![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat doe je dan met toeristen die van verder komen? Of ga je daar ook wat opsplitsen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom MOETEN die Nederlands leren? Nederlands is een taal waar je in de rest van de wereld bovendien geen zak aan hebt, beetje lullig om daar jaren tijd in te gaan steken. Geef eens een concreet voordeel voor jou dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel, en wat ziet het Vlaams Blok als oplossing? Ik zal het u zeggen: Vlaanderen onafhankelijk maken! Dan moeten wij ons niet verstaanbaar maken t.o.v. de Franstaligen, EN omgekeerd! Is dat de juiste redenering dan? Dat is typische Vlaams Blok-politiek! Er is een probleem. En in plaats van dat probleem op te lossen kiezen ze voor de gemakkelijkheidsoplossing: stuisvogelpolitiek! Kop in de grond, en enkel aan onszelf denken... Bovendien: onderwijs is een gesplitste bevoegdheid! Dus Wallonië kan dat invullen zoals ze dat wil! Zo zoek je moeilijkheden!! Als onderwijs echter federaal zou gebleven zijn, dan werden beide landsdelen op dat gebied over dezelfde kam geschoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met Frans kan je de wereld rond. Je leert geen Frans omdat we toevallig met een hoop Walen afgezonderd zitten van de rest van de bol. Kijk eens wat verder dan je neus lang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burgemeester
|
![]() Dat is dus trouwens nog een voorbeeld van een probleem dat veroorzaakt, of in elk geval bevorderd wordt door het separatisme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() nou nou, als ze willen dat we een taal leren waar we veel mee kunnen doen in de wereld zou ik in de plaats van frans in het 5de leerjaar Engels gekregen hebben.
![]() |
#70 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind dat Frans voor Vlamingen idd wel belangrijker is dan Nederlands voor Walen... Waarmee ik niet wil zeggen dat ze geen Nederlands moeten leeren natuurlijk...
Ik, en mijn partij, zijn trouwens voor individuele meertaligheid! Op dat gebied ben ik het dus min of meer eens met berre, wat op zich al speciaal is... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() wrrm zou frans voor ons meer waard zijn dan nederlands voor hen? we leven toch in hetzelfdde land en we moeten toch 'solidair' zijn met elkaar, dat begint met u verstaanbaar kunnen maken tegenover elkaar.
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() Maar nog eens: dat is NIET wat het Vlaams Blok zegt!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() dat zou bij ons trouwens toch al een beetje blijk van dank kunnen schijnen voor al dat geld dat we in de walen pompen.
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frans is een wereldtaal ~ Nederlands niet Als je nu al zo eng denkt, hoe gaat dat dan zijn als we de grenzen nog kleiner maken? Nederlands hoeft dan ook niet meer ? Ieder z'n eigen dialect???
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe mooi ik het Nederlands ook vind, Frans is een wereldtaal, Nederlands niet 8) Of iedereen dat nu graag leest of niet 8)
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() ik weet ook wel dat frans een wereldtaal is een Nederlands niet, maar het minste wat de walen kunnen doen voor ons is Nederlands leren, of is dat te veel gevraagt?
![]() |
#79 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In een tweetalig land is het gewoon vrij logisch dat beide taalgroepen tenminste de moeite doen om te proberen van zich bij elkaar verstaanbaar te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() zij vinden het blijkbaar zo normaal dat wij hun taal kennen.... daar hebben we ook wel tijd in moeten steken hé!