![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat geld dat nu niet meer naar wagens gaat, gaat nu naar andere dingen. De economische groei is verkeerd ingeschat, onder andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je komt bij mij nu heel belachelijk over door te beweren dat iets dat niet uit te rekenen valt uitgerekend is en mijn ongelijk zou bewijzen. Zomaar wat dingen verzinnen als argument. Als dat discussiëren is... Of je hebt me verkeerd begrepen. Ik heb het over de totale inkomsten, voor de duidelijkheid, een verschil van het verlies bij bedrijfswagens en de extra bij de belastingen op de andere zaken waar het geld nu naartoe gaat in de plaats van naar (duurdere) bedrijfswagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Ze hadden het niet mis. Auto's waren een goedkopere vorm van beloning dan geld, aangezien het een zo groot belastingvoordeel genoot. Nu is dat voordeel weggewerkt en zullen er inderdaad minder van die auto's verkocht worden. Dat geld wordt nu anders besteed, daarom niet minder goed of met minder inkomsten voor de staat dan voorheen. (Maar dat laatste wordt systematisch in de berekeningen van bedrijfswagenpropagandisten vergeten.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand die het desastreus beleid van deze federale bende zo goedpraat, diens mondje wordt daar ongetwijfeld goed van gevoed.
Elk mens die instaat voor z'n eigen broodwinning, hetzij als werknemer, hetzij als zelfstandige, weet anders wel dat 'm 60 �* 70 % van z'n zuurverdiende centjes ziet afvloeien naar l'ét�*t Belge, al zal elke parasiet dit uiteraard ontkennen. Zulke Belgo-parasieten zijn dan als partners in crime. Enfin, slaap lekker, Robbie, want ooit komt er een einde aan je tri-colore droom, en als 't aan mij lag dan liefst morgen nog. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 oktober 2012 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het nogal straf dat sommigen proberen hun vergissingen te vergoeilijken. Bent U soms politieker ? Laatst gewijzigd door Stingray : 20 oktober 2012 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Mijn bedrijfswagen is inmiddels afgeschreven , en de waarde / verkoopswaarde is inmiddels amper 3000 € ik wil zuinig zijn en de wagen is nog steeds in zeer goede staat . In moeilijk tijden willen we dus niet investeren in een nieuwe wagen .
Is dat onze vrije keuze ? De klote fiscus denkt daar anders over . ook al is de wagen afgeschreven en zijn er in het ganse jaar geen kostenfacturen te bespeuren of ingebracht , alsnog willen ze mijn 5000 € aan voordelen in natura toekennen en dus mij daarop belasten . voordelen toekennen op iets wat eniets gekost heeft , puur diefstal . |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat die lullen van politiekers gedaan hebben is ons armer gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik pleit al een hele tijd voor een belastinginning op een hoger politiek niveau dan het nationale. Dat en enkel dat gaat vluchten naar het buitenland tegen. Het alternatief is dat je de belastingontduikers machtiger laat zijn dan de democratie, en dat lost niet eens problemen op.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 20 oktober 2012 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag me nu eens uitleggen hoe jij gaat voorkomen dat ze dat geld naar de VS versassen met een factuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat Robinus al ooit gehoord heeft van de Laffercurve, want hij gaat ervan uit dat geld dat ze aan de belastingen geven voor gevolg hebben dat je nog altijd even hard gaat werken en inkomsten afstaan....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zegt dikwijls "jamaar ze mogen het in hun onkosten inbrengen". Ja oké, maar men vergat altijd er bij te zeggen dat het andere deel bij uw inkomsten kwam. Een particulier had nooit dat probleem. Nu echter ligt de grens tussen inbrengen en het voordeel zover uit elkander dat een bedrijfswagen een echt nadeel is geworden. Je kan hem nog steeds maar ten dele inbrengen (ook een 100% aftrekbare cammionet is voor een deel vrijgesteld als privé...zelfs als dit niet het geval is) , maar het is nu ook nog eens een fictief loon geworden. Ga dus maar na wat een bedrijfswagen als zelfstandige u dus kost, die kost u meer dan het dubbel dan als u die particulier aankoopt. Echter de "duurdere" wagens worden natuurlijk veel makkelijk aangekocht met een omzetrekening van een bedrijf waar men veel sneller een leasing kan aan koppelen of financiering of aan een bescheiden loon van een werknemer of zelfstandige. Als ik met een omzet van laat ons zeggen 100'000 euro een leasing wil van pakweg 500 euro per maand geven ze dat. Als ik met een inkomen van "pakweg 15000€ - sociale bijdragen" afkom dan weigeren ze dat. Maar ja goed men verliest hier dus op alle fronten tegelijk. Op de verkoop, op 2hands, op werkmensen die hier hun kost mee verdienen, op de fabrieken, op transport naar die fabrieken en doe zo maar verder waar mogelijk. Het uiteindelijk verlies dat de regering heeft geboekt is volgens mij onbecijferbaar geworden en loopt wellicht over het miljard hiermee. En het hele slechte nieuws is, men kan die klok nooit meer terug draaien. Een beweging die in gang gezet is, dat moet volledig uitzwieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk in de buitendienst en moet soms mensen eens thuis onaangekondigd zien aan te treffen voor een bevraging. In Vlaanderen lukt dit zelden of nooit, tenzij bij een sociaal geval of een allochtoon. In Wallonie lukt dit meestal wel. Zegt dit genoeg ? Het is daarvoor dat jij de belastingen zit op te kloppen beste vriend. Lees het nieuws een keer. De mensen zijn het beu geworden....time to wake up. Nog even en dan heb je niets meer om belastingen op te heffen. Laatst gewijzigd door Stingray : 20 oktober 2012 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je een belastingvoordeel voor de werknemer (en ook de werkgever) afschaft, dan betekent dat uiteindelijk een netto loonverlies voor de werknemer aangezien de afschaffing neerkomt op een belastingverhoging. Tenzij de werkgever compenseert door bruto meer te betalen (waardoor arbeid nog duurder wordt voor de werkgever). Er vloeit dus gewoon meer geld naar de staat en dat geld kun je dus niet "ergens anders" uitgeven. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 oktober 2012 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |