Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2012, 10:55   #61
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ja, als je niet op den buiten woont woon je in steden.
Leuke zwartwit gedachte.
Met die onzin wordt het moeilijk ernstig te blijven.

Ooit al gehoord van een gewestplan, met de opsplitising van woonzone, woonuitbredingsgebieden, en landbouwzone?
Niet alle woonzones liggen in steden.
Op die "buiten" die gij bedoelt dan staat toch niet veel anders dan boerderijen? Hun omringende landbouwgrond daar mag niet op gebouwd worden. En die boeren moeten daar nu eenmaal zijn, ivm hun grond en ook zou je de mensen nogal horen als ze naast bijv. een varkensboer komen te zitten.

De villawijken zoals we deze hier kennen liggen ook niet op datgene wat bestempeld wordt als afgelegen (toch niet hoe ik afgelegen zie).

Woont er tegenwoordig nog wel iemand afgelegen in België? Ik zou gewoon graag eens weten wat de definitie van afgelegen is.

Ik ben akkoord dat er over ruimtelijke ordening gepraat moet kunnen worden (nodig zelfs) maar ik snap deze "eventuele maatregel" niet goed.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 10:55   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen 2050 zijn we met 1 miljoen Vlamingen extra. Dus zullen we keuzes moeten maken.
Integendeel, we zullen volgens de huidige demografische tendenzen juist met minder Vlamingen zijn in 2050.
Problemen ivm overbevolking moeten niet afgewenteld worden op groepen die in aantal afnemen, maar op die groepen die verantwoordelijk zijn voor de overbevolking.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 10:56   #63
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net die woningen worden voor de vetste prijzen verkocht.
Men kan tegenwoordig gemakkelijk genoeg renoveren binnen het wettelijke, om er een pareltje van te maken.

En ja, vroeger reed de postbode op zijn fiets kilometers ver, voor zijn preeke dat zo minimaal was.
Voor zijn/haar toenmalig preeke doet hij/zij dat niet meer.
Dus kan het niet meer betaald worden met een onnozel timberke.

De dingen evolueren.

.
Een postbode op fiets is ook al een zeldzaamheid geworden hoor
Ze kunnen die misschien beter eens terug op de fiets zetten, want al dan stoppen en terug vertrekken verbruikt een hoop!
Oud 9 oktober 2012, 10:57   #64
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik denk niet dat muyters veel inzit met bpost op zich: het bedrijf draait een mooie winst, diversifieert zeer sterk en wordt dan nog betaald/beheerd vanuit federaal niveau.

Ik denk dat muyters op zoek gaat naar een manier om mensen duidelijk te maken dat qua ruimtelijke ordening het stillekes aan toch anders zal moeten gaan dan het tot nu toe geweest is.
Dan vraag ik mij af wat het achterliggend motief is. Voor energie moeten ze het niet doen.

Integratie met de door migranten bevolkte steden misschien ?

Ik denk dat men nog serieus tegenstand tegemoet gaat.

Als ze de post duurder maken, dat ze dan wegblijven. Krijg ik ook geen belastingsbrieven meer.

Bij deze heeft de NVA mijn stem verloren.

Laatst gewijzigd door Stingray : 9 oktober 2012 om 10:58.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 10:59   #65
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Inderdaad, afbreken dan! Als er bepaalde zaken plots "rechtgezet" werden dan is het hiervoor vrees ik te laat (schandalig, maar realiteit). Daar ga je met deze maatregelen sowieso niets meer veranderen.
Ik had het vooral over 'wie' zijn dingen rechtgezet werden....
Hint: Was niet dat kleine rij huisje van de bakker
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 10:59   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Op die "buiten" die gij bedoelt dan staat toch niet veel anders dan boerderijen? Hun omringende landbouwgrond daar mag niet op gebouwd worden. En die boeren moeten daar nu eenmaal zijn, ivm hun grond en ook zou je de mensen nogal horen als ze naast bijv. een varkensboer komen te zitten.

De villawijken zoals we deze hier kennen liggen ook niet op datgene wat bestempeld wordt als afgelegen (toch niet hoe ik afgelegen zie).

Woont er tegenwoordig nog wel iemand afgelegen in België? Ik zou gewoon graag eens weten wat de definitie van afgelegen is.

Ik ben akkoord dat er over ruimtelijke ordening gepraat moet kunnen worden (nodig zelfs) maar ik snap deze "eventuele maatregel" niet goed.
Het gaat over gedogen woonzones op afgelegen gebied.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 11:00   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dan vraag ik mij af wat het achterliggend motief is. Voor energie moeten ze het niet doen.

Integratie met de door migranten bevolkte steden misschien ?

Ik denk dat men nog serieus tegenstand tegemoet gaat.

Als ze de post duurder maken, dat ze dan wegblijven. Krijg ik ook geen belastingsbrieven meer.

Bij deze heeft de NVA mijn stem verloren.
Een postzegel is voor U genoeg om van partij te veranderen?

laat me toch niet lachen vent.
Oud 9 oktober 2012, 11:10   #68
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een postbode op fiets is ook al een zeldzaamheid geworden hoor
Ze kunnen die misschien beter eens terug op de fiets zetten, want al dan stoppen en terug vertrekken verbruikt een hoop!
Is men daar al niet mee begonnen? Ik kan me vergissen natuurlijk maar de postbodes hier in Maaseik rijden allemaal terug met de fiets (een elektrische welteverstaan).
Oud 9 oktober 2012, 11:14   #69
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Een postzegel is voor U genoeg om van partij te veranderen?

laat me toch niet lachen vent.
Met zo'n belachelijke standpunten inzake ruimtelijk ordening...vent(je)...inderdaad.

Die Muyters zijn gekakel was trouwens al eerder niet om aan te zien.

Laatst gewijzigd door Stingray : 9 oktober 2012 om 11:16.
Oud 9 oktober 2012, 11:16   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Met zo'n belachelijke standpunten inzake ruimtelijk ordening...vent(je)...inderdaad.
Nochtans steunen de belangrijkste deskunsdigen op gebied van ruimtelijke ordening dit voorstel.
Oud 9 oktober 2012, 11:17   #71
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

OK, leg me dan eens even uit waarvoor mensen die "afgelegen" wonen meer zouden moeten betalen.
Nutsvoorzieningen: gebeurt nu al.
Wat nog?

Laatst gewijzigd door Akira : 9 oktober 2012 om 22:10.
Oud 9 oktober 2012, 11:19   #72
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Is men daar al niet mee begonnen? Ik kan me vergissen natuurlijk maar de postbodes hier in Maaseik rijden allemaal terug met de fiets (een elektrische welteverstaan).
Ik moet bekennen dat ik hier al eens een fiets zie. Maar waar ik werk (Meeuwen) zijn het zelfs geen brommers maar auto's!
Oud 9 oktober 2012, 11:19   #73
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb 20 jaar naast mijn werk gewoond. Elke morgen 15 minuten wandelen en hup ik was er. Ik woonde dan wel in de stad, met verkeers-, parkeer en luchtkwaliteitsproblemen en wat weet ik allemaal erbij, maar ik vond dat OK.

Een collega woonde in dezelfde periode "op den buiten", grote villa, grote hof, dat kon allemaal, want de grondprijs was daar erg goedkoop, net omdat het afgelegen was.

Die collega kreeg een bijdrage voor woon-werk-verkeer en mocht dan ook nog eens de kilometers van zijn belastingen aftrekken.

En ik was de domme natuurlijk, in de smog gaan wonen. Terwijl hij gesubsidieerd werd om in MIJN stad de smog te komen veroorzaken, de file te komen vergroten, de parkeerplaatsen te komen innemen en de drukte te verhogen.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat die eigen keuzes ook op de eigen portefeille worden verhaald.
Dat gebeurd al jaren, zo'n alleenstaande villa's hebben een hoger kadastraal inkomen
Oud 9 oktober 2012, 11:20   #74
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans steunen de belangrijkste deskunsdigen op gebied van ruimtelijke ordening dit voorstel.
In omdat die het zeggen moet ineens een groot deel van de bevolking verhuizen ?

We leven hier niet meer in de middeleeuwen hé.

Ik heb geen zin om een overvolle stad gelijk kiekens in een legbatterij op mekaar gepakt te zitten. Gij wel, ga gerust uwe gang.

Laatst gewijzigd door Stingray : 9 oktober 2012 om 11:21.
Oud 9 oktober 2012, 11:25   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, leg me dan eens even uit waarvoor mensen die "afgelegen" wonen meer zouden moeten betalen.
Nutsvoorzieningen: gebeurt nu al.
Wat nog?
Misschien eens nalezen: de kosten vanaf de openbare weg tot aan de woning zijn ten laste van de eigenaar of de verkavelaar.
Nutsvoorzieningen onder bestaande openbare wegenis betaal je niet. (in sommige Waalse steden wel)

Als er al openbare weg ligt, (boerewegels vb) zal de overheid indien er achtergelegen woongebieden zijn, rioleringen aanleggen.
Dit is nu net het probleem van de bekostiging. Ooit gehoord van cross border lease voor rioleringen, die nooit is doorgegaan?
Daar was de discussie, wie betaald de rioleringen op afgelegen gebieden.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 oktober 2012 om 11:27.
Oud 9 oktober 2012, 11:26   #76
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
riolering, nutsvoorzieningen, andere.
De post die een ommetje moet maken. Tijdsverlies. Visuele polutie
Er zal altijd wel iemand net iets verder wonen in een land dat een zakdoek groot is, djees zie de perceptie eens in
Oud 9 oktober 2012, 11:28   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er zal altijd wel iemand net iets verder wonen in een land dat een zakdoek groot is, djees zie de perceptie eens in
Dat "net iets verder" is wel bepaald in de gewestplannen.
Niet komen zeveren dus.
Oud 9 oktober 2012, 11:34   #78
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eens nalezen: de kosten vanaf de openbare weg tot aan de woning zijn ten laste van de eigenaar of de verkavelaar.
Nutsvoorzieningen onder bestaande openbare wegenis betaal je niet. (in sommige Waalse steden wel)

Als er al openbare weg ligt, (boerewegels vb) zal de overheid indien er achtergelegen woongebieden zijn, rioleringen aanleggen.
Dit is nu net het probleem van de bekostiging. Ooit gehoord van cross border lease voor rioleringen, die nooit is doorgegaan?
Die zaken liggen er toch al? En je betaalt op je verbruik.

Pas op, ik ben akkoord dat er over gepraat kan worden. Maar gaan we dan alles zo regelen? Mensen zonder kinderen betalen ook mee voor deze met kinderen, gaan we dit dan ook aanpakken? Ik maak zelden of nooit gebruik van de snelwegen bijv en ik betaal daar ook voor,...
Oud 9 oktober 2012, 11:37   #79
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zaken liggen er toch al? En je betaalt op je verbruik.

Pas op, ik ben akkoord dat er over gepraat kan worden. Maar gaan we dan alles zo regelen? Mensen zonder kinderen betalen ook mee voor deze met kinderen, gaan we dit dan ook aanpakken? Ik maak zelden of nooit gebruik van de snelwegen bijv en ik betaal daar ook voor,...
Die zaken liggen er al? Wie zegt dat? Ik ken honderden wegen, waar die zaken er niet liggen.

Als men nutsvoorziengen aanlegt naar woonwijken met honderden gezinnen, kan je sociaal verantwoorden dat daar met gemeenschapsgeld kosten worden gemaakt.
Dat is wel iets anders dan die aan te leggen naar een paar pipo's die perse willen bouwen op afgelegen gebieden medunkt.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 oktober 2012 om 11:39.
Oud 9 oktober 2012, 11:54   #80
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:

cross border lease voor rioleringen zou federaal moeten verboden worden of heeft de overheid nu nog niet geleerd dat ze een dienstverlenende instantie is en geen bedrijf dat winst moet maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be