![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops, hoe krijg je dergelijke mooie smileys in een boodschap hier op het forum? Laatst gewijzigd door quercus : 15 november 2012 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Dat de liberale N-VA de eerste vreemdelingenburgemeester levert zegt genoeg over die partij: geen verandering, wel verdere verloedering, aftakeling, ontbinding van sociaal weefsel ten voordele van het kapitaal. De N-VA werkt in onderaanneming van de EU. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik haar slechts mooi vinden omdat ze van allochtone komaf is, dan zou het eerder droevig zijn. Ik vind haar doodeenvoudig een aantrekkelijke verschijning. Misschien heeft ze een rotkarakter, maar daarover kan ik niet oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De vraag is, waarom moet een vrouw van Marokkaanse afkomst het woord voeren? Zijn de Ford-werknemers te min om dat zelf te doen? Is zij representatief voor de ford als wekneemster? Bij mijn weten gaat het om een bedrijf dat in Vlaanderen gevestigd is ... Welke belangen heeft zij al verdedigd van de Ford-arbeiders? Ik vind het precies maar normaal dat iemand die iemand vertegenwoordigt toch min of meer overeenkomt met de groep die hij of zij vertegenwoordigt, qua wensen, gebruiken, doelstellingen, ... Anders weet ik niet of er spraken is van belangenverdediging of van een bizarre vorm van belangenvermenging?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2012 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Dat korte kopje en de manier waarop ze (s)preekt, nog erger alsof het de profeet himself is en duidelijk volledig zelfvoldaan, doet me denken aan het fascisme.
http://s8.gva.be/ahimgpath/assets_im...85-620x400.jpg
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je vergeet misschien dat een zeer groot deel van de werknemers bij Ford ook van buitenlandse origine zijn. Ze is dus perfect geplaatst om die mensen te vertegenwoordigen. Maar zelfs al zou ze de enige werkneemster met een kleurtje bij Ford zijn, zou ze daar nog alle recht toe gehad hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op de Ford, waar ze nog 1 dag per week "werkt", breekt ze ook geen potten. Ze werkt nog één dag per week, werken noemt madam dat, ze is er en dat is het dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Partijvoorzitters zijn niet door het volk verkozen en toch hebben zij meer macht dan een premier of een minister, laat dat duidelijk zijn. Wannner de premier en bepaalde ministers ook nog eens partijvoorzitters zijn dan loopt het volledig uit de hand voor de democratie en de parlementen. Alles is dan in handen van een hand mensen. Dat kan zo niet verder! Ik heb onlangs gepost over de macht van de partijvoorzitters. Hoe kan dat dat zij het land volledig in handen hebben. Partijvoorzitters zijn verkozen door hun congres en dat is al. Een congres van partijsoldaten-militanten voor wie de partij en voorzitter wet is. Di Rupo wilde een regering van voorzitters en dus alle macht aan mensen die daarvoor zker niet verkozen zijn, voor al die macht. Elk partijlid die wil zetelen zit op zijn knieen voor de voorzitter om toch maar een verkoosbare plaats te hebben. Dat lijkt op machtmisbruik en zet alle deuren open tot misbruik. Tijd dat dit middeleeuws systeem veranderd net zoals de rest waar de burger zich niet meer in terugvindt. Wij willen participeren over wat er met ons land, steden en gemeenten gaat gebeuren. Voorzitters zijn niet betrouwbaar zij hebben te veel fouten gemaakt en (duidelijk) niet altijd gehandeld voor het volk Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 november 2012 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Wat betreft haar huidskleur. Ik werd ook al aangesproken met de woorden 'mijnheer imam' vanwege mijn huidskleur. Nochtans heb ik minstens 6 generaties Limburgse voorouders. Accent? Haar Nederlands is stukken beschaafder en correcter dan het Nederlands dat in de meeste Vlaamse soaps gesproken wordt. Zij heeft dus op taalgebied van niemand lessen te leren. Wat doet het feit dat haar ouders Marokkaans waren hier ter zake? Als zij vakbondsafgevaardigde is bij Ford kan dat bij mijn weten enkel omdat de fordwerknemers haar democratisch gekozen hebben. Er is één feit dat een verklaring kan zijn dat zij als vrouw van niet-Belgische ouders afgevaardigd wordt, hoewel je dat neit direct zou verwachten. Belgische kinderen met meer schoolse begaafdheden krijgen tegenwoordig op enkele uitzonderingen na allemaal de kans via het onderwijs om naar de betere jobs op te klimmen. Die vind je niet meer rap aan de fabrieksband. Nieuwe Belgen krijgen niet altijd die kans. Je zal daar daarom rapper iemand met vreemde ouders vinden die de beste bekwaamheden bezit om zijn of haar collega's te vertegenwoordigen. En ja ik heb de indruk dat ge er een erg racistische houding op nahoudt. Als Limburger begrijp ik dat niet. Hebt u haar ooit gezien? Ik kwam haar enkele keren toevallig tegen. Ik kan u zeggen dat ze het tegendeel is van de zelfvoldane politieker die met grote armgebaren iedereen van ver staat te groeten als een rondlopende sinterklaas. Laatst gewijzigd door pajoske : 16 november 2012 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ze heeft duidelijk nu gezegd : "wat nu ?" De SPA oogst nu wat ze zelf gezaaid heeft. Bruno Tobback heeft zelf al aangegeven dat we het niet van dit soort industrie moeten hebben. En nu de gevolgen van dat aftands beleid zich manifesteert, wringt hij zich in alle bochten om maar te zeggen dat het niet de loonkost is. Doe maar dapper verder met dat sossen beleid. Iedereen gelijk = iedereen zonder werk = iedereen arm. Hop naar griekse toestanden. Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 november 2012 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer het goed gaat, hoor je zo'n parlee niet. Als, ten gevolge v.d. crisis, de autoverkoop omlaag tuimelt, dan is 't kot te klein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() En deze man is Zuid-Afrikaan zeker?
(!! Opgepast de link is een beeld van een man met verwondingen vanwege raciaal geweld !!) http://1.bp.blogspot.com/_XkVVlIk7VT...te_victim4.jpg De zuid-Afrikanen zijn het er overigens niet mee eens blijkbaar... Als zij representatief is voor de ford werknemers en we dus uitgaan van een overgrote meerderheid aan allochtonen (Marokkanen in dit geval of maakt u gewoon de splitsing blank versus niet blank, als er bv vooral Chinezen zouden werken, is het dan ook goed dat een Marokkaanse de overhand neemt omdat ze allochtoonse en dus geen Vlaming is, of moet het dan een Chinese zijn volgens u?); het viel me op dat ik bij de kernbetogingen, waakposten alsook bij de beelden over Duitsland geen kleurlingen zag... Nog zeker van de stelling dat er vooral allochtonen werken? En je weet ook dat men in de eerder marginale middens links stemt, links is dan politiek correct, zeker als je dan nog aangesloten bent bij een bepaalde vakbond. Bovendien krijgt zo iemand door sympathie van de allochtonen omdat ze op hun gelijken (!!!! en dat zij zich, draai of keer het hoe je wil, als mens zijnde toch sneller en meer zullen identificeren met iemand die meer op hun gelijkt) ook de hele allochtoonse gemeenschap achter zich die in de Ford werkt. Dat het dan nog een vrouw is - wat volgens jou ook representatief is voor de werknemers van Ford zeker? ![]() Een stemmenkanon dus.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En al van voor de crisis was het soort negationisme van Tobback al aanwezig : " Er is geen loonkost probleem in België, de mensen krijgen veel in de plaats terug voor de belastingen die ze betalen" . |
|
![]() |
![]() |