![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onthou je van abortus en laat de anderen vrij. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2012 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou uw principe niet in twee richtingen gelden? Schijnbaar schermt u met de notie 'meerderheid', maar alleen dan wanneer dat u ideologisch goed uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou uw principe niet in twee richtingen gelden? Schijnbaar schermt u met de notie 'meerderheid', maar alleen dan wanneer dat u ideologisch goed uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het werkelijk allemaal draait om het doden van een 'mens' ( menselijk leven in wording ) dan zou het geen zier mogen uitmaken wie of wat nu verantwoordelijk zou zijn voor die zwangerschap Dan nog liever de mening van JvdB... die is tenminste consequent daarin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we het dus maar eventjes herhalen: u schermt met de notie meerderheid. Welnu, wat als er een democratische, parlementaire meerderheid is die besluit abortus niet te legaliseren? Mag ik dan ook aannemen dat u zich conformeert aan uw eigen stelling, nl. leg u erbij neer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Koenraad Noël heeft je hierboven al met je neus geduwd op mijn uitspraak die het tegenovergestelde bewijst. Je had die uitspraak ook wel eens kunnen lezen (en begrijpen)
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Weldenkenden' zijn volgens u dus 'pro-abortus'. Wie er tegen ingaat, is dan een 'weirdo'. U gaat er dan ook vanuit dat de ene groep een minderheid vormt, de andere een meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Het is inderdaad typisch dat men altijd begint te spreken over de uitzonderingssituaties, zoals verkrachting, ziekte van de moeder... De meeste abortussen vinden echter plaats omdat de moeder niet wil of niet denkt te kunnen zorgen voor de baby. Ik begrijp niet waarom dat afdoende is voor zoveel mensen om de basiswaarden van de geneeskunde (namelijk goed doen voor de patiënt en nooit kwaad, ook al vraagt de patiënt er zelf om) overboord te gooien. Het is een schande voor onze samenleving dat wij vrijwillig doodsklinieken hebben ingesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mag je nog stellen dat dat onder druk van 'extremistische vrijzinnigen' er een wetswijzing zou kunnen doorkomen Het blijft dan nog steeds de vrijheid tot abortus Het wordt dus niet opgelegd aan diegenen die dat dat niet verkiezen btw We het er al eens over gehad Het illegale ervan had niks met het doden van een leven te maken (aldus diezelfde wet) en viel onder titel TITEL VII. - "MISDADEN EN WANBEDRIJVEN TEGEN DE ORDE DER FAMILIE EN TEGEN DE OPENBARE ZEDELIJKHEID." ( dit betreft uiteraard de situatie en zienswijze in België etc ) Wat dus kortweg inhoudt dat jouw verwijt aan het adres van de 'extremistische vrijzinnigen' op niet veel slaat. Het zou immers neerkomen op het ontkennen dat eenieder het recht zou hebben bepaalde beslissingen te treffen die enkel over henzelf ( vs. een ander levend wezen ) aangaan. En dat enkel omdat je stelt dat er een vermeende meerderheid ( jij beweert dat ... ik betwijfel dat ) zou zijn die dus vindt dat het een zaak van openbare zedelijkheid en/of wanbedrijf tegen de orde der familie dient te blijven Tjah over een dictatuur gesproken ![]() Laatst gewijzigd door praha : 5 november 2012 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb en hou mijn standpunt en dat komt overeen met dat van wat ik natuurlijk beschouw als de weldenkenden, die gelukkig ook in de meeste ontwikkelde Europese landen de meerderheid vormen. Ik ga ER NIET van uit dat ze de meerderheid vormen, ze vormen die EFFEKTIEF Verder ben ik democraat en leg me neer bij wat de meerderheid beslist, ook al zijn dat conservatieve weirdo's zoals jij. Maar ik ben blij, dat ik niet in zo'n land moet leven. Gelukkig zijn die meerderheden ELDERS. Wat ik Niet zou doen, is tegenstanders van abortus neerschieten, zoals die van Pro Vita doen met abortusdokters Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de meerderheid er 'weldenkende' standpunten op nahoudt, is niet zomaar te stellen. U meent dat het 'weldenkend' is. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Dan weet j e meteen bij welke soort mensen je je bevindt Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6401924]
Citaat:
In de VS komt het trouwens geenszins "regelmatig" voor. Het zijn trieste uitzonderingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn andere 'exceptionale omstandigheden' - om uw woorden te gebruiken - die wel een reden tot abortus zijn en die trouwens ook door de Kerk als dusdanig erkend worden. Verkrachting hoort daar, gelukkig, niet bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik een democratische meerderheid over een bepaalde issue weldenkend noem, dan is dat mijn goed recht. Er bestaat geen algemene noch absolute visie over weldenkendheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2012 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor zever ? Je zegt zoveel als : 1) abortus is moord 2) maar abortus kan wel als 'uitzonderingssituatie' omwille dat het dan gaat over een enorme verzachtende omstandigheid voor de moeder. Dat is de zaken omdraaien hé Een normaal denkend mens zegt dan : moord is moord dus VERBOTEN geen uitzonderingen maar als het voorkomt en je staat dan terecht dan kan er misschien sprake zijn van die enorme verzachtende omstandigheid Citaat:
voortbordurend op die logica ( 'k speel even advocaat van den duivel ) mag dat dan ook geen probleem meer zijn hé in zo'n maatschappij Die meisjes zullen dat houden en bij zéér grote problemen kan dat kind nog steeds ter adoptie afgestaan worden aan ouders die in diezelfde 'pro-life'-doctrine met massa's in de rij staan te wachten ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |