Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 11:52   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Piano, zie eens in, dat dat niet allemaal racisten zijn,

Hou dus op met te denken dat al Vlaams Blokkers racisten zijn, het is niet zo. Het zijn de overbeschermingsmaatregelen die het altijd maar erger maken.
Bezint eer ge begint...

06/07/'04 door The Piano:

Mij interesseert niet enkel wat JIJ zegt want ik zie jullie, rechtsextremisten van het racistische Vlaams Blok, als één geheel.

De reden waarom is vrij eenvoudig: omdat jullie altijd als een geheel optreden tegenover iemand die een kritische kanttekening plaatst bij het Blok. Dat jullie onderling verschillen van mening zal mij worst wezen

Voor piano is er geen verschil tussen een die-hard racist en een chiroleider die een vlaams blok-standpunt niet afbreekt.
Laat u niet vangen, herr flick, in the end is het verloren moeite.

Ja zie, ge kunt maar proberen hé, ... Ik wil maar zeggen ik ga geen marokaan omverschieten omdat hij marokaan, is, maar wel omdat hij bv, bij mij zou inbreken, en vlaamse inbrekers maak u geen ilussies, jullie zouden er ook aangaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:52   #62
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Sinds wanneer is racisme de ergste misdaad der misdaden ?

dit maar om te zeggen dat ik ergere misdaden ken dan zeggen 'ik hou niet van vreemdelingen'....
Dat is juist, maar het is wel een duidelijk begin van wat er kan op volgen.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:52   #63
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is racisme de ergste misdaad der misdaden ? ....
Sinds wanneer kraam jij zoveel onzin uit?
Oud 15 juli 2004, 11:52   #64
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het VB (dmv de 3 vzw's) werd op 21 april veroordeeld voor het ssstematisch aanzetten van racisme. Dat was twee maanden voor de verkiezingen. Dat proces werd breed uitgesmeerd in de media en ook de argumentatie in het Arrest is ruimschoots aan bod gekomen. Al diegenen die dankzij of ondanks toch op het racistische Blok hebben gestemd, zijn per definitie racisten. Raak maar alvast gewend aan die term, want sinds het arrest is dat een gelegalizeerde aanduiding voor personen die pro-Blok zijn, of er op stemmen.
Een gelegaliseerde aanduiding?

Jouw "logica", eventjes even krom getrokken en in alle vrijheid zoals jij placht te doen. :
Dan wordt het tijd dat ze elke Irakees in de doos draaien, want Saddam haalde daar 100% van de stemmen, dus alle inwoners van Irak zijn dictators en massamoordenaars.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:54   #65
Tegendradigaard

Standaard

Tja ik vrees dat het besmettelijk is Piano. Ik heb het van U over gekregen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:55   #66
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
[Binnenkort wordt je per definitie bij de 'racisten' geklasseerd als je je kinderen niet de namen Mohammed, Ahmed of Ali geeft.

Fatima Spolpoel
Ge lacht, maar binnenkort krijgt ge nog een premie als ge dat wél doet omdat daaruit uw integratiewil blijkt...
Wie noemt er zijn zoon nog Adolf? t Is nochtans een naam als een ander...
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:55   #67
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Sinds wanneer is racisme de ergste misdaad der misdaden ?

dit maar om te zeggen dat ik ergere misdaden ken dan zeggen 'ik hou niet van vreemdelingen'....
Dan wordt het tijd dat we "de taal" afschaffen wegens teveel glazen bol-mogelijkheden.
Oud 15 juli 2004, 11:56   #68
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jouw "logica", eventjes even krom getrokken en in alle vrijheid zoals ji placht te doen. :
Dan wordt het tijd dat ze elke Irakees in de doos draaien, want Saddam haalde daar 100% van de stemmen, dus alle inwoners van Irak zijn dictators en massamoordenaars.
Ok whoisy en Herr Flick, ik ga wat anders doen. Als ik het echt zo aangenaam of interessant zou vinden om met jullie te discuteren, dan zat ik nog op jullie Blok-forums en niet hier. Ik weet toch waarop dit onvermijdelijk uitdraait en ik wil hier graag nog wat blijven. Zodra ik op jullie Blok-forums niet meer geband ben kom ik met jullie verder d�*�*r zeveren. Dada!
Oud 15 juli 2004, 11:58   #69
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
En inderdaad voor mij is elke blokker op dit forum 'dirt'.

Enkel "de blokkers" op dit forum?
Of alle "blokkers"??
Per definitie zijn de 1 miljoenstemmers voor het blok geen blokkers.
Een blokker is iemand die 100-200% akkoord gaat met de ideologie van het blok ....net die iemand is voor mij 'dirt'..niet voor niks dat 'bruin' hier gehanteerd werd...

Citaat:
Citaat:
Het belangrijkste is dat de 'jacht' geopend is , wat zeer goed is !!
Worden eingelijk je haatgevoelens bevredigd, is het dat wat je wil zeggen?
Geen haatgevoelens...medelijden eerder...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:59   #70
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB (dmv de 3 vzw's) werd op 21 april veroordeeld voor het systematisch aanzetten van racisme. Dat was twee maanden voor de verkiezingen. Dat proces werd breed uitgesmeerd in de media en ook de argumentatie in het Arrest is ruimschoots aan bod gekomen. Al diegenen die dankzij of ondanks toch op het racistische Blok hebben gestemd, zijn per definitie racisten. Raak maar alvast gewend aan die term, want sinds het arrest is dat een gelegalizeerde aanduiding voor personen die pro-Blok zijn, of er op stemmen.
Fout, fout, fout. Zelfs áls we aannemen dat het arrest correct is (wat niet zo is) dan kun je nog steeds niet zeggen dat het Blok racistisch is. Enkel dat drie vzw's van het Blok aangezet hebben tot racisme. U bent dus hopeloos verkeerd met uw stelling dat u alle Blok kiezers, die tenslotte op geen enkele manier met de VZW's gelinkt zijn, legaal racistisch kunt noemen.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 11:59   #71
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan wordt het tijd dat we "de taal" afschaffen wegens teveel glazen bol-mogelijkheden.
voor de jaren 1930-45 heb je geen glazen bol meer nodig en ze hadden er wel een in 1994 voor Rwanda maar keken er niet naar. Helpt dat even?
Oud 15 juli 2004, 12:00   #72
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Voor mij mag alles gezegd worden wat gedacht wordt, met 1 grote uitzondering en dat is oproepen/aansporen tot geweld.

Wat ik heel erg vind is dat men blijkbaar geen onderscheid maakt tussen
racistische uitspraken en oproepen tot geweld/agressie (vanuit racistische motieven). In mijn ogen een hemelsbreed verschil.

Is dat nu de beloofde strenge aanpak van de regering naar aanleiding van recentelijk racistisch geweld? Ja amaai!!

Strenge straffen idd., strenge straffen voor 'racisme'. Tis maar een kwestie van de juiste rechter te vinden, om uitspraken als dusdanig racistisch te bestempelen!

Trouwens hier op dit forum staan uitspraken die zeker en vast als racistisch geinterpreteerd zullen worden (zoals iets met zever dat joden in 40-45 meegemaakt hebben).
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:01   #73
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Het VB (dmv de 3 vzw's) werd op 21 april veroordeeld voor het ssstematisch aanzetten van racisme. Dat was twee maanden voor de verkiezingen. Dat proces werd breed uitgesmeerd in de media en ook de argumentatie in het Arrest is ruimschoots aan bod gekomen. Al diegenen die dankzij of ondanks toch op het racistische Blok hebben gestemd, zijn per definitie racisten. Raak maar alvast gewend aan die term, want sinds het arrest is dat een gelegalizeerde aanduiding voor personen die pro-Blok zijn, of er op stemmen.
CORRECTIE :

1) de vzw's werden veroordeeld, NIET het VB
2) het VB werd niet veroordeeld als 'racistische partij'. Dit kan je niet met 1 letter uit het vonnis staven Piano!
Het gaat om pure stemmingmakerij. Uw conclusie is een persoonlijke mening van een bewust foutieve interpretatie van het vonnis, en heeft als enig doel aan politiek racisme te doen. [size=7]U bezondigt zich constant aan hetgene je andere verwijt.[/size]
Ik kan u enkel aanbevelen de interpretatie van het vonnis aan juristen over te laten. De meest eminente juristen beweren het tegendeel van uw haatproza.
Ik verwijs tevens naar de interpretatie door enkele eminente gerechtsjournalisten. Zie alle ivm deze zaak verschenen artikels in de Juristenkrant.
Ge zit ernaast Piano, en ge weet.
De 1 mio Blok-kiezers weten het ook
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:02   #74
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jouw "logica", eventjes even krom getrokken en in alle vrijheid zoals ji placht te doen. :
Ok whoisy en Herr Flick, ik ga wat anders doen. Als ik het echt zo aangenaam of interessant zou vinden om met jullie te discuteren, dan zat ik nog op jullie Blok-forums en niet hier. Ik weet toch waarop dit onvermijdelijk uitdraait en ik wil hier graag nog wat blijven. Zodra ik op jullie Blok-forums niet meer geband ben kom ik met jullie verder d�*�*r zeveren. Dada!
Vertaald : Mijn "inhoudelijk niveau" is uitgeput voor een week, ik ga mij nu verstoppen

't is dat het nog maar middag is, anders zou hij zeggen dat hij gaat slapen
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:03   #75
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo
Voor mij mag alles gezegd worden wat gedacht wordt, met 1 grote uitzondering en dat is oproepen/aansporen tot geweld.

Wat ik heel erg vind is dat men blijkbaar geen onderscheid maakt tussen
racistische uitspraken en oproepen tot geweld/agressie (vanuit racistische motieven). In mijn ogen een hemelsbreed verschil.

Is dat nu de beloofde strenge aanpak van de regering naar aanleiding van recentelijk racistisch geweld? Ja amaai!!

Strenge straffen idd., strenge straffen voor 'racisme'. Tis maar een kwestie van de juiste rechter te vinden, om uitspraken als dusdanig racistisch te bestempelen!

Trouwens hier op dit forum staan uitspraken die zeker en vast als racistisch bestempeld zullen worden (zoals iets met zever dat joden in 40-45 meegemaakt hebben).
dat laatste komt zo dicht bij negationisme dat het forum er zich niet kan over uitspreken en het misschien een kwestie voor het gerecht wordt? Misschien moeten we de nieuwe acties van Arena afwachten, misschien niet... wie weet
Oud 15 juli 2004, 12:04   #76
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zo kennen we je weer.
Wanneer je begint in te zien dat je kromme redeneringen jezelf de das omdoen kies je het hazepad, met de staart tussen de benen...
Oud 15 juli 2004, 12:05   #77
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

voor de jaren 1930-45 heb je geen glazen bol meer nodig en ze hadden er wel een in 1994 voor Rwanda maar keken er niet naar. Helpt dat even?
Als Persoon A in 1976 door een lucifer af te strijken een heel gebouw in de as legt, wil dit dan zeggen dat we alle lucifers van de wereld moeten bannen?
Oud 15 juli 2004, 12:08   #78
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Piano, zie eens in, dat dat niet allemaal racisten zijn, maar dat mensen zijn die gewoon 's avonds me hun hondjen buiten in 't park willen wandelen, mensen die gewoon de metro of bus willen nemen zonder belaagd te worden. Mensen die voor hun welvaart willen werken, en zelf solidair willen zijn, maar ook solidariteit verwachten van diegene die van hun solidariteit gebruik maken.

Piano, ik werk hier samen met een afrikaanse computerexperte, hier werken marokaanse schoonmakers, ik heb hier 10 belgen als collega's en de anderen zijn allemaal buitenlanders, Italianen, Duitsers, Grieken, Hongaren, noem het en het zit er wel ergens tussen.

Ik heb ikik geen problemen met die mensen... Als ik nu een "Blok Racist" zou zijn zou ik daar volgens u toch nie mee kunnen samenwerken...

Hou dus op met te denken dat al Vlaams Blokkers racisten zijn, het is niet zo. Het zijn de overbeschermingsmaatregelen die het altijd maar erger maken.

Stel u eens voor dat er geen vreemdelingenstemrecht geweest was, geen centrum voor Inquisitie van de Vlaming, en een eerlijk gerecht zou zijn...

Meer vragen wij niet, ... geen onredelijke dingen, ...
Het VB (dmv de 3 vzw's) werd op 21 april veroordeeld voor het systematisch aanzetten van racisme. Dat was twee maanden voor de verkiezingen. Dat proces werd breed uitgesmeerd in de media en ook de argumentatie in het Arrest is ruimschoots aan bod gekomen. Al diegenen die dankzij of ondanks toch op het racistische Blok hebben gestemd, zijn per definitie racisten. Raak maar alvast gewend aan die term, want sinds het arrest is dat een gelegalizeerde aanduiding voor personen die pro-Blok zijn, of er op stemmen.
Dat proces is uitgesproken door een Partijdige Belgischistische rechter, die uitspraak heeft dus voor mij totaal geen waarde

En als dat voor mij dan wil zeggen dat ik een racist ben, wel dan noemde mij maar ne racist, ik zal er mijn slaap niet voor laten integendeel, volgende keer maak ik terug het juiste bolleke pik zwart !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:11   #79
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als Persoon A in 1976 door een lucifer af te strijken een heel gebouw in de as legt, wil dit dan zeggen dat we alle lucifers van de wereld moeten bannen?
Wil je daarmee uitleggen dat den dolf maar een lucifer heeft aangestoken?
Oud 15 juli 2004, 12:12   #80
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DE REGERING HEEFT ANTIRACISMEPLAN KLAAR
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Het kernkabinet heeft het antiracisme-
plan van minister voor Gelijke Kansen
Arena goedgekeurd. In 10 punten wil ze
de strijd tegen het racisme opvoeren.

Zo zal iemand die wordt veroordeeld
voor racisme zijn politieke en burger-
rechten verliezen. Klachten over
racisme zullen beter worden opgevolgd
en de politie moet waakzamer zijn.

De overheid moet het internet beter
controleren en de Staatsveiligheid moet
gerichter moskeeën screenen. De Post
kan dan weer weigeren om racistische
pamfletten te verspreiden.

In september buigt de regering zich
over een meer uitgewerkt plan.

Ik zou mij beginnen verstoppen , Peace !

Rascisme kan niet, ok! Maar men drijft het te ver deze keer.

Frontman Abou AEL zal lachen, nu krijgt hij de kans om ons nog meer uit te dagen omdat hij weet dat we toch niet mogen reageren of we zijn strafbaar. Nog maar eens, I've seen the future, its scary and belgian..."OH THANK YOU BELGIUM!"
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be