![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Tiens, ik vind dat de financiële haaien, wolven en jakhalzen uit Wall Street dieven zijn. "Wie niet ( voor ons ) wil werken ( om ons vet te mesten ) moet maar verhongeren " zeggen die.
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Wacht maar tot je daar in de USA onder een brug leeft, tussen andere aan lager wal geraakte ex-welgestelde mensen...
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handel drijven is 100 % gebasseerd op prijsverschillen. Wie dus wil concurreren moet zich in een handelbare omgeving zetten. Door de lonen hier telkens zo zwaar te belasten om de werklozen op te vangen hebben we onszelf buiten die omgeving gezet. Tja arme landen zullen nu rijke landen worden en rijke landen tot nu toe zullen de nieuwe arme landen worden. U zal dus in de toekomst werk moeten zoeken van 1,50 per dag of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb die thread hier eens doorgenomen en ik kom tot 2 conclusies.
1. Cartman start tegenwoordig ook al topics? 2. Ik moet dringend een Porsche gaan kopen.
![]() |
#66 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan gaat het misschien wel interessant zijn om part time te werken als alles de helft goedkoper wordt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Allemaal geleerde boekjes theorie welke nooit hun doeltreffendheid hebben kunnen bewijzen, laat staan: waarmaken. Hetgeen Jurgen verteld is juist maar is door en door afgekauwde materie, welke ik (en anderen) hier al ettelijke maanden/jaren nodeloos aan de man tracht te brengen. Het geraakt er gewoon niet is = het zit hier overvol 'Mambo's'. Terloops: Ik beschik over geen enkele geleerde kennis van economie maar wel een greintje aan gezond verstand! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Los daarvan, stel dat je gelijk zou hebben en je kan het bewijzen met een bron, zou je in uw voorbeeld dus het loon van de werkmens halveren (aja: zelfde loon maar delen met twee). De prijzen van de goederen/diensten zullen echter op hetzelfde niveau blijven. Ik had dus graag gehoord hoe u voorziet om de mensen niet in de armoede te storten. Citaat:
Enige mogelijkheid om dat tegen te gaan, is de uitkeringen ook fors te laten zakken. Maar wederom creeert u daar extra armoede door. Graag uw voorstel tot oplossing hiervoor Citaat:
Voor de maatschappij is een jonge dopper trouwens goedkoper dan een oude, maar dat terzijde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Loonkost laten zaken leidt dus niet noodzakelijk naar een uitholling van het sociaal systeem. Geen maatregelen tegen de huidige inefficienties nemen zal dat wel doen. Verder bedrijven wegjagen zal dat wel doen. Uw vergelijking met de lonen in china gaat niet op: het grootste deel van de bedrijven die hier afbouwen of vertrekken, gaan helemaal niet naar china. Ze vertrekken naar een ander Westers land. Waarom doen ze dat, vriendschap? Omdat die landen een betere concurrentiepositie hebben dan Belgie. D�*�*r moet dus iets aan gedaan worden, willen we de uittocht stoppen. inderdaad, de feiten ja, niet wat u als feiten wil aanzien of wat u er wil van maken. ik ook, alleen heb ik van u nog niet veel logische zaken gezien. U haalt meningen van u aan als feiten, u etaleert een schromelijk tekort aan economische/sociologische kennis, ... Wat u voorstelt kan gewoon niet werken. Ik ga akkoord dat er veranderingen moeten komen, maar uw systeem kan zichzelf financieel gewoon niet dragen. Ik word graag overtuigd van het tegendeel, maar dan wil ik wel een becijfering zien en geen half evangelie tekst meer. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom is het de hedendaagse dag uiterst gewaagd zich blindelings op de Politieke kaste te steunen of te beroepen, - hun denkpatroon is momenteel helemaal verkeerd, verouderd wegens geen rekening houden met de nieuwste technische omwentelingen welke de economie beïnvloeden. o.m. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||||||
Minister
|
![]() Vooraleer ik iets anders zeg, vind ik het positief dat er eens iemand een echt debat begint waar logische argumenten een noodzaak zijn. Zoals ik al heb willen lezen, zijn er meerdere mensen die hun stellingen niet kunnen staven met feiten of argumenten. Dat zegt uiteraard weinig over de validiteit van hun stellingen of de uwe maar meer over de personen in kwestie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is dat bedrijven liever personen hebben die 5-10 jaar ervaring hebben omdat die relatief tov wat ze kosten ook het meeste opbrengen. Oudere mensen verdienen meer en zijn minder efficient. Nieuwelingen zijn nog niet echt productief (opleiding) en zijn dus een kost de eerste maanden/jaren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Neutr-On wil naar :
- een 37 urenweek - gelijkschakeling van de lonen voor heel Europa, waar wachten de Europese bonden eigenlijk op om dat te verwezenlijken? - geen bonuscultuur meer - onderzoek naar bankencrisis en bestraffing van de oplichters - geen cumuls meer voor onze politici - confisceren van de buitenlandse deposito's - nationaliseren van nutsvoorzieningen zoals energie, water, Laatst gewijzigd door neutron : 26 oktober 2012 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
|
![]() Loon != loonkost. Onze netto lonen zijn niet het probleem....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, gaat u door nationaliseringen de wereld verbieden van een hogere olieprijs te hebben? Chavez doet ook zo'n zaken, veel succes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Dat is omdat onze regering (toen paars en paars-groen) niet de juiste spelregels vastlegden (waarschijnlijk omdat de geprivatiseerde firma's vol personeel zit/zat dat door deze politieke partijen werden bemand).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Er zijn mi genoeg bedrijven die nu lagere prijzen aanbieden. Het monopolie van electrabel lijkt eindelijk doorbroken. Wat mij het meeste stoort zijn die idioot hoge transportkosten. Ik betaal verdorie meer voor transport dan voor wat ik erover transporteer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Meer taxen bedoelt ge
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spoed u naar het ondernermersloket en doe wat u zegt. Zoniet ------>zwijg en slaap voort. |
|
![]() |
![]() |