Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2012, 19:46   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mevrouw Kitir is geboren in Maasmechelen op, 20 april 1980. Zij is dus een geboren Limburgse.
En is bovendien een heel mooi vrouwtje.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:52   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge bewijst eens te meer waarom ik er goed aan gedaan heb mij af te wenden van Vlaams-Nationalisme. Ge doet me terugdenken aan die idiote forummer die er een zelfde idee op nahield. Maar achteraf moest toegeven dat zijn eigen grootouders ingeweken Russen waren.
Kijk, nu ben ik écht niet akkoord. Het stupiede discours van die Jo degouteert mij evenzeer. Maar gelukkig is dergelijk gedachtengoed in het Vlaams Nationalisme van vandaag wel een uitzondering. Mag ik uw aandacht erop vestigen dat N-VA de eerste burgemeester van allochtone herkomst in Vlaanderen heeft ?

Terloops, hoe krijg je dergelijke mooie smileys in een boodschap hier op het forum?

Laatst gewijzigd door quercus : 15 november 2012 om 19:53.
Oud 15 november 2012, 19:52   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Meryame Kitir is een "soldaat" in het "leger" van B. Tobback
Als je zelf soldaat geweest bent, weet je goed wat dit betekent.

Dus ze zit er om haar pré op te strijken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 20:12   #64
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, nu ben ik écht niet akkoord. Het stupiede discours van die Jo degouteert mij evenzeer. Maar gelukkig is dergelijk gedachtengoed in het Vlaams Nationalisme van vandaag wel een uitzondering. Mag ik uw aandacht erop vestigen dat N-VA de eerste burgemeester van allochtone herkomst in Vlaanderen heeft ?

Terloops, hoe krijg je dergelijke mooie smileys in een boodschap hier op het forum?
Je moet dat begrijpen: pakjoske is een naar de Maaskant uitgeweken Brusselaar. Hij heeft oogkleppen.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 20:18   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus ze zit er om haar pré op te strijken.
Neen: ze moet (grotendeels) doen wat haar "chef" beveelt.
Haar chef is een man, zoon van...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 20:27   #66
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
En is bovendien een heel mooi vrouwtje.
Kijk daar kleinburgerlijk-rechts en haar exotismezucht. Voor zover haar uiterlijk dan nog een criterium kan zijn dat enige politieke betekenis kan hebben.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 20:32   #67
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, nu ben ik écht niet akkoord. Het stupiede discours van die Jo degouteert mij evenzeer.

Citaat:
Maar gelukkig is dergelijk gedachtengoed in het Vlaams Nationalisme van vandaag wel een uitzondering.
Euhm, ik reken mezelf niet eens tot het klassieke Vlaams-nationalisme m'n beste. En diegenen met wie ik m'n gedachtegoed deel voor 95% evenmin.

Citaat:
Mag ik uw aandacht erop vestigen dat N-VA de eerste burgemeester van allochtone herkomst in Vlaanderen heeft ?
N-VA is niet Vlaams-nationalistisch!
Dat de liberale N-VA de eerste vreemdelingenburgemeester levert zegt genoeg over die partij: geen verandering, wel verdere verloedering, aftakeling, ontbinding van sociaal weefsel ten voordele van het kapitaal. De N-VA werkt in onderaanneming van de EU.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 21:23   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Kijk daar kleinburgerlijk-rechts en haar exotismezucht. Voor zover haar uiterlijk dan nog een criterium kan zijn dat enige politieke betekenis kan hebben.
Mocht ik haar slechts mooi vinden omdat ze van allochtone komaf is, dan zou het eerder droevig zijn. Ik vind haar doodeenvoudig een aantrekkelijke verschijning. Misschien heeft ze een rotkarakter, maar daarover kan ik niet oordelen.
Oud 15 november 2012, 23:23   #69
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Mevrouw Kitir is geboren in Maasmechelen op, 20 april 1980. Zij is dus een geboren Limburgse.
Ja, er is geen enkel verschil merkbaar tussen een Limburgse en Meyrem Kitir. Ik ben ook van Limburg. We zouden zo een tweeling kunnen zijn. Ook dat zware en happige "haantje de voorste" accent hebben vele Limburgers. Euh ik bedoel de Limburgers toch die uw Limburgers noemt, degenen zonder Limburgse roots dus die duidelijk geen oorsprong zijn van de brongsgroen eiken houten bodem. Of is het racistisch om dat te zeggen misschien?

De vraag is, waarom moet een vrouw van Marokkaanse afkomst het woord voeren? Zijn de Ford-werknemers te min om dat zelf te doen?
Is zij representatief voor de ford als wekneemster? Bij mijn weten gaat het om een bedrijf dat in Vlaanderen gevestigd is ...
Welke belangen heeft zij al verdedigd van de Ford-arbeiders?

Ik vind het precies maar normaal dat iemand die iemand vertegenwoordigt toch min of meer overeenkomt met de groep die hij of zij vertegenwoordigt, qua wensen, gebruiken, doelstellingen, ... Anders weet ik niet of er spraken is van belangenverdediging of van een bizarre vorm van belangenvermenging?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2012 om 23:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 23:31   #70
Groentje-18

Standaard

Dat korte kopje en de manier waarop ze (s)preekt, nog erger alsof het de profeet himself is en duidelijk volledig zelfvoldaan, doet me denken aan het fascisme.

http://s8.gva.be/ahimgpath/assets_im...85-620x400.jpg
Oud 16 november 2012, 09:58   #71
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag is, waarom moet een vrouw van Marokkaanse afkomst het woord voeren? Zijn de Ford-werknemers te min om dat zelf te doen?
Is zij representatief voor de ford als wekneemster? Bij mijn weten gaat het om een bedrijf dat in Vlaanderen gevestigd is ...

Ik vind het precies maar normaal dat iemand die iemand vertegenwoordigt toch min of meer overeenkomt met de groep die hij of zij vertegenwoordigt, qua wensen, gebruiken, doelstellingen, ... Anders weet ik niet of er spraken is van belangenverdediging of van een bizarre vorm van belangenvermenging?
Wat een baarlijke nonsens is dit zeg. Die vrouw is hier geboren en getogen. Ze is door de werknemers van Ford destijds zelf verkozen als vakbondsafgevaardigde. En jij wil hier even beweren dat zij geen recht zou hebben om het woord te voeren in naam van de Ford werknemers? Omdat ze een ander kleurtje heeft dan u?

Je vergeet misschien dat een zeer groot deel van de werknemers bij Ford ook van buitenlandse origine zijn. Ze is dus perfect geplaatst om die mensen te vertegenwoordigen.

Maar zelfs al zou ze de enige werkneemster met een kleurtje bij Ford zijn, zou ze daar nog alle recht toe gehad hebben!
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 10:05   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zo indrukwekkend is ze nu ook weer niet. Ze zit al 5 jaar in de kamer en we hebben ze 5 jaar niet gezien.
En op de Ford, waar ze nog 1 dag per week "werkt", breekt ze ook geen potten. Ze werkt nog één dag per week, werken noemt madam dat, ze is er en dat is het dan ook.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 10:34   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat een baarlijke nonsens is dit zeg. Die vrouw is hier geboren en getogen. Ze is door de werknemers van Ford destijds zelf verkozen als vakbondsafgevaardigde. En jij wil hier even beweren dat zij geen recht zou hebben om het woord te voeren in naam van de Ford werknemers? Omdat ze een ander kleurtje heeft dan u?

Je vergeet misschien dat een zeer groot deel van de werknemers bij Ford ook van buitenlandse origine zijn. Ze is dus perfect geplaatst om die mensen te vertegenwoordigen.

Maar zelfs al zou ze de enige werkneemster met een kleurtje bij Ford zijn, zou ze daar nog alle recht toe gehad hebben!
2
Oud 16 november 2012, 14:49   #74
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Machtmisbruik zonder mandaat van het volk

Citaat:
Meryame Kitir is een "soldaat" in het "leger" van B. Tobback
Als je zelf soldaat geweest bent, weet je goed wat dit betekent.

Partijvoorzitters zijn niet door het volk verkozen en toch hebben zij meer macht dan een premier of een minister, laat dat duidelijk zijn.

Wannner de premier en bepaalde ministers ook nog eens partijvoorzitters zijn dan loopt het volledig uit de hand voor de democratie en de parlementen.
Alles is dan in handen van een hand mensen.

Dat kan zo niet verder!

Ik heb onlangs gepost over de macht van de partijvoorzitters.
Hoe kan dat dat zij het land volledig in handen hebben.
Partijvoorzitters zijn verkozen door hun congres en dat is al.
Een congres van partijsoldaten-militanten voor wie de partij en voorzitter wet is.
Di Rupo wilde een regering van voorzitters en dus alle macht aan mensen die daarvoor zker niet verkozen zijn, voor al die macht.
Elk partijlid die wil zetelen zit op zijn knieen voor de voorzitter om toch maar een verkoosbare plaats te hebben.

Dat lijkt op machtmisbruik en zet alle deuren open tot misbruik.

Tijd dat dit middeleeuws systeem veranderd net zoals de rest waar de burger zich niet meer in terugvindt.

Wij willen participeren over wat er met ons land, steden en gemeenten gaat gebeuren.

Voorzitters zijn niet betrouwbaar zij hebben te veel fouten gemaakt en (duidelijk) niet altijd gehandeld voor het volk

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 november 2012 om 14:53.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 15:10   #75
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, er is geen enkel verschil merkbaar tussen een Limburgse en Meyrem Kitir. Ik ben ook van Limburg. We zouden zo een tweeling kunnen zijn. Ook dat zware en happige "haantje de voorste" accent hebben vele Limburgers. Euh ik bedoel de Limburgers toch die uw Limburgers noemt, degenen zonder Limburgse roots dus die duidelijk geen oorsprong zijn van de brongsgroen eiken houten bodem. Of is het racistisch om dat te zeggen misschien?

Wat een zever. Waarom zou zij niet representatief zijn voor de ford-werknemer? Als klopt hetgeen ik in de media lees, staat ze elke week nog één dag aan de band. Om lasnaden te controleren(dichtspuiten op waterdichtheid.

Wat betreft haar huidskleur. Ik werd ook al aangesproken met de woorden 'mijnheer imam' vanwege mijn huidskleur. Nochtans heb ik minstens 6 generaties Limburgse voorouders.
Accent? Haar Nederlands is stukken beschaafder en correcter dan het Nederlands dat in de meeste Vlaamse soaps gesproken wordt. Zij heeft dus op taalgebied van niemand lessen te leren.
Wat doet het feit dat haar ouders Marokkaans waren hier ter zake? Als zij vakbondsafgevaardigde is bij Ford kan dat bij mijn weten enkel omdat de fordwerknemers haar democratisch gekozen hebben.
Er is één feit dat een verklaring kan zijn dat zij als vrouw van niet-Belgische ouders afgevaardigd wordt, hoewel je dat neit direct zou verwachten. Belgische kinderen met meer schoolse begaafdheden krijgen tegenwoordig op enkele uitzonderingen na allemaal de kans via het onderwijs om naar de betere jobs op te klimmen. Die vind je niet meer rap aan de fabrieksband. Nieuwe Belgen krijgen niet altijd die kans. Je zal daar daarom rapper iemand met vreemde ouders vinden die de beste bekwaamheden bezit om zijn of haar collega's te vertegenwoordigen.

En ja ik heb de indruk dat ge er een erg racistische houding op nahoudt. Als Limburger begrijp ik dat niet.

Citaat:
Dat korte kopje en de manier waarop ze (s)preekt, nog erger alsof het de profeet himself is en duidelijk volledig zelfvoldaan, doet me denken aan het fascisme.
Hebt u haar ooit gezien? Ik kwam haar enkele keren toevallig tegen. Ik kan u zeggen dat ze het tegendeel is van de zelfvoldane politieker die met grote armgebaren iedereen van ver staat te groeten als een rondlopende sinterklaas.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 november 2012 om 15:11.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 19:56   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een zever. Waarom zou zij niet representatief zijn voor de ford-werknemer? Als klopt hetgeen ik in de media lees, staat ze elke week nog één dag aan de band. Om lasnaden te controleren(dichtspuiten op waterdichtheid.

Wat betreft haar huidskleur. Ik werd ook al aangesproken met de woorden 'mijnheer imam' vanwege mijn huidskleur. Nochtans heb ik minstens 6 generaties Limburgse voorouders.
Accent? Haar Nederlands is stukken beschaafder en correcter dan het Nederlands dat in de meeste Vlaamse soaps gesproken wordt. Zij heeft dus op taalgebied van niemand lessen te leren.
Wat doet het feit dat haar ouders Marokkaans waren hier ter zake? Als zij vakbondsafgevaardigde is bij Ford kan dat bij mijn weten enkel omdat de fordwerknemers haar democratisch gekozen hebben.
Er is één feit dat een verklaring kan zijn dat zij als vrouw van niet-Belgische ouders afgevaardigd wordt, hoewel je dat neit direct zou verwachten. Belgische kinderen met meer schoolse begaafdheden krijgen tegenwoordig op enkele uitzonderingen na allemaal de kans via het onderwijs om naar de betere jobs op te klimmen. Die vind je niet meer rap aan de fabrieksband. Nieuwe Belgen krijgen niet altijd die kans. Je zal daar daarom rapper iemand met vreemde ouders vinden die de beste bekwaamheden bezit om zijn of haar collega's te vertegenwoordigen.

En ja ik heb de indruk dat ge er een erg racistische houding op nahoudt. Als Limburger begrijp ik dat niet.

Hebt u haar ooit gezien? Ik kwam haar enkele keren toevallig tegen. Ik kan u zeggen dat ze het tegendeel is van de zelfvoldane politieker die met grote armgebaren iedereen van ver staat te groeten als een rondlopende sinterklaas.
Kan allemaal zijn maar in het parlement valt ze niet op.
En ze heeft duidelijk nu gezegd : "wat nu ?"
De SPA oogst nu wat ze zelf gezaaid heeft. Bruno Tobback heeft zelf al aangegeven dat we het niet van dit soort industrie moeten hebben. En nu de gevolgen van dat aftands beleid zich manifesteert, wringt hij zich in alle bochten om maar te zeggen dat het niet de loonkost is.
Doe maar dapper verder met dat sossen beleid. Iedereen gelijk = iedereen zonder werk = iedereen arm. Hop naar griekse toestanden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 november 2012 om 19:57.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 23:04   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kan allemaal zijn maar in het parlement valt ze niet op.
En ze heeft duidelijk nu gezegd : "wat nu ?"
De SPA oogst nu wat ze zelf gezaaid heeft. Bruno Tobback heeft zelf al aangegeven dat we het niet van dit soort industrie moeten hebben. En nu de gevolgen van dat aftands beleid zich manifesteert, wringt hij zich in alle bochten om maar te zeggen dat het niet de loonkost is.
Doe maar dapper verder met dat sossen beleid. Iedereen gelijk = iedereen zonder werk = iedereen arm. Hop naar griekse toestanden.
Dit soort industrie ?
Wanneer het goed gaat, hoor je zo'n parlee niet.
Als, ten gevolge v.d. crisis, de autoverkoop omlaag tuimelt, dan is 't kot te klein.
Oud 16 november 2012, 23:11   #78
Groentje-18

Standaard

En deze man is Zuid-Afrikaan zeker?

(!! Opgepast de link is een beeld van een man met verwondingen vanwege raciaal geweld !!)

http://1.bp.blogspot.com/_XkVVlIk7VT...te_victim4.jpg

De zuid-Afrikanen zijn het er overigens niet mee eens blijkbaar...

Als zij representatief is voor de ford werknemers en we dus uitgaan van een overgrote meerderheid aan allochtonen (Marokkanen in dit geval of maakt u gewoon de splitsing blank versus niet blank, als er bv vooral Chinezen zouden werken, is het dan ook goed dat een Marokkaanse de overhand neemt omdat ze allochtoonse en dus geen Vlaming is, of moet het dan een Chinese zijn volgens u?); het viel me op dat ik bij de kernbetogingen, waakposten alsook bij de beelden over Duitsland geen kleurlingen zag...

Nog zeker van de stelling dat er vooral allochtonen werken?

En je weet ook dat men in de eerder marginale middens links stemt, links is dan politiek correct, zeker als je dan nog aangesloten bent bij een bepaalde vakbond. Bovendien krijgt zo iemand door sympathie van de allochtonen omdat ze op hun gelijken (!!!! en dat zij zich, draai of keer het hoe je wil, als mens zijnde toch sneller en meer zullen identificeren met iemand die meer op hun gelijkt) ook de hele allochtoonse gemeenschap achter zich die in de Ford werkt.
Dat het dan nog een vrouw is - wat volgens jou ook representatief is voor de werknemers van Ford zeker? maakt dat ze ook alle vrouwen meehad en mogelijk ook rechtse mannen die wilden bewijzen dat ze toch niet zo rechts zijn. (Maar daar zijn weinigen rechts en zeker niet openlijk rechts, omdat ze dagelijks met de anderen samenleven).

Een stemmenkanon dus.
Oud 16 november 2012, 23:18   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En deze man is Zuid-Afrikaan zeker?

(!! Opgepast de link is een beeld van een man met verwondingen vanwege raciaal geweld !!)

http://1.bp.blogspot.com/_XkVVlIk7VT...te_victim4.jpg

De zuid-Afrikanen zijn het er overigens niet mee eens blijkbaar...

Als zij representatief is voor de ford werknemers en we dus uitgaan van een overgrote meerderheid aan allochtonen (Marokkanen in dit geval of maakt u gewoon de splitsing blank versus niet blank, als er bv vooral Chinezen zouden werken, is het dan ook goed dat een Marokkaanse de overhand neemt omdat ze allochtoonse en dus geen Vlaming is, of moet het dan een Chinese zijn volgens u?); het viel me op dat ik bij de kernbetogingen, waakposten alsook bij de beelden over Duitsland geen kleurlingen zag...

Nog zeker van de stelling dat er vooral allochtonen werken?

En je weet ook dat men in de eerder marginale middens links stemt, links is dan politiek correct, zeker als je dan nog aangesloten bent bij een bepaalde vakbond. Bovendien krijgt zo iemand door sympathie van de allochtonen omdat ze op hun gelijken (!!!! en dat zij zich, draai of keer het hoe je wil, als mens zijnde toch sneller en meer zullen identificeren met iemand die meer op hun gelijkt) ook de hele allochtoonse gemeenschap achter zich die in de Ford werkt.
Dat het dan nog een vrouw is - wat volgens jou ook representatief is voor de werknemers van Ford zeker? maakt dat ze ook alle vrouwen meehad en mogelijk ook rechtse mannen die wilden bewijzen dat ze toch niet zo rechts zijn. (Maar daar zijn weinigen rechts en zeker niet openlijk rechts, omdat ze dagelijks met de anderen samenleven).

Een stemmenkanon dus.
Et alors ?
Oud 17 november 2012, 10:14   #80
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit soort industrie ?
Wanneer het goed gaat, hoor je zo'n parlee niet.
Als, ten gevolge v.d. crisis, de autoverkoop omlaag tuimelt, dan is 't kot te klein.
Dat er een probleem is met de loonkost en de industrie is al langer geweten. Zelfs Verhofstadt had het over een puur op diensten draaiende economie als toekomstvisie voor Belgie. De actieve welvaartstaat met focus op innovatie. Alsof dat dit zou werken. En dit soort gezwets was er van voor de crisis.
En al van voor de crisis was het soort negationisme van Tobback al aanwezig : " Er is geen loonkost probleem in België, de mensen krijgen veel in de plaats terug voor de belastingen die ze betalen" .
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be