![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En we moeten daar niet flauw over doen. Zoals de schoof het hier al eerder opmerkte, er zijn prive ook sectoren en personen die dit en nog veel meer hebben, kijk maar naar wat CEO's verdienen bv. De advocate die je opiniestuk, die je eerder citeerde, schreef heeft trouwens zelf een beroep waar ze het niet zo nauw nemen met het aangeven van hun werkelijk verdiende gelden (en waar ze trouwens alles op alles blijven zetten om daar zeker geen verdere regelgeving op te krijgen) en waar ze zeker niet zullen dood zijn van hun eerste leugentje in hun boekhoudingen. De journalist die het in de krant plaatste valt, ook sinds de pensioen aanpassing door Quick, nog steeds onder de meest gunstige pensioenregeling en mag vanaf 56 jaar op pensioen omdat hij een 'zwaar beroep' heeft. Kwestie van perceptie natuurlijk. Citaat:
Je hebt trouwens in privé recht op studieverlof, een ambtenaar niet ![]() Kijk mensen, laat ons eerlijk zijn, iedere zijde heeft zijn voor- en nadelen. Maar 25 �* 30 jaar geleden keek iedereen neer op ambtenaren en hadden zij geen goed loon. Om toen mensen aan te trekken kregen ze die gunstigere voorwaarden op hun pensioen, maar mensen verdienden goed in de privé, konden hun marktpositie goed uitspelen voor een hoger loon en niemand wilde ook nog maar met een tang naar zo'n kutjobke aan de overheid grijpen. Zoveel jaar later is er een aanpassing in de weddeschalen van ambtenaren gebeurd en hebben ze de voordelen kunnen behouden. Ik kan daaruit enkel vaststellen dat ze goed onderhandeld hebben, hetgeen hun recht is. Alleen, nu het in de privé slechter gaat, en ze geleefd worden door geldzuchtige wolven die enkel snel veel geld willen verdienen, zit iedereen die in de privé vast zit, te schieten op die 'kutambtenaren'. Ook niet heel eerlijk dus aangezien diezelfde ambtenaren er niks kunnen aan doen dat dit hier het minst gunstige economische regime is en alle bedrijven dus wegtrekken. Wat ik bedoel is dus, schiet op de juiste mensen en doe er zelf iets aan ipv u te laten opfokken door artikels in een partijdige media, geschreven door mensen die in de meest gunstige stelsels van dit land zitten.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 30 oktober 2012 om 08:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij mag zelfs bestuurder zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Zij die afgeven op de voordelen van een job bij de overheid worden toch niet belemmerd om er ook te gaan solliciteren.
Lekker meehuilen met de wolven ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder stoort het me enorm dat je voorstelt dat ik bestuurder zou mogen zijn. Dat blijft er toch inzitten bij de sossen en commies: het pistonneren van vriendjes, liefst op posten waar ze geen kaas van gegeten hebben. Ik ben immers geen financieel expert. Kortom, laat mij de vrijheid om met mijn zuurverdiende centen te doen waar ik goesting in heb; wil de overheid de economie steunen, dan verwijs ik naar het recente voorstel om zoiets als destijds de Wet Cooreman De Clercq terug in te voeren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Er is maar een plek waar ze dat kunnen halen...bij de werknemer uit de private sector.
Ze zijn stevig bezig de gans met de gouden eieren te slachten...en zich daarna afvragen waarom er geen eieren meer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is ten voordele van de opleidingen tot leerkracht. Ten nadele van al de rest. Een doctor in de wetenschappen met 20 jaar ervaring in de R&D zal dus blijkbaar niet goed genoeg in staat zijn om Scheikunde te geven ivg met een pas afgestudeerde master met getuigschrift pedagogische bekwaamheid.... Volgens onze regering he ! (Let op: dat GPB is een lachertje, maar je bent er wel twee jaar in avondonderwijs aan kwijt....) Laatst gewijzigd door Tavek : 30 oktober 2012 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die met het dubbel pensioen, de statutairen of ook wel vastbenoemden genoemd, zijn allen via nepotisme aangeworven, meestal laag geschoold! DE WERELD OP ZIJN KOP! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gegarandeerd. De GPB is inderdaad een lachertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() En welke werknemer uit de privé heeft dat wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alles draait rond geld. Ik ken behoorlijk wat collegas die graag de overstap zouden maken naar het onderwijs op hun 50ste. En geld ook niet als een struikelblok zien. Maar de manier van solliciteren, de papierwinkel, de regulering van het beroep...wel. Ik ken persoonlijk iemand die na 6 jaar postdoccen leerkracht is geworden. De enigste reden waarom hij dat is kunnen worden omdat hij het heeft gewaagd om een niet witte school te kiezen waar men niet met massas cv's zit voor iedere functie. En nu geeft hij les. Met veel plezier. En de studenten kunnen er maar beter bij worden. Ze krijgen eindelijk eens les van iemand die top is in wat hij doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu goed, ik heb persoonlijk geen weet van doctors die de stap naar het secundair hebben gezet, dat zal wel een reden hebben, zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal goedkoop. Uiteindelijk, of men er nu gaat solliciteren of niet, betalen moet men er toch voor. Dus mag men minstens verwachten dat men waar voor zijn geld krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze zich vergelijken,dandoen ze dat met midden/hoger kader, in zeldzame gevallen met lager kader, maar nooit met arbeiders/bedienden, terwijl ze functioneel wel degelijk op dat niveau of lager zitten. Doorsnee ambtenaren-functies zijn trouwens functies die, zeker bij multinationals uit de privé, al ergens in service centres in EMEA zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het word eens tijd dat men een heruitzending van De Collega's doet, ipv de 37ste van De Kampioenen.
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat van een vlakpensioen? Hetzelfde voor iedereen.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Dat zou an sich aan serieuze verbetering zijn ten opzichte van de huidige,compleet scheef getrokken situatie, maar dat behoudt wel het inherent onrechtvaardige van het huidige systeem waarbij je kan blijven bijdragen zonder enige bovengrens, maar waarbij alles boven een bepaald bedrag sowieso niet meer aan je eigen rechten bijdraagt.
|
![]() |
![]() |