Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 17:18   #61
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard Hulp bij het bekend maken van de Engelstalige topic bij niet NL taligen

Kan iedereen die iets van internet weet en geinteresseerd is meehelpen de Engelse thread bekend te maken bij gelijk en anderstaligen? Als succesvol dan hopelijk de stap naar een subforum? Moderators?
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:30   #62
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Doe niet zo kinderachtig Slovenen delen geen land met ons, en t forum gaat wel degelijk over Belgische politiek.

Grapjas
Dit forum is niet uw bezit. U hebt er dan ook niets over te zeggen. Start gerust zelf uw eigen forum op, velen zijn u voorgegaan.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:32   #63
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toevallig ook de enige echte internationale stad van het land.
Wat een onzin. Graag en definitie van "internationale stad" en waarom dat dan wel zou opgaan voor Bruxelles en niet voor andere steden. Antwerpen en Gent zijn ook internationale spelers, Brugge trekt legers toeristen aan van over heel de wereld en Charleroi heeft een niet onbelangrijke luchthaven.

Citaat:
Ik ken ggeen enkel land waar de hoofdstad zo wordt gedenigreerd ten koste van de economie.
Ik ken geen enkel land waar de hoofdstad zo denigrerend doet over het eigen hinterland en er zelfs grondgebied van opeist.

Citaat:
Brussel staat in voor 20 per cent van de Belgische economie, en verdient de groeiruimte en steun vanuit de periferie die elke grootstad verdient.
Uiteraard, maar laat Brussel dan om te beginnen terug de hoofdstad zijn en niet hoofdgewest.

Citaat:
We gaan naar een Europa van de stadstaten, met elke stad en zijn socio economisch hinterland als de meest natuurlijke eenheid. De wereld wordt er een van metropolen, waarbij landsgrenzen minder belang zullen krijgen. Antwerpen zijn hinterland, Gent, Hasselt en Luik het hunne.
Alzo sprach BrusselsMussels.

Laten we nu even ernstig zijn, als Brussel 20 procent van het BNP levert, betekent dat dat de overige 80 % worden geleverd door Wallonië en Vlaanderen. Dus mag Brussel wat minder hoog van de toren blazen. De andere twee gewesten zijn belangrijker, groter en meer bevolkt.

En ten tweede, Brussel is vooralsnog een stad met 165 000 inwoners en daarmee kleiner dan Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik.
Oud 24 oktober 2012, 17:33   #64
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan moeten we misschien onze grootsheid nog eens boven halen en met hen in t Frans praten? Zeker geen teken van zwakheid, veeleer van intellect! Wij nederlandstalige Belgen worden in de wereld geroemd om onze talenkennis, veel franstaligen zijn hierop jaloers.

Ge komt nergens door koppig Nederlands te blijven spreken dat heb ik geleerd na decennia in Brussel. Nu heb ik een job in internationale omgeving die veel meer verdient dat het gemiddelde., en heb ik vrienden over heel de wereld.

Door een franstalig forum voor discussie Vlamingen en franstaligen te openen, zouden wij echt veel indruk kunnen maken en hen misschien doen blozen.
Allemaal bla bla die er op neerkomt dat op uw "forum voor Vlamingen Walen en Brusselaars" iedereen Frans zal moeten spreken. Zoals het hoort in Belgique.
Oud 24 oktober 2012, 17:47   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlamingen en Slovenen wonen niet in hetzelfde land. Vlamingen en Franstalige Belgen wel.
Nooit van Europa gehoord ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:48   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Er waren eens zeven dwergen.
Hadden die last van de wolf ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:51   #67
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wat een onzin. Graag en definitie van "internationale stad" en waarom dat dan wel zou opgaan voor Bruxelles en niet voor andere steden. Antwerpen en Gent zijn ook internationale spelers, Brugge trekt legers toeristen aan van over heel de wereld en Charleroi heeft een niet onbelangrijke luchthaven.

Ik ken geen enkel land waar de hoofdstad zo denigrerend doet over het eigen hinterland en er zelfs grondgebied van opeist.

Uiteraard, maar laat Brussel dan om te beginnen terug de hoofdstad zijn en niet hoofdgewest.

Alzo sprach BrusselsMussels.

Laten we nu even ernstig zijn, als Brussel 20 procent van het BNP levert, betekent dat dat de overige 80 % worden geleverd door Wallonië en Vlaanderen. Dus mag Brussel wat minder hoog van de toren blazen. De andere twee gewesten zijn belangrijker, groter en meer bevolkt.

En ten tweede, Brussel is vooralsnog een stad met 165 000 inwoners en daarmee kleiner dan Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik.
U vertoont vreemde hersenspinsels en misbruikt de verkeerde gegevens.

Ok, Antwerpen, Gent, Luik en Brugge hebben intenationale facetten maar toch is Brussel nog veel internationaler met de kuchthaven, Nato, Eu en alle omliggende organisaties, bedrijven enzovoort.. Als je in de emiraten rondloopt kennen de zeker brussel, en misschien ook antwerpenmomwille van de haven en de diamant, maar voor de meesten is brugge een dorp.

Ik ken nergens een land waar de omliggende dorpen de grootstad tegenhouden in haar groei, dit is compleet absurd en de gefrustreerde vlaming had trouwens maar zijn grond niet moeten verkopen als hij zijn eigen taal daar zo belangrijk vindt.

Idd, met 20 per cent is brussel de stad die het meest bijbrengt per oppervlakte, per inwoner, etc...
Je vergelijkt weer een volledig land met een stad, land dat trouwens profiteert van de nabijheid van brussel. Hoeveel percent staat antwerpen dan voor in?

En het blijft zever in pakeskes, iedereen weet dat als we het over Brussel hebben dat we de volledige stad beschouwen met de 19 gemeenten, ditmwasmhopelijk als grap bedoeld.
Oud 24 oktober 2012, 18:28   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hadden die last van de wolf ?
Elio di Lupo.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 18:36   #69
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Als je je afvraagt hoe het komt dat er nergens op het net een plaats is waar discussie mogelijk is tussen Vlamingen en Walen ben je dan dom of doe je gewoon alsof? Zoals hier reeds een miljoen keer neergezet: Walen spreken geen Nederlands laat staan schrijven. Kijk naar onze premier, die blinkt ook uit in schabouwelijk Nederlands praten, idem voor het koningshuis.

Het interesseert de meeste Walen ook geen reet om in discussie te gaan met Vlamingen want hun argumenten zijn zeer snel opgebruikt wanneer wij ons arsenaal opentrekken, ze laten zich liever voorlichten door hun media en politici.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 18:39   #70
eno2
Banneling

Standaard

Je eigen taal gebruiken is eenzijdig?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 19:07   #71
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wist niet dat er zoiets bestond als een "Vlaamse, Brabantse, Nederlandse, Limburgse mening". Weer een of ander belgicistisch uitvindsel?
neen jan, het VB, dat is één of ander flamingantisch uitvindsel. En dit wordt blijkbaar ook niet gesmaakt bij mijn broeder-Vlamingen. (gezien de laatste verkiezingsresultaten )
Oud 24 oktober 2012, 20:17   #72
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
1. Stereotype dat op niets trekt.
2. U hebt dus geen mening over pakweg Obama of Romney aangezien u niet voor hen kan stemmen? Totaal onzin.
1. Omdat jij het zegt?
2. Ik heb meningen genoeg, maar verwacht niet het amerikaans beleid te wijzigen door het hier te formuleren.
Oud 24 oktober 2012, 21:53   #73
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Klinkt tof maar is onrealistisch, je kan bevolkingen niet zomaar met de hand indelen en mensen gaan wonen waar ze willen. Perfect tweetaligen in heel belgie zou wel kunnen als het onderwijs zou vervangen worden met immersie onderwijsmen dan zit je al dicht bij jouw droom.

Maar daarbij komt dat belgie en vooral de steden internationaler worden en dat engels zijn plaats aan het innemen is in Brussel...
Een afschuwelijke evolutie. Engels is een taal voor lompe boeren, computernerds en (voormalige) universiteitsstudenten die denken zo wat meer 'wereldburger' te zijn.

Als er één taal is waar ik een afschuwelijke hekel aan heb dan is het Engels. Die taal hoort hier evenmin thuis als het Burundees of Bulgaars en ik wens dan ook geen reclamepanelen of promotiefilmpjes in die taal te zien, laat staan hiermee aangesproken te worden op een openbare plaats. Dat zou bij wet verboden moeten worden.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 21:56   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Een afschuwelijke evolutie. Engels is een taal voor lompe boeren, computernerds en (voormalige) universiteitsstudenten die denken zo wat meer 'wereldburger' te zijn.

Als er één taal is waar ik een afschuwelijke hekel aan heb dan is het Engels. Die taal hoort hier evenmin thuis als het Burundees of Bulgaars en ik wens dan ook geen reclamepanelen of promotiefilmpjes in die taal te zien, laat staan hiermee aangesproken te worden op een openbare plaats. Dat zou bij wet verboden moeten worden.
weird
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 22:02   #75
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:

Welkom in de wereld, of keer terug naar je kerktoren.

Engels is nu eenmaal de internationaalste taal
Oud 24 oktober 2012, 22:04   #76
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je eigen taal gebruiken is eenzijdig?
Als je weet dat de meesten aan de andere kant van de tafel je niet begrijpen, dan is het spijtig om verder te blijven schreeuwen in die taal. Jullie moeten eens beginnen inzien dat er een verchil is tussen zich galant opstellen en iemand aanspreken in een taal die hij begrijpt niet hetzelfde is als jouw eigen taal verloochenen. Je opsluiten in 1 taal is idd kortzichtig
Oud 24 oktober 2012, 22:05   #77
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dit forum is niet uw bezit. U hebt er dan ook niets over te zeggen. Start gerust zelf uw eigen forum op, velen zijn u voorgegaan.
Heb zelf thread gestart, niets houdt u tegen om dat ook te doen.
Oud 24 oktober 2012, 22:08   #78
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

yawn
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 22:12   #79
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb jij iets tegen computernerds misschien ?
En waarom schrijf je zelf het Engelse "computernerds" en niet de correcte Nederlandse term ?
Oud 24 oktober 2012, 22:23   #80
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welkom in de wereld, of keer terug naar je kerktoren.

Engels is nu eenmaal de internationaalste taal
Dus? Wat is je punt? Spreek je op café tegen je maten ook in het Engels, er moest maar eens een Engelstalige in de buurt zitten die je gesprek niet zou kunnen volgen..

Talen horen gesproken te worden in de daarvoor geschikte situaties. Als ik in het buitenland ben probeer ik me zo goed als mogelijk in die taal verstaanbaar te maken en als het echt niet anders kan schakel ik over op Engels. In je eigen dorp of onder vrienden kun je je plaatselijk dialect gebruiken, ergens anders in Vlaanderen of Nederland is het Algemeen Nederlands van toepassing. In Frankrijk en Wallonië het Frans en in de Oostkantons en Duitsland het Duits.

Dit hier is echter een Nederlandstalig forum met Vlamingen, Nederlanders en alle andere mensen op deze aardkloot die zich de moeite getroosten Nederlands te lezen en mee te discussiëren. Als u dat wil in het Frans kan dat, als u in het Duits wilt discussiëren kan dat ook, maar niet hier.

Citaat:
Als je weet dat de meesten aan de andere kant van de tafel je niet begrijpen, dan is het spijtig om verder te blijven schreeuwen in die taal. Jullie moeten eens beginnen inzien dat er een verchil is tussen zich galant opstellen en iemand aanspreken in een taal die hij begrijpt niet hetzelfde is als jouw eigen taal verloochenen. Je opsluiten in 1 taal is idd kortzichtig
Dat is dan jammer. Niemand betaalt mij om zich galant op te stellen in hun eigen taal, dat gebeurd andersom evenmin, maar dat schijn jij maar normaal te vinden.

Citaat:
Heb jij iets tegen computernerds misschien ?
En waarom schrijf je zelf het Engelse "computernerds" en niet de correcte Nederlandse term ?
Ik heb absoluut niets tegen computernerds. Je kunt echter niet om het feit heen dat personen die veel met computers en/of games bezig zijn een woordenschat hanteren die vaak doorspekt is met allerlei Engelse termen en soms zelfs hele en halve zinnen. Idem dito voor (voornamelijk jeugd) die vele uren in de week naar Amerikaanse series kijkt en dit doortrekt naar het dagelijks leven.

Ik probeer anglicismen en Engelstalige leenwoorden zoveel als mogelijk te vermijden, maar ik moet toegeven dat deze alsnog in mijn taalgebruik sluipen. Als u een correct Nederlandstalig alternatief hebt zal ik die voortaan graag gebruiken.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 24 oktober 2012 om 22:25.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be