanaal Passendale, langs de kant van het jaagpad heb ik er zo eens ene op zijn rug met zijn koersfietske nog tussen zijn benen omhoog in de lucht, tussen mijn 4x4 en de paardentrailer, liggen gehad. Die had de pech dat ik niet zo gemakkelijk stop als jij.

Met vijf , zes man komen ze uit de tegenovergestelde richting en zien mij van mijlen ver aankomen, maar ja, de weg is amper iets breder dan dat de paardentrailer is. Het is daar max.60/u en plaatselijk verkeer. Die idioten denken dat dat daar voorbehouden is alleen voor fietsers en vinden steeds, ook al rij je amper 20/u �* 30/u dat ze je moeten aanmanen van trager te rijden. Pech voor hen want ik vertraag niet en ik ga niet van de weg af of met mijn twee voeten op de rem staan met een trailer met twee peperdure springpaarden er op. Ik zal wel uiterst rechts van het verharde wegdek gaan rijden maar meer dan dat ook niet. Ze hebben me lang en van ver genoeg kunnen zien aankomen en wanneer ze ook rechts van het wegdek achter elkaar gaan rijden passeren we elkaar probleemloos. Maar ja, dat is te veel gevraagd voor die idioten. Hij had waarschijnlijk verwacht dat ik op het laatste momentje wel zou uitwijken. Pech gehad, ik week niet uit, hij wel, maar net iets te laat en daar ging hij. Gelukkig voor hem reed ik helemaal niet hard waardoor ik vrijwel onmiddellijk ook stil stond zodat hij niets mankeerde, hij lag gewoonweg op zijn rug ondersteboven met zijn fietske, maar ik ben er toch van overtuigd dat hij een volgende keer wel zal weten dat het daar geen fietspad is en dat hij beter op tijd rechts van de weg kan gaan rijden.
Pfieoew, geluk gehad makker want als die tot appelspijs geplet was onder uw trailer...
Oud 15 september 2012, 08:47   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te traag rijden komt nu eenmaal veel minder voor dan te snel rijden.
Volgens welke cijfers? Hoe wordt dat gecontroleerd?

Citaat:
Met dus een overeenkomstige boetefrequentie.
Tenzij je als traagrijder de pecht hebt dat er een agent achter je rijdt die goesting heeft om uit te stappen, wordt het zelfs helemaal niet beboet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 09:11   #72
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is duidelijk van een kieke gezegd, dus daar heb ik geen moeite mee.

't Is wel gij zelf die gezegd hebt dat ge tussen de bomen het bos niet meer ziet en dat ge dan maar, overal buiten de autosnelweg en buiten de bebouwde kom aan 70/u rijd, uit angst anders geflitst te worden. Wie is hier dan het kalf?
Lees het nog eens terug want je hebt het echt niet gesnapt

It's a damn poor mind that can only think of one way to spell a word.
Oud 15 september 2012, 09:53   #73
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Meer dan de helft van de verkeersongevallen in België gebeurt in de stad. Vooral voetgangers en fietsers zijn daar slachtoffer van. Als je kinderen hebt en daar woont ben je hoogstwaarschijnlijk blij dat het verkeer trager verloopt en de kans dat je kind omkomt vermindert.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2012 om 09:54.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 10:30   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Meer dan de helft van de verkeersongevallen in België gebeurt in de stad. Vooral voetgangers en fietsers zijn daar slachtoffer van.
En volgens mij vaak ook de oorzaak.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 16:20   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Pfieoew, geluk gehad makker want als die tot appelspijs geplet was onder uw trailer...
Dan had hij pech gehad. Het zijn geen kinderen hé. Het zijn volwassenen zie zelf verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. 't Is iedere keer het zelfde. Met gewone fietsers nooit enig probleem, die gaan netjes aan de kant en passeren u achter elkaar. Als er problemen zijn is het telkens met wan die wieler-terroristen.
Oud 15 september 2012, 16:26   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kijk he, als de mensen zich uit zichzelf niet aan de spelregels willen houden, dan zijn dat soort onnozele maatregelen gewoon nodig.

Je kan als overheid koeken en doen wat je wil, als de mensen hun voeten er aan vegen, is het dweilen met de kraan open.

Neem als mens je eigen verantwoordelijkheid.
Wat heb gij ineens gegeten?
Oud 15 september 2012, 16:52   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Meer dan de helft van de verkeersongevallen in België gebeurt in de stad. Vooral voetgangers en fietsers zijn daar slachtoffer van. Als je kinderen hebt en daar woont ben je hoogstwaarschijnlijk blij dat het verkeer trager verloopt en de kans dat je kind omkomt vermindert.
Dat is goed mogelijk, maar dat de meeste ongevallen zich in de stad voordoen is dan ook voornamelijk te wijten aan een verkeerd beleid en in mindere mate een te hoge snelheid.

Met hun zogezegd beschermingsbeleid van de zwakke weggebruiker scheppen ze een vals veiligheids gevoel bij die zwakke weggebruiker. De meeste onder hen denken dat ze nu overal en altijd voorrang hebben en worden dan wel eens van hun sokken gereden natuurlijk. Voetgangers hebben voorrang op het zebrapad, maar dat wil nog niet zeggen dat ge daarop moogt in een slakkengangetje wandelen alsof ge aan 't winkelen zijt op de Keizerlei in Antwerpen. Fietsers zijn er kennelijk van overtuigd dat, sinds de maatregel ter bescherming van de zwakke weggebruiker in voege is, zij altijd en overal voorrang hebben. Of ze nu van links of van rechts komen , opletten is er niet meer bij en stoppen al zeker niet. Haaientanden, daar hebben ze nog nooit van gehoord, want zij zijn zwakke weggebruiker. Dat schept juist gevaarlijke toestanden. Men zou ze er veel beter van bewust maken dat ze als zwakke weggebruiker beter zelf meer verantwoordelijkheid en voorzichtigheid aan de dag zouden leggen.

En dat van die kinderen;

In de eerste plaats zijn de ouders verantwoordelijk voor hun kinderen en niet de automobilisten. Het is dus aan de ouders om hun kinderen op het gevaar op straat te wijzen en zolang hun kinderen niet bekwaam zijn om zelfstandig veilig deel te nemen aan het verkeer, er voor te zorgen dat ze begeleid de straat op gaan.

Dat de ouders in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor hun kinderen zijn ze schijnbaar een beetje vergeten.

Onlangs werd er nog een kleintje van 3 jaar overhoop gereden en het eerste wat men na gaat is of men de verantwoordelijkheid niet bij de automobilist kan leggen.

Nee, in de eerste plaats is dit de verantwoordelijkheid van die ouders.

En,... zijn de ouders gestraft geworden voor dit ongeval denk je?

Natuurlijk niet, want ze zijn al zo gestraft door het overlijden van het kind. Ja, dan moet ge een moeder die haar kind dood ook niet meer straffen hé, want dan kun je ook zeggen dat ze al zo gestraft is door de dood van haar kind.

Zo kun je ook je kleine onder een aankomende trein duwen en zeggen dat de trein in fout is door dat hij te snel reed en daardoor niet tijdig is kunnen stoppen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 september 2012 om 16:54.
Oud 15 september 2012, 16:59   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En volgens mij vaak ook de oorzaak.
idd
Oud 17 september 2012, 20:12   #79
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had hij pech gehad. Het zijn geen kinderen hé. Het zijn volwassenen zie zelf verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. 't Is iedere keer het zelfde. Met gewone fietsers nooit enig probleem, die gaan netjes aan de kant en passeren u achter elkaar. Als er problemen zijn is het telkens met wan die wieler-terroristen.
Daarstraks nog achter een nest gepensioneerden op de fiets gehangen. In plaats van netjes achter mekaar te rijden waaierde de groep uit over de hele breedte van de rijbaan (in een onoverzichtelijke en bochtige straat met tweerichtingsverkeer).

Laatst gewijzigd door Libro : 17 september 2012 om 20:12.
Oud 17 september 2012, 22:08   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Die met twee wielen zijn de fietsers.
In Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland moeten fietsen met een hulpmotor van 500Watt een nummerplaat dragen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 september 2012 om 22:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be