![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-energie.dhtml
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen meter = ook geen injectiebelasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanwaar haal je elektriciteit tijdens winternachten? Het lijkt mij alvast niet evident om centrale te gaan spelen en nog te besparen op de koop toe, maar misschien zijn er truuks die ik niet ken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder een combinatie met een generator. De omvormers van de panelen sluiten de kring af, zodra de spanning te hoog oploopt. Speel nog met het idee om een hectare van de landbouwgrond te gebruiken voor koolzaad ipv als weide en die te veresteren naar biodiesel. Zou 1500 liter moeten opleveren ongeveer. Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, de injectiebelasting wil enkel zeggen de niet-zonnepanelers een stukje minder zullen moeten betalen voor de zonnepanelers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() 50 € per kWp.
In elk geval hoop ik dat ik er tegen dan vanaf ben, want volgens mij blijft het niet bij de 200 €. Als je dan weet dat die groenestroomcertificaten niet geïndexeerd zijn, ben je helemaal de sigaar. Maar soit, eerlijk gezegd is het te hopen dat die fuel cellen op basis van stookolie of gas wat goedkoper worden als Japan ze massaal gaan inzetten. Rendement is hoog aangezien je ook de restwarmte kan gebruiken (trouwens dat kan met een generator in de winter ook). Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval moet je een dikke idioot zijn om nu nog zonnepanelen te plaatsen. Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor waren ze gewoonweg lukratief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Het werd tijd dat wie ervoor kiest om deze panelen te laten installeren, er ZELF ook voor betaalt.
Het is toch maar al te gek dat iemand die geen panelen heeft, moet opdraaien voor diegene die ze wel heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, meer algemeen, mocht de federale overheid een beetje orde stellen op hun zaken, dan zou er mogelijkheid zijn voor de gemeentes om een rechtvaardiger deel van de belastingen naar hen toe te trekken. Maar de federale speelt liever slokop. Moet natuurlijk, anders kan je de sinterklaaspolitiek via de transferts niet volhouden. Citaat:
Hoe laf is het nu ? De federale durft haar verantwoordelijkheid niet opnemen, en schuift de taak om onpopulaire maatregelen te nemen dan maar naar Vlaanderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PS-regering is Marxistisch bezig. Omdat de PS zo eenmaal is. De Vlaamse regering heeft een begroting en budget die in evenwicht zijn. Daar neemt men zijn verantwoordelijkheid. Daar durft zelfs de spa toegeven dat dit, op lange termijn, het meest voordelig is voor iedereen, vooral inbegrepen: de steuntrekker, de arbeider/bediende met klein/middelgroot inkomen, wie een pensioen trekt ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag die je moet stellen is: STEL DAT DE OVERHEID GEEN BELASTINGEN heft, hoeveel zou energie kosten enhoeveel zou arbeid om die zonnepanelen kosten. Dus uw installatie komt aan halve prijs -50%, en uw energie komt aan -30% minder... Hoe leg je dat uit dat diegene die zonnepanelen installeert dan een 'onrendabele' beslissing heeft , als de overheid iets onrendabel taxeert. Het is net alsof je wilt dat mensen niet werken, en dat oplossingen voor energiezuinigheid moeten wegbelast worden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Boven op die 50€/kwp zal nog wel 21% btw komen zeker?
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lijkt me weer zo een excuus om de grond van het probleem net te moeten aanpakken. Waarom niet gewoon die slimme meters plaatsen bij iedereen (http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...92622-3137.art) het probleem deftig in kaart brengen (universiteiten genoeg die daar een doctoraat ver kunnen schrijven) en daarna zelf en onafhankelijk afkomen met een oplossing. Want serieus intercommunales vragen om een studie te maken over de inkomsten van de gemeenten... het klinkt nogal naïef.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit heeft nul komma nul te maken met Di Rupo. Heeft zelf meer te zien met jouw geliefde N-VA dan met Di Rupo.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Waar heb je dat gelezen? Ik vermoed dat die injectiebelasting gewoon extra winst is. De niet-zonnepanelers blijven de volle pot betalen.
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Jij staat voor dat bedrag garant en de Vlaamse regering doet of haar neus bloed. Zelfde systeem als Dexia en nu kan N-VA niet beweren, dat ze van niets wisten. Want het enige antwoord dat ik hier op dit forum gelezen heb, is het gezegde van Leterme en Reynders, we zullen er geld op verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het niet de nva die mij lief is, maar wel hun discours: verantwoordelijkheid staat daarin centraal. (na het eerste punt: Vlaanderen in Europa natuurlijk) .
|
![]() |
![]() |