![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Kan iedereen die iets van internet weet en geinteresseerd is meehelpen de Engelse thread bekend te maken bij gelijk en anderstaligen? Als succesvol dan hopelijk de stap naar een subforum? Moderators?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit forum is niet uw bezit. U hebt er dan ook niets over te zeggen. Start gerust zelf uw eigen forum op, velen zijn u voorgegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laten we nu even ernstig zijn, als Brussel 20 procent van het BNP levert, betekent dat dat de overige 80 % worden geleverd door Wallonië en Vlaanderen. Dus mag Brussel wat minder hoog van de toren blazen. De andere twee gewesten zijn belangrijker, groter en meer bevolkt. En ten tweede, Brussel is vooralsnog een stad met 165 000 inwoners en daarmee kleiner dan Antwerpen, Gent, Charleroi en Luik. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ok, Antwerpen, Gent, Luik en Brugge hebben intenationale facetten maar toch is Brussel nog veel internationaler met de kuchthaven, Nato, Eu en alle omliggende organisaties, bedrijven enzovoort.. Als je in de emiraten rondloopt kennen de zeker brussel, en misschien ook antwerpenmomwille van de haven en de diamant, maar voor de meesten is brugge een dorp. Ik ken nergens een land waar de omliggende dorpen de grootstad tegenhouden in haar groei, dit is compleet absurd en de gefrustreerde vlaming had trouwens maar zijn grond niet moeten verkopen als hij zijn eigen taal daar zo belangrijk vindt. Idd, met 20 per cent is brussel de stad die het meest bijbrengt per oppervlakte, per inwoner, etc... Je vergelijkt weer een volledig land met een stad, land dat trouwens profiteert van de nabijheid van brussel. Hoeveel percent staat antwerpen dan voor in? En het blijft zever in pakeskes, iedereen weet dat als we het over Brussel hebben dat we de volledige stad beschouwen met de 19 gemeenten, ditmwasmhopelijk als grap bedoeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je afvraagt hoe het komt dat er nergens op het net een plaats is waar discussie mogelijk is tussen Vlamingen en Walen ben je dan dom of doe je gewoon alsof? Zoals hier reeds een miljoen keer neergezet: Walen spreken geen Nederlands laat staan schrijven. Kijk naar onze premier, die blinkt ook uit in schabouwelijk Nederlands praten, idem voor het koningshuis.
Het interesseert de meeste Walen ook geen reet om in discussie te gaan met Vlamingen want hun argumenten zijn zeer snel opgebruikt wanneer wij ons arsenaal opentrekken, ze laten zich liever voorlichten door hun media en politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Je eigen taal gebruiken is eenzijdig?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ik heb meningen genoeg, maar verwacht niet het amerikaans beleid te wijzigen door het hier te formuleren.
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er één taal is waar ik een afschuwelijke hekel aan heb dan is het Engels. Die taal hoort hier evenmin thuis als het Burundees of Bulgaars en ik wens dan ook geen reclamepanelen of promotiefilmpjes in die taal te zien, laat staan hiermee aangesproken te worden op een openbare plaats. Dat zou bij wet verboden moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Engels is nu eenmaal de internationaalste taal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Partijlid
|
![]() Als je weet dat de meesten aan de andere kant van de tafel je niet begrijpen, dan is het spijtig om verder te blijven schreeuwen in die taal. Jullie moeten eens beginnen inzien dat er een verchil is tussen zich galant opstellen en iemand aanspreken in een taal die hij begrijpt niet hetzelfde is als jouw eigen taal verloochenen. Je opsluiten in 1 taal is idd kortzichtig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() yawn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom schrijf je zelf het Engelse "computernerds" en niet de correcte Nederlandse term ?
![]() |
![]() |
#80 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Talen horen gesproken te worden in de daarvoor geschikte situaties. Als ik in het buitenland ben probeer ik me zo goed als mogelijk in die taal verstaanbaar te maken en als het echt niet anders kan schakel ik over op Engels. In je eigen dorp of onder vrienden kun je je plaatselijk dialect gebruiken, ergens anders in Vlaanderen of Nederland is het Algemeen Nederlands van toepassing. In Frankrijk en Wallonië het Frans en in de Oostkantons en Duitsland het Duits. Dit hier is echter een Nederlandstalig forum met Vlamingen, Nederlanders en alle andere mensen op deze aardkloot die zich de moeite getroosten Nederlands te lezen en mee te discussiëren. Als u dat wil in het Frans kan dat, als u in het Duits wilt discussiëren kan dat ook, maar niet hier. Citaat:
Citaat:
Ik probeer anglicismen en Engelstalige leenwoorden zoveel als mogelijk te vermijden, maar ik moet toegeven dat deze alsnog in mijn taalgebruik sluipen. Als u een correct Nederlandstalig alternatief hebt zal ik die voortaan graag gebruiken. ![]() Laatst gewijzigd door poekieJ : 24 oktober 2012 om 22:25. |
|||
![]() |
![]() |