Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2012, 18:32   #61
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@De Schoofzak

We zitten anno 2012. Steden en gemeenten worden door de gewesten en gemeenschappen gefinancierd voor de centen die ze niet zelf ophalen.

Er is trouwens nooit voldoende budget geweest op de federale overheid om heel hun verhaal waar te maken. Het is normaal dat als je bevoegdheden nu verder overdraagt dat je dan ofwel tekorten mee overdraagt ofwel geen uitvoering geeft aan die bevoegdheden.
"De tarieven zijn namelijk een federale bevoegdheid, zo bevestigt het Grondwettelijk Hof in een arrest. Het arrest ruimt mogelijk ook een belangrijke juridische struikelblok uit de weg voor de geplande invoering van een netvergoeding."
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-energie.dhtml
Oud 6 oktober 2012, 21:23   #62
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
"De tarieven zijn namelijk een federale bevoegdheid, zo bevestigt het Grondwettelijk Hof in een arrest. Het arrest ruimt mogelijk ook een belangrijke juridische struikelblok uit de weg voor de geplande invoering van een netvergoeding."
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-energie.dhtml
Bwa, ik laat ze gewoon met subsidies mijn zonnepanelen afbetalen. Binnen een jaar of 3 met dit gezeik erbij is het zover. Daarna ga ik off line.

Geen meter = ook geen injectiebelasting.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2012, 22:31   #63
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Bwa, ik laat ze gewoon met subsidies mijn zonnepanelen afbetalen. Binnen een jaar of 3 met dit gezeik erbij is het zover. Daarna ga ik off line.

Waar ga je je overtollig vermogen in de zomerdagen heensturen?
Vanwaar haal je elektriciteit tijdens winternachten?

Het lijkt mij alvast niet evident om centrale te gaan spelen en nog te besparen op de koop toe, maar misschien zijn er truuks die ik niet ken?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2012, 23:01   #64
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar ga je je overtollig vermogen in de zomerdagen heensturen?
Vanwaar haal je elektriciteit tijdens winternachten?

Het lijkt mij alvast niet evident om centrale te gaan spelen en nog te besparen op de koop toe, maar misschien zijn er truuks die ik niet ken?
Met voldoende batterijen kan je al wat stroom opslaan. Er zijn zelfs specifieke omvormers voor ontwikkeld.
Verder een combinatie met een generator.

De omvormers van de panelen sluiten de kring af, zodra de spanning te hoog oploopt.

Speel nog met het idee om een hectare van de landbouwgrond te gebruiken voor koolzaad ipv als weide en die te veresteren naar biodiesel. Zou 1500 liter moeten opleveren ongeveer.

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:03.
Oud 6 oktober 2012, 23:11   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met voldoende batterijen kan je al wat stroom opslaan. Er zijn zelfs specifieke omvormers voor ontwikkeld.
Verder een combinatie met een generator.

De omvormers van de panelen sluiten de kring af, zodra de spanning te hoog oploopt.

Speel nog met het idee om een hectare van de landbouwgrond te gebruiken voor koolzaad ipv als weide en die te veresteren naar biodiesel. Zou 1500 liter moeten opleveren ongeveer.
Zal u in elk geval meer kosten dan 200€ per jaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2012, 23:14   #66
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Btw, moet ge wel op het net aangesloten zijn om subsidies te trekken ?
Maar kom, de injectiebelasting wil enkel zeggen de niet-zonnepanelers een stukje minder zullen moeten betalen voor de zonnepanelers.
Oud 6 oktober 2012, 23:15   #67
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zal u in elk geval meer kosten dan 200€ per jaar.
50 € per kWp.

In elk geval hoop ik dat ik er tegen dan vanaf ben, want volgens mij blijft het niet bij de 200 €. Als je dan weet dat die groenestroomcertificaten niet geïndexeerd zijn, ben je helemaal de sigaar.

Maar soit, eerlijk gezegd is het te hopen dat die fuel cellen op basis van stookolie of gas wat goedkoper worden als Japan ze massaal gaan inzetten. Rendement is hoog aangezien je ook de restwarmte kan gebruiken (trouwens dat kan met een generator in de winter ook).

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:19.
Oud 6 oktober 2012, 23:19   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
50 € per kWp.
Dat is de voorgestelde prijs voor de injectiebelasting.
Maar ik bedoelde wel dat de aanschaf en onderhoud van baterijen, dieselgroep... meer zal kosten dan 200€ per jaar.
Oud 6 oktober 2012, 23:21   #69
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de voorgestelde prijs voor de injectiebelasting.
Maar ik bedoelde wel dat de aanschaf en onderhoud van baterijen, dieselgroep... meer zal kosten dan 200€ per jaar.
Klopt wel, maar ik had nog iets toegevoegd...
In elk geval moet je een dikke idioot zijn om nu nog zonnepanelen te plaatsen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2012 om 23:22.
Oud 6 oktober 2012, 23:24   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt wel, maar ik had nog iets toegevoegd...
In elk geval moet je een dikke idioot zijn om nu nog zonnepanelen te plaatsen.
Denk dat zonnepanelen nu ongeveer kostendekkend zijn, niet veel meer, of niet veel minder.
Daarvoor waren ze gewoonweg lukratief.
Oud 7 oktober 2012, 08:23   #71
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Het werd tijd dat wie ervoor kiest om deze panelen te laten installeren, er ZELF ook voor betaalt.
Het is toch maar al te gek dat iemand die geen panelen heeft, moet opdraaien voor diegene die ze wel heeft.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 08:31   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@De Schoofzak

We zitten anno 2012. Steden en gemeenten worden door de gewesten en gemeenschappen gefinancierd voor de centen die ze niet zelf ophalen.
Ten eerste, zijn er nog heel wat rechtstreekse budgetlijnen van de federale naar de gemeentes: ocmw, politiezones, brandweerhervormingen ...

Ten tweede, meer algemeen, mocht de federale overheid een beetje orde stellen op hun zaken, dan zou er mogelijkheid zijn voor de gemeentes om een rechtvaardiger deel van de belastingen naar hen toe te trekken.
Maar de federale speelt liever slokop. Moet natuurlijk, anders kan je de sinterklaaspolitiek via de transferts niet volhouden.

Citaat:
Er is trouwens nooit voldoende budget geweest op de federale overheid om heel hun verhaal waar te maken. Het is normaal dat als je bevoegdheden nu verder overdraagt dat je dan ofwel tekorten mee overdraagt ofwel geen uitvoering geeft aan die bevoegdheden.
In een systeem van verantwoordelijkheid, zou men eerst intern orde op zaken moeten stellen, en vervolgens een evenwichtig geheel van bevoegdheden met correct bijhorend budget overdragen.

Hoe laf is het nu ? De federale durft haar verantwoordelijkheid niet opnemen, en schuift de taak om onpopulaire maatregelen te nemen dan maar naar Vlaanderen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 08:34   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Fijn om weten dat de Vlaamse regering ook Marxistisch is.
Zij doen identiek hetzelfde als de federale regering.
Maar omdat de N-VA in de gewestregering zit is het blijkbaar niet dezelfde maatregel?
Die subsidies hadden nooit goedgekeurd mogen worden.
Dat staat er helemaal niet; je denkt dingen echt te zien, terwijl je alleen maar droomt.

De PS-regering is Marxistisch bezig. Omdat de PS zo eenmaal is.

De Vlaamse regering heeft een begroting en budget die in evenwicht zijn. Daar neemt men zijn verantwoordelijkheid. Daar durft zelfs de spa toegeven dat dit, op lange termijn, het meest voordelig is voor iedereen, vooral inbegrepen: de steuntrekker, de arbeider/bediende met klein/middelgroot inkomen, wie een pensioen trekt ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 oktober 2012, 08:41   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Het werd tijd dat wie ervoor kiest om deze panelen te laten installeren, er ZELF ook voor betaalt.
Het is toch maar al te gek dat iemand die geen panelen heeft, moet opdraaien voor diegene die ze wel heeft.

De vraag die je moet stellen is: STEL DAT DE OVERHEID GEEN BELASTINGEN heft, hoeveel zou energie kosten enhoeveel zou arbeid om die zonnepanelen kosten. Dus uw installatie komt aan halve prijs -50%, en uw energie komt aan -30% minder... Hoe leg je dat uit dat diegene die zonnepanelen installeert dan een 'onrendabele' beslissing heeft , als de overheid iets onrendabel taxeert. Het is net alsof je wilt dat mensen niet werken, en dat oplossingen voor energiezuinigheid moeten wegbelast worden..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 08:46   #75
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
50 € per kWp..............
Boven op die 50€/kwp zal nog wel 21% btw komen zeker?
Oud 7 oktober 2012, 08:48   #76
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me weer zo een excuus om de grond van het probleem net te moeten aanpakken. Waarom niet gewoon die slimme meters plaatsen bij iedereen (http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...92622-3137.art) het probleem deftig in kaart brengen (universiteiten genoeg die daar een doctoraat ver kunnen schrijven) en daarna zelf en onafhankelijk afkomen met een oplossing. Want serieus intercommunales vragen om een studie te maken over de inkomsten van de gemeenten... het klinkt nogal naïef.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 08:51   #77
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat staat er helemaal niet; je denkt dingen echt te zien, terwijl je alleen maar droomt.

De Vlaamse regering heeft een begroting en budget die in evenwicht zijn. Daar neemt men zijn verantwoordelijkheid. Daar durft zelfs de spa toegeven dat dit, op lange termijn, het meest voordelig is voor iedereen, vooral inbegrepen: de steuntrekker, de arbeider/bediende met klein/middelgroot inkomen, wie een pensioen trekt ...

.
Draai je plaat eens om die is blijven steken... Freya VDB is minister in de vlaamse regering niet in de Federale regering:
Citaat:
Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche (SP.A) steunt het voorstel om mensen met zonnepanelen jaarlijks een netvergoeding te laten betalen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21006_00324858

Dit heeft nul komma nul te maken met Di Rupo. Heeft zelf meer te zien met jouw geliefde N-VA dan met Di Rupo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 08:52   #78
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw, moet ge wel op het net aangesloten zijn om subsidies te trekken ?
Maar kom, de injectiebelasting wil enkel zeggen de niet-zonnepanelers een stukje minder zullen moeten betalen voor de zonnepanelers.
Waar heb je dat gelezen? Ik vermoed dat die injectiebelasting gewoon extra winst is. De niet-zonnepanelers blijven de volle pot betalen.
Oud 7 oktober 2012, 08:54   #79
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Heb al meermaals gezegd dat je volgens het rekenhof een tekort van 13,5 miljard hebt op de Vlaamse begroting.
Jij staat voor dat bedrag garant en de Vlaamse regering doet of haar neus bloed.
Zelfde systeem als Dexia en nu kan N-VA niet beweren, dat ze van niets wisten.
Want het enige antwoord dat ik hier op dit forum gelezen heb, is het gezegde van Leterme en Reynders, we zullen er geld op verdienen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 09:38   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Draai je plaat eens om die is blijven steken... Freya VDB is minister in de vlaamse regering niet in de Federale regering:

http://www.standaard.be/artikel/deta...21006_00324858

Dit heeft nul komma nul te maken met Di Rupo. Heeft zelf meer te zien met jouw geliefde N-VA dan met Di Rupo.
La Freya steunt simpelweg ieder voorstel om mensen te doen betalen.

Verder is het niet de nva die mij lief is, maar wel hun discours: verantwoordelijkheid staat daarin centraal. (na het eerste punt: Vlaanderen in Europa natuurlijk)

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be