Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 september 2012, 18:11   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Ik denk dat u niet genoeg nuanceert. Maar ik verschiet er niet van.
Misschien dat ik teveel nuances weergeef waar jij liever blind voor wil blijven.

Het staat je vrij om je eigen nuances naar voor te brengen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 september 2012, 19:14   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Volledig akkoord hiermee. Ik begrijp echt niet hoe een aantal groupies van een partij die nochtans echt in wiinning mood is het nodig acht om op elke slak zout te leggen. Om elke gelukte of mislukte poging tot kritiek op hun held toch maar kapot te analyseren om aan te tonen dat hij het wel goed bedoelde. En dus dat het de anderen zijn die slechte bedoelingen hebben... Er is een fijne lijn tussen een overtuigde militant zijn en pure idolatrie die elk kritisch denken verhindert.

Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat BDW net zoals ELKE andere politicus wel eens een communicatieve blunder maakt ?
Jansen proberen te pakken op die slogan was gewoon een heel slecht idee. De schlemiel die hem dat idee aangepraat heeft kunnen ze ook beter in het vervolg een andere rol in het partijbestuur geven. De broodjes bestellen of zo.
Tsja het spijt me geweldig hoor, maar ik vind toch dat wie zichzelf bewust uitsluit uit de stad of uit de samenleving, uit "onze" stad en uit "onze" samenleving met een brede waaier links-rechts, vrijheden-plichten, ... dat die niet moet horen dat "de stad of de samenleving ook van hem/haar is".

Pak dat niet te letterlijk, zoals de slogan op zich ook niet letterlijk is: er is geen eigendomstitel die de stad of de maatschappij toewijst ... bla bla ...

Niet te letterlijk: dit wil zeggen dat een paar vieze betogingen iemand niet voor "eeuwig en altijd" uitsluit.

Zo ben ik ook geen tegenstander van de slagzin "Waar is het geld voor uw pensioen? Het zit in de zakken van Mohamed !".
Ik vind dit een juiste stand van zaken, zo lang het laagste pensioen van eenderwelke Vlaming lager is dan hetgeen de ingewekene zomaar voor niks toegewezen krijgt.
Een aantal nva'ers vinden die slogan niet zo best passen met het programma. Kan zijn. Ik bedank mijn partijgenoten dat ik mijn gedacht mag hebben en mag zeggen. Van mijn kant ga ik dat meningsverschil niet van de daken schreeuwen. Wegens het partijbelang dat ik erg hoog acht.

En gijlie ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 september 2012, 19:31   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, volgens Onderlijveke Janssens zijn de extremisten die de gematigde imams en de gematigde allochtone politiekers bedreigen ook "eigenaar van 't stad":

Extremisten bedreigen kritische Marokkaanse Antwerpenaren

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120919_015
Luister Schoof, ’t stad is van IEDEREEN.
Bobke is offline  
Oud 19 september 2012, 19:56   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat stelt Bart De Wever dan in concreto voor als beleidsmaatregel ?

Het Vlaams Belang stelt onder meer een examen voor na de inburgering.
Stoppen met Pampers gebruiken veronderstel ik.
Wie zich hier niet thuis voelt hoeft zich hier niet gevangen te voelen.
Iedereen is vrij om een plaats waar hij zich niet thuis voelt te verlaten.
Bobke is offline  
Oud 19 september 2012, 20:03   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is copy/past van het huidige beleid van Patrick Janssens. Enkel het Vlaams Belang durft verder gaan door wel een onderscheid te maken. Zo willen ze de nationaliteit afnemen van recidivisten.
Zo zie ja maar dat ge hetzelfde kunt zeggen met andere woorden.
Afhankelijk van welk publiek je wilt bespelen.
Bobke is offline  
Oud 19 september 2012, 20:48   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja het spijt me geweldig hoor, maar ik vind toch dat wie zichzelf bewust uitsluit uit de stad of uit de samenleving, uit "onze" stad en uit "onze" samenleving met een brede waaier links-rechts, vrijheden-plichten, ... dat die niet moet horen dat "de stad of de samenleving ook van hem/haar is".

Pak dat niet te letterlijk, zoals de slogan op zich ook niet letterlijk is: er is geen eigendomstitel die de stad of de maatschappij toewijst ... bla bla ...

Niet te letterlijk: dit wil zeggen dat een paar vieze betogingen iemand niet voor "eeuwig en altijd" uitsluit.

Zo ben ik ook geen tegenstander van de slagzin "Waar is het geld voor uw pensioen? Het zit in de zakken van Mohamed !".
Ik vind dit een juiste stand van zaken, zo lang het laagste pensioen van eenderwelke Vlaming lager is dan hetgeen de ingewekene zomaar voor niks toegewezen krijgt.
Een aantal nva'ers vinden die slogan niet zo best passen met het programma. Kan zijn. Ik bedank mijn partijgenoten dat ik mijn gedacht mag hebben en mag zeggen. Van mijn kant ga ik dat meningsverschil niet van de daken schreeuwen. Wegens het partijbelang dat ik erg hoog acht.

En gijlie ?

.
Als je van dat standpunt bent kan je beter voor het origineel stemmen en niet voor de mislukte doorslag.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 september 2012, 20:51   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Stoppen met Pampers gebruiken veronderstel ik.
Wie zich hier niet thuis voelt hoeft zich hier niet gevangen te voelen.
Iedereen is vrij om een plaats waar hij zich niet thuis voelt te verlaten.
Ik zie hier geen concrete beleidsmaatregel.

Oud 19 september 2012, 21:22   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie hier geen concrete beleidsmaatregel.
Dat is deels waar, net zoals ik geen beleidsmaatregel zie in slogans zoals ‘’t stad is van iedereen”.
Hoewel, niet toegeven aan de grillen van een bepaalde groep kunt ge eigenlijk wel een beleidsmaatregel noemen.
Bobke is offline  
Oud 19 september 2012, 21:32   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is deels waar, net zoals ik geen beleidsmaatregel zie in slogans zoals ‘’t stad is van iedereen”.
Hoewel, niet toegeven aan de grillen van een bepaalde groep kunt ge eigenlijk wel een beleidsmaatregel noemen.
Niet toegeven aan de grillen van een bepaalde groep kan je nooit in beleidsteksten gieten.

Als je wil weten voor welk beleid " 't stad is van iedereen" staat moet je "Voor wat, hoort wat" van Patrick Janssens eens lezen.

Het is veel te rechts voor de linkie-winkies van Groen: http://www.dirkgeldof.be/voor_wie_hoort_wat

Oud 19 september 2012, 21:59   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je van dat standpunt bent kan je beter voor het origineel stemmen en niet voor de mislukte doorslag.
Ik stem op de partij die ikzelf uitkies die het beste met het geheel van mijn politieke aspiraties overeen komt.

Jouw goede raad mag jij geven, maar ruikt als stront in mijn neus.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 september 2012, 22:02   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stem op de partij die ikzelf uitkies die het beste met het geheel van mijn politieke aspiraties overeen komt.

Jouw goede raad mag jij geven, maar ruikt als stront in mijn neus.

.
Vanwaar die afkeer van het Vlaams Belang ? Hebben ze vroeger jouw lief afgepakt ofzo ?

Oud 20 september 2012, 01:23   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120920_003
Citaat:
ANTWERPEN - Bart De Wever haalde woensdagavond in Reyers Laat sterk uit naar huidig SP.A-burgemeester Patrick Janssens. De Antwerpse N-VA-lijsttrekker verweet Janssens 'dingen gezegd te hebben die op gespannen voet staan met de waarheid. Hij heeft eigenlijk gelogen.' De Wever feliciteerde Janssens wel met de aanpak van de recente rellen in Borgerhout.

'Janssens weigert ieder dubbelinterview of debat,' zei De Wever op Canvas. 'Maar mij met de grond gelijk maken als ik even weg ben, kon hij blijkbaar wel.' De kandidaat-burgemeester was de voorbije dagen op bezoek bij de conservatieve Londense burgemeester Boris Johnson.

Burgemeester Janssens reageerde begin deze week uitgebreid op uitspraken van De Wever over de Antwerpse stadsslogan 't Stad is van iedereen. Het N-VA-boegbeeld verklaarde na de recente rellen in Borgerhout dat die slogan niet langer van toepassing is. 'Ik zeg dat al ruim drie jaar in de gemeenteraad,' voegde De Wever daar woendagavond aan toe. 'De stad is niet van Sharia4Belgium, van drugsdealers of straatracers. Janssens zegt dat ik Antwerpen verdeel, maar dat is nooit mijn bedoeling en dat weet hij, want we voeren die discussies al jaren in de gemeenteraad.'

'Hij weet perfect wat ik wil zeggen en komt toch iets anders vertellen.
Weer een voorbeeldje van de politieke komedie die sommigen niet kunnen laten oa in Antwerpen...
De burgers wensen eerlijke informatie en standpunten, geen spelletjes waarbij ze elkaar vliegen proberen af te vangen!
Er loopt genoeg mis in Antwerpen; "'t Stad is van iedereen" is wellicht niet de beste slogan om daarop te reageren!
andev is offline  
Oud 20 september 2012, 07:32   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar die afkeer van het Vlaams Belang ? Hebben ze vroeger jouw lief afgepakt ofzo ?
Even preciseren: de geur van stront in mijn neus, in deze draad hierboven beschreven, kwam en komt wel degelijk van jou en jouw bemoeizucht om mij te adviseren op welke partij ik zou moeten stemmen en om welke reden dat ik dat zou moeten doen.

In andere draden heb ik al beschreven wat mijn genuanceerde mening is over het Belang. In deze draad zou het of topic zijn om dit te herhalen.

.

De schoofzak is offline  
Oud 20 september 2012, 09:06   #74
giserke
Banneling

Standaard

Ondertussen strike voor BDW en over en out voor Janssens.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4306/1.1434059
giserke is offline  
Oud 20 september 2012, 11:34   #75
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Vreemd. De Wever valt de slogan van Janssens aan. Janssens reageert op die aanval. Vervolgens verwijt De Wever Janssens dat deze reageert "net op het moment dat ik in Londen ben".

De Wever stelt wel terecht dat hij die slogan al eerder heeft aangevallen. Dat Janssens de zaken anders voorstelt, getuigt niet van intellectuele eerlijkheid.

Kortom, geen hoogstand begin om de laatste rechte lijn in te zetten. Als de campagne zo degoutant wordt als dit, zie ik nog veel zwevende kiezers naar de kleinere partijen waaien.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 september 2012, 11:46   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even preciseren: de geur van stront in mijn neus, in deze draad hierboven beschreven, kwam en komt wel degelijk van jou en jouw bemoeizucht om mij te adviseren op welke partij ik zou moeten stemmen en om welke reden dat ik dat zou moeten doen.
Waarom doet "ViveLaBelgique" en het logo van de BUB de geur van stront in je neus krijgen als je stemadvies krijgt op basis van jouw standpunten ?

Citaat:
In andere draden heb ik al beschreven wat mijn genuanceerde mening is over het Belang. In deze draad zou het of topic zijn om dit te herhalen.

.
Je mag me steeds de link geven.

Oud 20 september 2012, 11:50   #77
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Vreemd. De Wever valt de slogan van Janssens aan. Janssens reageert op die aanval. Vervolgens verwijt De Wever Janssens dat deze reageert "net op het moment dat ik in Londen ben".

De Wever stelt wel terecht dat hij die slogan al eerder heeft aangevallen. Dat Janssens de zaken anders voorstelt, getuigt niet van intellectuele eerlijkheid.

Kortom, geen hoogstand begin om de laatste rechte lijn in te zetten. Als de campagne zo degoutant wordt als dit, zie ik nog veel zwevende kiezers naar de kleinere partijen waaien.
Wouter niet vergeten.

Die groene leugenaar kwam ook eventjes de geslagen hond spelen in de sossenstudios te brussel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be